Дата и час: 16 Дек 2018, 16:35

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Юли 2007, 01:29 
Гледам снимките и коментарите относно инцидента на Щъркелово гнездо.И ме обзема едно такова чувство...

Карам камион от 4 години,предимно самосвали.Можеби защото съм от двете страни на ''барикадата'' искам да дам няколко ценни съвета,на всички колеги с мотори.

Шофьорите на камиони и най-вече на тирове,имат средна възраст около 40-45 години,за повечето от тях,мотора НЕ Е участник в движението,поради простата причина че е по-малък и те не го зачитат.Много от тях не могат все още да разберат че когато видят мотор в огледалото,след секунди той вече ще е до тях и най-вероятно ще ги изпреварва.От там идва и най-големия проблем,ТЕ НЕ НИ ВИЖДАТ!!За тях мотора е бавно подвижен и от него се очаква да стои най-вдясно!

1.НИКОГА НЕ ИЗПРЕВАЙРВАЙТЕ ГОЛЯМ КАМИОН,БЕЗ ПРЕДВАРИТЕЛНО ДА НАВЛЕЗЕТЕ В НАСРЕЩНО ПЛАТНО!!

Защото,всяко трепване на волана се отразява на зад,към ремаркето,и се получава едно доста голямо колебание в задния край!!Което е особено опасно за мотористите които изпреварват в последния момент!!Точно такава случка ми се случи онзи ден,Honda cbr,тръгна да ме изпреварва,като излезе рязко зад мен и мина на около 20 сантиметра от задния край на камиона!!

2.МЪРТВИТЕ ТОЧКИ НА КАМИОНА СА ОГРОМНИ И ДА ПОНЯКОГА НАИСТИНА НЕ СЕ ВИЖДАМЕ!!КОЛКОТО И БАНАЛНО ДА ЗВУЧИ!

Винаги се уверявайте че пред камиона няма препядствие,кола.друг камион,дупки,знам че звучи префърцунено,но просто погледни пред камиона когато тръгваш да го изпреварваш.Защото след като водача на камиона се е уверил че отзад няма никой (а ти не се виждаш!!) той просто прави маневрата без да има време и място да я прекрати,понякога и без мигачи!!При по висока скорост,неравностите по пътя се отразяват много по чувствително в кабината,отколкото на мотора.Това води до рязка смяна на посоката на движение,без допълнителни сигнали!

3.НЕ ПРЕМИНАВАЙТЕ МЕЖДУ ДВА ИЗПРЕВАРВАЩИ СЕ КАМИОНА!!

Това звучи адски забавно,но нее!!Повечето камиони (над 8 т ) са електронно ограничени на 82,87 и 90 km/h.Когато се настигнат два такива с такава разлика в ограничителя изпреварването става бавно и продължително,което направо си подтиква всеки желаеш малко адреналин да се мушне между тях.Колебанието в права посока тогава е най-силно,защото водача следи пътя пред него и изпреварващия го камион,като и двамата се стремят да спазват най-голяма дистанция помежду си,а се получава точно обратното!!!

Това са най-рисковите ситуаций при срещата ни с ''тировете''Имайте и на предвид че водачите им са много по-ангажирани със следенето на уреди,датчици,път,дистанция,ремаркето зад тях и още куп други неща.Всяка грешка от тяхна страна може да доведе до големи инциденти с катасрофални последици!!
Поради факта че габаритите на камиона са по-големи от тези на колата,се развива един навик,постоянното гледане в страничните огледалаи най вече в дясното,това от към банкета.Ето ви една много простичка ситуация"
Водача на камиона поглежда в огледалата за обратно виждане,няма никой,пътя е с хълмист почти празен с изключение на една бавно движеща се кола която му къса нервите от десетина километра.Получава се пролука за изпреварване,понеже камиона е голям,инерцията му също,се изисква точна преценка за началото изнасянето прибирането и края на маневрата,поглеждане в огледалата,настигане на изпреварвания автомобил и начало на маневрата..СТОП..
Ти си караш мотора с около 120-140,пътя е хълмист,времето приятно,само тоя камион дето кара с 90 ти разваля удовоствието.Идват насрещно движещи се автомобили,минаваш плътно зад камиона,за да избегнеш голямото завихряне което се получава.Колите отминават един бърз поглед за да видиш че няма никой и рязко подаване на газ,минаваш много близко до края на ремаркето,защото си нямал време за достатъчно изтегляне в насрещното платно......И влизаш във вечерните новини!!Звучи банално но точно така се получава в реалноста.Безкрайни са историйте които съм слушал,точно от такива шофьори,за точно такива ситуаций.
Надявам се всеки поне мъничко да запомни нещо от това,което съм написал,всичко което съм написал съм го видял на пътя.Незнаете колко е страшно когато тръгнеш да изпреварваш и видиш в огедалото че до теб има мотор или кола.А само допреди някакви си 10 секунди пътя е бил чист!!!Правете така че да ви виждат,оставяйте по-голяма дистанция когато изпреварвате и го правете бързо!
Дано съм бил полезен.


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Юли 2007, 11:07 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 08 Юни 2004, 13:51
Мнения: 1287
Местоположение: София
Когато наближавате или изпреварвате камион, винаги имайте едно на ум, че може от камиона да падат дребни камъчета пясъци или други фракции, в зависимост от товара му. Също така по камионите се закачат всевъзможни предмети (манивели, туби, щанги, та дори и пликчета с бутилки вода, които да се охлаждат от вятъра) и по всяко време е възможно да се откачи и падне всяка от тези "елхови украси".
Преди години една позната изпреварвайки прицеп "получи" щанга, паднала от каросерията му, в предното стъкло на бавареца си. За късмет пострада само колата, шофьорката се отърва само с уплаха.
Освен това, много важно е, когато наближавате камион, който е с двойни колела отзад, да погледнете дали няма заклещен камък между тях. Ако застанете на линията на двойката колела, ясно се вижда просвета между тях, или пък се вижда, ако има предмет (най-често камък) помежду им. Той би бил с големината на юмрук, щом се е заклещил между колелата, а скоростта, с която ще се движи към вас, в момента в който изхвърчи (в следствие на центробежните сили) измежду колелата ще е огромна и допълнително увеличена със скоростта, с която вие се движите към него, по тези причини той би могъл да убие шофьор на кола, движеща се зад камиона, па да не говорим за моторист.
Аз, когато съм с кола, дори спирам такива камиони, за да кажа на шофьора да извади камъка. Всеки камионджия ще е благодарен за такава информация, освен ако не е още зелен шофьор. Самият камък се вади по определен начин, с щанга и потегляне на камиона, но това вече не е информация интересуваща мотористите :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com