Дата и час: 22 Окт 2018, 00:36

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 25 Окт 2007, 00:16 
Offline
Лейтенант
Лейтенант

Регистриран на: 27 Юли 2004, 15:36
Мнения: 143
Местоположение: Chicago, IL
Аааах…Power Commander…Какво е мощност (power), без опция за контрол или направление (в случая command). Търсачката на форума би отговорила на много от въпросите за “палар командера”, “палуър командера” и всякакъв вид подобни “технически” изчадия. Сега малко синтезирана информация…

Power Commander-а е инжекционният еквивалент на карбураторният jet kit. Като функция позволява допълнителна регулировка на сместта и затова е включен в мотоциклетният ECU или компютър (не…не е отделен лаптоп). Power Commander-а се използвува най-вече за да компенсира физическа промяна в дихателният и/или изпускателният тракт на двигателят или казано просто наличието/ инсталацията на филтър с повишена пропускливост (K&N, BMC) и/или наличието/ инсталацията на пълна генерация или “aftermarket” гърне.

Кога не е необходим? Ако единствената промяна е гърне, фабричният инжекцион може да компенсира за слабата разлика в повишението на газовите емисии и наличието на PC (Power Commander) само би помогнало за изглаждането на мощностната “дупка” в средните обороти. Повечето модерни мотоциклети фабрично са със “скопен” дихателен/ изпускателен тракт по екологични съображения. Наличието на PC обикновено изглажда мощностната крива, независимо от конфигурацията, защото оптимизира сместта въздух/гориво спрямо максимална мощност, а не спрямо максимално слаби емисии.

Кога е необходим? При пълна генерация и/или инсталацията на въздушен “high flow” филтър като K&N. Защо? Защото фабричният инжекцион не може да компенсира за драстичната промяна в дихателният и изпускателният тракт и следователно сместта обеднява дотолкова, че ако няма PC да компенсира промяната, двигателят работи с понижена мощност, а в доста случаи дори пали доста трудно. Последствията от каране с обеднена смес са ясни. За тези които търсят максимална мощност на пистата, към PC може да се добави и модул (ignition module), които позволява предваряване на запалването…

Кой Power Commander? Има 3 вида – PC II, III и III USB, като последният е най-новият модел, а останалите два са спрени от производство (discontinued). USB варианта позволява нагласа чрез кабел и компютър (лаптоп). Самият модул е един и същ за всички мотоциклетни модели. Това което го прави специфичен за всеки един модел са кабелите, техните куплунги и най-важното...инжекционният файл, който бива зареден в ROM-а на PC модула. Този файл може да бъде сменян чрез USB кабела и допълнително модифициран на компютъра (лаптопа) чрез програмата, която идва на CD-то на Power Коммандера. CD-то съдържа и библиотека от инжекционни файло, които не са специфични само за модела.

Как работи файла? Самият файл представлява една проста база данни (database) в която позицията на газта на двигателят (throttle) е разделена на процентни стойности (1-100%) и за всяка позиция има съответстваща стойност на сместта.

Как става регулировката? Когато мотора се качи на Dyno stand, тогава оператора наблюдава мощностната крива от stand-а плюс данните от ламбда сондата в ауспуха и базирано на тези наблюдения прави промени в графиката и данните на PC файла за да осигури оптимална смес за максимална мошност.

Може ли да ползвам готов файл и просто да го заредя в PC? Да, може. Ще работи ли? Да. АКО… Конфигурацията за която е създаден файла, отговаря на твоята. Тоест, имаш същите модификации…не повече и не по-малко.

Ще работи ли оптимално? Може би не, може би да. За да работи оптимално със сигурност за индивидуалният мотор, конфигурацията трябва да бъде настроена допълнително от професионалист на Dyno stand.

Защо? Защото няма индентични двигатели, нито дихателни/ изпускателни трактове.

Осезаема ли ще е разликата между оптимизирана и готова конфигурация? За ежедневна, улична употреба най-вероятно не. За писта и за един ездач, който кара мотора близо до границите на възможностите му…да.

За повече информация и библиотека на готови файлове (конфигурации)…

www.powercommander.com

Леко и безавърийно.

_________________
Corvus Rutilus egressus...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 25 Окт 2007, 17:20 
Offline
Редактор
Редактор
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 07:57
Мнения: 233
Местоположение: Sofia
Да добавя само че в България все още няма Дино Стенд на които може да се замери мощноста и да се настрои даден мотор с Пауър Командър,но близко до гръцката граница има където работи едно българче по мои сведения. Ще намеря контактите и ще ги пусна тук...

_________________
SXR 800


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com