Дата и час: 27 Апр 2018, 05:49

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 16 Май 2007, 15:32 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 24 Мар 2005, 13:13
Мнения: 454
В процес на разработка....

За целта са избрани 7 големи производителя на гуми и техните модели в зависимост от състава на гумата.

Важна информация:
- Разработване
Производителите използват хлъзгав материал за предпазване на гумата от прах и бързо остаряване, който трябва да бъде изтрит преди да започнете да натоварване гумата на максимум.
Първите 100 мили на нова гума трябва да карате внимателно, постепенно увеличавайки ъгъла на наклон докато химичния агент не бъде изтрит. Той оставя гланц на повъхността, който би трябвало лесно да забележите като изчезне.

- Как да четем числата. Числата отстрани на гумата представляват нейната спецификация. Гума която има напечатано например, 120/60/ZR17, означава, че е широка 120мм, 60% отношение на височина към ширина. Колкото по-голямо е числото, толкова по-голям е профила. Z е гума сертифицирана за високи скорости (240 км/ч), а R означава радиална. 17 е диаметъра на джантата.

- Колко дълго ще издържат?
Това зависи от стила на каране и разтоянието. По закон трябва да има 1мм грайфер през 3/4 от ширината на гумата. Износените гуми не само застрашават сигурността, но можете и да бъдете глобени заради това.

Типове гуми

- Състезателни:Гуми с малък грайфер или без такъв. Предназначени за писта. Някои са одобрени за използване по обществените пътища, но им трябва повече време за загряване и се износват бързо.

- Състезателни и за високо скоростни пътища:
Одобрени за използване на пътя гуми, предимно за състезатели, но се износват по бързо от нормалната шосейна гума.

- Спортни:
Гуми с добро сцепление за бързи ездачи. Добри са също и за писта.

- Спортно туристически:
Трябва да издържат повече от другите гуми като осигуряват добро сцепление на пътя.

Графика:
Изображение
Изображение


ПРОБЛЕМИ С ГУМИТЕ

1. Не достатъчно напомпана
Това е най-често срещаното явление. Какви биха били промените в гумата ако тя не е достатъчно напомпана?
Основно ако в предната гума няма достатъчно налягане ше се влоши завиването, тъй като гумата се огъва под тежестта и става плоска отдолу.

2. Прекалено напомпана
Прекалено напомпаната гума ще се държи точно обратно на ненапомпаната. Стените и няма да се огъват толкова при допир с неравностите, ще се намали контактната площ което оказва значение при завиване и спиране. От своя страна това намалява сцеплението, а никой не иска по-малко сцепление, нали?!

3. Грешна гума
Вие сте срещно бърз ездач. Мислите, че вие е нужна състезателна гума за вашето шосейно каране?! Глупости ! Колкото по-извит е профила като на състезателната гума, толкова по-нестабилна ще е тя при неравностите на пътя и при спиране. А едва ли сте голям почитател на главоболията и нестабилността. Не бъдете толкова самовлюбен мислейки, че имате нужда от най-меката гума на пазара. Производителите инвестират милиони разработвайки спортни шосейни гуми който са перфектни за приложение в реалния свят.

4. Синьо
Ако покарате на писта с шосейна гума ще забележите по-късно, че ръбовете на гумата имат син оттенък. Не се страхувайте. Това не значи загуба на сцепление, а че гумата е достигнала своята работна температура. Синята гума не е свършила, тя все още може да бъде използвана на пътя или дори отново на пистата, просто имайте едно на ум, че е почнала да се износва.

5. Липса на грайфер и показани конци
Трябва ли някой да ви казва какво трябва да направите?!
Ако гумата ви е износена - дайте я на някой стрийтфайър да направи бърн аут с нея. Ако по гумата няма грайфер, тя няма да може да изтласква водата на пътя.

6. Износени ръбове
Добре, карали сте на писта и сте си прекарали добре. Проблема е, че писта с повече десни завои е направила гумата ви изключително несиметрична, особено задната. Сигурно си е наред, но имайте малко съвест, ако тя изглежда като парче Тоблерон - изхвърлете я. Ако е посиняла и малко плоска от едната страна - бъдете по-внимателни.

7. Плоска гума(изтрита по средата)
Карането по магистрали без завои допринася за износването на гумата по средата. Това е опасно, защото ще забележите, че в началото трудно влиза в завой докато презкочи ръба на изтриване, след което рязко ляга. Това може да бъде опасно.

8. Профил на гумата
Профила на различните гуми има отношение към тяхното поведение. Основно колкото по шосейна е гумата, толкова по-бавно е завиването и по-стабилна тя заради по-плоския профил.
При пистовите гуми е точно обратното - бързо завиване, по-малка стабилност заради по-острия профил.
Извода е прост - за да накарате мотоциклета си да се чуства добре при нужните условия - направете правилния избор. Имаме нужда от по-голяма контактна площ на пътя, защото се накланяма по-малко и имаме нужда от повече стабилност в неравностите. По същия начин гладката повърхност на пистата позволява използването на по-остри профили гуми, но по-голяма контактна площ при наклон.



СРАВНЕНИЕ НА ГУМИ ОТ СЕДЕМТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ В РЕАЛНИ УСЛОВИЯ

За целта английското списание Супербайк използва Джонатан Пиърсън(ДП) и Кени Прайд(КП). И двамата са редактори в списанието и могат да се класифицират като среден клас ездачи. Гумите са подложени на сляп тест, т.е. ездача не знае каква марка гуми има мотоциклета му.

1. DUNLOP Sportmax Qualifier

Ако не знаех, че ДП не бе наясно с каква гума кара, а той наистина не знаеше, щях да кажа, че той просто си играе. Да кажеш, че гумите наречени Qualifier са нямали нужда от загряване звучи като случайно стечение на обстоятелствата. Но не се съмнявам, че Дънлоп са вложили всичките си състезателни познания за да допринесат за техните шосейни гуми.
Странно защо но и двамата ездачи изпитват нещо особено при спиране. Данните показват, че ДП спира по-рано отколкото при други гуми, но също така след това спира здраво. Кени също спира здраво и по-настоятелно отколкото при другите гуми, обяснявайки, че задницата му олеква. Теста на спиране Дънлоп се нарежда на пето място с 30 метра спирачен път. Разбира се сцеплението и наклона не са поставени под въпрос. На бързите завои Дънлоп се движи виртуално със същата скорост, но в бавни завои като шикана като, че ли има малко по-висока скорост във връхната точка на завоя.

Резултатите за Дънлоп са следните:

- За ДП:
Чуствах се малко напрегнат, усещах неравностите и за пръв път чуствах разтърсване в главата при ускорение. От друга страна беше добре. При спиране бяха по-меки, затова спирах агресивно и влизах в тесния шикан. Добро усещане от завой в завой и при неравни и при гладки повърхности. Доста прецизно и сигурно усещане при средно напрежение върху ръкохватките. Наистина добро усещане на страничното сцепление, това ме подтигна да отворя газта по-рано. Завиващата точност е добра. Сменях посоките без проблеми, даже чуствах, че завивах някакси по-рано. Излизането от завоите беше добре, малък дрифт при изхода от бавните завои, но беше предвидим.
Изображение

- За КП:
Чуствах я малко груба на места(през неравностите) но не толкова, че да ме разстрои. Интересното е, че ми олекваше задницата при тази гума повече отколкото при другите при спиране, вероятно съм спирал по агресивно. Предницата беше добре при рязко спиране. Завиването е приятно и бързо - влизах в завоите по ентусиазирано и бързо. Предполагам, че влизам в завоя по-бързо и с по-голям ъгъл - определено така го чуствам. Завиването през шикана беше добре, бързо от едната на другата страна без нестабилност. Изхода от завоите е добър. Сцеплението беше добро, но гумата изглеждаше малко груба на места.
Изображение
Тегло: Отпред - 4.2кг, Отзад - 6.0кг
Спиране: от 70мили/ч след магистрално каране - 25.10 метра
Температура на пистата: 19.5 градуса. Обиколки до достигане на постоянна температура - 2


Резултатите за Continental са следните:

- За ДП:
Изображение
- За КП:
Изображение
Тегло: Отпред - 4.5кг, Отзад - 6.5кг
Спиране: от 70мили/ч след магистрално каране - 30.55 метра
Температура на пистата: 20.8 градуса. Обиколки до достигане на постоянна температура - 3


Резултатите за Metzeler са следните:

- За ДП:
Изображение
- За КП:
Изображение
Тегло: Отпред - 4.2кг, Отзад - 6.0кг
Спиране: от 70мили/ч след магистрално каране - 30.92 метра
Температура на пистата: 19.4 градуса. Обиколки до достигане на постоянна температура - 2



Резултатите за Bridgestone са следните:

- За ДП:
Изображение
- За КП:
Изображение
Тегло: Отпред - 3.7кг, Отзад - 5.4кг
Спиране: от 70мили/ч след магистрално каране - 25.07 метра
Температура на пистата: 21.2 градуса. Обиколки до достигане на постоянна температура - 2



Резултатите за Michelin са следните:

- За ДП:
Изображение
- За КП:
Изображение
Тегло: Отпред - 4.3кг, Отзад - 5.7кг
Спиране: от 70мили/ч след магистрално каране - 26.34 метра
Температура на пистата: 21.5 градуса. Обиколки до достигане на постоянна температура - 2



Резултатите за Avon са следните:

- За ДП:
Изображение
- За КП:
Изображение
Тегло: Отпред - 4.3кг, Отзад - 6.1кг
Спиране: от 70мили/ч след магистрално каране - 28.29 метра
Температура на пистата: 20.3 градуса. Обиколки до достигане на постоянна температура - 2



Резултатите за Pirelli са следните:

- За ДП:
Изображение
- За КП:
Изображение
Тегло: Отпред - 4.2кг, Отзад - 6.0кг
Спиране: от 70мили/ч след магистрално каране - 25.10 метра
Температура на пистата: 19.5 градуса. Обиколки до достигане на постоянна температура - 2



Краен резултат:
Изображение

При спиране:
Изображение

Най-бърза обиколка:
Изображение
Изображение

П.С.
Резултатите съм извадил и превел от няколко броя на английските спирания Superbike и Ride.


Последна промяна Terziev на 17 Май 2007, 00:40, променена общо 10 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: gumi
МнениеПубликувано на: 16 Май 2007, 16:27 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 07 Апр 2006, 14:46
Мнения: 2085
Местоположение: Kazanlak
Полезно! Браво Terziev

_________________
Да правим каквото трябва, и ще стане това което трябва да стане!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Май 2007, 11:13 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 26 Авг 2006, 17:34
Мнения: 3101
Местоположение: Пирдоп-Златица / С 42.71 424-И 24.135 18 /
Да наистина полезно! Браво!

_________________
0886433334
http://www.sbm-bg.com/
Невъзможно е да се направи нещо глупакоустойчиво – глупаците сa така изобретателни.
Продавам Suzuki Katana 1100F;
http://bikerz.bg/viewtopic.php?f=12&t=34279


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Май 2007, 13:39 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 24 Мар 2005, 13:13
Мнения: 454
gentoo написа:
Браво и от мен.
Според мен е хубаво да се напише и как да определим налягането в гумите. На бензиностанция не давам никога да ми ги помпат момчетата от колонките, а те ги помпат както на кола. Налягането го пише на пластмасата, която покрива веригата и за повечето пистови (над 600цц) съветват предната да е 2.9, а 2.5 задната.


Обратно - 2.9 задна , 2.5 предна


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Май 2007, 14:50 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 19 Апр 2005, 17:11
Мнения: 1699
Местоположение: Sofia
Все пак да не забравяме че тестовете са правени на писта със пистовите модели гуми.
Мога да кажа само че Continental Road Attack е много по добра за пътища отколкото Michelin Pilot Power.
Лично съм карал с такива гуми на един и същи мотор, имаше и 2 теми дето бях пускал специално за тези :

http://bikerz.netissat.bg/viewtopic.php?t=2300
http://bikerz.netissat.bg/viewtopic.php?t=3565

_________________
When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn't work that way so I stole one and asked Him to forgive me.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Май 2007, 13:08 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 24 Мар 2005, 13:13
Мнения: 454
borimort2 написа:

П.П. Изненадан съм от последното място на Conti- то .....


Всичко е много относително. Да сравниш последни модели на 7-те топ производителя и разликите да са с някакви части от секундата и сантиметри при спирането е показателно.
Накратко мисля, че всички са много добри и в пряка конкуренция.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com