Дата и час: 26 Сеп 2018, 17:19

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 29 Юли 2008, 23:22 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 29 Авг 2007, 15:56
Мнения: 129
Местоположение: София
За хората с водно охлаждане - на всеки 25 000км или две години е добре да се прави следното упражнение:
---
Внимание: Изчакайте двигателя да се охлади напълно преди да се захванете за работа.
Внимавайте антифриза да не влезе в контакт с кожата ви или с боята на мотоциклета. Изплакнете обилно с вода ако това се случи.
Антифриза е силно отровен. Никога не оставяйте антифриз около вас без надзор, тъй като малки деца или домашни любимци могат да бъдат привлечени от сладката му миризма и да го изпият!
---

I. Източване:
1. Развийте капачката на радиатора или в най-високата точка на охладителната система(за различните мотори - различно).
Ако докато развивате чуете съскане, значи системата все още е под налягане.
Изчакайте съскането да спре и отвиийте капачката.
2. Сложете подходящ съд под водната помпа и отвийте пробката(болтчето).
Изчакайте антифриза да изтече.
Запазете медната шайба за промиването.
3. Сложете съда под резервоара за антифриза, откачете маркуча и източете. Свържете маркуча с резервоара.

II. Промивка:
Промивката с повече от проста вода се налага единствено ако антифриза не е бил сменян редовно и има видими следи от корозия.
1. Промийте системата с чиста течаща вода - ако имате маркуч направо го пъхнете най-отгоре, където сте отвили капачката и промийте хубаво системата докато от пробката най-долу потече чиста вода.
2. Завийте пробката(болтчето) със старата медна шайба.
3. Напълнете системата със чиста вода, смесена с препарат за промиване на охладителни системи.
Бъдете сигурни, че препарата е съвместим с алуминиеви части.
4. Завийте капачката - затворете системата.
5. Запалете мотора и го оставете да поработи 10 мин.
6. Изчакайте да изстине малко и отвиийте внимателно капачката на радиатора(или най-високата точка на системата) с дебела хавлиена кърпа или парцал.
7. Изчакайте съскането да спре, тъй като системата е под налягане заради високата температура и махнете капачката.
8. Източете системата.
9. Напълнете системата с чиста вода и повторете стъпки от 4 до 8.

III. Пълнене:
1. Сложете нова медна шайба на пробката(болтчето) на водната помпа и завиийте като затегнете на необходимите Нютон-метри.
2. Напълнете системата с антифриз/дестилирана вода в съотношение 50/50. Антифриза да е етилен-гликол анти-корозионен.
3. Наливайте бавно за да минимизирате влизането на въздух в системата.
4. Когато напълните догоре, изправете мотора от стойката и го разклатете за да излезе въздуха.
След това напълнете до горе и завийте капачката.
5. Напълнете резервоара за антифриз до ниво 'Max'.
6. Запалете мотора за 2-3 мин., като няколко пъти дадете газ и качите оборотите до 4000-5000.
7. Изчакайте малко да се охлади двигателя и отвийте капачката на радиатора. Долейте догоре ако има нужда.
Проверете нивото на антифриза в резервоара и долейте при нужда.
8. Проверете за течове.

Материала е взет от Haynes менюал за Yamaha FZS 600 '98-'00.
Проверено :wink:

_________________
DIY - Направи си сам :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com