Дата и час: 24 Сеп 2018, 04:26

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2006, 12:40 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор

Регистриран на: 05 Мар 2005, 15:43
Мнения: 2713
Преди около месец, поради невнимание се сдобих с няколко драскотини на прясно боядисаният резорвоар… д’еба… това ми донесе кратко психическо растройство… но не това е темата.

Опцията за разглобяване и пребоядисване я отхвърлихме, поради ред причини, та трябваше да се намери друг начин за ретуширане на пораженията... донякъде се справих... та реших да споделя, с надеждата, че и някого може да му влезне в употреба.

Нужни съставки:
1. Водна шкурка 2000 – не по малко от 2000, щото ще патите /продава се във всеки магазин за авто бои/ - цена 1 лв. за лист, който е напълно достатъчен за 10-15 квадратни сантиметра
2. 1,5 L вода – може и от чешмата
3. Роло домакинска или тоалетна хартия – 0,50 лв.
4. Стара тениска или друг вид памучни парцали
5. 50 гр. Груба шлайф паста - /продава се във всеки магазин за авто бои/, препоръчвам паста на 3М – бяла на цвят – цена 3,60 лв.
6. 50 гр. Финна шлайф паста - /продава се във всеки магазин за авто бои/, препоръчвам паста на 3М – сива на цвят – цена 3,60 лв.
7. Препарат за почистване на прозорци... или нещо такова – 1,60 лв.
8. Подходящ по цвят бързосъхнещ лак за нокти -/от всеки по голям козметичен магазин/ - 5 лв. – това нещо се ползва ако имате по дълбоки драскотини, или евентуално слоят боя е напълно нарушен. Относно цветовете... оказа се че има доста голям избор, особенно в червената гама... имаше и 3 /три/ вида черно... както и няколко сини, зелени и лилави... абе вероятността да си намерите нещо много близо до цвета на вашия мотор е поне 60%

Общо : 15,30 лв.

Начин на приготвяне:
1. Много внимателно почиствате мястото и драскотините с помощта на препарата за прозорци и домакинската хартия.
2. Внимателно нанасяте лъка за нокти на нужните места
3. Изчаквате около 5 мин да изсъхне. Ако обаче сте решили да спестите 3 лв. И сте купили обикновен лак за 2 лв. Вместо бързосъхнещ за 5 лв. – ще почакате доста.
4. След като се убедите че лака за нокти е изсъхнал напълно, намокрете водната шкурка и почнете енергично да търкате... докато нивото лака за нокти се изравни с това на боята или лака на мотоциклета. Имайте търпение... на ръка става бавно.
5. Ако се налага повторете горните стъпки... поддържайте шкурката винаги мокра
6. Сега мястото е равно и драскотините са запълнени, но е доста матово от шкурката. Вземете памучния парцал и грубата шлайф паста... нанесете я и енергично... разтъркайте... и така няколко пъти... оставете пастата да изсъхне и после я премахнете с вода и домакинска хартия.
7. Повторете процедурата с финната паста... докато възвърнете блясъка на мястото, което обработвата.
8. Почистете... честито... не е като да е чисто ново, но е много по-добре от положението в началото.

Специални благодарности на:
1. Сево, че ме подсети за този номер с лъка за нокти
2. Онази мацка от козметичния магазин, която не ме нарече „извратен педал” когато поисках „бързосъхнеш черен лак за нокти”
3. Пича от магазина за авто бои на Ботев, които ми обясни как се работи с пастите.

Айде със здраве :)))

_________________
www.hdforums.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2006, 14:17 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 28 Май 2006, 21:21
Мнения: 405
Местоположение: Sofia
Е дано лакът издържи по-дълго.......Че като знам, колко им е животеца на тия лакове :? ..... Щото мисля, че няма да ти хареса да повтаряш тая процедура през 3 седмици....
Айде, пък ще споделиш за "трайността".


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2006, 14:41 
LoveHate,

благодарности за споделената информация!!!

и аз си одрасках леко резервоара с болтовете на наколенките преди около месец, та и аз съм с подобен 'проблем'.

Biliana Razpiliana, то при лакирането на нокти, проблема с нетрайността не идва от лака, а от ноктите. ;)


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2006, 15:17 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 28 Май 2006, 21:21
Мнения: 405
Местоположение: Sofia
Добре де, нищо не съм казала :D . Просто се съмнявах, защото все пак използаваните "разтворители" при лаковете за нокти са разработени да щадят въпросните нокти т.е. не са силни, освен това са добавени разни омекотители и куп други "простотии". А и си мислех и за атмосферните условия.
Айде стига съм се обяснявала, за малки повърхности, сигурно нищо няма да му стане на лака.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2006, 16:25 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 12 Авг 2005, 21:55
Мнения: 930
Местоположение: Sofia
Аз пък докато си сглобявах мотора и завивах последното болтче на предния калник, одрасках резервоара :mad: е знаеш как се почуствах...лошото е че е черен металик та едва ли ще се намери толкова фешън лак?
А защо трябва да оставиш пастата да изсъхне и я обираш с мокър парцал? Аз работех миналата година на авто-мивка в чужбина и нито една от пастите не се сваляше така, ами със строго сух парцал, дори ако е мокър се мажеше и не може да падне пастата?!?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Юни 2006, 16:35 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор

Регистриран на: 05 Мар 2005, 15:43
Мнения: 2713
незнам.. така каза, тоя дето продаваше пастите...

_________________
www.hdforums.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2006, 20:34 
Offline
Лейтенант
Лейтенант

Регистриран на: 24 Яну 2006, 23:16
Мнения: 242
Местоположение: Варна
Love, шкурката не поврежда ли и боята около драскотините?

_________________
"The lover of life's not a sinner..."


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2006, 10:07 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2003, 11:55
Мнения: 1808
Местоположение: Sofia
...само да вметна, че можеше вместо лака за нокти да се използва от боята с която е боядисан мотора, щото съм сигурен че при бояджийте винаги остава по некоя друга капка...

...иначе евалла за ентусиазма...:)

_________________
mother-fucker


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2006, 13:14 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 12 Авг 2004, 15:55
Мнения: 482
Местоположение: Sofia
Тази процедура дали е възможна и върху пласмасовите части на мотора?
Питам за спойлерите и резервоара (пластмасов е). Предполагам, че не би трябвало да е проблем, но ако сте пробвали ще ми е от голяма полза.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2006, 15:45 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 12 Авг 2005, 21:55
Мнения: 930
Местоположение: Sofia
Ако е боядисана с боя пластмаса, да
Ако цвета е в самата пластмаса-не


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2007, 01:01 
Като алтернативен вариант остава лепенката. :? :lol:


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2007, 10:33 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 12 Ное 2004, 14:14
Мнения: 311
Местоположение: на 15км от София
При мен слюдата е малко матирана от кореселин, та се чудя с тея шлайф пасти дали ще изкарам тоя мат..... Трябва да пробвам па квото дойде....

_________________
http://6lyokavitza.org/


Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2007, 12:59 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 23 Окт 2003, 10:08
Мнения: 422
ще можеш

_________________
one life. live it!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2007, 14:12 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 25 Ное 2005, 17:00
Мнения: 3411
Местоположение: София и с. Студена
И още нещо - добре е местата изложени на риск от триене /резервоар от катарамата или ципа на якето/ и нараняване от частици на пътната настилка /калници, нискоразположени части от спойлера/ да се облепят внимателно с прозрачно силиконово фолио. Продава се в "М-комплект" и някои магазини където режат фолио с плотер.

_________________
E PLURIBUS UNUM
ISRA № 30445


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Фев 2007, 16:59 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 07 Апр 2006, 15:17
Мнения: 708
Местоположение: София
Fats написа:
И още нещо - добре е местата изложени на риск от триене /резервоар от катарамата или ципа на якето/ и нараняване от частици на пътната настилка /калници, нискоразположени части от спойлера/ да се облепят внимателно с прозрачно силиконово фолио. Продава се в "М-комплект" и някои магазини където режат фолио с плотер.


Чаак пък толкоз пазене, оставете ги малко да се окльоскат..Боец без рани не може...трябва да има и нещо за кадем... :wink:

_________________
Отнасяй се с другите така, както би искал да се отнасят с теб...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Мар 2007, 07:25 
А така и аз имам питане. Коя е най фината полир паста. Слюдата е надраскана и трябва да я полирам, един майстор ми каза че няма такава паста и каквото и да правя ще се матира и трябвало после с лак.
Аз все си мисля че има пасти които полират до блясък ???

сам си отговорих. Имало такава паста тоя моя голям майстор ще да е :)
или специално за полиране на плексиглас или бижутерска.

Сега остава някой да каже от къде да си купя.


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Мар 2007, 10:26 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 21 Мар 2006, 18:14
Мнения: 629
Местоположение: Sofiq
Max Trottle, преди време ходих да търся визьор в магазиан на "3 уши" ( докато още го имаше де) и момчето детопродава ми полира стария визьор с някаква паста за която ми обясни че вътре имало някакви реагенти и силикон, които общо взето химически запъват малките драскотини. Ефекта бе наистиан поразителен. Малко преди това и аз опитах да залича една бая дълбока деруга и общо взето съсипах визьора. Така че според мен не сиправи еьперименти с абразивни пасти а поразпитай в разните мото магазини за такава паста


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Мар 2007, 18:49 
stass мерси да 100% има нещо специално за целта точно такова ще търся. Ще поразпитам.

ето един линк по въпроса

http://r1-forum.com/forums/showthread.p ... +polishing


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 06 Май 2007, 20:20 
Ако цвета си е в пластмасите на мотора пак става да се заличат драскотини с шлайфане и полиране, даже е по лесно отколкото при боядисани повърхности! Правил съм го и с драскотини дълбоки около 1мм. ама при толкова дълбоки си е хамалогия! Плексиглас се полира с полирпаста ,снопче памук и много инат! А иначе съм полирал визьори, за шлемове ,с шайба от вълнено кече монтирана на ръчна пробивна машина, която пък е застопорена на менгемето и е пусната да върти постоянно! За абразив ползвах паста за зъби Поморин (това беше във времената когато нямаше частни железарски магазини и съответно нямаше от къде да намеря полирпаста). Мажех пастата на шайбата постоянно така че да не допусна изсъхването и, в резултат си оплесквах целия гараж обаче визьора става нов ! Не трябва обаче да се натиска изобщо към шайбата, а само да се "гали" иначе много лесно прегаря плексигласа и е необратимо! Със същата техника съм полирал и пластмасови каски ,на които цвета е в пластмасата!


Върнете се в началото
  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com