Дата и час: 22 Юли 2018, 23:31

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2007, 17:34 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 07 Апр 2006, 15:17
Мнения: 708
Местоположение: София
Започвам с конкретизиране. Става дума за онези гумени тампони, които лягат в главината на задната джанта и които омекотяват удара на "лапата", която държи пиньона на задното колело.Тези въпросни тампони играят много важна роля във връзката:
ПОДАВАНЕ ГАЗ - ПРЕДАВАНЕ ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ КЪМ ЗАДНОТО КОЛЕЛО - (Между тези два фактора стоят доста детайли с определена зависимост, като последното са тези тампони)
Като се почне - преден пиньон, верига, заден пиньон, ТАМПОНИте и чаак тогава, задното колело.
Та проблем, в който и да е от тези детайли води до влошаване управляемостта на мотоциклета и то с един от най силните инструменти в арсенала именно ГАЗТА.
Без да навлизаме в излишни подробности затова колко важно е правилното боравене с нея и нейното правилно функциониране, и как тя въздейства на ускорението и спирането на мотора ще кажа, че едни разплескани (износени и загубили способността си да "демпферират") вече тампони влият много лошо на управляемостта...
Това което се усеща при силно износени такива, е..:
1. Нещо като луфт в ръчката на газта - т.е. закъснение от момента на подаване на газта и реакция на задното колело.
2. Губене на мощност и глъхнене на мотора в ниски обороти, където обикновено на мотора би трябвало да му е комфортно(ако всичко е наред).
3. Потегляне с придърпване и усещане за удар(вместо плавно и мазно ускорение).
4. Често превъртване на задното колело дори в сравнително ниски обороти и на предавки като 2та и 3та и то без да сте навили масура яко...
Предполагам че на повечето начинаещи, ще им е трудно да усетят лесно горепосочените симптоми, да не казвам почти невъзможно(всички знаем, колко много си гълтаме граматиката в началото). След придобиване на известен опит и усет към определен мотоциклет, тези неща и усещанията във връзка мотор и нас самите стават по осезаеми и задълбочени...

При мен нещата започнаха по следния начин, определено ясно ми беше, че въпросните мои тампони са вече разбити, но нямах идея колко много. Отидох в БУЛТРАКО и попитах за комплект чисто нови. Цената на всичките (в моя случай 5бр.) беше около 90лв. Според мен съвсем разумна сума за детайл, на вид незначителен, но играещ важна роля...Не ги купих веднага (и слава Богу), след поразравяне на форуми и сайтове за моя мотоциклет (мотора е HONDA CB 1000 Big One), се оказва че този детайл му е Ахилесова пета и по-точно...Разбива тези въпросни тампони много бързо дори и след смяна...Предполагам, че това важи за всички по тежички мотори с повечко тегло и голям въртящ момент в ниските. Имаше няколко теми, за АЛТЕРНАТИВЕН подход към този проблем..И по долното описва мойта интерпретация и решаването му...:)

Не ангажирам никой с него. Вярвам, че на много ще е от полза..Вярвам,че и много хора дори неподозират за този проблем и се чудят защо аджеба, моторите им се държат по този "странен" начин.

Ето и туториала..:)

Изображение

Относно ефекта. Ще споделя мойте лични наблюдения и заключения...
Мигновенна плавна реакция на газта...Трудно превъртване на задното колело...става но вече с доста обороти и отворена газ...Нещо, което преди ставаше с едно елементарно завъртване на ръчката на газта..(причината за това е удар вследствие на тези луфтове)...мазно, мощно и плавно ускорение...Перфектен контрол във високи обороти при подаване и връщане на газта в ниските предавки...Без забавяне, без глъхнене, без удари...накратко мазна операция на газта..

Може и да не ви се вярва, но тези тампони вършат доста работа...Запитайте се сами, колко често се виждали, някой да сменя такива...или изобщо сменяни ли са...

Успех от мен!

_________________
Отнасяй се с другите така, както би искал да се отнасят с теб...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Окт 2007, 10:26 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 23 Юни 2006, 10:50
Мнения: 636
Местоположение: СОФИЯ
Яворе,това CBR-ова джанта ли е?

Купи ли новите тампони или ъпгрейдна(уплътни) старите?

_________________
БАТАК НЕ Е МИТ


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Окт 2007, 12:45 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 08 Яну 2004, 18:09
Мнения: 2075
Местоположение: Sofia
в интерес на истината се замислих за това колко са ми читави едва при последното сменяване на гумата. закрепваха се доста хлабаво.
така и продадох кака, без да погледна какво казват чичковците от Хайнис по въпроса.
и изобщо как се проверява колко плътно трябва да стоят??
това, карданите са ме лишили от какъвто и да е опит по въпроса...

и не знам, всъщност това приспособяване ще изкара ли?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Окт 2007, 12:50 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 18 Сеп 2005, 00:24
Мнения: 1604
Местоположение: Montreal Qc.
Чоки написа:
... карданите са ме лишили от какъвто и да е опит по въпроса...

И там има такива тампони , което ме навежда на мисълта че мога да си ги проверя тия дни :wink:

_________________
When I'm on the road,no one can stop me !


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Окт 2007, 13:06 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 08 Яну 2004, 18:09
Мнения: 2075
Местоположение: Sofia
упссс, логично... )))
имах в пред вид че там с мисълта за ненужна поддръжка отзад така и никога не съм поглеждал. не твърдя обаче че съм бил прав ... то като си помисля аз и колетията там не съм свалял, баси ...

а с мощността и теглото на Макса... всъщност ще ми е интересно какво им се причинява на тези тампони.
Електрическия после ще трябва да сподели


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Окт 2007, 13:58 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 07 Апр 2006, 15:17
Мнения: 708
Местоположение: София
niki_XL400V написа:
Яворе,това CBR-ова джанта ли е?
Да и по-точно RRова джанта...След прехода на мотоциклета от 18ка към 17ка...
niki_XL400V написа:
Купи ли новите тампони или ъпгрейдна(уплътни) старите?
Ами написах по горе, че не си ги купих-и не от скъперничество, а от инфото, което изрових, че МОЯТ мотоциклет ги разбива бързо...Ако си с нови, изобщо няма шанс да навреш тези "подплънки" под оригиналните...При нови самата лапа едвам влиза в леглото.Така стана и при мен обаче след подплънките...лапата влезна плътно без луфтове...

Чоки написа:
и не знам, всъщност това приспособяване ще изкара ли?


СПОРЕД МЕН, не само че ще изкара, а може и да се доусъвършенства.Чрез поставяне на тънка "подплънка" и под задния (по-малкия тампон от двата)...Живот и здраве ще го опитам, когато се сплеска "новата" гума (подплънка)...Иначе и по веднъж или два пъти на сезон да сменяш и правиш тази "схема", к'во ти пука "инвестицията" е една стара вътрешна камионска гума...

Ще ви кажа, че на мен ми отне около 40 минути цялата процедура с всичкото резане, мерене, пилене и монтаж и демонтаж на джантата...Освен всичко, си оставате с удовослтвието от "майсторенето" и ръчния труд...:)
И спестяването на 90кинта, не на последно място (поне в моя случай)...


П.С. Без да претендирам за "Мъдростта", мислех къде точно да постна темата. Щеше ми се да има раздел катооо... "РЕМОНТИ" или "НАПРАВИ СИ САМ"(такива съм виждал в доста "автофоруми")....предполагам, че за всички ще е от полза да споделят подобни идеи...Пак ще повторя, че горното е откраднат(взаимстван) и вече изтестван опит, стори ми се добра идея, вече заснето и предъвкано да го има и на БГ език под лесна форма...

_________________
Отнасяй се с другите така, както би искал да се отнасят с теб...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Окт 2007, 15:19 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 18 Сеп 2005, 00:24
Мнения: 1604
Местоположение: Montreal Qc.
Яворе, това което си използвал не е ли "пояс" за джанта на камион / автобус . Питам понеже дебелината на нормална вътрешна гума от камион е по-тънка от това което виждам на снимките .
Ако греша кажи от какъв камион е .
Такова упражнение съм правил но поради липса на единия тампон ( скъсан ) тогава използвах един гумен лист който незнам от къде се взе в гаража - размери 50х30х0.5 см .Изрязах си няколко парчета, слепих ги ,оставих ги на менгеме за няколко часа .После имах тампон с който спасихме положението .
За късмет и еластичността на новото парче много се доближаваше до оригиналния тампон.

Пича си караше мотора доста време така и не се оплакваше.

_________________
When I'm on the road,no one can stop me !


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Окт 2007, 16:47 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 07 Апр 2006, 15:17
Мнения: 708
Местоположение: София
Па мо'е и пояс да е...знам ли..Питах за вътрешна гума и те(гумаджийте) това дадоха...Много много не съм се и замислял от какво е аджеба...не съм и питал..Не мисля, че има огромно значение..Веднага го опипах и постисках и ми се стори много добро...Не трябва нито да е прекалено твърдо, нито прекалено меко...ако е прекалено твърдо, няма да "демпферира", ако пък е меко, няма да обира добре и пак ще има удар...Така че гумата която ще се използва е изцяло личен избор...Някой може да намери, много по-добър и подходящ материал..

_________________
Отнасяй се с другите така, както би искал да се отнасят с теб...


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com