Дата и час: 11 Дек 2019, 04:06

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 98 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2012, 14:14 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 16 Апр 2010, 13:16
Мнения: 180
Местоположение: София
Тия кабели програмират само в честни ръце, сори....


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2012, 14:28 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2006, 13:15
Мнения: 1434
Местоположение: Sofia
thegza написа:
Тоя Грозданов ако го намеря, открадна ми кабелите , взе ми хляба, и ми провали шанса да карам вифър с витек! [-X


Не е късно да се разочароваш, само дрънни и го получаваш за кръгче!

_________________
K1200RS


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Сеп 2012, 10:08 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 18 Сеп 2010, 12:53
Мнения: 12
Местоположение: sofia
Още един -- МНОГО БЛАГОДАРЕН !!--- моторист ползвал услугите на колегата thegza, има много инженери по света но малко са внимавали в лекциите... Това момче наистина ги разбира нещата !! Благодаря още веднъж за отделеното време и нервите на колегата......... Хорнет 900-2003, му отне 4 минути със свалянето на капачето към акумулатора........ :evala: :evala:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Сеп 2012, 10:45 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 16 Апр 2010, 13:16
Мнения: 180
Местоположение: София
За нищо, за нищо. А и запознанството беше доста ценно ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Сеп 2012, 12:01 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 15 Мар 2012, 18:02
Мнения: 124
Точно за същия мотор трябва да те изтормозя тия дни.
Ти ще каже къде и кога аз знам за пиринското :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2012, 10:21 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 16 Апр 2010, 13:16
Мнения: 180
Местоположение: София
Ще го оправим :) Варианта е или в сряда в бързинката между двете морета или другата седмица.Ще се чуем


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2012, 13:32 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2009, 00:17
Мнения: 108
Местоположение: Русе
Момчета, аз си смених Ф4-ката с 929 който пак е с 1 ключ ..... същата ли е процедурата ? Някой правил ли е на 929-ка дубликат на HISS ключ ? :shock:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2012, 14:15 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 16 Апр 2010, 13:16
Мнения: 180
Местоположение: София
на всички процедурата е еднаква


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Окт 2012, 15:45 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 21 Юли 2009, 00:17
Мнения: 108
Местоположение: Русе
Наско (azumi) пак ми помогна, благодаря му и тук. Метода работи и на хонда цбр 929 :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2013, 21:54 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 03 Авг 2007, 23:25
Мнения: 113
Местоположение: Panagiuri6te
Изчетох цялата тема.... няколко пъти. Клипчето също. Мисля, че няма от какво да се притеснявам, за да пробвам. Все пак имам 1-2 въпроса към хората с повече опит:
1. Аз имам Хорнет 900 2002г. Мисля че въпросният конектор е в близост до акумулатора, в един "презерватив" заедно с още един бял коненктор. Въпросната букса е червена, също като в клипчето с две жици - бяла и жълта. Та въпросът ми е: Как да съм абсолютно сигурен, че това е буксата, която ми трябва.

2. Един мой приятел има Хонда ЦБР 600 Ф4 2000г. (с карбуратори). Тази методика става ли са този модел и година на производство. Също къде да търсим въпросния конектор ( пак ли трябва да е червен с жълта и бяла жици.

Надявам се някой да знае отговора на тези въпроси :?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Фев 2013, 15:58 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 16 Апр 2010, 13:16
Мнения: 180
Местоположение: София
Последният мотор, който правих беше точно Хорнет 900, клемата е точно там, където казваш.Можеш да провериш много лесно иначе, във всеки сервизен менюъл има диаграма на сензорите, търсиш сензора на коляновия вал и проследяваш до "презерватива".Колкото до CBR F4, там клемата се намира по спомен над края на жилото на съединителя.Най - лесно беше да се разкачи жилото и стойката след като се свали спойлера.Дано да съм помогнал :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Фев 2013, 19:22 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 03 Авг 2007, 23:25
Мнения: 113
Местоположение: Panagiuri6te
Благодаря ти!!!

Помогна ми и още как! :D

От вчера ми се породи още едно въпросче :oops:

Малко обяснения:
Моят Хорнет си има два ключа. Само че аз доста пътувам , в това число и чужбина. Когато човек прави такива дълги преходи иска да се застрахова във всяко едно отношение. Аз винаги нося втория комплект ключове. Иска ми се обаче да се презастраховам, като си скрия трети ключ на някое трудно за намиране място по мотора.
Е... това не е задължително, но като прочетох темата ми се изостри любознанието :D

Та:
Ако направя описаната многократно процедура по програмиране на ключ и я направя с единия от двата ключове, които имам и си програмирам един , трети ключ, който ще си купя от ИБЕЙ, ще мога ли след това да ползвам втория ключ от тези двата, които си имам или той ще остане безполезен?!

Ебаси и объркания въпрос, ама дано ме разберете!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2013, 02:37 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 25 Юни 2004, 08:29
Мнения: 445
Местоположение: Sofia
Няма да можеш да го ползваш директно. Когато започнеш научаването на ключове, всички предишни се 'забравят', но когато обучаваш винаги можеш да научиш някой стар и получаваш каквото искаш. Можеш да научиш до 4 ключа - така поне съм чел някъде :)

_________________
Изображение
Когато човекът е открил, че кравата дава мляко, какво по-точно е търсел в този момент?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2013, 10:57 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 03 Авг 2007, 23:25
Мнения: 113
Местоположение: Panagiuri6te
Тук малко се обърках, защото някъде четох, че вече "обучен" ключ, не може да се препрограмира.

Мисля си нещо, може и глупост да е , но ми се иска да се споделя:

Примерно вече съм започнал процедурата по обучение. Стигнал съм до момента, когато вече съм подал "+" през резистор 100 Ома и "-" на конектора с жълта и бяла жици, мушнал съм единия ключ, който имам, но ВТОРИЯТ, КОЙТО СЪЩО СИ МИ РАБОТИ, ГО ДЪРЖА ВЪРХУ ТАБЛОТО. В този момент прекъсвам "+" за 5 секунди, след това махам и двата ключа( този от ключалката и този, вторият от таблото) и тогава слагам новия, (който съм си купил от ИБЕЙ и съм го налязал ), за да го обуча.

Така ще изгубя ли валидността на втория, работещ ключ, който ( повтарям се) си го имам?

Или може би трябва да направя следното: .....прекъсвам + за 5 сек, лампата почва да мига на серия от 4 пъти, в този момент ключ 1( този с който стартирам процедурата) е в ключалката, изключвам от контакт, махам го и слагам втория ключ ( този който си имам и ми работи в момента), изчаквам да премигне лампата и чак тогава слагам новия ключ, за да го програмирам. :-k


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Фев 2013, 14:14 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 25 Юни 2004, 08:29
Мнения: 445
Местоположение: Sofia
Няколко уточнения:

- не ключа се програмира за компютъра, а по-скоро на компютъра му се казва кои ключове са валидни за него. Сега се замислям дали не мога да си науча един ключ и за двата мотора :lol:

- това да имаш повече от един ключ до таблото не е добра идея - никога не знаеш в даден момент с кой работи приемника (приемника не може да прецени кой ключ/чип е в ключалката. За това при всяка операция подсигури че имаш един ключ в обсег 1-2 метра около приемника (конзолата на контактния ключ)

IwanTT написа:
Или може би трябва да направя следното: .....прекъсвам + за 5 сек, лампата почва да мига на серия от 4 пъти, в този момент ключ 1( този с който стартирам процедурата) е в ключалката, изключвам от контакт, махам го и слагам втория ключ ( този който си имам и ми работи в момента), изчаквам да премигне лампата и чак тогава слагам новия ключ, за да го програмирам


точно така, даже ако искаш и четвърти можеш да си направиш така. Това което е важно е че прекъснеш ли веднъж процеса на обучение, после не можеш да добавиш ключ, а трябва наново всички да ги научи

_________________
Изображение
Когато човекът е открил, че кравата дава мляко, какво по-точно е търсел в този момент?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2013, 23:05 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 03 Авг 2007, 23:25
Мнения: 113
Местоположение: Panagiuri6te
Тези дни доста попрочетох за HISS и си отговорих на въпроса.
При описаната от мен ситуация, а именно : ако си имам два работещи ключа и си купя трети , празен, при програмирането на този третия, неминуемо губя един от двата, които си имам.В това вече съм абсолютно сигурен.

Това лесно се обяснява като ти стане ясен принципа на действие на HISS системата.

Би ми било трудно да я обясня стройно с няколко изречения, но ще опитам с мои думи , колкото се може по-опростено и колкото да се схване идеята:


Празният ключ, който си купуваме, по- точно чипът му, идва със записан код върху него. Същевременно с това в чипа има незаета, свободна памет, върху която по-късно ще се запише още един код, изпратен от ECU-то. Върху тази памет може да се записва само веднъж. т.е. ключ не може да се препрограмира.
В ECU-то има 4 празни "клетки", в които могат да се запишат кодовете на 4 ключа

Представете си че имаме два ключа. Губим единия и решаваме преди да е станало късно да си обучим резервен ключ.

Тогава по познатата ни от клипчето процедура, трябва да поставим ECU-то в режим на обучение. За да стане това Ключът който имаме изпраща регистрирания вече в ECU-то код, който се състои от заводски записаната в чипа съставка и другата, която е дадена от точно това ECU при програмирането на точно този ключ. ECU-то намира в една от 4-те си клетки кода на ключа, който използваме и разрешава да се включи режимът на обучение. В ТОЗИ МОМЕНТ ИНФОРМАЦИЯТА ОТ ВСИЧКИ ДРУГИ КЛЕТКИ СЕ ИЗТРИВА.
Тогава слагаме новия ключ. Той изпраща към ECU-то заводски записания си код ( т.е. ключа се регистрира в ECU-то) , ECU-то го приема и връща обратно към чипа друг код, който се е генерирал и се записва в празната част от паметта на чипа от ключа ( т.е. ECU-то програмира чипа от ключа) . Така се получава чисто нов код, който е записан на чипа от ключа и така също е записан в една от 4-те клетки в ECU-то. Така получилият се нов , отключващ код е сума от заводски записан върху чипа код и друг код, който е записало ECU-то при програмирането на ключа

Така може да добавим още два ключа.

Сега си представете, че си намерим изгубения ключ. Неговият код ( който, повтарям се, е сума от заводски записан върху чипа код и друг код, който е записало ECU-то при програмирането на ключа) е вече изтрит от паметта на ECU-то и е НЕВАЛИДЕН.

Ако пък предположим, че и втория ключ ( този, който уж сме изгубили) искаме да го включим в процеса на програмиране, ще кажа , че това няма как да стане по простата причина, че няма къде да се запише онази съставка от кода, която ECU-то изпраща към чипа на ключа.


А как точно се осъществява "комуникацията" между чипа и ECU-то е друга тема. Общо взето принципът е, че има антена, която разпръсква електромагнитни вълни, които индуцират напрежение в бобинката на чипа и по този начин чипът се захранва и "оживява". От там насетне започва едно общуване - чип- ECU , ECU - чип .....! :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2013, 23:10 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 03 Авг 2007, 23:25
Мнения: 113
Местоположение: Panagiuri6te
Да се похваля и аз:

Поръчах 2 ключа, и днес дойдоха. Направих нарезите и ги програмирах. Кабел си направих сам

Единият ключ на CBR 600 F4 2000g.
Другият ключ CBR 954 i 2003g

Всичко стана точно както на клипчето, даже и това че( при първия мотор) при първото прекъсване на плюса за 5 сек. - не стана. При повторното прекъсване на плюса за около 10 сек ХИСА се включи в режим на регистрация. При втория мотор, направо прекъснах за 10 сек и .....стана от раз.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Фев 2013, 23:50 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 17 Дек 2010, 17:57
Мнения: 95
IwanTT написа:
Да се похваля и аз:

Поръчах 2 ключа, и днес дойдоха. Направих нарезите и ги програмирах. Кабел си направих сам

Единият ключ на CBR 600 F4 2000g.
Другият ключ CBR 954 i 2003g

Всичко стана точно както на клипчето, даже и това че( при първия мотор) при първото прекъсване на плюса за 5 сек. - не стана. При повторното прекъсване на плюса за около 10 сек ХИСА се включи в режим на регистрация. При втория мотор, направо прекъснах за 10 сек и .....стана от раз.

браво радвам се че се е получило. страшничко е малко нали, и особено, като при моя случай когато разполагаш само с един ключ. след първото пояснение и схемата на thegza реших и аз да правя ключа. намерих доста евтин ключ с чип, и пак не бях готов, до като не открих клипа тогава си викам е сега вече може. и пак до като го правех ми трепереха ръцете... и се поизпотих, защото си спомних, че на края в обясненията под клипа пише че риск съществува , но..... всичко мина ок.успех на всеки, който реши да опита.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Фев 2013, 18:47 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 16 Апр 2010, 13:16
Мнения: 180
Местоположение: София
Радвам се, че ви се получават нещата :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Мар 2013, 20:27 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 12 Авг 2007, 22:18
Мнения: 14
Местоположение: Sofia
Миналата година си изгубих единствения ключ с HISS за моята моторетка ....
Какъв е реда и начина да си подкарам отново щастлив моторчето ?
Машинката е Honda Silver Wing 600 2002г


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 98 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com