Дата и час: 23 Окт 2018, 09:10

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 15 Май 2007, 19:35 
Offline
Лейтенант
Лейтенант

Регистриран на: 27 Юли 2004, 15:36
Мнения: 143
Местоположение: Chicago, IL
Описаната процедура е обща и предназначена за хора със средни технически познания и възможности. Описанието е за 4-цилиндрови двигатели, но може лесно да бъде приспособено за 2-цилиндрови.

ВНИМАНИЕ! АКО НЕ ЗНАЕШ КАКВО ТОЧНО ДА НАПРАВИШ НЕ ГО ПРАВИ САМ!

За центровка и синхронизация на карбураторите/ карбураторните тела ти трябват 2 неща:

1. Manual за твоят мотоциклет (търси в google) – да прочетеш самата процедура за throttle body/ carburetor synch (центровка)

2. Живачни стълбчета(около $50+)/ Carbmate (около $100+) с необходимите адаптери за вакуумните гърла на карбураторите/ карбураторните тела (Каwasaki нямат нужда от адаптери. Ямаха, Хонда и Сузуки в почти всички случаи да) или…

3. Домашно производство синхронизатор – който се състои от:

a) Прозрачен маркуч с диаметър 30-32 мм, дълъг около 5 м, с подходящи адаптери като по-горе.

b) Течност с подходящ вискозитет – живакът е тежък и по-малко чувствителен от например трансмисионна течност или масло за телескопите.

Всмукваш течността в маркучa на дължина около 1 метър. Изправяш двата му края и ги завързваш за кормилото. Изчакваш да се обезвъздуши от мехурчета и двете стълбчета да достигнат едно ниво. Запалваш и загряваш мотора до нормална работна температура. Приема се че преди да започнеш целия процес си изчистил карбураторите и въздушните филтри, проверил си свръзките към въздушната кутия и т.н. Целта на центровката е да изравниш вакуума в първо дясните два карбуратора/ тела (гледано седейки на мотора), после левите два и най-накрая лявата и дясната двойка карбуратори/ тела. На вакуумното гърло на всеки карбуратор има капачка (вероятно гумена). Единственото изключение е един от карбураторите (кой зависи от мотора, обикновено е Но.2), който е свързан с кранчето/ резервоара/ помпата. Неговата свръзка можеш да прехвърляш на друг карбуратор, които не синхронизираш в момента. Сваляш първо дясните две капачки и свързваш двата края на домашния синхронизатор за вакуумните гърла. Оставяш синхронизатора да виси на кормилото вертикално към земята за да е изравнено нивото на течността в двете половини. Не прегъвай образуваното “U” а просто залепи двете половини със scotch лепенка, където се изравнява нивото на течността. Запалваш мотора без да форсираш и да пипаш газта иначе рискуваш течността от синхронизатора да влезе в карбураторите. Взимаш отверка и въртиш синхронизиращият болт между двата карбуратора/ тела, така че пулсиращите стълбчета течност да се изравнят. Е няма да е перфектно, но домашният сихнронизатор е доста по-чувствителен от живак, защото вискозитета на течността е по-нисък. И да има отклонение от 5-6 см, синхрона е достатъчно близък. След като изравниш дясната двойка, правиш същото с лявата, като разбира се спреш двигателя докато прехвърлиш маркучите от другата страна и сложиш капачките на вече синхронизираната двойка. Най-накрая, съединяваш средните два карбуратора със синхронизатора и изравняваш дясната и лявата двойка със болта между средните два карбуратора/ тела. Не забравяй капачките на останалите карбуратори/ тела междувременно. Нещо, което ще трябва да обмислиш предварително е че, сигурно ще ти трябва удължение за резервоара тъй като най-вероятно ще трябва да го свалиш за да достигнеш до синхронизиращите болтове. Ако правилно си синхронизирал 4-те карбуратора, ще усетиш подобрение в тихите обороти, подобрена чувствителност и ответност в газта и намалено припукване при отпускане на газта. Звукът на шевната машина, прецизен и точен като механичен часовник е най-ясното доказателство че синхронът е перфектен.

Ако нещо от гореописаните неща звучи прекалено сложно или неясно, търси помощ от човек, който разбира горенаписаното. Успех! Леко и безаварийно. Corvus Rutilus egressus…

_________________
Corvus Rutilus egressus...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: XZY
МнениеПубликувано на: 16 Май 2007, 10:16 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 06 Мар 2007, 11:58
Мнения: 328
Местоположение: Sofia
Аз само да кажа, че живакът и силно канцерогенен и не се продава, на ако случайно си намерите и се случи нещо като
1 -разсипване
поръсете със сяра (продава се в аптеките) не пипайте с голи ръце, гледайте да не се разнесе, след като изчакате 10 мин, просто съберете с метла в найлонов плик и добре зотворете.
2 -вдишване- никога не вдишвайте живачни пари, никога, но ако все пак това се случи, с ОПАКОВКАТА ПРИ ДОКТОРА.
3 -поглъщане- никога не поглъщайте живак, но ако все пак това се случиследвайте точка две.

За заместител на живака можете да ползвате ГЛИЦЕРИН, безвреден е но въпреки това има разхлабително действие.

Успех с центровките


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Май 2007, 10:26 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 25 Ное 2005, 17:00
Мнения: 3411
Местоположение: София и с. Студена
Пак затънахме в любимото поле на "Развали си сам". За тая цел има уред с четири манометъра. Не е скъп, НО Е ИЗЛИШНО ВСЕКИ ДА ГО ПРИТЕЖАВА. Има си майстори за тая работа. Срещу съвсем поносима сума. Знам поне три места, където извършват процедурата.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Май 2007, 16:40 
Offline
Лейтенант
Лейтенант

Регистриран на: 27 Юли 2004, 15:36
Мнения: 143
Местоположение: Chicago, IL
Още веднъж да поясня… Темата е за хора, които извършват поддръжката на мотоциклета си сами и са достатъчно технически подготвени за да разберат самата процедура. Ако някои от гореописаните термини не са достатъчно ясни, ако неща като PAIR и KLEEN клапи звучат прекалено сложно, ако човек мисли че ще си “развали сам” тогава просто търси чужда помощ или “майстор”. Аз съм скептичен към всякакъв вид “майстори” затова и извършвам цялата поддръжка на мотора си сам. Горенаписаното е синтеза на личният ми опит, затова е и сравнително общо. Затова апелирам към пишещите в темата за конструктивност, а не за предложения за алтернативен подход. Манометъра/ живачните стълбчета или Carbmate струват съответно $40-60/ $100+ и са въпрос на личен избор и финансови възможности. Материалите за гореописаният метод сигурно не надхвърлят 5-10 лв, а смея да твърдя че резултатите надхвърлят прецизността на живачен манометър, защото отчитащата течност има по-нисък вискозитет от живак,а законите на хидравликата не варират според метода. Мен не би ме притеснила сумата за извършената услуга. Просто се съмнявам в компетентността на всякакъв вид “майстори” и затова предпочитам да отговарям за собствените си грешки, отколкото да страдам от чужди. Леко и безаварийно.

_________________
Corvus Rutilus egressus...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Май 2007, 17:17 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 25 Юни 2004, 08:29
Мнения: 445
Местоположение: Sofia
Fats написа:
Пак затънахме в любимото поле на "Развали си сам"...


Целта на този род постове не е как да спестиме някой лев, а по-скоро как да приложиме достъпни техники докато си играеме с любимите ни играчки :wink:

Това което бих добавил по темата е, че 2 вакуум часовника са напълно достатъчни за баланс на 4 карбуратора по аналогичен начин на т. 3 (4 са само за удобство ако се прави често)

PS: Ако се прави регулиране на клапани, то трябва да предхожда баланса на карбураторите.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2007, 15:45 
и аз се чудих дали ще стане с домашен мано/вакум метер това с U тръбичката. принципно са много прецизни с такива се калибрират манометрите дето се продават. не знам защо само трябва да е толкова дебела тръбата няма значение диаметъра 5мм или 35

друго подхода е интересен да се закачи към два едновременно и да се регулира докато се изравни но аз искам да ги настроя всички спрямо 3 ти който не се пипа и при това искам да мога да форсирам за да знам че са настроени както тябва. тук проблема е как да не засмуче течност отговора е като е достатачно дълга U тръбата с течност. НО колко е достатачно ? някой ако има вакум метер да сподели какво отчита за 1000 сс така ще го сметна на колко сантиметра вода се равнява и ще се подсигуря.


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2007, 16:20 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 09 Май 2006, 11:25
Мнения: 108
Добре де, аз имам само теоретичен въпрос - какво трябва да правя аз като съм с два двойни карбуратора. На всеки карбуратор има по едно чопче за което е закачен маркуча на вакума ( той е у образен, 2та се събират в едно и отиват горе на вакумното кранче ). Но пък всеки карбуратор има по 2 врътки за нагласяне, всяка действаща на по един цилиндър.

И как да наглася тези 4 врътки като имам само 2 изхода за вакум?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Юни 2007, 19:09 
Offline
Лейтенант
Лейтенант

Регистриран на: 27 Юли 2004, 15:36
Мнения: 143
Местоположение: Chicago, IL
max_throttle… Нищо не ти пречи да закачиш по един маркуч за всяка двойка карбуратори и да отрегулираш двете двойки по отделно, като използвуваш едната двойка за референция спрямо другата. Синхронизацията на карбураторите се прави при тихи обороти. Няма нужда да форсираш защото както сам спомена, течността от маркучите ще влезе в карбураторите. Дори при наличието на живачни стълбчета в инструкциите изрично пише да не се пипа газта докато се прави синхрона. Достатъчно е мотора да е загрял до нормална работна температура и да са отрегулирани тихите обороти. Когато свършиш със сихнрона най-вероятно ще забележиш повишени тихи обороти поради факта че цилиндрите вече работят в такт и не си “пречат” един на друг. Колко течност е достатъчна в маркуча? Ами около метър стига. Принципите на хидравличното налягане са едни и същи и при 1 метър и при 5 метра.

brum… За какъв мотор говорим? Марка, модел, година? Ако правилно разбирам описаното от теб... Индивидуалните “врътки” за които говориш са май карбураторните винтове за сместта. Можеш да ги нулираш всичките(да ги завиеш напълно без да стягаш), като преди това преброиш колко оборота има до затваряне. После ги развий и четирите еднакво, съобразно това което си преброил като най-обогатено положение. Сваляш разклонението на вакуумното маркуче от едната двойка и я синхронизираш по гореописаният метод. После другата двойка. Винаги регулирай само единият карбуратор, спрямо другият. Най-накрая едната двойка спрямо другата, като увеличаваш или намаляваш на еднакви обороти “врътките” и на двата карбуратора от двойката, която регулираш. В твоят случаи регулировката е малко по-сложна, така че ако не си наясно какво правиш или описаното звучи прекалено сложно, потърси помощта на човек, който има необходимата техническа подготовка.

Леко и безаварийно.

_________________
Corvus Rutilus egressus...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Юни 2007, 12:48 
"Принципите на хидравличното налягане са едни и същи и при 1 метър и при 5 метра. " хмм струва ми се че грешиш аз говоря ако единия край е закачен към вакума а другия е свободен при това положение има разлика колко е течноста и дължината на тръбата. Всъщнст не съм много сигурен аз мерих налягане с U тръба отбелязвам къде е 0 като са изравнени подавам налягане от единия край и покачването в другия край се измерва в сантиметри/вода което е налягането. тук има калкулатор който от тези сантиметри дава налягане в килопаскала или квото искаш http://www.unitconversion.org/unit_conv ... ssure.html

принципно не ми е ясно ... имаме U тръбата налягането покачва течноста от едната страна а от другата пада, така интересно и за това питам колко течност ми трябва, ако кажем имаме по голямо налягане то ще избута водата изцяло в едната част от U-то като другата остане суха въпроса ми е дали това е преимливо или U то трябва да е достатачно голямо за да не преминава течноста изцяло в една от страните ??

предполагам че за мерене на вакум е същото просто ще смуче и течноста ще пада надоло.

хмм много сложно :) просто ще закача и двата края като единия е на номер 3 и ще местя другитя.
ПП не е карбуратори а throttle bodyta на Р1 06 не знам как се води на Български ?? пипируди ? :lol:
менуала казва да форсирам а щом е за форсиране винаги :D


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Юни 2007, 12:58 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 09 Май 2006, 11:25
Мнения: 108
Red Raven написа:
...
brum… За какъв мотор говорим? Марка, модел, година?


Suzuki GSX-R 250 1989 година.

От 2та карбуратора излизат общо 2 вакума. Т.е. нямам вакум за всяка врътка която определя колко богата е сместа. Бяха ми нагласени и 4те еднакво първият път когато ги чистих ( колкото беше и написано по книжйка - на 2.5 оборота ). След това съм си играл с една моя идея - гледам по цвеата на свещите и регулирам тези който трябва. Малко играчка е, ама за 1-2 месеца с 2-3 вадения на свещите нещата се понагласиха...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Юни 2007, 22:32 
Offline
Лейтенант
Лейтенант

Регистриран на: 27 Юли 2004, 15:36
Мнения: 143
Местоположение: Chicago, IL
Max_throttle…Още веднъж…Принципите на хидравликата са едни и същи и при 1 метър и при 5 метра. Синхрона на карбураторите или карбураторните тела (butterfly throttle bodies в твоят случаи) се извършва в затворен кръг, тоест чрез измерването и изравняването на вакумното противодействие на единият карбуратор, спрямо другият такъв от дадената двойка. После следва сихронизацията на едната двойка спрямо другата. Ако маркучът не е свързан с карбураторите/ телата и от двете си страни, то образуваният от едната страна вакум ще погълне течността с която трябва да се осъществи измерването. Не можеш да мериш всеки един карбуратор спрямо карбуратор Но. 3, защото Но.3 има само един партньор и това е обикновено Но.4. Затова и винта с кой се регулира тази двойка се намира между Но.3 и Но.4. Синхрон се прави при тихи обороти. Двигателят не се форсира, защото при по-високи обороти, липсата на синхрон е по-трудно осезаема. Синхрона се предшествува обикновено от проверка и регулировка на клапаните, почистване на въздушните филтри и след това проверка на сместта (ако е нужно). Потърси помощта на “майстор”, ако не си наясно с нещата. Най-лесният начин да ти се изяснят повече е да потърсиш повече информация, особено във форум, където е дискутиран твоят Р1. Успех…

brum…Сега нещата са по-ясни. Твоят 250 cc мотор има само 2 карбуратора по две причини:

1. Той оперира предимно на високи обороти, защо малката площ на цилиндрите (62cc са 49мм площ по 33 мм ход) не създава достатъчно въртящ момент в по-ниските обороти, където индивидуалният синхрон на карбураторните двойки има по-голямо значение. Затова и синхрона е по-важен в по-големите кубатури (750+) и критичен в големите 2-цилиндрови двигатели, като крузерите и чопарите.

2. При по-високите обороти и при по-малката кубатура, по голямо значение има синхрона между двете двойки карбуратори, а не индивидуалният синхрон на двойките.

Което прави процедурата подобна на такава за 2-цилиндров двигател, с едно малко изключение споменато в предишният ми пост. То е, че трябва да настроиш еднакво всеки карбуратор от двойката която регулираш спрямо другата. Това не значи че позицията на винтовете за сместта трябва да е една и съща от нулиране (примерно и двата са 2.5 оборота). Това значи че ако единият е развъртян 2.5 оборота, а другият 2.75 след наблюдението ти по свещите, трябва прибавиш или извадиш едно и също количество обороти за да се постигне синхрона между 2-те двойки. Тоест ако трябва да прибавиш половин оборот да се постигне синхрон, тогава единият карбуратор става 3 оборота, а другият 3.25. Ако намериш manual за мотора си, най-вероятно процедурата е доста по-точно описана. Успех и на теб.

Леко и безаварийно.

_________________
Corvus Rutilus egressus...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Юни 2007, 12:47 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 09 Май 2006, 11:25
Мнения: 108
Red Raven написа:
...


Мммм, 10q :) . Сега стоплих малко за какво иде реч :) . А менюъл - няма, обърнах 3 пъти целия интернет...японска работа :) .


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Юли 2007, 11:35 
Offline
Лейтенант
Лейтенант

Регистриран на: 19 Юли 2007, 09:38
Мнения: 211
Местоположение: София
Имам само един въпрос - колко е максималното разреждане (подналягане), което можете да създадете в природата? Или перефразирано - колко е дълга най-дългата сламка, с която можете да пиете (вертикално естествено)?
Предположението на Гаргата (изключително уважаван форумец, не само от мен вярвам), че един метър е достатъчен е вярно, ако течността е вода. Ако течността е с плътност под тази на водата (1 тон на кубичен метър) съответно и разстоянието трябва да е по-голямо. При използване на нефтопродукти това трябва да се има на ум - те са 20-30% по-леки от водата. А е добре да има разстояние, поради винаги съществуващата възможност да се получи пробив или разкачане по тръбопроводите, в следствие на което двигателя да глътне течността на инпровизирания диференциален манометър.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com