Дата и час: 26 Сеп 2018, 11:40

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 14 Окт 2008, 20:50 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 31 Авг 2008, 20:23
Мнения: 18
Здравеите.Предлагам (понеже никаде не видях) да съберем на едно място информация относно техниката на каране(правилна).Предполагам ще бъде полезно.Започвам аз:
Начин на спускане по наклон (поне както аз го правя):Полу изправен,пренесям тежеста на задната гума (доколкото мога),за да може предната да е свободна и да не се забива.Задължително на скорост , а ако се налага да спирам хващам само предна спирачка.
Начина на дрифтене в завои:Правя го само на пясък,полу изправен пренасям тежеста на пред, лек наклон спорет завоя и повечко газ


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Окт 2008, 07:53 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 09 Апр 2006, 21:50
Мнения: 2012
Местоположение: Етрополе/София
...

_________________
SUZUKI GSXR 1100W


Последна промяна mugatu на 15 Окт 2008, 10:34, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Окт 2008, 09:16 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 03 Юли 2005, 15:24
Мнения: 943
Местоположение: гр. София
mugatu написа:
аз пък затварям очи...

Ти фани отвори очи и виж раздела.
Такава тема за офф роуд техника май няма - поне аз не се сещам да съм преглеждал. Ще следя с итнерес дали темата ще отиде в мъдростта или към лигнята... силно се надявам да е първото...

_________________
Поздрави,
Пaвел Павлов


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Окт 2008, 10:34 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 09 Апр 2006, 21:50
Мнения: 2012
Местоположение: Етрополе/София
не бях загледал раздела найстина. махам предното мнение и се извинявам на автора на темата.

_________________
SUZUKI GSXR 1100W


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2008, 00:21 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 12 Авг 2005, 21:55
Мнения: 930
Местоположение: Sofia
Аз пък си мисля че поне на този етап е по-скоро към лигнята, по така прочетенето от автора(без да ми се обижда) не ми стана ясно какво точно прави и защо:
pristan написа:
спускане по наклон: Полу изправен
Защо полуизправен, какво ще стане ако си седнал?
pristan написа:
пренесям тежеста на задната гума (доколкото мога),за да може предната да е свободна и да не се забива..., а ако се налага да спирам хващам само предна спирачка.
Тежестта се пренася назад за да не се преобърне мотора при спускането, пък какво имаш предвид че предната ти гума е свободна не знам, точно обратното цялата тежест пада върху нея, и спирането основно става с предната спирачка, поради изтъкнатата причина, но това не означава, че и задната не трябва да се ползва
Цитат:
Задължително на скорост
Ами ако си с двутактов?
pristan написа:
Начина на дрифтене в завои:Правя го само на пясък,полу изправен пренасям тежеста на пред, лек наклон спорет завоя и повечко газ
А защо само на пясък, на кал, сняг, мокро(от хлъзгавите настилки) по друг начин ли го правиш?

Автора да не ми се сърди ама така поднесена информацията поне според мен е неточна дори подвеждаща, не се опитвам да се заяждам....е може би мъничко колкото да стане спор :)

_________________
"De gustibus et cloribus non est disputandum!" - "За вкусовете и цветовете не трябва да се спори!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2008, 10:12 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 03 Юли 2005, 15:24
Мнения: 943
Местоположение: гр. София
YoZ написа:
Автора да не ми се сърди ама така поднесена информацията поне според мен е неточна дори подвеждаща, не се опитвам да се заяждам....е може би мъничко колкото да стане спор :)

Ами айде разкажи малко и ти...аз любопитствам кво си прайте в гората, че почвам да се замислям дали да не се пробвам другия сезон... :D

_________________
Поздрави,
Пaвел Павлов


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2008, 11:32 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 12 Авг 2005, 21:55
Мнения: 930
Местоположение: Sofia
Пфу не съм толкова добър, че да разказвам, засега само мога да показвам :D

_________________
"De gustibus et cloribus non est disputandum!" - "За вкусовете и цветовете не трябва да се спори!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Окт 2008, 19:37 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2003, 20:31
Мнения: 2261
Местоположение: София "RODRIGUEZ MOTORS"
thoth написа:
YoZ написа:
Автора да не ми се сърди ама така поднесена информацията поне според мен е неточна дори подвеждаща, не се опитвам да се заяждам....е може би мъничко колкото да стане спор :)

Ами айде разкажи малко и ти...аз любопитствам кво си прайте в гората, че почвам да се замислям дали да не се пробвам другия сезон... :D

Че той сезона за нас сега започва!!!
Вземай неква моторетка и с нас!!!
Иначе, техниката на каране там ще тия обясним!!!

_________________
"RODRIGUEZ MOTORS" 0889289511 НЯМА ЛОШИ МАРКИ, ИМА ЛОШИ СТОПАНИ, НЕ ГО ЛИ РАЗБРАХТЕ!?!?!
http://www.rodriguez.hit.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2008, 03:33 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 21 Мар 2006, 18:14
Мнения: 629
Местоположение: Sofiq
RODRIGUEZ написа:
Иначе, техниката на каране там ще тия обясним!!!


Аз пък ще ти обясня за гумите... :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2008, 10:51 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 01 Юни 2006, 00:11
Мнения: 831
Местоположение: София
Аз пък мога да те светна по въпроса с грайферите и излишните елементи по мотора! Но в крайна сметка, те сами си падат в последствие.....

_________________
1. Секунда невнимание - цял живот мъртъв!
2. Човек се учи докато е жив! И след това прилага на практика наученото.
3. Когато всички възможности са изчерпани - прочети инструкцията!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2008, 13:45 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 13 Юни 2007, 08:46
Мнения: 178
Местоположение: софия
Ех и тази тема стана каиш. Ще влезе някой да си отговори на някой въпрос, дето буквално е щял да му счупи главата и ще види само глупости...
Ето малко линкове със съвети от хора дето не се шегуват:

http://btjunkie.org/torrent/Jeremy-M...b0b4cfd26843ed
http://btjunkie.org/torrent/Jeremy-M...0c4d6e5b6264ce

Ето тази тема осветлява много нещата. В долната й част съм постнал и линкове към филмчета в youtube с обяснение на един от шампионите на хонда:
http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=28741

Тук също се обсъждат някои подобни въпроси:
http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=41396

_________________
преди: Kawasaki KR1 250, Yamaha yz 125, Honda cr 125, Honda cbr 919 RR, Honda CRF 450 R , Honda Hornet 600 '02
сега: Kawasaki KX250 и Honda Hornet 900 '02


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2008, 22:25 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 13 Юни 2007, 08:46
Мнения: 178
Местоположение: софия
Днес попаднах на подобна тема в офроуд България http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?p=512880#post512880 и се хванах да напиша това, което според колегите там е полезно:

Прочетох нагоре, че има съвети и без да се смятам за капацитет ще си позволя да добавя някои от изводите, до които съм стигнал сам по време на карането. Има такива теми, но ако съм полезен на още някой ще се радвам. Ако имате забележки, е добре да ги обсъдим, за да не стана причина за някой инцидент.

1. Повечето ситуации се оправят с газ. Стига да има място, ставам прав, стисвам мотора с колене, забивам краката на степенките, дърпам кормилото и давам газ. Предницата олеква , жироскопа се усилва , мотора се изправя, двете гуми се равняват една зад друга и ситуацията просто изчезва, преди да се е случила. Така някой път карането се превръща във верига от препускане през трудни ситуации. Често бързото каране, може да е по-безопасно от бавното, но става въпрос само за напреднали, уверени в действията си ендуристи.

2. Ако е препятствие - същото, но заставам назад, давам газ рязко преди препядствието и после си пазя задника, да не ме плесне седалката, докато минава задната гума и да ме изтреля като катапулт. Ако идвам бързо, спирам колкото мога и като стигна до нещото, пак давам газ. Да минеш през дупка, бабуна или дърво на спирачки не си е работа.

3. Скоро осъзнах, колко е важно да се стиска мотора с колене. Отнема ти напрежението от ръцете и го вкарваш да е в една линия, а не да се вее на където си иска по бабуните.

4. На предницата, не може много да се разчита. Най-честата причина за падане с мотор е подхлъзване на предната гума. Задната се суче, но предупреждава, не изпуска отвенъж, а и като стискаш мотора с колене я контролираш добре. На предната гума просто не и вярвам, затова се чувствам най-сигурен когато или е разтоварена или е много натоварена. В средно положение е коварна.

5. Според мен няма такова нещо- карай винаги прав. с 40 може, но сега моторите са много мощни и просто не става, изморява се човек. Незнам какво точно е правилото, но има разни лигави места, на които чувствам мотора по-добре със задника си, а бързите завои с голям наклон прав не стават. Никога не си заключвам колената. Ако ме тръсне нещо малко, което не съм видял ще ми разтресе корема и главата.

6. Спирам по възможно най-ефективния начин, като използвам всички средства: Стискам предната до точката преди да блокира, задната обикновено е ту в блокаж, ту не . Свалям скорости надолу, даже и ако ми се налага да е без съединител и натискам резервоара с тялото, за да зацепи повече и да не се хлъзга. Предната е тази, която обира енергията.
(става въпрос в нормални условия) . Важно е да се свалят скорости, за да моиже ако се наложи да подадеш газ да имаш мощност.

7. На равна газ рядко мога да покарам- само по дълги, широки пътища. Обикновено гледам 1-1.5 сек. напред и постоянно я нагласям според това какво идва, като гледам да изписвам терена и завоите.

8. На където погледна, мотора автоматично, без да го карам отива натам. Това важи най-вече за излизането от завоите.

9. Всяко решение, взето под чувството на страх е грешно. Знам, че е трудна работа да не се панираш в тежки ситуации, но ако си нов ти идва да си пуснеш краката и да стиснеш спирачките с всичка сила. Винаги е грешно. С времето се тренира да не се плашиш лесно и да ползваш контролите на мотора до последно- винаги сметките излизат по-добре с него, от колкото сам. При лоша ситуация скачам от мотора само когато съм сигурен, че вече с нищо не може да ми бъде полезен.

10. За мен е много важно, когато тръгвам да карам, всичко по мен и мотора да е проверено, стегнато и наред, за да не трябва да отделям мозъчни ресурси и да му обръщам внимание. И без това са твърде много изчисления за единица време.

11. Повечето хора не си пипат настройките на окачването. Истина е, че докато не усетиш по-хубавото си ти е добре, но нещата са много прости, а разликите огромни. Всичко което трябва да се направи е да си вземе човек една отверчица и да анализира добре как се чувства с по-твърдо или по-меко окачване. Като отидеш на съвсем друг терен, пак е добре да си го настроиш за там.

12. Когато карам и ме задминат по-бързи от мен... да, интересно ми е да ги погледам как карат, но в никакъв случай, не се стремя да подържам тяхното темпо или да се лепна за тях и да правя каквото и те правят. Така идва средата на завоя, плашиш се от скороста , с която не си свикнал, разколебаваш се и се връщаме на т.9

13. Когато карам в група, пазя най-вече този пред мен, като спазвам дистанция, не го притискам да кара по-бързо и седя в различна от неговата линия, за да виждам по-надалече. Когато съм отпред не правя много резки завои и на етапи поглеждам назад, да знам дали идват другите, за да не е станал проблем. Като има прах внимавам да не го вдигам много. Също и ако минаваме по чакъл и има хора зад мен, да не ги застрелям с камъни. Сам не бива да се кара в гората, там където няма хора.

14. Завоите са доста видове и винаги е на преценка, но много помага ако човек повърти малко осморки някъде на равно. Постепенно си издълбаваш коловоз и си научаваш лимитите на приплъзване.

15. Когато карам по път с коловози избирам линията, по която се вижда най-напред и е най-равна. АКо ми се налага да сменя коловоза, гледам да атакувам ръба възможно най-перпендикулярно, за да не ми хлъзне предната. Случва се предната да мине а задната да остане в коловоза (с газ и баланс се излиза), за това излизането трябва да е на най-подходящото място с нисък ръб и да стане категорично наведнъж, без колебания. АКо идва завой и съм в коловоза, гледам двете гуми да са в него и следвам естествения наклон на външния му вираж, иначе рискувам мотора да завие по него , а аз да си продължа в другата посока. НАлага ми се често и да си изнасям крака настрани за да балансирам и да не ме бута, но най-добре е да се следва естествената форма на коловоза. А щом коловоза свърши прескачам в следващия.

16. Важно успокоение е, че освен ако не си карал над 5-6 години, мотора винаги има резерв от възможности- да завие по-рязко, да поеме по-тежък удър, да излезе от по-лоша ситуация. Някой път вместо да се предава човек е по-добре да заложи на качествата на мотора си. Примерно идва бърз и остър завой, неподходящ за излизане от него. Вместо да да го изправяш и да стискаш спирачките до край по-добре , когато дойде момента да повярваш, че може да стане и да пробваш да завиеш, пък ако не стане се хлъзгаш от вътрешната страна, което често си е по-добре от излитането от външната.

17. По някой път, ползвам една техника, която ми помага да подържам въртящия момент- влизам в завоя с газ и със спирачка. Този подход е от ралито, но е много ефикасен, ако ти не ти достига мощност , за да се издърпаш по-добре от завоя. Това не е за начинаещи. Другия вариант е да подсилвам като припомпам съединителя- 2Т моторите без това трудносе карат бързо.

18. Не е нужно да се стиска кормилото непрекъснато. Това много изморява и може да стане предпоставка за инцидент. Гледам да карам с възможно най-отпуснати длани и стискам, само когато има опсност от разтрисане на предницата, трябва да се задържа или се налага да я дръпна. Стискането с колената отнема процент от това усилие.

19.Едно правило от пистарките: Ако ти изглежда хлъзгаво, най-вероятно е.

20. Последно и най-важно: Не правя неща, за които не съм напълно уверен!

_________________
преди: Kawasaki KR1 250, Yamaha yz 125, Honda cr 125, Honda cbr 919 RR, Honda CRF 450 R , Honda Hornet 600 '02
сега: Kawasaki KX250 и Honda Hornet 900 '02


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Дек 2008, 17:06 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 09 Ное 2007, 01:46
Мнения: 317
Евала за търпението! То си личи, че когато си писал това, все едно си карал мотора въображаемо :)
В някои ситуации описани от теб - все едно бях аз на мотора :)
Но както казваш всеки си изгражда свой стил на каране.
Аз само мога да добавя, че когато трябва да избегна препятствие, гледам да държа мотора
прав до колкото може по-дълго спирайки защото тогава е най-сигурно за спиране,
а след това когато се наложи вече да кривна за да избегна нечия броня, го правя с мн
по-ниска скорост.
Не вярвам на никой участник в движението ВЪОБЩЕ! Дори и да изглежда ситуацията
ок, винаги съм на нокти. Е да, рядко но се отпускам така е.
Стилът на каране също така зависи и от мотора и неговите настройки.
Когато го купих беше каран и настроен за нисък малък човек, а аз съм си
дългуч. След настройките спрямо мен, карането ми се промени.
Последно ще се оплача от страха ми от релси:)))

_________________
www.velpape.com


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Дек 2008, 18:50 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 13 Юни 2007, 08:46
Мнения: 178
Местоположение: софия
хехех това е раздела за офроуд, но сега като го гледам от твоя гледна точка, може би повечето неща важат и за шосейни мотори :)

_________________
преди: Kawasaki KR1 250, Yamaha yz 125, Honda cr 125, Honda cbr 919 RR, Honda CRF 450 R , Honda Hornet 600 '02
сега: Kawasaki KX250 и Honda Hornet 900 '02


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Дек 2008, 18:55 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 13 Авг 2008, 01:43
Мнения: 1457
Местоположение: София
Важат и още как, в Големия Мръсен Град си е чист офроуд :D

_________________
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Дек 2008, 19:01 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 09 Ное 2007, 01:46
Мнения: 317
Jazz, аз дори си мислех, че някои от нещата си ги споделил от към "шосето", та за това :lol:

_________________
www.velpape.com


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Дек 2008, 21:24 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1154
Местоположение: София
Линковете на колегата по-горе нещо не работят. Предполагам са за филма "Techniques of a champion" на Jeremy McGrath (нам си колко пъти шампион по суперкрос и какво ли още не). Аз лично засега съм намерил само първа част. Има го тук например http://www.mininova.org/get/1044520 или тук http://www.bitcoca.com/details/id/401549/n

Другият интересн филм е Dirtwise на Shane Watts (нам колко пъти ендуро шампион на незнам си какво и с незнам си какво). Като гледам тук го има http://www.bitcoca.com/details/id/39409/

Има и книги, но май ги няма онлайн (и безплатно). Иначе гледам http://import.book.store.bg/ могат да ги доставят. Аз лично засега съм прочел http://import.book.store.bg/product/id-0760318026/pro-motocross-off-road-riding-techniques.html (взета назаем) и определено си взех поука за доста неща.

В youtube също има качени някои неща, макар и не много и не особено полезни поне доколкото съм гледал.

P.S.
Аз като се знам какъв съм карач ще се въздържа от "съвети".


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com