Дата и час: 16 Окт 2018, 17:29

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2008, 16:14 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 12 Ное 2004, 14:14
Мнения: 311
Местоположение: на 15км от София
Пускам тези снимки по повод днешния разговор с Фил за ендуро ПВЦтата :wink:
Заслугата за снимките е на Добрата Ламя

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
http://6lyokavitza.org/


Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2008, 16:47 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 19 Фев 2005, 19:31
Мнения: 606
Местоположение: Sofia
Изображение

Охх в тази тема мога да понапълня още доста :D
Ще взема да се заема тия дни... 8)


Последна промяна spaska на 26 Яну 2008, 17:39, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2008, 14:57 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 19 Фев 2005, 19:31
Мнения: 606
Местоположение: Sofia
Вече започваме да правиме подготовката и за следващото пътуване до Ерсберг, където за пръв път в историята на състезанието ще има участници от нашата мила държава и от нашия клуб :)
Момчетата вече тренират сериозно и са се захванали с физическата подготовка, която е от огромно значение за такъв тип изцеждащо състезание. Ако някой някога ви спомене, че е завършил Ерсберг, значи можете да считате този човек за един от най-добре подготвените ендуристи в световен мащаб. На думи може да звучи несериозно и леко смешно, но просто трябва да отидете и да видите това с очите си. И да имате поне малка представа за натоварването и енергията, която трябва състезателя да вложи за преодоляването дори и на малките препятствия. Разбира се "малко" в случая е доста относително понятие. На Ерсберг няма малки или лесни елементи. Има по-лесни от други такива. Но сами по себе си са великански.
Ще се опитаям да илюстрирам обстановката с малко снимки, но въпреки това заданието е почти невъзможно. Защото преди да ида там изгледах безброй снимки, коментари и видеоклипове. И въпреки всичко останах замаяна от това, което видях!

Та да започна като за начало с пътуването. Понеже на мен това ми беше първото излизане извън пределите на родината, представете си как зяпах като гаврош пред сладкарница по пътя. Още щом минахме границата.

Изображение

Изображение

Тука си представях невероятното преживяване с шосеен мотор по този път. Красиво.

Изображение

Един мазен път и едни завои...
Грах и Бибата знаят :D

Щом влезнахме в Австрия, спряхме на една бензиностанция.

И веднага започнахме да оглеждаме забележителностите...

Изображение

:lol: Първият човек, с който си закомуникирахме беше един показателен тъмен балкански субект, който цветно демонстрира колко добре е овладял немския и най-вече словосъчетанието "цап царап" :D
Жалко, че не го снимах.

Изображение

След това поспахме 2 часа в колата и се запътихме към Грац, където първа спирка беше Аунер

Пътувахме аз, двамата Митко Митковци и Краси.
:D Но... беше затворен (по-скоро за радост, защото усещах колко много ще олекна след влизането там)

Изображение

Грац изглеждаше подозрително пуст и безлюден. А на идване в насрещното движение видяхме грандиозни задръствания на границите със словения и Хърватска в обратната посока... Явно австрийците оползотворяват свободното си време подобаващо :)

Изображение

Ехх Грац... много красив и подреден град. Въобще цялата Австрия е невероятно подредена. Всчко беше опънато и изгладено като по конец. Отначало онемяваш, но като типични балканци след известно време започна да ни дотежава тази стерилност. На двамата фармацефти им трябваше малко повече време :)
Около магистралите покрайнаселените места са издигнати високи стени, за да ограничават шума! Въобще австрийската инфраструктура няма равна на себе си.


И какви паркове и градинки..
Изображение

Изображение

Снимка на Ламята и статуята й :D

Изображение

Имаше и цяла улица с ей такива екзотики: :) Която беше като че ли най-голямата забележителност за спътниците ми ;)

Изображение

Ето и още малко по-скучни забележителности ;)
Изображение

Местната аптека:

Изображение

И разбира се след кратката разходка се отбихме в едно арабско дюкянче и изядохме по един "скромен" дюнер.

Изображение

Отивам да хапна и след малко се връщам....

Така :lol: Продължавам разказа с нови сили

Минахме покрай едно историческо чудо над Грац. Не успяхме да се добреме до горе, и потеглихме натам, защото времето напредваше.

Изображение

Качихме се в колата и потеглихме навътре в приказните Алпи. А гледките... ееех тези пейзажи. Сърцето ми започва да подскача сега, когато се връщам почти година назад и гледам многобройните снимки.

Изображение

Досущ като рекламите на шоколад Милка. Ама лъжат гадовете, лилава крава не видях!

Изображение

Случихме най-красивото време. Пролетта. Айде още малко остана. 2 месеца само.

Изображение

И .. пистигнахме във Ворденберг, едно малко планинско курортно селище, където беше и квартирата ни. Посрещна ни гостоприемната хазяйка и ни заведе във малката къщичка. Разполагахме се в цял апартамент с хол и кухня. За цялото това удоволствие заплащахме 15-тина ли беше или по-малко евро на човек.

Ето малко снимки от разходката ни из града 2 дни по-късно.
Съжелявам за голямото количество не-моторджийски снимки и голямото отклоенеие от темама за състезанието, но просто не мога да пропусна тази част. Все още се вълнувам от спомените там, а вече нямам търпение да дойде денят, в който ще се върна там.

Изображение

Изображение

Ахх тези Алпи... райско кътче на Земята.

Изображение

А самото селце беше като приказка.

Изображение

Изображение

Тук бяха настанени голяма част от състезателите и обкръжението им. И разбира се обкръжението в 6 часа привечер вече беше "на черешата" :lol:
Изображение

Направи ми невероятно впечатление многото цветя навсякъде...

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Преди време, когато мината в Ерзберг е функционирала с пълна пара, това е бил основния доход на населението в района. Впоследствие тези градчета са станали курортни селища. А самата мина е единственото място в района, където се позволява провеждането на такъв тип състезания. На останалите места карането на ендуро в гората е строго забранено...

Ето и малко музейни експонати от времето, когато тук са транспортирани голямо количество руда:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Това е местният музей и същевременно старата гара в града. Беше затворен и се задоволихме с надничане през прозорците.

Изображение

И друг локомотив, музеен експонат:

Изображение

Изображение :lol:

Изглед надолу към селцето:

Изображение

Малко снимки през витрината на музея:

Изображение

Първите ски :)))
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Малко макро офтопик :D

Изображение

Това е парка в поккрайнините на града.

Изображение

Толкова много зелено...

Изображение

Скоро е ималко някакъв местен обичай, на който закачат нещо си на висок прът в центъра на селото и .. не знам какво правели с него. Както и да е, ето и въпросния прът: :D

Изображение

Някакъв камък. Не знам какъв е, ама явно е много важен. За това смятам да му отдам необходимото внимание.

Изображение

Изображение

Местния Райфхайзен банк :)
Изображение

Тази река мнава през цялото градче. Навсякъде около нея има саксии с цветя.

Изображение

И разни декоративни дървени мостчета...

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Това беше на стената на една къща:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Виже какво значи разделно събиране на отпадъците!
Ние имахме сериозни затруднения със изхвърлянето на боклука. Всяка кофа се отваря и според съдържанието и се подбира част от боклука. Голям зор!

Изображение

Тука си намерих разни забавления :D Едвам ме свалиха от люлките!
Ама да ви кажа в очите на останалите четях тайничкото желание и те да се полюлеят, ама нали са големи момчета и ... :lol:

Изображение

Изображение

Изображение

Ето и още един музеен експонат в центъра на градчето :)

Изображение

Изображение

По време на пролога си направихме и разходка до езерото. Ето и малко снимки от там:

Изображение

Изображение

Тук се чувстваш нищожен...

Изображение

Изображение

Е тва става за уолпейпър :D

Изображение

Изображение

Тук смятам да приключа с огромния офтопк. Много съжелявам за което, но просто не мога да не споделя с вас тези крастои, които ме накатаха да се почувствам толкова жива.

И така...
Настанихме се, наядохме се, наспахме се и на другия ден потеглихме за Ейзенертц и за мината Ерзберг.

Ето го и Ерзбееееерг! Най накрая след толкова време и аз го видях на живо. Извиси се като великан пред нас.

Изображение

А пътя до там беше... Път между две малки населени места, а широк като магистрала. И не е са изровичкали половината баир, за да го вкопаят в него, ами виси на колони... Когато пътуваш по него и отдолу се реят облаци имаш чувството, че лети. При това без да си пушил и грам марихуана! Е на това му се вика високопланинско пътно строителство! Австрийските специалисти са търсени по цял свят за подобни проекти. Ненадминати са!

Изображение

И... поемаме навътре към мината. Предстоят ни емоции, които не сме очаквали да изпитаме и да запазиме спомени, които ще помниме цял живот.

Изображение

Следва продължение....


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2008, 18:37 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 29 Дек 2003, 18:31
Мнения: 936
Местоположение: Варна
Мината се казва Ерцберг (Erzberg), градчето е Айзенерц (Eisenerz), а езерото - Леополдщайнзее (Lepoldsteinsee). Апотекерите са за трети път там и пак не могат да запомнят името на езерото :lol:

Ето и моите снимки от 2006: http://plamen.multiply.com/photos/album/21/Erzberg_26-28.05.2006

_________________
ride to arrive


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Яну 2008, 20:03 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 19 Фев 2005, 19:31
Мнения: 606
Местоположение: Sofia
Част 2: RODEO X Endurocross

Или с други думи - затвореното трасе. Който е ходил тази година на четиридневката в Стара Загора е видял затворения кръг на ендуро кроса в умален мащаб :D А за въпросната четиридневка ще си поговориме в друга тема малко по-късно, като сколасам да я пусна :)

От тук имам толкова много снимки, че ще ми трябват 2 дни да ги подбера.
Какво зърнахме при навлизането в територията на състезанието - предимно оранжево. Всякакви шатри, на ралзичните марки мотри и предимно оранжево! КТМ са основен спонсор на това състезание, също и БМВ с моделите си, които получават основна изява в пролога, където е скоростния етап. Там са ненадминати. Имаше различни шатри, в които се продаваха екипировки, накладки, скоростни лостчета, тениски, шапки и даже биберони на КТМ имаше. В центъра на патардията беше затвореното трасе, което се явява и старт - финала на същинското състезание, или RED BULL HARE SCRAMBLE. Разбира се не се минава и без прословутите огромни шатри, в които се разливаше промишлени количества бира.

Самото трасе беше редуване на различни изкуствени препятствия. Който спечелеше надпреварата, получаваше място в първите редици при старта. Само първият!
За място при старта се борят и в пролога - високоскоростния етап, в който се състезават за време. Първите 500 класирали се в пролога, получават шанс да стартират и на следващия етап. А първите 200 имат шанс да завършат състезанието. Защото в колкото по-задна редица стартираш, толкова по-големи тапи стават напред по трасето и толкова по-малък е шанса да завършиш. Ние попаднахме в една тапа навътре из гората, в една каменна река, където имаше над 200 мотора в родилни мъки с изтекли води. Там журналисти нямаше :) Навсякъде около нас се протягаха молещи ръце с думите "Water pleaceee" Хората там бяха на ръба!

Пак се отплеснах. Та ендурокроса е етапа за забавление на публиката и също така за по-добра демонстрация на майсторството на по-силните състезатели. Проектирано беше много интересно. На старта беше сложен с кран леген от ония огромните камиони, с които изнасят изкопания материал от мината. Даваха ги по Дискавъри преди време. Гумата на този камион е 2 пъти по - голяма от човешки ръст. Представете си размера на легена. Та този леген беше напълнен с пръст и представляваше своеобразен скок. Веднага след този скок имаше обратен завой. Тук трябва да си подбереш така скоростта на скока, че да не се врежеш в лентите на завоя и да успееш да спреш и да го вземеш, хем да не забиеш нос и да се преметнеш през кормилото. Тънка уловка и доста трудна. На върха на "скока" стоеше Карл Катох - баш организатора, за който бях пуснала тема от посещението му в България и каранията с Крейзи Джоб. След тези карания някои наши състезатели му направиха толкова силно впечатление, че ги покани на свои разноски в настоящето издание на състезанието. Катох се слави като "откривател" на таланти. Миналогодишният победител ако не се лъжа отново е негово откритие :) Тук трябва да се отбележи огромния принос на Жоро Хаджиев, който се наема вече години наред по няколко пъти в годината и организира съвместно с нашият приятел Валтер и клуба "Dezert Dream" тези разходки с австрийците. Самите те се радват изключително много на българската природа и свободата да карат. Поради този и още някои други факти световноизвестното "Rally Croatia" за тежки ендура тази година се преименува на "Rally Bulgaria" Състезанието се провежда по роудбук. Малко повече информация от Жоро по темата ще гледам да поместя скоро и тук.
Пак се отплеснах. Та седи си Катох с микрофон в ръка и един по един представя бележитите състезатели гости от чужбина, след което последните правят по няколко демонстрационни обиколки.
Продължаваме нататък по трасето след завоя - следват дървета и гьол измежду тях. Имаш възможност ако си взел плътно завоя да преминеш през тясна напречна греда и да не прескачаш дърветата. Ако можеш, разбира се. След това следва завой и заровени огромните гуми от Онези камиони, за които споменах, напречно разположени на различна височина. Минаваш ги ако можеш. Ако не можеш пак ги минаваш, защото няма от къде иначе. С носене. Следват няколко "скромни" по височина дърврта и после огромни камъни. Тук само да вметна, че се тези препятствия биваха преминавани и с тежки ендура. Има малко клипове с тежките мотори. Трябва да видите какво рзхождане по и около мотора ставаше при преминаването на препятствията, за да се запази баланса и да се компенсира голямото тегло на мотора! На това му се вика майсторство. Нямаш право на грешка. Паднеш ли, оди го дигай тоя мотор. И после завърти още 2 обиколки. Еми не става...
След камъите следваха по-малки, но много тарикатски разположени дървета. Точно тук по - хитрите наваклсваха много време. Разпоможени са в кръг, като по-хитрите ги прескачаха там, където се събират, а не едно по едно. Обаче тук идва сложния момент, където НА МЯСТО мотора със вдигане на задна и със стопи се преместваше в удобен ъгъл за да се атакува следващото дърво. По-нататък - спускане. Отвес. Като погледнеш отгоре не виждаш пътя, ами там, където трябва да се "приземиш". Долу в ниското - малко пространство с пясък. Който е карам в пясък знае какво е да караш с ниска скорост там. Та там трябва да се засилиш и да качиш същия тоя отвес без засилка и с камък по средата. Тук падна дори и Салминен! След изкачването следваха камъни (отново, все едно ония другите са малко) и два завоя и се затваря обиколката. На масовия старт на първенците от обиколките там стана най-интересно. Ето малко клипове и снимки.

Легена и Катох ън топ оф ит :)
И малко скокове от него :)
[img]http://ftp.domainbg.com/Iva_kx/Erzberg'07/Erzberg'07%20resized/Endurocross/Picture%%2020211.jpg[/img]

Изображение

Изображение

Изображение

Гумите. Съвсем скромни по размер :) Тази година на шуменското състезание Калин Кулев беше изнамерил гуми, достойни дори за Ерзберг!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Засилваш се, вдигаш го за задна и ... каквото сабя покаже :)

Дърветата ... Измежду тях гьолове с вода. Постлани с брезент и непрекъснато се пълнят с един маркуч, за да не изсъхнат! А самите дървета са без кора и се хлъзгат ужасно от водата.
Едните бяха доста високи, а другите искаха голем пиниз за да подходиш правилно към тях.

Изображение

И Големия Брандауер!
Изображение

Този човек не обича правилата. По правило човек с такава маса НЕ може да прави такива неща! Е, него това въобще не го интересува и си ги прави :) На общия старт поведе пред всички с няколко дължини! И запази преднината си в продължение на няколко обиколки. После обаче теглото и умората си казаха думата. Въпреки, че караше изключително премерено! Тези, които пропуснаха демонстрацията му в Стара Загора изпуснаха много!
Самият масов старт е сниман на клип.

Ето и още от преминаванията на дърветата:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Следват снимки с преминаването на препятствието с камъните:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Малко снимки от общия старт на финалистите:

В ТОЗИ клип можете да усетите отчасти напрежението и атмосферата! И как само се кара...

Изображение
Тук Брандауер смени Хусаберга с КТМ ... :)

Гояма борба настана и беше голямо зрелище!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тук шампиона, както стана известно по-късно, заради доброто си представяне получи така ценното място в първа редица на следващия ден. По принцип спечели Салминен, но направи подарък на Тадеус заради дебюта и заради доброто каране. Сигурно се е проклел 300 пъти после :))))

Изображение

Ето тук е записано как минава препятствията:
http://htftp.domainbg.com/krasi/erzberg ... 010788.mp4

Тук има качени малко клипове от различните етапи.
http://ftp.domainbg.com/Iva_kx/Erzberg' ... sized/avi/
http://htftp.domainbg.com/krasi/erzberg ... 010872.mp4

Малко снимки от изказването с пясъка и камъните:

Изображение

Тук не се вижда, но реално като застанеш на ръба и ти се завива свят.

Малката засилка в пясък:

Изображение

Изображение

Изображение

Неуспешните опити...

Изображение

И аз в центъра на купона :)
Изображение

Този пич караше с наточена за мотокрос Хонда. Тук ясно си пролича непригодността на кросовия мотор за ендуро. Момчето караше страхотно, но мотора му беше страшно тегав за каране. На средата на баира спираше и започваше да рови заради голямата и най-вече рязка мощност.

Изображение

Засилва се няколко пъти и накрая публиката го изнесе на ръце. И даже му запалиха мотора, понеже беше останал без дъх.

Изображение

Изображение

Ето така преминаваха голема част от участниците ;)

А други се връщаха за нова засилка...

Изображение

А на трети помощ им не требе ;)
Изображение

Изображение

Изображение

Втория пич е победителя Блажек(както ние го прекръстихме ),тука е още с Гас Гаса преди да го забележат от КТМ
вижте как реже баира
http://htftp.domainbg.com/MM/P1020169.MOV

Tук първия, който се спуска е Сирил Деспре с №1
интересно че големия фаворит два пъти не си намери линия за качване чак на третия опит
Eстествено това беше само при първото преминаване,след това ..... просто излиташе

http://htftp.domainbg.com/MM/P1020178.MOV

Сирил Деспре:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Тук е момента да отбележа един от участниците, завръшил Ерзберг предходната година. Нали си спомняте какво казах в начото за тези, които са завършили Ерзверг ;)
Въпросният участник се нарича Лизи Муча :) И е момиче :) По-скоро една доста едра и яка жена ;) Малко трудно се справи със затвпреното трасе, но е разбираемо. Тук физическата сила е от първостепенно значение. Колкото до техниката - владееше я безспорно!

Изображение

Това е единственият участник, който беше изтеглен почти от подновието на баира :) На вички останали, кооито стигаха до там не им се помагаше :)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И снимките с тежкото БМВ. Карача беше невероятен майстор!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И крайното класиране:

Изображение

Бъдещия шампион Тадеуш Блаааненамсиквоси. Така и не успях да му прочета името. Обаче веднага, щом се появи с неговия Гас Гас веднага го надушихме и се превърна във фаворита ни! По късно ... незнайно как :) ... му връчиха един КТМ да печели с него. Ами тъй де, представяте ли си Гас Гас да спечели Ерзберг ... :D

Тук е на оглед на трасето:
Изображение

На триумфната обиколка демоснтрира обръщане на задна на място :) Много ценен трик за закучени места, където няма място за обръщане.

Изображение

По-късно и Митков започна да ми демонстрира подобни на състезанието в Хасково. Щом види нещо, което не може и веднага се заема да го постигне ;)

Нямаше търпение да стартира, все едно таралеж в гащите има :D
Тук се забавлява преди старта :D

Изображение

Изображение

Изображение


Това бяха препятсвията от пролога в общи линии :) Публиката беше многобройна и бяха яки фенове :))))

Изображение

Големи ентусиасти имаше :) Дори и сред подрастващите девойки ;)

Изображение

И порасналите девойки ;)
Изображение

Забележете ръстта на това момиче. И си спомнете преди да започнете да се жалвате, че ви е високо ендурото!

Изображение

Имаше и надценили се...

Изображение

Изображение

Явно АТВ-тата тип "трактор" там се използват основно за транспортно средство :)))

А това са моторите на БМВ, които се предлагаха за тест драйв :) БМВ-то е доста популярен мотор сред потребителите на средна възраст в Австрия :)

Изображение

Щанда на Априлия.
Изображение

С този хеликоптер можеше да направиш разходка и в небесата ;)

Изображение

Изображение

Румен може да разкаже повече :)

С тези Хамъри по-късно спретнаха някакво шоу, от което нищо не вдянахме. Идеше реч за някакъв политик, който искал да спира състезанието. Голямо освиркване падна :)

Изображение

Изображение

По късно се срещнахме и с нашия приятел Валтер, който беше опънал штра със снимки от разходките в България. Имаше доста ценни сюжети :)

Изображение

Ето с тези тримата ми се налагаше да се разправям през цялото време ;) Не, че се оплаквам, даше напротив. Митков не спря да разказва разни неща, които е чел и гледал за състезанието. Обясняваяе ми за техниките на преминаване на трасето и други любопитни факти. Непресъхващ извор за интересни факти и ценни съвети :)

Ето го и Валтер

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Отдаде ми се възможност и да тествам една триалка :)

Изображение

И някои ценни кадри от триповете им у нас :)

Изображение

Изображение


По-късно на свечеряване се разходихме из мината. Около лагерите с караваните на състезателите цареше еуфория. Подготвяха се машини, смазваха се вериги, пиеше се и ставаше купон! Някои тренираха на изкачванията и ние зяпахме. Имаше големи майстори! Единия обръщаше посоката изкачвайки почти почти отвесен баир. Беше някакъв американец.

Тук Митков беше решил да ни прекара "на пряко" :)

Изображение

Изображение

И ние не минахме без доза адреналин :) Като тръгнеш да се свличаш надолу и няма спиране :)
По-късно на Хеър Скрамблето научих и що е то "сандали борд" или с други думи по-лесния начин да слезнеш през подобно място без да се търкаляш.

Изображение

Изображение

Ето и малко наистина красиви пейзажи:

Изображение

Изображение

Изображение

Следва продължение...


Последна промяна spaska на 27 Яну 2008, 14:56, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2008, 14:06 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 19 Фев 2005, 19:31
Мнения: 606
Местоположение: Sofia
Част 3: Iron Road Prolog

Както казахме вече, пролога е високоскоростния етап. Кинг клас развиват тук по 180-200 км/ч. За този етап се записват над 1500 състезателя. Първите 500 се класират да стартират на същинското меле. 5 редици по 100 мотора. Истинската борба е да се класираш в сред първите 200 мотора. Иначе шансовете да завършиш са минимални. Тапите, както ще стане малко по-късно са огромни и губят страшно много време и усилия. От този етап имаме много малко снимки, понеже се провежда по същото време задно с Ендурокроса, който съответно ни беше доста по-интересен и имаше възможност да наблюдаваш почти цялото трасе. Реално самата мина е перфектно място за подобен род състезание, понеже трасето е видимо за публиката от почти всички места. Въпреки, че е ендуро. Има специални автобуси, които возят публиката почти до всички точки.
Ето и малко интересни машини от пролога :) Т.нар. шосе-ендуро :))) На проолога могат да се видят всякакви машини, и мотори с кош видях, и Р1-ци и симсонки даже.

Тук е палатката, от която ги записват и ги изпращат на старта на определен интервал.

Изображение

Изображение


Изображение


А това е и в общи линии трасето. Като мине някой изстребител с 200 и вдига огромна мъгла :)

Изображение


Кара се по пътищата, по които минават камионите, натоварени с желязна руда и земна маса. За това и самиая пролог се нарича "Iron Road Prolog", или пътят на желязото.

Изображение


Имаше всякакви фенове :D

Изображение


Дори и с доста стари машини. Това от зад е KTM LC4

Изображение


И това май е КТМ..

Взимаха се интервюта

Изображение


Предимно от Карл Катох :)

Изображение


И страта..

Изображение


Изображение


Висенето над половин час в убийствената жега с пълен екип не е лесна задача.

Изображение


Изображение


Даже и един КЛХ видях :D :D :D

Изображение

За пролога толква :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2008, 14:32 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 19 Фев 2005, 19:31
Мнения: 606
Местоположение: Sofia
Част 4: Eizenerz Sturm

Или с други думи вечерта след пролога цялото състезателско войнство со се антуража се изсипва в Айзенерц и вдига олелията :)
Австрийците като тръгнат да щуреят и нямат спиране :)
Снимките говорят сами за себе си...

Цялото градче се събирa в очакване на състезателите:

Изображение

И ето ги идват, предвождани от Организатора :)

Изображение


Изображение


Изображение


Изображение


Изображение


Изображение


Ох Котьоооо :D дет се вика

Изображение


Изображение


Изображение


Изображение


Изображение


И най-малките взеха участие. Това лапе яко пилеше гуми :)

Изображение


Изображение


Правеха всякакви номера :)

Изображение


Изображение


Изображение

Изображение

Имаше и всякакви изрезки :)))

Изображение


Изображение


Не можах дa го хвана, но тоя пич изправи триалката на стълба...

Изображение


Уф кога и аз ще си взема триалка...

Изображение


нема толко щур народ :)))

И после се прибраха по живо по здраво в очакване на същинската част - утрешната надпревара...


Следва ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 29 Яну 2008, 00:50 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 19 Фев 2005, 19:31
Мнения: 606
Местоположение: Sofia
Част 4: RedBull Hare Scramble

Представете си 30 и кусур градуса жега. С пълна екипировка. Нервното очакване заедно с още 500 състезателя, с които сте се добрали до заветното място на старта. Представете си запалените и загряващи машини. Въздуха наоколо е толкова нагрят, че образите започват да се изкривяват. Вече сте жадни, а двата литра топла вода на гърба ви няма да стигнат до никъде. Минават трийсеина минути. Продължавате да чакате. Напрежението е по-силно дори и от жегата. Няма сянка. Няма да има почивка скоро. Чудите се кой по дяволите ви вкара тая муха в главата, та сега седите и се пържите в тоя ад под небето. Намирате се в дълбока дупка, където въздуха не помръдва. Жизнерадостната обстановка около вас представлява жълтеникавата пръст без грам зеленина. 500 запалени мотора събрани на 50 кв метра. 5 линии по 100 машини, напрегнато очакващи своя миг. Това е началото на ада, през който всеки един от тези дали смели или луди състезатели предстои да премине.

Изображение

Изображение

Старта на най-добрите. Първа редица.

Изображение

http://ftp.domainbg.com/Iva_kx/Erzberg' ... tartHS.avi

http://ftp.domainbg.com/Iva_kx/Erzberg' ... artHS1.avi

Снимката е от срещуположния склон. Почти отвес нагоре. Е, на тези момчета им предстои многократно изкачване и спускане на тези иначе невъзможни по всички физически закони наклони. Сцеплението е също толкова невъзможно. Аз лично се опитах да се покатеря по един такъв, е .. не стана. Слизането се получаваше - на сандали борд или по гъз.

Изображение

Изображение

И първите неуспешни опити за изкачване на първия баир. Леко да вметна, че мястото за засилка беше силно ограничено.

Изображение

Следват серия подобни изкачвания и спускания. Ако си позволиш да не вземеш от раз едно такова изкачване и спреш на място, до десетата минута всички сили са те напуснали. Имаше толкова много изнемощели мъже, а иначе яки типове и можещи карачи...

Това са падалите в боя още от първите редици. След това там става още по-голямо меле. И е все по-трудно да си намериш чиста линия.

Изображение

А тук идва серия леки спускания. Някои мотористи буквално нацапваха гащите като застанеха на ръба. Паднеш ли, до долу няма спирка. Някои слизаха до мотора.
Други въобще не се и замисляха като застанеха на ръба. Замислиш ли се, може и да не се спуснеш :)


Този пич беше един от първите редици. Тук се раздаваше яката газ навсякъде. Дори и на спусканията!!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Миналата година на това място са контузени огромна част от състезателите. Линейките от цялата околия не са смогвали да изнесат пострадалите. Този елемент (спускане с огромен камък по средата) беше премахнат тази година.

Изображение

Изображение

Имаше и доста паднали, но за щастие този път без последици.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Доста енергия се отива за да си вдигнеш мотора от това положение...

Изображение

Този пич просто си угаси мотора и не можеше да го запали. Грохна още в началото. Накрая му го запали едно момче от публиката, понеже той не можеше да си вдигне крака вече. Жегаааааааа...

Изображение

В това време последните две редици очакват старта си. Тези момчета ще се натъкнат на най-големите тапи по трасето.
Миналата година когато Найт е завършвал, е имало все още мъчещи се на първия баир.

Изображение

От най-долната точка трябва да се качиш на най горната. И това е само началото.

Изображение

Следва още няколко пъти по толкова, каменна река, "ваната", имаше и специални кални участъци (докато не заваля, тогава имаше кал навсякъде), още качвания но вече с камъни...

Тук сме на предпоследното качване от по-горната снимка.

Изображение

Публиката е оборудвана с въжета, с които издърпва неуспялите състезатели.

А това са чакащите в тапата:

Изображение

Още малкооооо....

Изображение

Изображение

Успяяяях!

Изображение

Трудно се носят тия четиритактовите :)))

Изображение

Изображение

Изображение

Купона беше непрекъснат тук...

Изображение

Изображение

Ето и два клипа от това изкачване:

http://ftp.domainbg.com/Iva_kx/Erzberg' ... chvane.avi

http://ftp.domainbg.com/Iva_kx/Erzberg' ... hvane1.avi

После хванахме автобуса, който се качваше до горната част от трасето. Там видяхме въпросните огромни жълти камиони :)

Изображение

Лошото е, че няма база за сравнение на тази снимка. Огромни са!

Изображение

И пристигнахме на т.нар. Вана - това си е дупка, с формата на вана :)

Изображение

Качването не беше ама никак лесно. Помеждувпрочем тези, които влизат във ваната току що са се измъкнали от огромната тапа в каменната река, за която ще спомена малко по-късно. Демек считайте, че са тук вече са напълно грохнали.

Изображение

Спускането към ваната...

Изображение

Изображение

Буквално си се колебаеха...

Изображение

Изкопания коловоз беше по-дълбок от гумите...

Изображение

Изображение

Страшничко...

Изображение

Този пич буквално се е скрил в коловоза :)

Изображение


Вече се е качил :)

Изображение

Изображение

По едно време с Митака чухме странен монотонен грохот в горичката под баирите и отблясъци измежду дърветата.

Изображение

Решихме, че по-късно някак си ще намерихме път до долу. Нямаше. Спуснахме се директно...

Хората идваха отдолу яко изтощени и пийваха ред булче с невиждана наслада.

Изображение

Изображение

Там ги причакваха и адреналинки ала Ерзберг ... ;)

Ето това е баира, който качваха преди да навлезнат във ваната

Изображение

Изображение

Отдолу е бааая стръмен без грам засилка.

Изображение

Балетна стъпка ПА :)))

Изображение

Изкачване с камъни. ммм любимо...

Изображение

В крайна сметка се спуснахме надолу да видим какви са тия странни грохоти навътре в гората.

Междувременно Митака издърпа няколко мотористи,

Изображение

Изображение

Продължихме навътре към грохота. Минахме през един висок мост с железопътни линии, по които явно минават вагонетки с руда.
И на какво се натъкнахме.... над 200 машини събрани в гората на една каменна река. Закъсали, теглещи, мъкнещи и дишащи тежко. На ръба на силите си. Провирахме се измежду тях, а те протягаха молещи ръце и с думите "Water pleace!" Нямахме вода. Можехме да стоим и да гледаме.

Изображение

Изображение

Навирахме се в толкова големи гъсталаци и коприви, че се изподрахме целите.

Изображение

Изображение

Тук не се вижда, но мотористите бяха толкова нагъсто, че буквално си ходеха по главите.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

А този пич дори намери сили да ми се усмихне! :)

Изображение

Този в момента прескача еднометров праг от място.

Изображение

А това е изхода от тапата. Тук имаше няколко носача, които измъкваха моторите на ръце.

Изображение

Ето и два клипа от това място.

http://ftp.domainbg.com/Iva_kx/Erzberg' ... i/Tapa.avi

]http://ftp.domainbg.com/Iva_kx/Erzberg'07/Erzberg'07%20resized/avi/Tapa1.avi

В крайна сметка решихме да оставим мъчениците, че започна подозрително да се опитва да вали.
Горкичките бяха обречени да финишират тук, въпреки канските усилия, които са вложили до момента.

Качихме се до Ваната и отстрани на пътя в храсталаците се натъкнахме на доста приятна част от трасето.

Изображение

Кааааал :)))

Изображение

Тоя пич явно не беше карал в кал. Така хубаво се занити там, че трима го влачеха и не можеха да го извадят.
Мотора в момента си стои сам в горното положение. А отстрани се минаваше лесно...

Изображение

Междувременно от каменната тапа се измъкваха поредните щастливци и попадаха директно във Ваната...

Изображение

Изображение

И разбира се заваля проливен дъжд. И разбира се си носехме дъждобраните, които ни подариха на софийския кръг. И разбира се бяха в колата.
Намерихме се с Митков и Краси и се скрихме под една шатра, точно до едно от изкачванията във Ваната. По някое време се чуха бурни аплодисменти и публиката наизкача на дъжда. Отидохме и ние да видим и... видяхме една девойка. Беше стигнала до тук! Беше минала през целия този ад. Хвала!
По нататък състезателите ги очакваше едно от най-тежките изпитания, ето тази поредица от изкачвания с камъни (като че ли това до сега беше малко...)

Изображение

Изображение

И последващи спускания...
Е, докато валеше бяха свирили край на състезанието и хората започнаха да се прибират. Докато стигнахме старт - финала, всички вече бяха финиширали :)

Изображение

Ние се запътихме към центъра на купона - в шатрите. След около 40 минути се сдобихме с драгоценна бира и още по-ценната кола за мен :) И яденееееее

Изображение

Първа маса до сцената ;)

Изображение

Следваше най-голямата изненада - нашия любимец Тадеуш беше финиширал първи :)
С фотоапарата с ръка избутах няколко журналисти около мен и се заех да нащракам награждаването :)

Наградите:

Изображение

Изображение

На трето място финишира моя любимец, Юха Салминен :)

Изображение

Второ място Том Сагер ( Митков още не ме е черпил, за дето взех автограф на тениската му от него ;) )

Изображение

На първо място нашия фаворит - Тадеуш :)

Изображение

Изображение

Малко автографи... :)

Изображение

Тия двамата познавате ли ги :))))

Изображение

Изображение

И разбира се нямаше как да не се снимам с моя добър приятел Салмиенен :))))

Изображение

И това беше от мен, драги ми смехурковци. Поздравления, ако сте стигнали до тук :)
Надявам се ви беше интересно. На нас ни беше. И не само...

Искренно се надявам тази година да успея да пусна репортаж със заглавие "Ерзберг Родео 2008", което обещава да бъде още по - интересно заради участието на нашите български надежди :)

ПС: Снимките са мое и на Краси творения :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 29 Яну 2008, 10:45 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 08 Сеп 2007, 11:23
Мнения: 268
Ще кажа само едно нещо: ЕВАЛА!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 29 Яну 2008, 10:55 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 01 Юни 2006, 00:11
Мнения: 831
Местоположение: София
Мдаааа.......
..... и аз също!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 29 Яну 2008, 15:02 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 09 Апр 2006, 21:50
Мнения: 2012
Местоположение: Етрополе/София
:evala:

_________________
SUZUKI GSXR 1100W


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 30 Яну 2008, 11:41 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 12 Ное 2004, 14:14
Мнения: 311
Местоположение: на 15км от София
Ееех тоя Салмиенен бее.... :D

Браво за репортажа Ивке!

_________________
http://6lyokavitza.org/


Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Апр 2009, 10:38 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 19 Фев 2005, 19:31
Мнения: 606
Местоположение: Sofia
Получих лично съобщение, чието място е по-скоро във темата, таман да се посъживи малко, понеже я препрочетох с инерес, сякаш не съм я писала и аз :mrgreen: Странно как нова сила ме върхлетяха картини и събития, еуфория и живи спомени :) Идва време и за поредното издание на това емблематично състезание, в което този път ще вземе участие и моя скромна милост в новооформения дамски клас.
emo_vfr написа:
Ивке, извинявай , че се обръщам така към теб без да се познаваме , но мисля , че тука може. Искам да ви благодаря на тебе и на Митков от другия форум за СУПЕР интересните постове , които пускате и да кажа , че без да знаете вие сте една от причините чак сега(вече съм на 45, но това надали е толкова важно)да се запаля и аз по моторите. Мисля , че за оффроуд вече ми е късно, но следващия ми мотор със сигурност ще е или Варадеро или БМВ1200ГС адвенчър. Първия ми беше миналата г. Трансалп, но го смених и сега карам една хонда VFR800-99g. (въпреки , че Пацо-Пламен Кунев казва, че е добре ) и ужасно ме е яд, че не мога многода ходя по черно(ужасно обичам дългите пътувания, а и след 21г. брак вече на жена ми и е все едно ;)). Не знам защо ти пиша всичко това , може би за да ти благодаря и да ти кажа, че ако някога с който и да е от форума се озовете във Варна , с удоволствие бих се запознал с вас на живо и естествено бирата ще е от мен.-най -вече за теб, Митков, Чинела и Жоро Хаджиев, въпреки , че като гледам нивото ви е съвсем друго и едва ли ще ви е до мен...


Емо, няма за какво да се извиняваш, даже напротив - искам силно да ти благодаря за думите, чувството да чуеш от някой такива думи след толкова време е страхотно. Искренно се радвам че по някакъв начин съм успяла да събудя у теб страстта по горските мотори и да предам поне минимална част от моята еуфория. То нали това му е смисъла на цялото начинание. Какво е преживяното без да можеш да го споделиш! И колко е хубаво когато някой успее да те разбере ... А имам и още много за разказване, но пусто време все не остава :( Специално за това събитие обаче ще отделя нужното, за да стане за пореден път един надявам се заразителен репортаж :wink: Пък и се надявам тази година да се събере малко българска публика за да ни подкрепя :)
А относно тези врели некипели дето ми ги разправяш за възрастта по скоро ще ти кажа да се стегнеш малко :wink: Общо взето съм забелязала, че за ендуро колкото си по-опитен и с акъл, толкова по-добре. Там се иска предимно мислене. Тъй че взимай леко моторче и газ към гората. Имам познат в Бургас, който също наскоро се запали както той казва "на дърти години" и смятам че много от младите, в това число и аз, ще му дишаме прахта. А колко много са активно каращите ще се учудиш.
Скоро не знам дали ще имам път към Варна, но ако ти минаваш насам ще се радвам да се видиме, а ако не - заповядай на състезанието от шампионата в Бургас на 22-23 август. Ще има какво да се види :) Пък щом обичате и дълги пътувания - грабвай палатката и газ към Ерзберг, пътя е живописен, алпийския пейзаж е незабравим.

Напоследък на тренировките с клуба наблягаме и на упражненията с екстрийм теста доста усилено. Да ви кажа по времето през което писах репортажа въобще не съм си мислела, че ще дойде момента, в който и аз ще тренирам подобни препятствия за това състезание. Стискайте палци, понеже съм още на а- б-то а време няма :?

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

На тренировките давам всичко от себе си и се надявам да представя клуба достойно . Има доста голяма доза притеснение от моя страна, понеже това все пак е Ерзберг, времето за тренировки е ограничено, а зимната пауза беше дълга ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2009, 10:31 
Offline
Лейтенант
Лейтенант

Регистриран на: 27 Апр 2009, 22:34
Мнения: 134
Местоположение: София
А от 2009 няма ли да напишете нещо и много снимки ако може.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2009, 12:05 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 20 Окт 2005, 14:28
Мнения: 2139
Местоположение: Русе
Ей, Спаске, ся като прочетох пак темата ми стана много смешно и странно - та ти след само 2 години участва на Ерцберг, а Блазусиак е еталона на ендурото :mrgreen:

_________________
Ако не бях луд, щях да съм ненормален

www.zmei.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2009, 13:33 
Offline
Лейтенант
Лейтенант

Регистриран на: 27 Апр 2009, 22:34
Мнения: 134
Местоположение: София
http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... 340&page=6
това е линк към един друг форум,в който вече се раздува преживяното.ЗА НЕТЪРПЕЛИВКОВЦИ.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com