Дата и час: 24 Сеп 2018, 04:36

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2005, 12:29 
Как да си купим мотоциклетна каска?

Доста знания са нужни преди да си изберете единствената част от екипировката, която би ви спасила живота. Заредете се със знания преди покупката.

Изображение

За всеки нов моторист, покупката на каска може да всява повече страх от избора на мотор. Ако той/тя не е чел/а по темата, не е разпитвал множество хора за информация, а е купувал от прозореца в края на разпродажбите или е бързал да приключи преди да яхне новия си мотоциклет “втора-ръка”, и в резултат да си купи каска, която изглежда както желае, или онази, която ви препоръча дилъра. Да направите подобно нещо значи значително да намалите удоволствието от ездата, отколкото ако си изберете подходяща каска за вашата глава.
Изображение
Можете да намерите каски, като този Nolan, предлагащи всички екстри, но вие можете да не ги искате или да не са ви нужни.

Дори опитен моторист, който само си подменя старата каска, може да открие, че процеса е смущаващ и труден. Дилърите могат да не внасят марката, модела или големината, която ви интересува. Можете дори да не сте сигурни за големината. Приятели могат да ви предложат съвет относно мярката или удобството, който обаче да не е подходящ за вашия случай, защото главата ви е различна. Съществува лабиринт от сертификации и опции, в които не сте сигурен. В ума си може да имате специфични изисквания за шарките. И не знаете кои предлагат най-добрата защита.

Защо да се притеснявате тогава?

Нека спрем за секунда и да дискутираме въпросите, че е по-вероятно да претърпите катастрофа ако носите каска. Всички изследвания по темата от САЩ и други страни показват, че мотористите, които носят каски катастрофират по-рядко, имат по-малко наранявания и при тях по-рядко настъпва смърт. При тях е по-малко вероятно да страдат от дълготрайни или постоянни увреждания причинени от травми на главата или врата. Каска, която е преминала DOT стандарта, предоставя значителна защитa ако се блъснете. Чрез намаляне нивото на шума, каските всъщност могат да ви помогнат да чувате другите звуци по-добре. Чрез намаляне на напрежението от вятъра, те ви поддържат активни по-дълго време. Чрез предпазване на очите ви от вятъра, каските ви позволяват да виждате по-добре.
Шлемът (full-face helmet) ще ви предпази от разсейване на вниманието, ако голямо насекомо се удари в лицето ви. И ако си купите каска със светли и/или ярки цветове, вие ще сте по-видим в движението и останалите участници ще ви забелязват по-лесно.
Изображение
В априлският брой от 2003 е включено сравнение на отварящи се каски, включително и на този Arrow.

За да ви помогнем в търсенето на най-добрата каска за вас, ние сме направили следващите указания, организирани в 10 стъпки започвайки с най-важните въпроси, и продължавайки със заслужаващите по-малко внимание.
Ако търсите отваряща се каска, вижте сравнението на седем от тях в секцията Аксесоари и екипировка.

1. DOT Сертификация
Една каска е неизползваема, ако не осигурява защита. И онзи стикер D.O.T. (Department of Transportation) е вашата подсигуровка, че когато денят X дойде, каската ще се представи на ниво. D.O.T. стандартът (официално определен в Federal Motor Vehicle Safety Standard no. 218) изисква, наред с всички други неща, че каската ще поеме значителна част от енергията на сблъсъка, ще предотврати навлизането на предмети в каската и че има закопчаваща система, която издържа значителни натоварвания.
D.O.T. стандартът работи по следния начин: Ако производител се сетифицира, че произведената каска преминава през D.O.T. тестовете, той може да прави и продава каската с D.O.T.-стикер. Отдел на D.O.T. отговарящ за тези неща, периодично купува каски и ги изпраща на независими лаборатории за тестове, които да подсигурят, че каските отговарят на стандарта. D.O.T. предоставя резултатите на сайта си под формата на “преминал/не преминал”. Каска, която не премине тестовете означава, че “пропуска” твърде много енергия или закопчаващата система се е провалила. Резултатите се намират на сайта на NHTSA.
Изображение
Каски се тестват в лаборатории като Head Protection Research Labratory. Тестове с изпускане на главо-подобна форма измерват способностите на каската да абсорбират енергия от сблъсъка.

Може да има друг случай, в който да е по-изгодно да си купите каска, отговаряща на другите стандарти, имайки предвид тези на Snell. Обаче когато производител си е направил труда да премине тестовете на Snell и D.O.T., той обикновено си е направил труда да ви осигури и други екстри и ползи. Всъщност разликата между защитата на каска-украшение, която не отговаря на никакви стандарти, и каска от нисък клас, но сертифицирана от D.O.T. е голяма – като разликата между живота и смъртта или разликата между плода и зеленчука. Докато разликата между D.O.T. каска и Snell каска е сравнително малка.
Изображение
Въпреки, че тази Harley каска изглежда като украшение, всъщност тя е направена така, че да премине тестовете на D.O.T. и ще осигури значителна защита в областите, които покрива. С коя да е плитка каска, изключително важно е да направите “изхлузващ тест” дискутиран тук.

Фондация Snell Memorial има полезна информация за купувачите на каски на сайта си.
Има много разлики между фалшивите каски и D.O.T.каските, но една от най-важните е използването на пореста полистиренова (ESP) пяна (прилича на стиропор) за пълнеж. Всъщност точно тази пяна абсорбира енергията на удара. Поемайки енергията, пяната се смачква. Тя не е еластична, за разлика от гумения пълнеж, който осигурява удобството на каската. Веднъж смачкана, пяната е загубила енерго-поемащата си способност, което е причината каската да се смени, след като тя е поела удар при катастрофа. Търсете ESP-пълнежа, ако имате някакви съмнения дали каската е D.O.T. сертифицирана или не.

2.Задържане върху главата
Една каска е безполезна ако не се задържа, когато я сваляте неочаквано. С малък тест трябва да проверите дали каската, която ще купувате, остава на главата ви. Поставете я на главата си и закопчайте ремъка, така че да чувствате натиск в брадичката. Сега хванете задната част на каската и се опитайте да я изхлузите от главата си, като я избутате нагоре или я издърпате напред. Дори и да ви боли, не трябва да можете да свалите каската. Това трябва да е тест по-скоро за каски-половинки, или каски с отворено лице, но ние сме виждали и шлемове, които не издържат този тест за някои мотористи. Собственикът на списанието (Анди Чърни) има такава форма на главата, че множество каски просто се изхлузват. Затова той трябва да е сигурен, че каската ще остане на главата му, и винаги използва този тест, когато си купи нова. На повечето каски ремъка се закопчава преминавайки през 2 D-образни халки. Въпреки, че има множество бързо закопчаващи се токи и други подобни приспособления въведени през годините, ние считаме двойните D-халки за най-ефективна, удобна и подходяща закопчаваща система.
Изображение
Важен тест преди покупката или дори използването на каска е “изхлузващ” тест. При добре закопчан ремък хванете задния край на основата на каската и се опитайте да я изхлузите от главата си, като я дърпате напред. Но не спирайте, само защото ви е заболяло. Ако успеете да я свалите – купете си друга каска.

Федералните власти се опитват да преразгледат стандартите за изхлузване на каската, но единственият стандарт, който трябва да продължавате да спазвате, е дали можете да изхлузите каската от главата си по описания по-горе начин.

3. Размер
Част от задържането зависи от размера. Повечето каски се продават заедно с упътване за размер и прилягане. Повечето търговци на аксесоари също имат някаква подготовка за изпробването и прилягането на каски. На първо място, каската трябва да прилепва толкова добре, че да е стабилна, когато си заклатите главата наляво-надясно, отгоре-надолу или започнете да я въртите настрани. Шлемовете трябва да обхващат също и бузите и долната челюст, така като горната и страничните части на главата. Каска, която е твърде хлабава, може да се изхлузи при катестрофа, а твърде стегнатата е неудобна (погледнете следващата точка). Ако каската стои само на върха на главата ви, скоро може да стане неудобна. Подходящ размер означава, че каската прилепва така, че кожата да се движи ако се опитате да свалите каската.
Изображение
Шлемът трябва да обхвща скулите също толкова вимателно, колкото и останалата част от главата. Тази тук изглежда малко голяма.

Фактът, че носите размер M на една марка, не означава, че друг модел на марката със същата големина ще ви става. Въпреки, че моят размер е L, понякога се нуждая от XL от същия производител, а се случва да намеря и M, който да ми е удобен.

4. Удобство
Каската се поставя наравно със седалката на мотоциклета сред факторите, които могат да превърнат дългата езда в удоволствие или агония. Ако отделите време и усилия да намерите най-подходящата каска за вашата глава, те ще се възвърнат многократно, превръщайки дългите преходи в удоволствие (дори по-голямо, отколкото ако карате избощо без каска). В определението за удобството се крият малко трикове, но там се крие и разликата да обичате или да мразите вашата каска, затова ние ще му отделим време да го дискутираме. Купувачът ще трябва да си отдели време за да определи дали неговата каска е удобна.
Изображение
Renegade на Arai е любимец на доста хора заради удобството си

Някои хора се кълнат, че няма такова нещо като удобна каска. Веднъж ние екпериментирахме с подобен моторист и го направихме вярващ, след като му предоставихме 40 модела за тестване, от които той можеше да избира както си иска. Въпреки, че след първоначалните опити той все още заявяваше, че няма удобна каска, скоро намери няколко, които му бяха удобни. Той срамежливо призна, че един от шлемовете в най-високия клас, който неизненадващо беше Arai, наистина е удобен. Ние го пратихме да покара няколко седмици с шлема. Първоначално каза, че се чувствал леко клаустрофобично, но впоследствие повярва. Скоро след това си купи един (с цвят, който го удовлетворяваше) и оттогава си язди с него – същия модел и тип.
Впечатленията на мотористите потвърждават няколко неща. Първо, отново става ясно, че всеки може да си намери подходяща каска, ако инвестира време да опита не една и две, но най-често това няма да бъде евтин модел. Потвърджава се, че шлемовете обикновено са найудобни, въпреки, че някои мотористи намират по-удобни някои модели от каските с отворени лица.(Не познаваме човек, коойто да подходи към ситуацията непредубедено и възможността да опита доста каски и тогава да каже дали плитка (половинка) каска е по-удобна за дълъг път.) Залисва се чувството, че много мотористи, дори такива с опит, просто са нямали достатъчно възможности да опитат достатъчно каски за да открият такава, която им пасва. Може да се наложи да направите няколко търговеца, за да намерите гразмера, модела и марката, в която главата ви да се чувства удобно. Също така се потвърди, че добре познатите марки най-вероятно ще са най-комфортни.
Изображение
Тази Lazer Century каска показва няколко елемента, които се включват за да се направи една каска удобна. Меко-гъбестия пълнеж и начинът, по който той успокоява главата и ушите е жизнено важен. Проветряването играе значителна роля, а екстри като плака за брадичката, намаляваща шума от вятъра, могат също да помогнат

От големия опит, който имам сравнявайки каски, марката шлемове, който най-добре пасва на най-голям брой хора, е Arai. Компанията прави няколко модела с различни форми, които подхождат на различни глави. Също така се предлагат няколко взаимозаменяеми подбрадници за различните модели, така че да пасват на различни типове брадички. Почти толкова популярна е и Shoei (която на мен лично ми пасва по-добре от кой да е Arai или друга марка). Другите марки, които също пасват идеално на мои приятели са AGV, Nolan, FM, HJC и Bieffe. Тка или иначе пазарът на каски не е малък. Моделите постоянно се променят и подобряват. Новата версия на каска, която е била неудобна преди, може да ви пасне идеално с новата си форма. А може да стане и обратното. Например аз много харесвах Shoei RF-200, но RF-700 е стъпка назад по отношение на комфорта. Текущото поколение, RF-900, обаче ми пасва по-добре и от предишните две. Други производители, за които се смяташе, че правят евтини каски, са положили усилия и сега правят много добри модели в техните най-добри линии. Пазарът се променя и марките, които са били най-удобни преди време, вече може да са позагубили пазарни позиции, докато тези, на които не си обръщал внимание преди 5 години, да са излезли с едни гърди напред.
Основните фактори, които правят една каска удобна, са голямо количество пълнеж за удобство (меката пореста гъбоподобна пяна, която се докосва до главата ви), добро уплътнение около ушите (не върху ушите), ролка за врата, която попада в основата на главата, и липсата стърчащи и убиващи елементи в каската (най-често причинени от заключващия механизъм на визьора или ремъка).
Изображение
Напоследък се увеличават уникалните и смислени детайли, които се предлагат към каските. Този Schuberth Concept има малко отделение за първа помощ и инструкции за махане на каската (което може да е важно в отваряща се каска, с нейната заключваща се лицева част).

Каска, която ви пасва добре, би трябвало да се поставя трудно заради пенестите компоненти, които изолират шума от вятъра, и които трябва да са по-малки вътре каската. Ако поставянето на каската е твърде лесно и без съпротивлението на подобни елементи, то е твърде вероятно тя да е шумна. Малко по-тясна е по-добре отколкото ако е свободна, тъй като вътрешната част ще улегне и сбие леко, напасвайки се по главата ви.
Когато купувате каска, не я слгаяйте на главата си за да я свалите веднага след това. Поставете я и я позиционирайте правилно (което означава да използвате горната част на отвора за очи или лице, като малък сенник срещу слънцето). Каската трябва да остава на място, дори и без да я закопчавате. След това закопчейте ремъка и оставете каската на главата си за известно време. 15 или 20 минути е добър тест. Позволете й да улегне. Не трябва да има места с напрежения. Те обикновено се появяват около слепоочията, над ушите или челото. Каската трябва да оказва равномерно напрежение навсякъде, без твърди места. Ушите ви не трябва да са притиснати, но ако ги чувствате уплътнени и звуците малко заглъхнали – това е добре. Това ще блокира звука на вятъра, което ще ви предпази и всъщност ще подобри чуваемостта на други, по-важни звуци.
Едно от предимствата да познавате търговец на мото-аксесоари е, че той може да ви позволи да покарате с каската, която смятате да купите. Ако имате такава възможност – възползвайте се. В противен случай попитайте дали можете да върнете каската след половин или един час срещу по-голямата част от сумата. Тест с езда може да ви разкрие много неща за шум или напрежение при скорости, как звукът на двигателя влиза в каската и други под. Някои каски може да са по-шумни ако сте зад ветропредпазителя или пък да имат други проблеми, които да се появяват само при каране. Arai Renegade, една от популярните каски сред екипа на Motorcycle Cruiser, ми пасна много добре при пробата и изглеждаше да ми стане любима. Когато обаче покарах с нея, имаше някаква въздушна обтекаемост и шум, които леко ме притесняваха. Другите хора обаче нямаха подобен проблем, което означаваше, че има проблем само с моята глава, но подобен тест би ми дало парченце информация, ако смятах да я купувам.
Дали теглото на каската има значение? Тежката каска не изглежда да има повече недостатъци по отношение на безопасността (и може да има дори предимства, ако по-голямото тегло идва от повече абсорбиращ ESP пълнеж). Може би, защото винаги съм носил тежки каски, теглото никога не ми е правило впечатление. Дори каските като на прасенцето Порки, които пробвахме преди години, не ми изглеждаха тежки (обаче може би всичко идваше от останалите недостатъци, които имаха). Забелязал съм, че тежките каски предполагат по-голяма стабилност на мотори, чиито ветроупорни стъкла създава люлеене и клатене. За тези, които искат леки каски, съществуват няколко изненадващо леки модела, дори шлемове, но аз мисля, че теглото е по-маловажен фактор от няколко други.
Изображение
Тази DOT лепенка е добра осигуровка, че каската ще осигурява добра защита, когато имате нужда от нея. Сертификата на Snell включва и допълнителни тестове, включително и за качество.

Можете да чуете някой да казва, че тежките каски (или че дори всички каски) могат да предизвикат травми на врата. Това не е истина. Всъщност е вярно точно обратното. Мотористи с каска получават по-малко наранявания в областта на врата.
Преди да си изберете каска, пробвайте много модели и марки. Ако една марка изглежда удобна, опитайте други модели от същия клас с подобна форма, но с малко по-различен интериор.

5. Обхват
Това определено е случая, в който повече означава по-добре. Отворени каски предоставят по-добър обхват от плитки (или половинки) каски, а шлемът предоставя по-добра защита от тази на отворените каски.

Изображение
Шлемове, като този Arai, предлагат максимална защита, аи имат и други предимства, като интегрирана защита на очите.

Последните изследвания (Януари 2003) показват, че за мотористи с лицеви наранявания е 3 пъти по-вероятно да имат и мозъчни травми, а за тези с лицеви фрактури е 6.5 пъти по-вероятно да имат мозъчни травми в сравнение с тези с лицеви наранявания. Изследването е проведено от UCLA, Калифорния, начело с д-р Джес Краус. Наблюдавани са 5790 моториста наранени в катастрофи и е докладвано, че 1 от 4 е имал наранявания по лицето и 411 са имали лицеви фрактури. Това е добър повод да си вземете каска с възможно най-голям обхват.
Търсете каска, която не само предлага по-голям обхват, а и такава на която ESP пълнежът обхваща повече места вътре, защото все пак пяната е тази, която абсорбира енергия. Някои каски покриват само минималните задължителни места с ESP. Други запълват цялата каска с пяна. ESP трябва да стига и до предпазителя на брадичката, ако има такъв.
Някъде между шлемовете и отворените отпред каски са отварящите се каски, наречени още модулиращи се, които предлагат предимствата и на двата типа.
Дали с покритието върху лицето има разлика? Ами представете си как блъскате кола отзад, с челюста напред; припоменете си къде свършва челюстната кост и къде ще отиде, ако се натисне силно към главата ви?

6. Визьор
Ако си купувате каска, която има визьор, той вероятно ще има някаква щампована информация за сертификацията, каквато имат всички качествени визьори, на които сме попадали. Стандартите имащи отношение по случая са VESC-8 and ANSI Z-87. Snell сертифицирани каски трябва да отговарят и на Snell стандартите за визьори. Визьорът трябва да обхваща всички краища на каската, които са пред лицето, да се разботи лесно с него и да остава отворен, когато се вдигне. Когато избирате каска, затворете визьора и проверете за места с оптически изкривявания (там правите линии ще се изкривят). Ако забележите такива изкривявания по нормалния път на погледа, май ще е по-добре да си търсите друга каска. Изкривяванията са рядкост в наши дни, но могат да бъдат много дразнещи и уморяващи на дълги преходи. За нещастие качествените визьори станаха доста скъпи, обаче добрите новини са, че те устойчиви на драскане и са много по-дълготрайни. Във всички случаи, визьорът трябва да е устойчив на драскане. Повечето от тях предлагат UV защита. Най-добрите механизми са предвидени да оставят визьора леко отворен за да не се запотява и да се сменят без инструменти. Мога много бързо да си сменя визьорите на моята Shoei RF900 без дори да свалям каската от главата си. Единичен шарнирен болт, който беше стандарт, вече е остаряла концепция и доста неудобен, както и е много вероятно да се счупи или поддаде.
Изображение
Отворени каски, като тази KBC,предлагат добра защита, но не покриват лицето, което прави моториста по-неклаустрофоби-чен, но по-изложен. Има и вентилация.

Допълнителен визьор (потъмнен, към допълнение на стандартния бял) е добра екстра. А бихте могли и да си купите такъв, ако не е включен в комплекта. И питайте за възможност за доставка на визьори.

7. Приспособления за удобство
Втори визьор или механизъм за бърза смяна на визьорите на най-добрите подобни екстри. Калъф за каската е полезен, като някои от тях дори позволяват да ги използвате за пренасяне на втората каска на мотора, но вие можете да си купите и от друго място подобен аксесоар.
Изображение
Механизма на Shoei за бъза смяна визьорите позволява бързи и прости замени. А уникалната разцветка Troy Lee значително увеличава цената

Някои каски имат екстри, които да ви помагат при закопчаването на ремъка или да закопчават края на ремъка, предпазвайки го от пърхане, което може да мъде много дразнещо. Ако законите изискват каската да има отражател, то такъв трябва да е включен в комплекта. Множество други аксесоари, като предпазител за устата, могат да направят каската по-удобна. И както е в случая с дългоносите, които си купуват каски с подобна екстра, ако тя се окаже неудобна трябва да има възможност за премахването й. Вътрешната обвивка, която може да се премахне и изпере, е добра екстра, особено ако живеете във влажен климат.
Една не толкова очевидна екстра, която се научихме да оценяме, е Ноланското покритие против надраскване. Виждали сме каски Nolan, които падат от 5 метра върху циментов под без да има и драскотина върху тях. А една, която тествахме специално в лаборатория получи малки драскотинки след множество “тестови” изпускания. Другите каски в сравнението показаха някакви дефекти, за разлика от Nolan-а.

8. Екстри за комфорт
Вентилацията е от първостепенно значение тук. Другите мотористи биха я поставили алко по-нагоре в списъка, обаче аз не правя голяма разлика между вентилирана и невентилирана каска. Основното предимство на вентилираните каски е по-малката вероятност да ви се замъглява визьора. Въпреки това за хората, които могат да направят разликата, това е важно предимство в горещо време.
Изображение
Вентилацията идва с различни места и конфигурации. Вентилация на върха ще охлади скалпа ви, докато вентилация отпред ще изчисти визьора от замъгляване и ще охлади лицето ви.

Вентилираните каски обаче имат и недостатъци. Заради изпъкналостите и дупките са особено податливи ако каската се изпусне или трие в стенаа, докато я носите. Тъй като те нарушават потока на вятъра, е много вероятно да докарват допълнителен шум от вятъра. Някои каски с вентилиращи дупки на върха на каската прихващат въздуха в създадената от ветроупорното стъкло турбуленция. С една каска без дупки за вентилация не забелязах подобна турбулентност, но по-късно това стана проблем, когато носех подобна каска, но вентилирана.
Други екстри за удобство могат да търсят са подплътени ремъци и различни, взаимозаменяеми формички на вътрешния пълнеж, които да подхождат на формата на главата ви.

9. Външен вид
Съществува стряскащо голямо разнообразие от шарки за каските в наши дни, но вие трябва да платите повече за тях. И колкото са по-сложни шарките, толкова по-скъпо ще ви струват. Ако търговец ви покаже каска със сложни графики и спомене умопомрачителна цена, попитайте колко струва с един цвят. Разликата обикновено е значителна.
Изображение
Оранжевата Shoei RF900 на автора е трудно да бъде пропусната през деня, което той оценя високо.

Преди да си изберете предпочитаното черно, помислете върху по-светлите цветове. Shoei RF900, която аз нося в 97.5% от времето е оцветена в ярко оранжево. Когато започнах да нося подобни цветове, останах удивен колко много шофьори разбрираха за моето присъствие на пътя. С годините опитвах различни искрящи цветове, модулатори на фаровете и светли костюми и акета. Нищшо нямаше по-добър ефект от моето оранжево. Ако оранжевото е твърде привличащо вниманието за вас, предполагам, че другите подобни цветове ще иат подобен ефект. Фруоресцентните цветове са добри, но ярко жълто, червено или бяло ще се по-отличаващи се от черно или друг тъмен цвят. Въпреки, че нямам научни доказателства за да подкрепя моето вярване, убеден съм, че едноцветните аксесоари са по-забележими от всякакви други графики, щампи и райета. Ако шахматно разположени квадрати могат да привлекат повече внимание ако са на голяма площ, то каската е твърде малка за подобни манипулации.
Ако искате цветове, които да подхождат на мотора ви, имате няколко опции. В някои случаи производителя на мотора ви ще предложи каски с пподходящо оцветяване. Разровете се из сайта му или каталог за аксесоари за да видите предложенията. Понякога обаче тези аксесоари се предлагат само година или две, след като новата цветова гама бъде въведена. Някои производители на каски също така съзнателно оцветяват каските си различно всяка година, тъй че да подхождат на популярните модели на моторите. Ако планирате да си оцветите каската самостоятелно само в един цвят, то бялото е като, че ли най-добрия избор.

10. Цена
Много вероятно е, че каската която ви пасва най-добре, има най-много екстри и ви е най-удобна, да струва много повече от най-евтиния модел, който сте опитвали. Ако най-евтината каска, която сте пробвали, ви става толкова добре колкото и скъп модел, и е DOT-сертифицирана – не се колебайте и я купете. Защитата ще бъде подобна.
Ако обаче сте шокирани от цената на каската, която ви пасва най-добре, тогава има няколко неща, които могат да намалят цената. Първо, прочетете отново нещата по-горе за шарките и цената. Второ, Може би има подобен модел със същото качество, но с по-малко дрънкулки. Модел с по-малка вентилация може да струва в значително по-евтино.
Да, вие можете да си я поръчате по пощата, но ако търговецът е направил усилия да ви угоди и да намери каска, то вие сте в негласен договор да си купита каска от него, ако той може да ви достави търсеното от вас. Този търговец си плаща за да има набор от каски и да ви помогне да намерите каквото искате. Ако цената е недостижима за вас, то питайте дали има възможност за договорки. И не си мислете, че вашият търговец няма да забележи ако сте пробвали каски при него, и следващата седмица се появите със каска от същия тип, която сте купили от другаде. Това, като че ли е оплакване номер 1 от всички търговци за клиентите им. Аз подозирам, че подобни клиенти, ще платят по-късно за това им “своеволие”.
Намирането на подходящата каска може да бъде по времеотнемащо от намирането на правилния мотор, но улията могат да бъдат възнаградени многократно.

------------------
по материали от чуждестранни печат.


Последна промяна Tosho на 01 Мар 2006, 11:14, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 12 Авг 2005, 11:40 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 19 Юли 2005, 21:24
Мнения: 459
Местоположение: Chicago / рядко Стара Загора
Някой, мисля че RazorBlade беше поствал линк към една статия от MotorCyclist...съвсем случайно аз имам този брой и тъй като статията е огромна ще се опитам да споделя по важното от нея...Свободен превод - никой да не се сърди, сбито и ясно

MotorCyclist, June 2005, "Blowing the Lid off", special report

Когато човек падне и си удари главата, лоши неща се случват на мозъка, и за това носим каски. Каската се състои от Две главни части, външна черупка и вътрешна обвивка. Вътрешната обвивка е направена от EPS (expanded polystyrene) или нещо като стереопор и поема енергията на удара. Външаната обвивка има няколко предназначения. Първо, предпазва от остри предмети които биха пробили "стереопора" без проблеми. Второ, предпазва вътрешната обвивка от охлузвания, и трето дава готина повърхност за рисуване. Всички отделят специално внимание на черупката, карбон, кевлар, титан, а всъщност нещото което ти спасява живота е "стереопора". Когато паднете и си ударите каската в някой бордюр, черупката спира внезапно, главата ви вътре обаче продължава да се движи (според Нютон), а задачата на EPS-а е тя да достигне покой без поражения, смачвайки се и поемайки енергията. Готиното на EPS-а е че се "смачква" с предсказуема скорост и генерирайки съвсем малко топлина. Тъй като никой не иска грамаданска каска, "стереопорния" слой трябва да е по-твърд, но все пак да предава колкото се може по малко G-сили на мозъка ви. За неразбралите - колкото по малко G-та на мозъка при падане, толкова по малък шанса да си контузите мозъка. И точно за това са стандартите, да кажат при каква скорост, колко G-та се допускат и за колко време.
Snell теста позволява 300 G-та за 2 милисекунди, а DOT теста позволява 250 G-та за същото време, което значи че ако паднеш с висока скорост Snell-каска е по вероятно да ти спаси живота, обаче ако паднеш с ниска скорост и имаш Snell-каска ще изпиташ по голямо сътресение, отколкото със DOT-каска.

Работата е там, че когато човек падне със висока скорост (над 150км/ч), си удря доста повече работи ...досега не е имало случай някой да е умрял защото е паднал с висока скорост само заради контузии на главата. Статистиките сочат че 1% от катастрофите стават при такава голяма скорост и обикновено целите мотористи са потрошени и каската им е последния проблем.
Всеки сам си преценява, но моят съвет е: DOT-каска е най-разумния избор, по-евтина, по мека при падане, последните данни показват че е по добрия стандарт. Ако ходите да карате на писта, или карате като идиот по пътищата (или и двете) си вземете Snell-каска за всеки случай. Дори и при ниска скорост да паднете, ако сте млад и здрав най вероятно ще преживеете сътресението без проблеми...ъъъ аз имам Snell-каска. За Бога, обаче носете каска, дори и най-евтината съвременна каска би ви спасила живота при 90% от катастрофите които вероятно може да претърпите. Захвърлете всяка каска която е по стара от 3-4 години, EPS-а се втвърдява с времето и по хубаво си сложете някоя кофа на главата.

Ако на някой му се струват много тези G-та , само си помислете колко тежи мозъка, и при 50км/ч да кажем, трябва да достигне покой за 2-3мм, превете сметка.

_________________
92' SUZUKI GSXR600 (track)
06 Husqvarna 610SM (street)
79 Yamaha MX175F (dirt)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2005, 01:59 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 21 Юни 2005, 13:47
Мнения: 741
PAKETA_1, 4etoh absolutno syshtata statiq v Motorcyclist i mislq, 4e tova e edin ot nai-dobrite i 4estni materiali po temata za kaski i protection i osobeno po vyprosa do kakva stepen dneshnite standarti sa adekvatni. Vypreki, 4e Snell standarta ne e tolkova populqren v Evropa, si struva pone da poglednete rezultatite ot testovete na Motorcyclist. Tyi 4e eto go otnovo linka kym statiqta v Motorcyclist online, koqto e publikuvana v raz6iren variant i vklu4va otgovora na Snell Foundation:

http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/index.html

Kolkoto do rezultatite ot testovete na Motorcyclist - izliza, 4e nezavisimo dali DOT ili Snell, licenziranite kaski naistina predpazvat adski mnogo. Drug e vyprosa, 4e Snell-kaskite pozvolqvat pove4e sytreseniq pri udar, vypreki 4e sa principno dosta po-skypi... Perfektnoto reshenie, pone spored Motorcyclist (a za men tqhnoto mnenie naistina e expertno) se nari4a Z1R Strike i struva pod 100 dolara 8)


Последна промяна MetroiD на 30 Юни 2006, 14:07, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2005, 14:33 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 08 Яну 2004, 18:09
Мнения: 2075
Местоположение: Sofia
Амиии... за любознателните - тук има доста инфо / и не само за каски де.../
http://motorcycle-accessories-wiseguy.c ... elmet.html


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2005, 16:42 
Offline
Редник
Редник
Аватар

Регистриран на: 22 Ное 2004, 00:27
Мнения: 25
Местоположение: гр. София
И аз да взема да дам едно мнение по въпроса за каските...
Става въпрос за цвета на каската. Когато катастрофирах бях с ярко червен мотор с дълги светлини и ярко червена каска, после човека, който зави пред мен каза че не ме е видял :shock:
Каската ми спаси живота, защото беше закопчана, а не само сложена както правят някои мои приятели. Яркия цвят на каската помага предимно на полицаите - да ме видят от по-далеч и да се приготвят да ме спрат.
Така че карайте с каска, защото е по-приятно, по-топло, по-тихо и ПО-БЕЗОПАСНО, а цвета и шарката изберете според личния си вкус. Старата ми каска беше яркочервена едноцветна, новата ще бъде нещо по красиво например UVEX MAGNUM. Някой да има впечатления от UVEX?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 05 Май 2007, 15:06 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 28 Май 2006, 21:21
Мнения: 405
Местоположение: Sofia
Изложеното до тук инфо е много полезно и изчерпателно! Но колкото повече....толкова повече :) :

Експертите твърдят, че най-важният фактор при избора на шлем е да избереш такъв, който да ти става точно. Тъй като новият шлем може да струва няколко стотин лева (долара, евро) , си струва да се отдели повече време , за да сте сигурни , че вашият нов лъскав шлем ви е точно по-мярка.

Ето няколко съвета как да го направите:

Изберете си full face шлем , а не „декоративен”. „Кошниците за мозък” (приличат на сапунерка) или open face шлемовете не предлагат защитата, от която се нуждаете, за да запазите по главата си всичко, там където трябва да бъде.

Първата стъпка е да премерите главата си. Дори и да си мислите , че знаете кой размер ще ви стане, не е зле да проверите втори път. Вземете сантиметър и някой да ви помага. Измерете обиколката на главата от около 1 инч (2.5 см) над веждите от предната страна на главата, а отзад до мястото, което дава най-голям размер. След това сравнете мерките с размерите на шлемовете в таблиците, които предлагат производителите, като се ориентирате към следващия по-голям размер, ако попадате между два номера.

След това не е зле да пробвате няколко шлема. За момента не гледайте разцветките и графиките, тъй като първо трябва да изберете размер. Сложете си го. Той трябва да влезе с известно съпротивление, ако това е размера, който ви трябва. За съжаление, повечето хора си избират доста по-голям размер, така че за да сте близо до точния размер в началото шлема трябва да прилепва плътно. Е щом вече сте го сложили вижте се в огледалото. Трябва да виждате шлема фронтално. С full face шлем, очите ви трябва да са центрирани във визьора, като дунапрена на подплатата трябва да свършва точно над веждите ви. Подплатата на бузите и челото ви трябва да прилепва плътно, без да оказва силен натиск. Сега пъхнете ръката си от всяка страна на шлема и се опитайте да го завъртите наляво надясно и нагоре надолу. Той не трябва да се плъзга по ръката ви без голямо съпротивление. Де факто, кожата и скалпа ви трябва да се движат заедно с шлема. Помнете, че при шлемовете са като шапки и ще се отпуснат след известно време, така че е добре в началото да ви стягат. Отбележете си всички точки на съпротивление и натиск. Ако шлема ви става точно, то натиска трябва да е равномерно разпределен по цялата ви глава. Уверете се, че добре се закопчава и го разклатете. Раздвижете го нагоре надолу (без да си причинявате болка). Ако се движи без проблем нагоре надолу и наляво надясно, значи ви е прекалено голям. Преди да го свалите пак си помислете за точките на натиск. Има ли такива, на които натиска е прекалено голям? Имайте предвид, че ако в началото натиска просто ви дразни, то след няколко часа каране, може да ви причини сериозно главоболие. След като го свалите погледнете дали по кожата ви няма червени петна, ако да сложете го пак и вижте дали на тези места усещате натиск. Ако вече си мислите, че сте намерили точния размер, пробвайте по-малкия и по-големия размер на същия шлем.
Преди да вземете крайното решение, си сложете отново шлема и стойте с него поне 10 минути. Различните производители имат различни идеи за размера и формата на човешката глава, така че ако нито един модел или размер не ви пасват сменете марката.

И няколко думи от автора:

Според моя личен опит, хората си купуват шлем, когато имат спешна нужда от него. И нямат много време, за да го избират внимателно. От опит знам, че повечето ми приятели си купуват най-евтиния, който могат да намерят и приключват с въпроса. Ето защо първо се уверете, че шлема има SNELL стандарт. В днешно време повечето вече имат DOT стандарт. А ако имат SNELL, то със сигурност имат и DOT.
Даден е и пример, защо предпочитанията ви трябва да са ориентирани към full face шлемовете. Това е шлема на Дейв Суишер след преживяна от него катастрофа:
Изображение
След това не са се налагали никакви операции, благодарение на това че е бил с full face шлем.
А на тази диаграма са показани точките на удар, ако беше носил друг вид шлем (ред. вече е поствана във форума):
Изображение
Забележете, че при 35 % от катастрофите най-силен удар понася областта около брадичката. Което означава, че при отворените шлемове губите около 65% от защитата, която може да ви осигури шлема.


Източник: http://www.bikez.org/

_________________
It's more fun to ride a slow bike fast, then to ride a fast bike slow
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com