Дата и час: 18 Окт 2018, 04:20

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2009, 14:08 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
Тази тема я замислям от една година. Днес и дойде времето за първи опит. Такааа..

Всички знаете че ДВГ имат бутала. Отгоре над буталата има обем който се нарича "горивна камера'. Или това е обема който остава когато буталото сгъсти горивната смес. Абе какви ги говоря. Това и децата го знаят.

Да започнем отначало.
Нашият живот се гради на АТМОСФЕРАТА. Въздух (за състав не говорим). Той най-нормално тежи (има налягане) от 1килограм на квадратен сантиметър. Това научно казано изглежда така:
1 атмосфера (на морското равнище) = 760мм живачен стълб = 1 Бар = 100000 Паскала = 100 Килопаскала (КПа) = 0.1 Мегапаскала (МПа) = 1000 милибара = 1000 Хектопаскала (мамка им и метеоролози в това работят). В PSI няма да го смятам сега защото това се превежда Pounds on Square Inch което не е по нашата мерна система (СИ). Все пак около 15 PSI е един Бар.

Ако на морето има 1000 милибара в София нормалното налягане ще бъде близо 950. Заради надморската височина (550 метра).

Тези мерки се наричат "абсолютно налягане". Освен него има и така нареченото "манометрично" налягане. Сиреч манометъра с който си мерите гумите мери НАДНАЛЯГАНЕТО над атмосферното. Това е много важно защото гума напомпана на 2 Бара на морето и транспортирана на Черни връх (в багажник) и там измерена със СЪЩИЯТ манометър най-вероятно вече ще бъде 2.5 Бара (не ми се смята).

Да обобщим.
1. Ние живеем при сравнително постоянно атмосферно налягане (ако не се катерим по височини).
2. Манометрите мерят ОТНОСИТЕЛНО налягане спрямо СЕГАШНОТО атмосферно. Това налягане се нарича "манометрично" - на английски "gauge pressure". Има измерватели и на АБСОЛЮТНО налягане "absolute pressure" - например барометрите.
3. Турбо което дава налягане 0.3 Бара е манометрично измерено налягане. Т.е. то "тъпче" двигателя с 1.3 Бара спрямо съседната атмосферка която си джитка с 1 Бар. Това като малко оф-топик.
-------------------------
Физика за начинаещи.
1. Взимаме една спринцовка. 10см3 (10 кубически сантиметра).
2. Отваряме я на последно деление (очевидно 10)
3. Изчакваме да се напълни с въздух.
4. Запушваме перфектно дупката отпред (примерно с пръст - бел.авт. - българският пръст е еквивалент на ИДЕАЛНО ТВЪРДО ТЯЛО от гледна точка на физиката).
5. Свиваме буталото до деление 1.
6. Изчакваме известно време (после ще разберем защо).

Току що получихме първата дефиниция - а именно степен на сгъстяване.

Обяснявам по друг начин. СТЕПЕНТА НА СГЪСТЯВАНЕ е отношението между два обема. Начален и краен. Или:
Сгъстяване 10:1 значи че между обема в ДМТ и ГМТ е 10:1
ДМТ = Долна Мъртва Точка (буталото е в най-долно положение).
ГМТ = Горна Мъртва Точка (буталото е в най-горно положение). Този отатъчен обем в ДВГ се нарича "горивна камера".

Бензинките атмосферки си джиткат на степен на сгъстяване между 8.5 до 11 към едно. Може да има и други около тези стойности ама аз толкова знам.
Дизелките си джиткат около 20:1 (пак толкова знам).

А турбото?

Ааа, турбото си джитка на НАДНАЛЯГАНЕТО НА ТУРБИНАТА умножено по СТЕПЕНТА НА СГЪСТЯВАНЕ на матора.
Сиреч бензинка-турбо със сгъстяване 7:1 и турбо 1бар (надналягане) = 7 * (1бар атмосферно + 1бар турбо) = 14:1.

Оо-оо-паааа. Това към дизел отивааааа. Или към високооктаново гориво. Ама това е друг разговор.

Въпрос от публиката. Как да измерим "степента на сгъстяване"?
Отговор: Няма ТОЧЕН начин.
ЗАЩОТО производителя прави горивната камера с неправилна форма. Питай го защо. За да му е гадно на мерача. Е ако разглобите главата, затворите клапаните и налеете в обема подходяща течност може и да измерите нещо около това което е в действителност.
---------
В същност това което направихме със спринцовката се нарича "ИЗОТЕРМИЧЕН ПРОЦЕС". Бас ловя че сте чували такова нещо някога. Изотермичният процес се извършва без влияние на температурата. За това оставихме спринцовката да почака след смачкването на въздуха. ЗА ДА МОЖЕ ТОЙ ДА ИЗСТИНЕ!
Ако след това изчакване (изстиване) проверим налягането в сгъстеното пространство ще измерим.......?
Ами при 10:1 ще измерим ТОЧНО 10 Бара!.

Странно нали? Във всяка бутилка в която има сгъстен газ и пише "30 Бара" ако я изпуснем при нормално атмосферно налягане ще получим газ с 30 пъти по-голям обем. Хе-хе. Не е ли хитро?
Бутилките които съдържат 150 Бара в същност съдържат газ сгъстен 150:1. Бая си е, а?
Вярвам че всички разбрахте какво е "степен на сгъстяване" или въобще сгъстяване на газове. Хайде да обобщим.

Ако имате компресор с бутилка към него и на нейният манометър пише 0.8МПа или 8х100КПа или 8Бар то налягането в тази бутилка е 8 Атмосфери. Или 8 пъти по-високо от сегашното атмосферно налягане при температурата на въздуха в бутилката.

Ако бутилката е 30 литра то компресора е "натикал" 240 литра въздух вътре за да създаде това налягане. ОК?

Хайде сега да минем на "компресия".
---------------------------------------------
На мен лично ми отне доста време да зацепя как така при "степен на сгъстяване" 1:10 налягането в изправен цилиндър измерено с манометър е примерно 13 Бара. И направих справка с учебника по физика.

Къде е ключът от палатката? Сещате ли се?

По-нагоре (там където мачкахме въздух в спринцовка) споменах че трябва да се изчака въздухът да изстине преди да се измери налягането. Обаче в цилиндъра компресирането на горивната смес се извършва с доволно висока скорост и там процеса не е изотермичен. Т.е. въздухът няма време да изстине (да отдаде топлината на цилиндъра). Физично казано процесът който се извършва в цилиндър на двигател е адиабатен а най-точно е негова разновидност наречена политропен. До тук с теминологията да не прегреете.

Малко да се отклоня. Предполагам всички сте помпали гума на ръка? И да не сте помпали сте чували че помпата се нагрява?
ВЕрвайте ми - това не е от триенето на метала. То не повишава съществено температурата. Основното което нагрява помпата (сгъстеният въздух) е РАБОТАТА (на помпьора) който ПРИНУЖДАВА силово въздуха да се смачка. СГЪСТИ.

Лирично отклонение.
Въздухът се състои от молекули (парченца) на различни газове. Тези молекули много приличат на хората. Затова ще ги кръстя Мули-Кули. Защо?
Напапкали са се те с храна (енергия) и си джиткат нагоре-надолу като отвреме-навреме се джаскат помежду си (това му викат Брауново движение ама нейсе). Колкото повече са нахранени толкова повече джиткат и гледат да им е нашироко. Когато се яви НУЖДАТА (някаква външна сила) тез Мули-Кули се принуждават са се стеснят помежду си. А това може да стане ако ОТДАДАТ част от своята енергия. Отдадената енергия се превръща в ТОПЛИНА.
Например ако натъпчеш Мулитата в рейс то те се сгъчкват и им става топло.
Обратно. При разширението си те поглъщат топлина. Или ако си изпуснете гумата тя ще изстине. cool.gif

Продължавам. Ако сгъстим МНОГО бързо (примерно за 0.15 секунди) определен обем газ 10 пъти температурата в него рязко ще нарастне. А щом температурата нарастне налягането ще се покачи повече от очакваното (Мулитата са излезли от мач, натъпкали са се в автобуса и хич не им е до сгъстяване). Добре де. А колко точно ще се вдигне това налягане?
На отговор идва математиката. Уравнение на политропата:
Получено налягане = Началното налягане * Степен на сгъстяване ^ 1.377
Получена температура = Начална температура * Степен на сгъстяване ^ (1.377-1)
Толкова. Това 1.377 се нарича коефициент на политропата и варира но може да се приеме за 1.377 като осреднена стойност.

Резултат:
Двигател със степен на сгъстяване 10.2:1, входящо налягане 0.88 Бара (има загуби при пълненето) и температура на околния въздух 25 градуса Целзии (298Келвина) ще даде следните резултати:
Налягане в края на сгъстяването - 21.5 Бара
Температура в края на сгъстяването - 442 градуса Целзии. blink.gif

паУза за да зацепите..........................................

Усещам какво стана. "Айдеее, тоя Гризли се уля. На мен защо не ми е толкова компресията?"

И сега е момента да въведем новият термин. КОМПРЕСИЯ е популярното име на ИЗМЕРЕНОТО налягане в цилиндъра. Защо популярното? Защото и компресията НЕ МОЖЕ да бъде измерена както степента на сгъстяване. Или поне току така от всеки срещнат с манометър в ръка (бас ловя че Вашият Майстор влиза в тази категория).

ЗАЩО (няма да описвам как се мери защото се надявам да сте виждали):
1. Измерената компресия зависи пряко от това колко ви е зареден акумулатора т.е. колко бързо върти стартера и какво масло ползвате. Тогава се проявява повече (при по-ниски обороти) ефекта на "издишане" от клапаните които не са идеални.
2. Измерената компресия зависи пряко от това какъв точно манометър притежава Мерача. Защо?
Горещо препоръчвам мнението на М в тази тема. В него той перфектно е сметнал един реален цилиндър. Там ще видите че обема след сгъстяване е 51 кубически сантиметра. Когато към него добавите обема на манометъра с който се прави измерването (примерно 10 см3) ще забележите че обема на камерата се увеличава и двигателят се декомпресира. Сиреч колкото е по-голям манометърът на Мерача (с по-дълъг маркуч примерно) толкова по-ниско налягане ще бъде отчетено. Естествено манометъра допълнително охлажда сгъстеният въздух в цилиндъра което ще доведе до допълнително спадане на налягането.

Ех, уморих се да пиша. За сега смятам е достатъчно. Само искам да вметна малко отговорче на незададения въпрос "кое пали нафтата в дизела?".
Пак същата тази температура получена в такта на сгъстяване.

Входни данни : Дизелов двигател със степен на сгъстяване 20:1, температура на въздуха и налягане както по-горе.
Налягане в края на сгъстяването - 55 Бара
Температура в края на сгъстяването - 649 градуса Целзии.
Ето кое възпламенява нафтата в цилиндъра.

Ако искате да видите цялостно изчисление на бензинов двигател намерих този сайт. От който ви препоръчвам тази подробна математика. А в тази тема се пошегувах малко на чужд гръб ама никой не разбра защо. Сега може би ще се изясни.
-----------------------------------
Не знам дали го обясних по най-добрия начин ама "не стреляйте по пианиста - той толкова си може."


ЗАДИГНАТО ОТ ТУК

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2009, 14:29 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 21 Ное 2008, 15:15
Мнения: 223
Местоположение: варна
Мерси братле!Много добра информация.Дано да я прачете повече народ ,защото знаеш ли какви спорове съм чувал на тая тема да се пукнеш от смях.

_________________
Добрите отиват в рая , лошите където поискат.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2009, 14:31 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2007, 11:21
Мнения: 2143
Местоположение: the highway
Най-късия отговор - първото се изчислява и е постоянно, второто се измерва и подлежи на промяна по хиляди фактори :)

_________________
Kawasaki VN800 Classic
Why do you think I don't wear the colors, Jack? Why do you think I ride alone? 'Cause you don't know about it anymore. I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2009, 15:33 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2009, 14:07
Мнения: 549
Местоположение: София/ Нови хан
Не знам дали ще те стреляме, но аз добре се посмях! :lol: =D> Имаш по една бира за всеки мой час по Физика в, който влезеш! :mrgreen: Браво и добра работа!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2009, 15:52 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
Вярно написано и добре представено :D Не съм го писал аз, за справка виж линка в края на поста :bira:

ПП Интересни неща се намират покрай доставките на миниатюрни сензори за абсолютно налягане :lol:

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2009, 18:24 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 06 Май 2004, 21:54
Мнения: 211
Местоположение: Sofia
Цитат:
ДМТ = Долна Мъртва Точка
ГМТ = Горна Мъртва Точка


До сега съм отворил доста двигатели ама вътре точки не съм видял? :wink:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2009, 18:53 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 13 Авг 2008, 01:43
Мнения: 1457
Местоположение: София
Krum написа:
До сега съм отворил доста двигатели ама вътре точки не съм видял? :wink:


Щото са мъртви :lol:

_________________
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2009, 09:22 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 11 Ное 2006, 18:12
Мнения: 1005
Местоположение: София
Отдавна не бях чел толкова дълга тема, но тази я изчетох на един дъх. :evala: :evala: :abravo:

_________________
Suzuki DL 1000 V-Strom
skype - hr_filipov


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2009, 09:30 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2003, 20:31
Мнения: 2261
Местоположение: София "RODRIGUEZ MOTORS"
Единствената разлика: КОМПРЕСИЯТА е по-скъпа от СТЕПЕНТА НА СГЪСТЯВАНЕ!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
"RODRIGUEZ MOTORS" 0889289511 НЯМА ЛОШИ МАРКИ, ИМА ЛОШИ СТОПАНИ, НЕ ГО ЛИ РАЗБРАХТЕ!?!?!
http://www.rodriguez.hit.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2009, 11:23 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2006, 13:15
Мнения: 1434
Местоположение: Sofia
RODRIGUEZ написа:
Единствената разлика: КОМПРЕСИЯТА е по-скъпа от СТЕПЕНТА НА СГЪСТЯВАНЕ!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


ти защото я продаваш затова ли я рекламираш

_________________
K1200RS


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2009, 12:15 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
ЕЕЕ нека се рекламира, човека си плаща. Да не мислиш че зарад сините/зелените му очи го писах това. :lol:
Следва продължение: Разликата между "Клиренс" и "Въртящ момент"...
:bira:

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2009, 12:21 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 03 Яну 2005, 18:07
Мнения: 1768
Местоположение: Видин
Инфото е полезно и не е за тоя раздел според мен , а ще черпя този , който разбираемо обясни "въртящ момент " и "мощност " , със зависимостта между тях...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2009, 12:25 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2007, 11:21
Мнения: 2143
Местоположение: the highway
Въртящия момент зависи от компресията - силата, която буталото упражнява върху коляновия вал.
Мощноста е работа, извършена за единица време и е свързана с оборотите - т.е. (най-грубо казано) въртящ момент по обороти. Затова мощноста продължава да расте дори и след като въртящия момент падне - защото оборотите се качват :) т.е. буталото бута ПО-СЛАБО, но за сметка на това ПО-НАЧЕСТО.

_________________
Kawasaki VN800 Classic
Why do you think I don't wear the colors, Jack? Why do you think I ride alone? 'Cause you don't know about it anymore. I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2009, 12:27 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
go6o написа:
Инфото е полезно и не е за тоя раздел според мен , а ще черпя този , който разбираемо обясни "въртящ момент " и "мощност " , със зависимостта между тях...

Имаше го някъде по обстойно обяснено ама сега нямам време да ровя в архива :wink: Някой друг път...

За полезноста на информацията съм съгласен, а и линковете също са любопитни.

ПП Ако Администраторите/Модераторите преценят може да копират първия пост където трябва.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2009, 20:27 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 21 Ное 2008, 15:15
Мнения: 223
Местоположение: варна
edko написа:
Въртящия момент зависи от компресията


Не само от компресията,също от диаметъра и хода на буталото,газоразпределянето п0-точно от продължителноста на въздеиствие на изгорелите газове върху челото на буталото.

_________________
Добрите отиват в рая , лошите където поискат.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2009, 20:57 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2009, 14:07
Мнения: 549
Местоположение: София/ Нови хан
sire4, kolkoto e po - golqm hoda na butaloto i obema mu tolkova po - golqm vurtq6t moment?

P.S. ne me lin4uvaite za latinicata #-o


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2009, 12:21 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2007, 11:21
Мнения: 2143
Местоположение: the highway
Той зависи от много неща - дължината на вилката, диаметъра на буталото, компресията, степента на сгъстгяване, качеството на бензина, момента на запалване, газоразпределението .... но все пак човека го искаше възможно най-просто :)

_________________
Kawasaki VN800 Classic
Why do you think I don't wear the colors, Jack? Why do you think I ride alone? 'Cause you don't know about it anymore. I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2009, 12:05 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 12 Юли 2008, 17:21
Мнения: 230
Местоположение: София
В една чуждоезична книга бях срещнал много добро обясения на връзката между мощност и въртящ момент. Там го бяха написали PLAN = Pressure*Length*Area*(последното забравих как беше на английски), иначе на български = налягане*дължина на рамото*площ на буталото*честота на въртенето. Първите три компоненти дават въртящия момент, а четирите заедно мощността. Тук идва въпроса, защо тогава при различни обороти двигателите с вътршено горене имат различен въртящ момент, като уж според тази формула нямат връзка. В идеален свят, въртящият момент би бил ендакъв при всички обороти, но в нашия при различна честота на въртене на системата, двигателя има различна ефективност, например ефективност на пълнене, топлоотдаване и т.н. Интересно е да видите динометрична графика на двигател от Формула 1. Там въртящият момент е сравнително нисък, но остава постоянен в целия диапазон на двигателя и при 17000 об/м мощността става доста сериозна. Мощността всъщност е работата която извършва двигателя за момент от време. Ако някой ме разбере ще е хубаво, нещо имам проблем с обясненията :).

_________________
И сам войнът е... ... сам!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Юли 2009, 09:35 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2007, 11:21
Мнения: 2143
Местоположение: the highway
Gutters написа:
Тук идва въпроса, защо тогава при различни обороти двигателите с вътршено горене имат различен въртящ момент, като уж според тази формула нямат връзка..

Въртящия момент, както казахме, се изчислява изключително сложно и не може да се сметне на екселска таблица. Дори и при напълно еднакви характеристики на мотора (диаметър и ход на буталото) значние оказват:
1. Газоразпределението - т.е. фазите на отваряне и затваряне на клапаните. Затова има "спортни" валове.
2. Момента на запалването - колко градуса преди ГМТ се възпламенява газта. Това е едно от нещата, които прави power commandera.
3. Геометрия на смукателни и изпускателни колектори. Само за това може да се напише цяла една тема.
4. Качество на горивото - макар и косвено, при по-висока степен на сгъстяване можеш да ползваш бензин с по-високо октаново число, дори и някой от заместителите - алкохол, или там незнам си кво което карат американските идиоти на него, дето са със СС над 15:1 :)

...и сигурно още много други неща, за които не се сещам.
п.с. само да добавя, че списъка не претендира за изчерпателност! :)

_________________
Kawasaki VN800 Classic
Why do you think I don't wear the colors, Jack? Why do you think I ride alone? 'Cause you don't know about it anymore. I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Юли 2009, 12:13 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 17 Май 2009, 20:41
Мнения: 124
Местоположение: Хасково
Освен всичко казано до тук, мога да добавя че, всъщност при проектиране на двигателя наистина има 1234 променливи от които конструкторите определят проектната мощност и момент на двигателя. След като двигателя е готов се слага на стенд и там му се мери момента. На двигателя му се дава цялата газ и след това стенда почва да товари двигателя . Има значение дали има накачени помпи, генератори и разни други консуматори. За това в каталозите се означава мощност по DIN и по SAE примерно. По тоя момент се смята мощността. P=M*Об**0,0019.
Р- мощност ,к.с.
М- Момент, Нм
Об- обороти, мин-1
Та картинките които виждаме за за външна скоростна характеристика. Т.е. Газ до дупка. Всъщност кривите на мощността и момента не са криви. Те са пространствени фигури. В най-пбщия случай имат форма на улук. Или на водна пързалка... нещо такова.

Октановото число показва колко се съпротивлява горивото срещу самозапалване при повишаване на компресията. Т.е. високото октаново число позволява да се увеличи шанса за контролирано запалване. Колкото по-висок е процента на контролираните запалвания, толкова повече се повишава ефективността на горенето.

Според "група съветски учени" :) най-добртата скоростна характеристика имат електродвигателите. Един голям Х. Когато оборотите са 0
<напълно натоварен - спрял двигател> момента е максимален.Както и хидромоторите. При максимални обороти- момента си е направо никакъв. Т.е ако сме с такъв двигател и караме с "цялата газ" на пълна мощност <пък и даже частично подадена газ> и започнем изкачване - оборотите ще почнат да падат <безспорен факт :) > обаче с падането на оботорите се увеличава въртящия момент до достигане на точка на разновесие <ако не е прекалено голям наклона или прекалено нисък момента>. И движението си продължава без да се налага смяна на предавките

Всичко това е от спомени от лекциите ми отпреди 10-12 и повече години. Моля да бъда извинен за пропуските и грешките

_________________
Отричайки другите, не ставаш по-велик!
Ако нещо не може да бъде поправено с чук, значи проблема е електрически!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com