Дата и час: 15 Ное 2018, 02:58

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 208 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 05 Сеп 2016, 14:59 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
Завършваме сезона с лека аварийка...
Ходих аз на ретро сбирка в Асеновград. На връщане обаче, малко след Пловдив както си бръмчах на пета, загуби мощност и смени звука, инстинктивно посегнах към кранчето ама не е от там. Двигателя не гаснеше, а тракаше. Спрях, обадих се на брат ми да седи в готовност и започнах да разглобявам. Вдигнах капака на главата. Има си масълце обилно, това добре. Центробежния декомпресор е здрав и се движи нормално, и това добре. Белезите на двата вала не са разместени. Спрямо коляновия вал обаче, валовете са напред с около два зъба. Извадих автоматичния обтегач, напълно здрав, разпънат малко след средата. Наместих валовете, запалих, звучи нормално. Причината обаче, остана неотстранена. Все пак реших да опитам, ще стигна ли...
След километър-два, двигателя блокира. Понечих нещо да разглобявам но прецених че след всичко това, нямам шансове да го оправя на пътя. Обадих се на брат ми да тръгва.
Спря един моторист та ми остави вода (да е жив и здрав), а аз се намъкнах под един храст на сянка да чакам...
Първоначалния план беше да се прибираме на въже. Няма шанс мотора да влезе в Nissan Primera, при туй седан. Махнах калника че да си осигуря по добро място за окачване, през туй време осъзнавах колко безумна е тази идея... Сто и двадесет километра по натоварена магистрала... Теглили са ме 1-2 километра и беше отвратително...
Слава богу, KLR-a много бързо и лесно може да бъде смален :mrgreen: Махнах резервоара, акумулатора, опашката, радиаторите. Остана само предница двигател и задно колело. Бутнах го настрани, един от тука, другия от там... Аха да влезе и запънахме, тук стъпенка, там не знам си какво, патова ситуация. Точно в тоя момент спира една пътна помощ, трима вече го наместихме както трябва. Нахвърлях оостаналия чарколяк и поехме към София...

Хвърлил съм го на операционната и разследвам... За сега е ясно:
Разпределителните валове скачат напред. При блокирането са прескочили поне 5-6 зъба. Съответно буталото запъва във всмукателните клапани. Всмукателните клапани са криви. Буталото се е сдобило с два отпечатъка но е добре.
Първото ми съмнение беше за проблем с веригата за баланс валовете (бях планирал подмяна на двете вериги за тази зима), задържане на коляновия вал и скачане на ангренажа напред. Обтегача и е в крайна позиция, леко е хлабава но въпреки това не ми изглежда толкова хлабава че да причини заклинване на вала. Не се забелязват следи от удари около нея. Водачите и са напълно здрави. Има няколко парченца гума откъртени от обезшумителното покритие на зъбните колела и толкова.
Откачих ангренажната верига за да мога да превъртам коляновия вал. Като че ли усещам леко изромоляване, не е постоянно а в определена зона, зоната в която ромоли се мени при всеки оборот... Трябва да извадя и балансваловата верига, може от там да е.
Основни лагери на вала, изглеждат добре, едва доловим радиален луфт. Биелен лагер и той е добре.
Извадих последните две парчета от маслената помпа: игла 4х13 мм и сектор от ротора 4х5х6 мм. Бяха застанали до цедката на помпата. Дали е възможно поток масло образуван от въртенето на коляновия вал да ги хвърли към скоростите и да предизвика временно блокиране?
При въртене на главината на съединитела на неутрална понякога се чува изтропване на всеки оборот. Проблеми със скоростите не съм имал та се чудя да цепя ли двигателя, да не го ли цепя...

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Сеп 2016, 17:27 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1154
Местоположение: София
А като въртиш задната гума на скорост, има ли нещо странно?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Сеп 2016, 21:53 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
Е сега се връщам от гаража и съм скапан, затова накратко.
Оказа се че веригите са идеални. Няма нужда да се сменят. Понеже са се огризали демферните пръстени на зъбните колела на балансваловете, веригата пада по ниско и не може да се опъне добре. Хлабината на левия опорен лагер е 0.05 мм
Имам един друг двигател пообран. Централни картери, колянов вал, скорости и съединител. При него хлабината на лагера е по малка а и демпферите на баланс валовете са в по-добро състояние. Реших да си спестя, поне за сега, цепенето на двигателя и прехвърляне на валове и чарколя. Общо взето извадих стария двигател и сложих резервния като го дооборудвах с части от стария. Използвах случая да гресирам всички лагери на задното окачване.
Остана да сменя двата всмукателни клапана, да оправя бендикса и да си намеря стопорен болт за обтегача на баланс валовата верига от по-новите KLR-и.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2016, 18:50 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
Бендикса, ремонтиран. Както и очаквах, пружинката се беше откачила.
Обтегача монтиран. И със стария болт става, за сега.
Изображение

Остана да сменя клапаните...

ПП Във връзка с влошеното почистване на клапаните имам една идея. След малко ще правя супа от термостати.
ПП2 Термостата е наред...

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2016, 22:16 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 21 Яну 2012, 22:04
Мнения: 26
А обтегача на веригата за балансиращите валове с две пружини ли е?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Сеп 2016, 23:18 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
Да. Отвътре е оригиналната пружина. Допълнителната само обира хлабината по време на обтягането.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2016, 22:20 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
Искаш ли да се свърши работата, свърши си я сам.
Е сега си купих свястна скоба за клапаните. Въпреки всичките разправии с един специализиран сервиз за глави, леглата не са били направени както трябва... Как няма да задържа гадости и да губи компресия като контактната площ е почти двойна...

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Мар 2017, 16:03 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
Пристигнаха ми и новите (стари) радиатори от немско. Прави на струна, надявам се и да не текат.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 208 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com