Дата и час: 22 Сеп 2018, 15:42

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2009, 00:22 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 09 Окт 2005, 09:53
Мнения: 959
Местоположение: Голямото село
Често се случва по невнимание, след падане или по какви ли не причини да си повредим спойлерите. Понеже ми се наложи да отстраня такъв проблем, реших да направя няколко снимки и да опиша процеса.

Ето изходното състояние:
Изображение

Пукнатината е в следствие на падане. Края на спойлера зяпа и стои издаден навън:
Изображение

Това са необходимите материали:
-Влакнест кит
-Обикновен кит
-Втвърдител (върви комплект с кита)
-Шпакли за нанасяне на кита - поне 2 бр. за лесна манипулация. Удобно е да са голяма и малка
-Шкурка груба - 220
-Шкурка водна - 600
-Шкурка водна - 2000
-Хартиено (бояджииско) тиксо
-Спрей - Акрилен, Масло/Бензино-УСТОЙЧИВ!!! Подходящ за пластмаса и за външна употреба.
-Трупче - дървено или от др. твърд материал
-Парцал
-Вестник (няма го на снимката)
-Меден проводник - дължина 10 см., сечение 1 мм2.
Цената на всичко е не повече от 20 лв.
Изображение

Първо се правят шини от медна тел с подходяща дебелина, според дебелината на спойлера. С помоща на поялник същите се нагряват и влизат в пластмасата, от задната страна. Внимавайте да не прекалите и да излязат от челната страна. Медните шини тук са отбелязани със зелен пунктир, пукнатината, с черен.
Върху тях, след като изстинат добре, се нанася пласт влакнест кит, за допълнителна здравина. Необходимото количество кит се изважда върху голяматъа шпакла, добавя се нужното количество втвърдител, според инструкцията на производителя и се разбърква динамично в продължение на 1 мин. Не повече, защото започва да втвърдява. Нанася се и се оформя за около още 1 минута. След това вече започва да лепне прекалено и да се манипулира трудно, така че не се пипа повече, докато втвърди. Шпаклите се изчистват още сега, за да не засъхва кит по тях. В този случай нанасянето на влакнест кит е по-скоро презастраховане, но нека, така и така го има. Не пречи.
Изображение

От челаната страна се нанася обикновеният кит. С него се работи по същият начин както с влакнестия.
Изображение

Няколко тънки пласта от него през половин час, за да се запълнят всички места на които не е могъл да се разпредели добре. Накрая изглежда ето така. Нанесен е и хоризонтално над цепката, защото там имаше няколко драскотини и неравности.
Изображение

С грубата шкурка (220) се отнема внимателно основният пласт от кита. Същата се овива около трупчето и с него се шкури. Когато започне да отнема от околната повърхност, се минава на по-фината шкурка (водна 600), отново овита около трупчето. Мокрите шкурката с вода, правите десетина движения, мокрите отново, още десетина двичения и така, докато изравните височината на кита с тази на околните области. Вземате най-фината, водна шкурка (2000) и вече без трупче, започвате да полирате. Отново мокрите шкурката с вода, правите десетина движения, мокрите отново, още десетина. Когато всичко е гладко като огледало и при движение на пръстите по повърхността не усещате никакви грапавини сте готови. На снимката долу изглежда, че има неравни драскотини, но всъщност не е така. същите са запълнени с много, много тънък пласт кит и всичко е гладко.
Изображение

Подготвяте за боядисване, като обвивате целият спойлер с вестник, а краищата лепите с хартиеното тиксо. За да не личи разлика, се боядисва до някаква граница. Може да бъде друг цвят, както в случая, края на детайла, ръб на сгъвка, ръб на лепенка и т.н Обвийте целия детайл, нищо, че ще боядисвате само част от него. При пръскане боята образува омара от много ситни капчици, които се разнасят и ще попаднат по детайла на места, на които не бива.
Изображение

Боядисването е добре да направи специалист, с нужният опит и инструменти. Тук ще го направим със спрей. Той трябва да е масло- и бензино -устойчив!!! Подходящ за външна употреба. По принцип първо се изпръсква слой грунд. Прави основата хомогенна като гладкост и цвят, осигурява по-добра адхезия на боята. Продават се грундове на спрей. Не са най-добрия вариант, но вършат работа.
Пръскате боята върху детайла от 20 см. Правите хоризонтални Z-образни движения, после вертикални такива. Внимавайте в ъглите. Обикновено там движението на ръката се забавя и се получава натрупване на боя. Лесно може да потече, а не бива. За целта изпръсквайте хубаво цялата права линия, а правете ъгъла на Z-та извън детайла. Това ще донесе малко преразход на боя, но е добра идея, поне докато свикнете. Не бързайте. Не очаквайте още от първата или втората ръка да получите хомогенен цвят. Изчаквайте по 15-20 минути между отделните пръскания.
Боядисването със спрей не е за препоръчване, но за малки ремонти може да се предприеме. Преди години боядисахме, на шега, част от един Трабант със спрей. Цвета остана достатъчно добър в продължение на 4 годнини, възможно е да са били и повече, но ми изчезна от полезрението, така че решението не е толкова лошо. Особено за пластмасови детайли. Ето го резултата:
Изображение

To be continue ... Скоро ще добавя снимка на готовият спойлер, че още съхне.

Със същите средства и метод съм възстановявал много изтрит (около 1 см.) в следствие на падане спойлер. Нанесох няколко пласта влакнест кит за да създам липсвашата част. След това груба шкурка (220) за оформяне и няколко тънки пласта фин кит, с фино шкурене (водна 600) за изглаждане. Накрая полиране с водна шкурка 2000. Майсторите твърдяха, че толкова дебел слой кит ще се напука, но не бяха прави. Спойлера беше боядисан и служи вярно вече няколко години. Ако дебелият пласт беше от обикновен кит със сигурност лошото им пророчество щеше да се сбъдне, но явно с влакнестия работата е друга.

_________________
"Следващият път, когато умът Ви витае... Последвайте го!"
http://smehurko.info


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2009, 01:39 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 23 Фев 2006, 13:40
Мнения: 475
Местоположение: София
В "Мъдростта на моториста" има една добра тема "Как да си поправим счупеният спойлер - Упътване ". Бих искал да допълня малко от моя опит по темата:
1. На старият ми мотор му липсваше едно не малко парче от спойлера, около 10Х10 см. , с неправилна форма, което реших да пробвам да изградя от влакнест кит. Крайният резултат беше перфектен и надмина и най-смелите ми очаквания. Здравината беше безупречна и понесе без проблем няколко задирания в бордюри. Нямаше и зачатък на пукване на границата с оригиналния спойлер, както и където и да е другаде. Дебелината на кита беше около 3-5мм, като не използвах никаква тел или друга армировка.
Самата процедура на работа се състоеше в нанасяне на 3-4 пъти на влакнестия кит върху предварително подготвена форма от картон, залепена за оригиналния спойлер на края здраво шлайфане и китосване.
Единствения недостатък който ми направи известно впечатление беше, че кита е доста по-тежък в сравнение с пластмасовия спойлер.

2. За боядисването със спрей - в никакъв случай не ползвайте масово продаваните спрейове по супермаркети и пазари от типа на "Color" (ако не греша). Вземете си от някой бояджийски магазин професионалн спрей. В момента не мога да цитирам точно марка (мисля че беше на Body), но разликата в цената е минимална, а разликата в резултата потресаващо огромна.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com