Дата и час: 23 Яну 2018, 15:11

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2007, 19:30 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 19 Апр 2005, 17:11
Мнения: 1699
Местоположение: Sofia
Първо искам да кажа че е много трудно да се сравняват гуми, и то такива дето са добри. Разликите наистина са малки. И се проявяват изключително рядко при екстремно каране. Ако карате спокойно вероятно няма да забележите никакви разлики в 2-те гуми.
Изтърках няколко континентала и няколко дънлопки последната година и половина. Всичките чисто нови от 2006 и 2007г.
Мнението ми е базирано на каране по всякакви пътища като изключим магистрала с над 200 км/ч и писта.

Мотора е FZS1000
Размера на гумите е :
Предна : 120/70 ZR17 (58W)
Задна : 180/55 ZR17 (73W)

Сухо : Тук и двете марки се представят отлично. Контито обаче си загубва доста от сцеплението когато гумата се поизхаби. Последните ~20% преди белега за износване.
И на двете гуми времето за загряване е минимално, 2 завоя са достатъчни за да загреят. Тук обаче контито e с една идея по добра от дънлопа.
Както сте установили всяка гума поднася различно. Някои изпускат изведнъж изневиделица, други почват малко по малко. Бих причислил Контито към първия тип. Дънлопа почва да изпуска малко по малко и прави управлението по лесно в критична ситуация.
Незнайно защо, предната гума на контито е по зле от предната на дънлопа. Поднасяла ми е в завой не веднъж, докато дънлопката се справя перфектно.
Забелязал съм също така че контито е по мека на пръв поглед гума и става на дреп при каране по офроуд пътища.
Също така се полира много при 5 дни каране в града. Самата повърхност на гумата е по наранима и по острите камъчета оставят доста дълбоки следи. Също така предната ми се напука с доста дълбоки пукнатини м/у грайфера.

Дъжд : Тук определено дънлопа се държи доста по добре. Няма я тази несигурност все едно мотора ти дрифти над водата и аха да тръгне нанякъде. Разбира се на дъжд неможеш да правиш кой знае какви чудеса.

Маркировка : Всяка гума се пързаля на маркировката когато е под наклон. И тук фаворита ми засега е дънлоп. Контито дори и при не толкова наведен мотор се държи доста зле на маркировка.

Издържливост : Издържливостта на дънлопа е по зле сравнена с тази на континентала. Принципно задните ми гуми изкарват до 10 000 км, предните до 18 000. Този фактор обаче е доста спорен. Познавам хора със задно конти на 25 хиляди и има още живот в него. Аз лично не карам на едно колело, не правя бърнаути и тем подобни щуротии и пак тези километри са доста относителни. Когато е по топло...когато караме с над 140 по магистрала...по екстремно...на гумата и се разказва играта.

Предна + задна : Можеби идеалната комбинация за средния турист е предна дънлоп и задна конти. Цените на гумите са почти еднакви (ако не са настъпили някакви драстични промени от последния път когато проверих) и при горното съчетаване ще имате добра комбинация от издържливост и сцепление.

Ако на някой не му харесват моите изводи, моля да сподели неговите само ако е тествал и двете марки.

И си носете спрейовете за гуми навсякъде :)

_________________
When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn't work that way so I stole one and asked Him to forgive me.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Окт 2007, 23:06 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 24 Мар 2005, 13:13
Мнения: 454
Пирели Диабло Корса.

Мотоциклет: Honda CBR900rr 2000г.
Предна: 120/70/17
Задна: 190/50/17

Задната гума - пълна трагедия, плъзга ми на право, в завой, навсякъде в града. На маркировка се държи отвратително.
На дъжд - няма голяма разлика от на сухо, стига разбира се да не е супер хлъзгав асфалта и да стане пързалка. Струва ми се, че и трябва доста време да загрее.
.. И още нещо след едно екстремно каране по българските пътища задната посиня по ръба от прегряване.

Предната е с хубава шарка(с много нарези) , което дава предимство при пясък и дъжд, от нея нямам никакви оплаквания, мисля, че се държи перфектно.

Задната я изхвърлих и сложих Мишелин Пилот Пауър 2CT, че не издържах накрая. Едва ли скоро ще мога да дам отзив за Мишелина защото в тоя студ хлъзга с всякаква гума... може би на пролет...

П.С.

Този сезон имах честта да сменя почти всички марки на сумарно 2 мотора. Бих ги подредил по следния начин.
1. Задна Bridgestone BT014
2. Задна Continental Sport Attack
3. Предна Pireli Diablo Corsa
4. Предна Continental
5. Предна Dunlop D208 - гумата хлъзгаше при почти всяко рязко спиране... няма такава трагедия.
6. Задна Pireli Diablo Corsa - вече споделих
7. Задна Shinko - само за самоубийци - за свидетели - The Duke, IzrodGaden и много други изпатили.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2007, 10:30 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Дек 2006, 17:59
Мнения: 872
Местоположение: Европа
За последните 2 сезона сменях няколко пъти гуми. Ето и моя принос към темата.
Моторите на които съм ги правил смените е Ямаха ТДМ 850 (98ма) и ТДМ 900 (2003та).
Стилът ми на каране е спортно-турситически ако мога да се изразя така. Това ще рече магистрално каране (за съжаление) със скорости от около 130+ км/ч с пасажер и значително количесто куфари по мотора. За моя радост често се случва да се кара по значително количество завои. Гумите които съм слагал са Dunlop D220F, Dunlop D205F, Dunlop D205R, Bridgestone Battlax BT020R, Bridgestone BT021R (а пък преди 3 години съм имал и Shinko...нея ще я оставя без коментар).

Сухо време - И двете гуми се представят добре. Със сигурност Bridgestone-ите загравят по-бързо от Dunlop-a. 020 и 021 имат прекрасно сцепление и дават доста увереност в завоите.

Мокро време - отново предимство за Bridgestone. Като пример - каране по магистрала със 160 км/ч в проливен дъжд без грам поднасяне.

Износване - Bridgestone-ът издържда при моето каране 15 000+ км. Dunlop-a дори повече. Лошото е, че 020 и 021 стават доста плоски в средата след 80% от ресурса им, но това по-скоро е от местата където са карани.

Персонален фаворит - Bridgestone. Общо взето навсякъде се държи с една идея по-добре. Не се напуква също така толкова лесно колкото Dunlop-ите.

Минус също така е цената - струват почти 50% повече.

_________________
Изображение
I Do it with Twins


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2007, 11:21 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 19 Апр 2005, 17:11
Мнения: 1699
Местоположение: Sofia
Terziev написа:
...Мишелин Пилот Пауър 2CT....

Дано са по добри от предишния пилот пауър, че щях да се пребия няколко пъти заради тиа гуми миналлия сезон. Толкова рязко изпускаха че едвам се овладяваше мотора. И то на никви завои. Времето им за загряване беше 20 км спортно каране. Малко да намалиш темпото и се почваха номерата.
Да не говорим че цената им беше космическа. Бях пускал теми в общи.

_________________
When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn't work that way so I stole one and asked Him to forgive me.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 25 Окт 2007, 14:22 
Offline
Редактор
Редактор
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 07:57
Мнения: 233
Местоположение: Sofia
Любоффф ша знаиш ... Кат се обичат младите да се вземат :)


Да си изкажа моито мнение за гумите с които съм карал

1.Дънлоп Д207 след това Дънлоп Д208 а след това и Дънлоп Д208ГП ....първите две гуми според мен са някакво недоразумение и освен за OEM (поставена заводски гума или още казано Фактори гума) едва ли стават за нещо...Пързалят зверски на нашия асфалт,колко и да пробвах неможах да ги загрея ма вобще ....направих два бърнаут-а преди да ги хвърля и се оказа че може би само за това стават ..пушат яко .... Д208ГП вече е хубава гума която е по мека леплива и стои добре на пътя въпреки че ми клати мотора на задна гума ....

Пирели Диабло ... Карах я преди 2/3 години и беше същия кошмар като д207 и д208 ...Незнам от тогава има ли няква промяна в гумата но аз несмея да и се довера втора път ...

Пирели Драгон Супер Корса ПРО ...В момента съм с тези гуми и мога да кажа само хубави неща ...Готина гума въпреки че на много места и тя пързаля и определено има нужда от доста греене за да започне да хваща истински ...но веднъж подтоплена мисля не съм карал с толкова леплива гума. За пръв път каране из софийските улици асфалта успя да се отпечати на гумата ми ...


Мишелин Пилот Роуд (по известен като МАКАДАМ)
Нямам много конкретни мнения за тази гума тъй като не съм карал кой знае колко с нея, но ми направи впечатление че е по твърдичка от пилот спорт ...

Мишелин Пилот Спорт ...
Може би една от най добрите гуми с които съм карал...Мисля че беше много подходяща за наще пътища ...Вече не се произвежда,замени я пилот пауър ...

Мишелин Пилот Пауър ... Това определено е най-добрата гума която съм карал за наще условия и не съм съгласен с фил че за нищо не става ...Олл Араунт наи ми харесваше и поради този факт съм купил няколко комплекта които само чакат да се монтират...Наистина самата гума трябва леко да бъде загрята но с моя стил на каране гумата загрява точно на 5-тата мин ...

Друго много много важно което разбрах за всички гуми е че те стават кенеф когато не се поддържат като хората...Да поддръжка на гумите...
Когато мотора се кара само в София например забелиазвам че от всичката прах гумите стават едни текива сивкави и губят цвета си ...получава се накакъв филм с мръсотия които както и да загреете гумите е нормално да се получи пързаляне ...Затова аз си мия мотора след всяко каране било то само до работа преди да го прибера ... Така гумите си седят чернички и досега не съм бъл изненадван от загуба на сцепление ...Пък и мотора е винаги чистичък и новичък и амортизацията определено се забавя ... Тва от мен надявам се да съм бил полезен ... Гумите са тествани през годините тей че е възможно вече състава да им се е изменил и да са станали по класни гуми ...

_________________
SXR 800


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com