Дата и час: 27 Апр 2018, 05:51

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 58 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Юли 2006, 09:32 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 02 Окт 2005, 12:45
Мнения: 60
Местоположение: София
Ilarioncho : Това за нас си е правило, но по ЗДП си е нарушение...ако някой те зесече и те удари докато ти го изпреварваш отдясно познай момчетата от КАТ на кой ще напишат акт?
....две приказки за "мъртвата зона"...
Аз лично мисля че не е задължително да поглеждаш през рамо, тъй като в лявото огледало си виждам рамото и цялото платно в ляво от мен. Най-много да се наложи да си наведа леко главата за да огледам лявата лента и от друг ъгъл и в по-голяма дълбочина.

_________________
If you obey all rules, you will miss all fun!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Юли 2006, 10:42 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 13 Ное 2003, 14:46
Мнения: 422
Местоположение: София
Една вметка за поглеждането през рамо - в Австрия това е задължително по закон за автомобили, за мотори не знам. Ако те видят куките, че завиваш без да си си завъртял тиквата, директно те спират и глобяват. Там идеята е да се видят велосипедистите...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Юли 2006, 11:07 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 19 Апр 2005, 17:11
Мнения: 1699
Местоположение: Sofia
@mugatu - Ilarioncho е напълно и 100% прав за мъртвата зона.
Избягвал съм много катастрофи по този начин и винаги се оглеждам като алтав особенно когато се престроявам на кръстовище около коли движещи се бавно.

А и в моя случай мотора беше под ъгъл на платното и огледалата гледаха в некви дворове :)

_________________
When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn't work that way so I stole one and asked Him to forgive me.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Юли 2006, 11:59 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 21 Юни 2005, 13:47
Мнения: 741
В Австрия и Германия поглеждането през рамо, ОСОБЕНО по време на управляване на автомобил, е задължително най-вече заради велосипедистите... В БГ десен завой се прави с пълна газ и свистене на гуми, но тук това може да означава оставен колоездач под гумите. Тъй че шофьорите от рано се учат винаги да гледат през рамо преди маневри.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Юли 2006, 15:13 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 21 Мар 2006, 18:14
Мнения: 629
Местоположение: Sofiq
хора, какво да си говорим за толерантността на пътя в България, при положение че водачите на МПС се делят на мотористи и автомобилисти( те пък от своя страна се делят на сума ти подгрупи) и се наблюдават закани, кой как кого щял да бие или да гази !


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Юли 2006, 16:52 
Момчета, пак го обърнахте на говорилня.
Напомням къде се намирате - Мъдростта.

Ако нещата продължат в същия дух и утре (а аз не виждам причина да спрат, защото все пак се обменят идеи) ще ги преместя във Въпросите, и ще я направя важна тема. Тук е важно да има само смислени мнения, и питанки като на Mugatu "ама защо трябва да поглеждаме през рамо" си имат друго място.
Пожелателно е тук да се спори, но с мярка. Сигурно помните какво стана с темата на Родригез за семерингите....


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Юли 2006, 18:38 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 15 Дек 2004, 15:52
Мнения: 1095
Местоположение: София
Карам си аз по Христо Ботев от 5-те кьошета към пл. Македония. На 10-ина м пред мене се движи Кадет. Наближих го, но нямах възможност да го изпреваря по трамвайните релси. В тоя момент някаква кола се подаде от странична уличка и оня намали, за да го пусне. След това си подаде газ, за да продължи и в следващия момент скочи на спирачките, за да спре на някакви пешеходци. В следствие и на моето рязко спиране предното колело ми блокира и предницата поднесе, как го удържах това 240 кг прасе да не го изтърва не знам - може би късмет, че почти бях спрял и че съм си му свикнал на килцата.
Извод - внимавайте за прекалено колегиални шофьори и ако можете ги изпреварвайте при първа възможност.

Пътувам по бул. България посока към Бояна. От кръстовището с Димитър Несторов си тръгвам пръв, в най-лява лента. Ускорявам си бързо до към 100-120 и малко след завоя на Шела на гърба ми се лепна един Мерцедес МЛ - буквално на не повече от метър. Минах вдясно и го оставих да си продължи. На следващото кръстовище аналогичен случай - аз тръгвам, оня пак ми се лепи на гърба. Ускорих до към 140, пича настъпва и той. А все пак това става в 19 ч. вечерта. Върнах газта, защото трафика си беше стабилен. На следващото кръстовище аз си завих към Бъкстон, а Мерцедеса си продължи за към Бояна, даже си махнахме за довиждане. Но после се замислих за каква простотия става въпрос от моя страна и за всички онези коли, които си излизаха от преките и за моето разхождане от най ляво към най дясно и обратно, и колко скъпо можеше да ми излезе това удоволствие...
Извод - не позволявайте на адреналина и гордостта да ви управляват мотора, защото всичко става много бързо...

_________________
Yeahaaaaa!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2006, 09:45 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 23 Фев 2006, 13:40
Мнения: 475
Местоположение: София
Lamer ме подсети за мое основно правило при карането на кола което до голяма степен важи и за мотора:
Настигне ли те някой на пътя - значи е в по-бърз режим от теб (поне за момента) и го пускаш напред, пък даже и да е пернишки Golf II.
Оправдания за пред себе си от типа " абе аз съм се заблеял и съм свалил скоростта" или "абе тоя ли таралясник ще ме изпреварва"
са си чиста проба простотия.
За мотора в града - това не важи особено, но все пак ...

_________________
Далеч съм от мисълта си ... или
Не мога да схвана мисълта си ...
...
Yamaha FZ400, FZR600R


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2006, 11:30 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 19 Апр 2005, 17:11
Мнения: 1699
Местоположение: Sofia
Роска, и за мотора важи.
Като видя че някой се напиня отзаде, правя му място и му махам.
И съм много изненадан когато оня веднага се успокоява и почва да кара бавно...незнам защо така става...уж кара бързо и иска да мине.

_________________
When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn't work that way so I stole one and asked Him to forgive me.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2006, 11:54 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 13 Ное 2003, 14:46
Мнения: 422
Местоположение: София
Когато съм с колата в задръстване много често ми се случва покрай мен да мине мотор м/у колоните, без изобщо да съм го видял, че идва. Зачудих се защо така става и единсвената причина, за която можах да се сетя е, че явно инстинктивно седейки в колона на едно място, не гледам в огледалата. Явно посъзнателната презумция е, че седейки на едно място няма какво да се случи.

Та извода е, може би има и други като мен, които по принцип използват огледалата, обаче не и в задръстване. Така че внимавайте за отваряне на врати, рязко кривване на коли при потегляне на колоната и т.н.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2006, 11:57 
Олеле преставяш ли си да ти отворят вратата лелел :)
Обаче наистина трябжа да се внимава ,защото в такъв случаи може да има големи последствия ..


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2006, 12:03 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 23 Фев 2006, 13:40
Мнения: 475
Местоположение: София
Както бях писал по-горе - отваряли са ми врата на спряла в колона кола пред мен - и то не един път.
Особено като е жега - не се замислят (а да си призная и аз като съм в спряла колона с колата забравях, че може да има движещи се мотори м/у колите)
Така, че много внимавайте.

_________________
Далеч съм от мисълта си ... или
Не мога да схвана мисълта си ...
...
Yamaha FZ400, FZR600R


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2006, 12:06 
RossenR написа:
отваряли са ми врата на спряла в колона кола пред мен - и то не един път.

Е добре кат са ти отваряли врата кво си правил :) Размина ли се :)


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Юли 2006, 12:13 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 23 Фев 2006, 13:40
Мнения: 475
Местоположение: София
На косъм - и вече в подобни случай карам с такава скорост, че да мога да спра при всеки случай, даже растоянието м/у колите да е голямо и това да ми коства изпускането на светофара.
Използвам да добавя, че са по-опасни десните врати на колите - от там много често слизат пътници, дето използват, че е спряла колата на светофара, а пък те съвсем нямат навика да гледат.

_________________
Далеч съм от мисълта си ... или
Не мога да схвана мисълта си ...
...
Yamaha FZ400, FZR600R


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2006, 13:12 
Реших да понапъна малко "Зила" 320 кила е с мен - та 1-ва отварям му дроселните клапи да се попроветри - 2-ра пак същото и точно преди да вкл. 3-та сам изсключи от скорост (отиде на неутрална) и съответно съм вкл. пак 2-ра - от което добитъка се изправи (без предупреждение ) и ми образува няколко бели косъма за 30-40 метра.
Извод: проверявайте си маслото в скоростната кутия


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2006, 13:17 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 09 Окт 2005, 09:53
Мнения: 959
Местоположение: Голямото село
Карам си от Щъркела към София. След 300 км. за деня съм се понаситил, понакефил и поуморил. Не бързам за никъде. Още повече, че не съм сам. Настигам колона от няколко автомобила и натоварен камион най-отпред. Следват завои без видимост. В огледалата виждам кола с запалени светлини агресивно изпреварва на около 30-40м. зад мен и бързо се приближава. Залепя се отзад. Вдигам флага на повишеното внимание и увеличавам дистанцията до предната кола за да имам място да спра плавно и да дам шанс на онзи отзад да не спре в мен ако стане нещо. Следя го в огледалата. Идва участък с добра видимост. Поглеждам колата е още зад мен. Започвам да ускорявам плавно и давам мигач едновременно. Колите отпред натиснаха спирачки без видима причина. Преценявам ги за миг дали ще мога да ги изпреваря безопасно въпреки, че намаляват и най-важното някой да не е дал ЛЯВ МИГАЧ и да не би да има отбивка в ляво. Всичко е ОК. Още съм в моето си платно и продължавам да ускорявам плавно. В момента в който завъртам глава за поглед през рамо (още съм си в платното), чувам зерско изпищяване на гуми точно в ляво от мен. Изкара ми акъла! Виждам колата със запалените фарове е вече до мен. Изстрелял се е за част от секундата и в момента набива кучките като на живот и смърт. Междувременно в насрещното се бяха появили автомобили, а тези пред мен продължаваха да намаляват. Не бях сигурен защо човека наби спирачките и се уплаших да не се прибере изведнъж в дясно - точно върху мен. Нямах много възможности. Дадох рязко газ и се промуших напред между колите пред мен и идващите отсреща.
До момента не мога да си обясня точно какво накара онзи да предприеме екстремното спиране?!? Дали се шашна, че ще тръгна да изпреварвам и го направи да ме предпази (нямаше да пресека осевата линия без да съм погледнал през рамо, но трябваше да реализирам доста сериозно спиране за да намаля до скоростта на колите), дали се стресна от колите, които се появиха отсреща или от рязкото намаляване на колите пред нас... Не мога да кажа. Обмислях ситуацията много пъти без резултат. Най-вероятно ми се струва да го е направил заради мен и другите фактори просто да са усложнили преценката и да са го подбудили към рязкото действие. Едно обаче е ясно. Получи се доста опасно. При първия, следващ, удобен случай го пуснах да ме изпревари. Нека го приеме като извинение и благодарност ако го е напраивл заради мен, а ако не е поне не ми висеше на опашката повече. Като ме задмина свирна. Не разбрах от яд или друго :-) Маневрата не беше рязка, а напротив - внимателна. Напред продължи да изпреварва рогашки! Както казах не мога да го тълкувам категорично, но си затвърдих следните:

Изводи:
1. Винаги пускай каращите агресивно участници в движението да те изпреварят по възможно най-безопасния и ИЗБРАН ОТ ТЕБ, а не от тях начин.

2. Не изпреварвай намаляващи коли! Факта, че ти ускоряваш, а те намаляват, може да те постави често пред необходимостта да спреш зад тях, като освен тяхната скорост, трябва да убиеш и допълнителната, която си развил. Да не говорим за случая в който някой е решил да прави ляв завой без мигач.

3. Оставяй възможно най-голяма дистанция отпред!

4. Не предприемай маневра без да погледнеш през рамо!

5. Не започвай да ускоряваш преди да си преценил всичко и да си погледнал навсякъде, вкл. през рамо!

6. Понякога за да избягаш от опасна ситуация е нужно подаване на ГАЗ...

_________________
"Следващият път, когато умът Ви витае... Последвайте го!"
http://smehurko.info


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2006, 22:54 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 12 Авг 2005, 21:55
Мнения: 930
Местоположение: Sofia
Относно отварянето на врата ми се се случвало...по средата на Витошка 12 часа по обяд.
Беше преди мноого много години, когато слагаха колчетата по въпросната улица, на светофара на Солунска колите се наредили за към НДК в 3 ленти, реших да мина отдясно на всички е да ама таман се изравних с първата кола и се отвори вратата до шофьора, някаква жена тръгна да излиза. Е да ама целия булевард опасан с метални прегради заради въпросните колчета, ни на дясно ни на ляво, ръба на вратата ме удари в кормилото малко преди лявата дръжка, прескочих мотора, във въздуха се превъртях през рамо и паднах по гръб(това серьозно сигурно е било много ефектно отстрани). Аз лежейки така виждам как шофьора излиза от колата, псувайки се този да бие непълнолетен, тоест мен в същото време виждам и как от капачката на резервоара тече бензин(малко преди това бях напълнил до капачаката) веднага си помислих сега на тая жега ще вземе да пламне, резил(поради малкото ми години тогава все още си мислех че като на филмите бензина се пали от...дори горещ поглед). Скочих и взех да изправям мотора(В случая Симсон ендуро...собствен тунинг)като наскачаха някакви лелки от спирката не ми дават да си доизправя мотора, в шок съм бил него съм глеадл не мене си, пък аз ощте докато се изправих поотупах тук таме нямаше серьозни болки, но това само опитно око можеше да улови.
Е както и да е оня май се поуспокои като видя толкова жени около мен да ме проверяват дали не съм в шок се поуспокои реши че няма да ме бие днес, а и почна да се замисля май че към кат отиват нещата, но аз бях толкова ядосан че вобще не ми се и занимаваше с фуражки, та кой от къде е...
Та дори да не сте виновни винаги може да изпаднете в ситуация при която този който за малко е можел да прекъсне жизнения ви цикъл да тръгне да ви налита на бой. При такава ситуация не сваляйте каската, купете си карбонови ръкавици и научете копелето следващия път да си погледне в огледалото, или гледайте да карате с някой по-голям карач\бияч\на ръст


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 03 Авг 2006, 17:46 
Offline
Редник
Редник
Аватар

Регистриран на: 01 Дек 2003, 17:37
Мнения: 28
Местоположение: София
Група мотористи се връщаме от приятна разходка привечер. Точно се беше стъмнило, аз карам последен, на един плавен, бърз ляв завой, някъде около "Шумако" гледам стоповете на моторите пред мен светнаха. Помислх си "Защо ли намаляват в този хубав скоростен завой". Не намалих, а в следващия момент се наложи да влача гуми по асфалта, та дори и 2-3 метра в банкета (добре че имаше къде). Оказа се, преобърната цистерна с колелата към нас (доста тъмна част на камиона). Тя се е виждала достатъчно, но аз бях с маска (карам с кросова каска) с червеникаво стъкло за мъгла.
От тогава поуката за мен е: има ли вероятност да замръкна - само бяло прозрачно стъкло на каската или маската! Никакви цветове. Намаляват много видимостта. По добре слънчеви очила под каската - малко неудобство, отколкото ... Абе, какво само можеше да се случи...

_________________
Smile, the life is beautiful !


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: еххх
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2006, 17:43 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 27 Апр 2006, 00:44
Мнения: 174
Малко ме е срам да си призная паданията защото и двете/трите/ са от собствената ми глупост! Но имайки в предвид че тук четат много хора които тепърва ще се качват на мотор ,мисля че моите случки ще са показателни за това какво може да си причини начинаещ моторист от глупост и ентусиазъм! ](*,) 1.
Маи месец – първи мотор /ЗЗР400/ първо качване на мотор /само скутер бях карал 2 пъти/
Свалям си мотора от буса /прясно закупен/ ,качвам се и правя две кръгчета из квартала... 1-ва 2-ра -3-та........ скоростите са ясни !!! :abravo:
Трябваше да прибера мотора в гаража и да отида при жената на един купон на Панерево.
Ама нали вече бях разучил скоростите и си викам.... „Бавно бавно и ще си ида с мотора до панчерево“ Обувам дебели дънки ,дебел пуловер за всеки случаи и отгоре мятам кожено якенце за всеки случеи ,слагам каската и тръгвам – Западен Парк --> Панчерево
Всичко си е ОК , гледам да пазя голяма дистанция и карам с 60 по околовръстното ,вниманието ми е на 100 защото ми е първи път на мотор и ме е шубе от колите. В един момент колата пред мен се приближава зверски бързо към мен а стоповете не светят!!! :shock: Следва паника от моя страна и силно стискане на спирачките.... точно в участъка в които колата беше намалила почти до спряло аз се влачех с мотора , които подскачаше заради огромните дупки ! Резултат.... счупена степенка , скъсано яке ,много адреналин и моята ухилена и незнайно защо щастлива физиономия че все пак съм се сефтосал без последствия! :D
2.
Юни месец след почти 2000 км. на мотора навъртени из София отивам на гости на един приятел в къщата му ,която е една от последните над Бояна по пътя към копитото. Приятеля кара кола пред мен и видно ми бяга..... а аз ГАЗЗЗ да го настигам..... :duel: и така докато един десен завои беше по завит от очакваното и аз се озовах пак на асфалта... този път се пързалях даже повече но новото ми яке се оказа че си е заслужавало парите.... Все пак като резултат... счупени споилери , стоп и изстърган капак на двигателя през които протече масло.... а аз със счупена ключица... :puppydogeyes: /явно с голяма сила съм се джаснал щото якето има и протектори които не са ме опазили от удара в асфалта/
3.
Преди 10 дни.... тъкмо заздравял гледам в квартала се спукала траба и по едната улица тече река с дълбочина на места по 10-15 см. Викам си да мина от там с мотора да му измия гумите че после да видя докъде се накланям........... =D> незнайно защо реших че във водата ще намаля с предна спирачка и мотора се гмурна да се къпа... ](*,) добре че карах с 10 км и просто скокнах и се озовах на крака до мотора. #-o Последици никакви.


Е извода мисля че е ясен....... не се надценявай , опит се трупа с години и с километри.... това че можеш да превключваш скоростите не значи че можеш да караш ,защото ако беше някои с опит едва ли щеше да падне в горните ситуации! ](*,)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2006, 21:09 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 12 Авг 2005, 21:55
Мнения: 930
Местоположение: Sofia
Не мога да разбера защо като ги хване шубето хората се хвърлят на преднаат спирачка и прескачат мотора, аз досега колкото и екстремно да съм спирал при това с кросовите гуми на асфалта никога не съм я подхлъзвал предната, уиначе задната почти постоянно я търкам я при спиране я по завоите. Относно второто ти падане искам да обърна внимание на всички които карат по подобни планински пътчета, особенно с мотори различни от ендура, по-добре да стигнат 10мин. по-късно отколкото да се свестят сред дърветата и да няма кой да ги напсува. Аз ходя да си карам за кеф и пързалям мотора по завоите, на всяко каране имам няколко ситуации в които одирам мантинелата със задната гума,до сега не съм изпускал завой само защото такъв ми е бил късмета, но със сигурност и това ще ми се случи някой ден. Винаги е по-лесно да се кара нагоре по баира отколкото надолу, когато съм се спускал съм спирал буквално на сантиметри от урвата, особенно за пистови гуми опесачения път е смърт той ако е трамбован както е в повечето случаи и за кросовите си е кофти все едно си караш на асфалта само че с пясък отгоре.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 58 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com