Дата и час: 17 Дек 2017, 22:19

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 14 Сеп 2016, 12:47 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:23
Мнения: 7
Здравейте хора!!! Аз съм момче на 16 години. Имам скутерче aprilia sr и го карам вече 5 години. Мисля след една година да започна курса за автомобил и веднага след това курса за А2 категория. На мястото където живея преобладават пистовите мотори и конкретно honda cbr 600 от f2 до f4i. Повечето от момчетата карат с категории А1 и А2. Има някои които са без книжки. Другото лято мисля да си намеря работа и съответно след това да си взема така мечтания голям мотор... На кръстопът съм да си взема Kawasaki ninja 250 и да го карам законно и всичко да ми е изрядно или да си взема Honda cbr 600 f2/f3 и съответно да карам 2 години срещу закона докато изкарам А категория(НИКОГА НЕ СЪМ КАРАЛ МОТОР СЪС СКОРОСТИ). Искам да попитам относно мнението ви за това kawasaki ninja 250 и дали е удачен вариант да се закупи, защото цените им варират около 4000 лева и не знам дали по-нататък ще мога да го продам на добра цена, за да мога да си взема по-голям, тъй като прочетох че пазара на този тип мотори в България е много ограничен...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Сеп 2016, 16:53 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1138
Местоположение: София
Аз вече като стар човек не знам какви са особеностите на тези категории А1, А2, Аn, но общо взето всичко, което е 250 кубика ще ти е идеално.

За мен, за тази кубатура е най-добре да се вземе ендуро или супермото - те са най-леки и пъргави, а максималната им скорост едва ли ще е много по-ниска от тази на Нинджа 250 или CBR250 или някое друго ПВЦ. Освен това имат достатъчно просвет и ход на окачването, за да не се притесняваш от кофти улици, бордюри, легнали полицаи и т.н. А и поддръжката и гумите им са по-евтини.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Сеп 2016, 21:47 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 07 Апр 2006, 14:46
Мнения: 2084
Местоположение: Kazanlak
Нинжда 250 ( има лош афтърмаркет )наистина ще продадеш трудно после. А тези с 4 бона които мислиш да дадеш за него, имаш огромен избор. Но както споменаваш първо годините, после правоспособност, работа, изкарай парите и тогава...

_________________
Да правим каквото трябва, и ще стане това което трябва да стане!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2016, 08:12 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:23
Мнения: 7
krasi.kara написа:
Аз вече като стар човек не знам какви са особеностите на тези категории А1, А2, Аn, но общо взето всичко, което е 250 кубика ще ти е идеално.

За мен, за тази кубатура е най-добре да се вземе ендуро или супермото - те са най-леки и пъргави, а максималната им скорост едва ли ще е много по-ниска от тази на Нинджа 250 или CBR250 или някое друго ПВЦ. Освен това имат достатъчно просвет и ход на окачването, за да не се притесняваш от кофти улици, бордюри, легнали полицаи и т.н. А и поддръжката и гумите им са по-евтини.


Какво супермото в диапазона 2-3 хиляди можеш да ми дадеш като модел... Преди много гледах honda fmx 650, но те са колкото нинджата като пари


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2016, 12:46 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 03 Яну 2005, 18:07
Мнения: 1747
Местоположение: Видин
Един приятел докара Z300, 2015 , на 3 k километра, с АБС. Ако те интересува, да ти дам номера да си говорите. Знам че с тия кубатури 350 май е границата, по някаква соц. логика явно.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2016, 13:17 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:23
Мнения: 7
go6o написа:
Един приятел докара Z300, 2015 , на 3 k километра, с АБС. Ако те интересува, да ти дам номера да си говорите. Знам че с тия кубатури 350 май е границата, по някаква соц. логика явно.


За жалост в момента не разполагам с никакви средства... Буквално съм на 0. Догодина по това време ще мога да си позволя. Мерси все пак


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2016, 14:46 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1138
Местоположение: София
nrgdoge написа:
Какво супермото в диапазона 2-3 хиляди можеш да ми дадеш като модел... Преди много гледах honda fmx 650, но те са колкото нинджата като пари


Beta M4 (двигателя е от Suzuki DR350), същинско Suzuki DR350, Suzuki DRZ400 (скъп е!!!), Kawasaki KLX (D-Tracker), или Honda XR (стари, но златни).

Ако си по-авантюристично настроен - китаец. Вече има добри предложения за нови моторетки на сносни пари, но за съжаление обикновено не в България. Аз моите си ги пазарувах от Англия.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2016, 20:15 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:23
Мнения: 7
krasi.kara написа:
nrgdoge написа:
Какво супермото в диапазона 2-3 хиляди можеш да ми дадеш като модел... Преди много гледах honda fmx 650, но те са колкото нинджата като пари


Beta M4 (двигателя е от Suzuki DR350), същинско Suzuki DR350, Suzuki DRZ400 (скъп е!!!), Kawasaki KLX (D-Tracker), или Honda XR (стари, но златни).

Ако си по-авантюристично настроен - китаец. Вече има добри предложения за нови моторетки на сносни пари, но за съжаление обикновено не в България. Аз моите си ги пазарувах от Англия.[/quote

А удачен вариант ли е да се метна направо на 600 пистов като например цбр (отначало няма да излизам на път, ще карам в село на полигон и няма да развивам голяма скорост)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2016, 22:27 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1837
Местоположение: София/Етрополе
Много хора започват да се учат с тежки/мощни мотори, мотори които не могат да контролират. Това не е правилния подход. Едно малокалибрено шосейно ендуро мисля че ще е добро начало.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2016, 09:24 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1138
Местоположение: София
nrgdoge написа:
А удачен вариант ли е да се метна направо на 600 пистов като например цбр (отначало няма да излизам на път, ще карам в село на полигон и няма да развивам голяма скорост)


Виж сега, ясно е, че те блазнят лъскави "пистарки" с много пластмаси, лепенки и по възможност отворени ауспуси. Нормално е, защото ако си с такова, гащичките на съученичките ти сами ще се свалят. Отначало всички мотористи и "мотористи" са така!

ОБАЧЕ, 600сс "пистов" мотор означава 4 цилиндъра и поне 200кг тегло (знам, че в спецификациите из мрежата пише друго, но това е друга тема). Аз лично много се забавлявам, когато видя накой пишман "пистаркаджия" като трябва да спре, тръгне или маневрира на нещо различно от равен и хоризонтален асфалт.

Да речем обаче, че си от тези новите модели, които на по 17-18 години вече са по 190см и 95кг и нямаш проблеми с големината и теглото на "пистарката". Тези 4 цилиндъра вървят благодарение на 4 свещи и обикновено 4 карбуратора. Което си е разправия и пари, когато трябва да се прави нещо по тях, а повярвай, винаги има какво да се прави - най-малкото тези свещи се сменят от време на време и 4 е доста повече от 1, нали?

Продължавайки с консумативите - 600сс мотор означава дебела верига и пиньони, т.е. пак говорим за повече пари. Задната му гума ще е поне 160мм, а най-често и поне 180мм. Една такава си е 250-ина лeва нова. За сравнение - шосейните ендуро гуми са поне наполовина по-евтини. Дори и само маслото на двигателя да смениш, най-вероятно ще е около два пъти по-скъпо при "пистарката" отколкото при някое едноцилиндрово ендуро, а списъкът продължава и с дискове и накладки, и т.н. и т.н...

Та, в заключение, моят съвет за първи мотор при "ученически" бюджет е: едноцилиндрово ендуро! За предпочитане дори "въздухарка", т.е. без водно охлаждане (по-малка вероятност нещо да се прецака). Ако ти е зор да е "голям" мотор, вземи си 600 кубиково такова и му избуши ауспуха. Пак ще те чуват през две махали в трета, обаче като бонус, докато минаваш покрай съученичките ти, на тях ще им подскачат "лъжичките" като от басите на тонколоните в дискотеката (или от суббуфера в багажника на някое "наточено" БМВ!).

Ей го на, батко ти Галин например от горното мнение, мачка "циците" на един такъв динозавър от малко след Балканската война (Kawasaki KLR) и може да е много полезен с практически съвети какво, къде и как точно :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2016, 09:46 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:23
Мнения: 7
krasi.kara написа:
nrgdoge написа:
А удачен вариант ли е да се метна направо на 600 пистов като например цбр (отначало няма да излизам на път, ще карам в село на полигон и няма да развивам голяма скорост)


Виж сега, ясно е, че те блазнят лъскави "пистарки" с много пластмаси, лепенки и по възможност отворени ауспуси. Нормално е, защото ако си с такова, гащичките на съученичките ти сами ще се свалят. Отначало всички мотористи и "мотористи" са така!

ОБАЧЕ, 600сс "пистов" мотор означава 4 цилиндъра и поне 200кг тегло (знам, че в спецификациите из мрежата пише друго, но това е друга тема). Аз лично много се забавлявам, когато видя накой пишман "пистаркаджия" като трябва да спре, тръгне или маневрира на нещо различно от равен и хоризонтален асфалт.

Да речем обаче, че си от тези новите модели, които на по 17-18 години вече са по 190см и 95кг и нямаш проблеми с големината и теглото на "пистарката". Тези 4 цилиндъра вървят благодарение на 4 свещи и обикновено 4 карбуратора. Което си е разправия и пари, когато трябва да се прави нещо по тях, а повярвай, винаги има какво да се прави - най-малкото тези свещи се сменят от време на време и 4 е доста повече от 1, нали?

Продължавайки с консумативите - 600сс мотор означава дебела верига и пиньони, т.е. пак говорим за повече пари. Задната му гума ще е поне 160мм, а най-често и поне 180мм. Една такава си е 250-ина лeва нова. За сравнение - шосейните ендуро гуми са поне наполовина по-евтини. Дори и само маслото на двигателя да смениш, най-вероятно ще е около два пъти по-скъпо при "пистарката" отколкото при някое едноцилиндрово ендуро, а списъкът продължава и с дискове и накладки, и т.н. и т.н...

Та, в заключение, моят съвет за първи мотор при "ученически" бюджет е: едноцилиндрово ендуро! За предпочитане дори "въздухарка", т.е. без водно охлаждане (по-малка вероятност нещо да се прецака). Ако ти е зор да е "голям" мотор, вземи си 600 кубиково такова и му избуши ауспуха. Пак ще те чуват през две махали в трета, обаче като бонус, докато минаваш покрай съученичките ти, на тях ще им подскачат "лъжичките" като от басите на тонколоните в дискотеката (или от суббуфера в багажника на някое "наточено" БМВ!).

Ей го на, батко ти Галин например от горното мнение, мачка "циците" на един такъв динозавър от малко след Балканската война (Kawasaki KLR) и може да е много полезен с практически съвети какво, къде и как точно :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Лол братле... мерси за супер подробното инфо :D наистина ми светнаха бая неща след като го прочетох. Сега въпроса ми е следния. Освен този beta M4, който беше споменат по-горе в коментарите какво друго може да избера. Не искам някое 2т защото бръмчат по-зле и от косачката ми :/. Преди точих лиги по Honda fmx 650. Едно момче от село има същия, обаче като видях цената и и направо ми настръхнаха петите (4000-4500 лева). Това са прекалено много. Въпреки че ако се замисля до другата година по това време трябва да имам около 3000... И все пак възможно ли е да подбереш 2,3 модела (дали ендуро, дали супермото) стига да е нещо наистина здраво, защото не съм свикнал на скорости и също така там където живея пътищата са в окаяно състояние. Нещо до около 2800 лева, 4т, да може да се кара с А2, за да може като ме спрат да не се опитвам да лъжа господин фуражко и така нататък...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2016, 11:26 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1837
Местоположение: София/Етрополе
На първо четене, леки ендура:
Yamaha XT 250 и XT225 Serow
Suzuki XC 250 Djebel и DR 350
Honda XL 350
Шосейни, малко по-големи:
Honda NTV 400
Kawasaki KLE 500
...
За други нещо не се сещам.

ПП Общо взето пазара в този клас е доста тегав.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Последна промяна galinvayov на 16 Сеп 2016, 12:59, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2016, 11:39 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1138
Местоположение: София
nrgdoge написа:
Лол братле... мерси за супер подробното инфо :D наистина ми светнаха бая неща след като го прочетох. Сега въпроса ми е следния. Освен този beta M4, който беше споменат по-горе в коментарите какво друго може да избера. Не искам някое 2т защото бръмчат по-зле и от косачката ми :/. Преди точих лиги по Honda fmx 650. Едно момче от село има същия, обаче като видях цената и и направо ми настръхнаха петите (4000-4500 лева). Това са прекалено много. Въпреки че ако се замисля до другата година по това време трябва да имам около 3000... И все пак възможно ли е да подбереш 2,3 модела (дали ендуро, дали супермото) стига да е нещо наистина здраво, защото не съм свикнал на скорости и също така там където живея пътищата са в окаяно състояние. Нещо до около 2800 лева, 4т, да може да се кара с А2, за да може като ме спрат да не се опитвам да лъжа господин фуражко и така нататък...


Фабрични малки шисейни супермото-та почти няма. Общо взето вариантите са Yamaha WRX250, но цените им са космически, Beta M4 или някой китаец. KTM, Husqvarna и другите такива също имат варианти, но там си говорим за "състезателни" мотори, където поддръжката е съвсем друга. Honda FMX е общо взето скопен Dominator със супермото гуми. Нямам логично обяснение защо е скъп.

Като се говори за супермото, имай предвид, че при него гумите са безкамерни и дебели, т.е. като се спука трябва да се носи на гумаджия, а много от тях не се занимават с мото джанти и гуми. Обикновените ендуро гуми общо взето могат да се правят в домашна обстановка. Аз моите си ги свалям и слагам с една щанга от MZ и една от Москвич.

Затова списъкът вече съм ти го дал: Beta M4, Suzuki DRZ400, Suzuki DR350/600/650, Suzuki Freewind, Honda XR250/400/600 (нямат стартер), Honda NX650 (въпросният Dominator), Kawasaki KLX250/300/650, Yamaha TTR350/600 (нямат стартер) или Yamaha XT350/600. Сигурно има и други, но тези се сещам на първо четене.

Не знам в подробности кои от тях са в категория А2, но Интернета е голям, търси и проверявай мощности и тегла.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2016, 20:51 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:23
Мнения: 7
krasi.kara написа:
nrgdoge написа:
Лол братле... мерси за супер подробното инфо :D наистина ми светнаха бая неща след като го прочетох. Сега въпроса ми е следния. Освен този beta M4, който беше споменат по-горе в коментарите какво друго може да избера. Не искам някое 2т защото бръмчат по-зле и от косачката ми :/. Преди точих лиги по Honda fmx 650. Едно момче от село има същия, обаче като видях цената и и направо ми настръхнаха петите (4000-4500 лева). Това са прекалено много. Въпреки че ако се замисля до другата година по това време трябва да имам около 3000... И все пак възможно ли е да подбереш 2,3 модела (дали ендуро, дали супермото) стига да е нещо наистина здраво, защото не съм свикнал на скорости и също така там където живея пътищата са в окаяно състояние. Нещо до около 2800 лева, 4т, да може да се кара с А2, за да може като ме спрат да не се опитвам да лъжа господин фуражко и така нататък...


Фабрични малки шисейни супермото-та почти няма. Общо взето вариантите са Yamaha WRX250, но цените им са космически, Beta M4 или някой китаец. KTM, Husqvarna и другите такива също имат варианти, но там си говорим за "състезателни" мотори, където поддръжката е съвсем друга. Honda FMX е общо взето скопен Dominator със супермото гуми. Нямам логично обяснение защо е скъп.


Като се говори за супермото, имай предвид, че при него гумите са безкамерни и дебели, т.е. като се спука трябва да се носи на гумаджия, а много от тях не се занимават с мото джанти и гуми. Обикновените ендуро гуми общо взето могат да се правят в домашна обстановка. Аз моите си ги свалям и слагам с една щанга от MZ и една от Москвич.

Затова списъкът вече съм ти го дал: Beta M4, Suzuki DRZ400, Suzuki DR350/600/650, Suzuki Freewind, Honda XR250/400/600 (нямат стартер), Honda NX650 (въпросният Dominator), Kawasaki KLX250/300/650, Yamaha TTR350/600 (нямат стартер) или Yamaha XT350/600. Сигурно има и други, но тези се сещам на първо четене.

Не знам в подробности кои от тях са в категория А2, но Интернета е голям, търси и проверявай мощности и тегла.


Мерси много!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2016, 20:53 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:23
Мнения: 7
galinvayov написа:
На първо четене, леки ендура:
Yamaha XT 250 и XT225 Serow
Suzuki XC 250 Djebel и DR 350
Honda XL 350
Шосейни, малко по-големи:
Honda NTV 400
Kawasaki KLE 500
...
За други нещо не се сещам.

ПП Общо взето пазара в този клас е доста тегав.


Мерси за информацията :)!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Сеп 2016, 11:25 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 01 Юни 2009, 12:15
Мнения: 1001
Местоположение: София
колегите са те засипали с инфо за модели и т.н. .. аз за нещо друго бих те "светнал" ... в личен план, така да се каже ..
вече си покарал скутер .. явно или си развил .. или развиваш "инстинкта си за самосъхранение" .. но на асфалт
не спирай да го правиш .. и не прави така .. че техниката/мотора да надскочи възможностите ти .. карането на едно супер-мото или ендуро ще ти позволи да се развиеш в правилната посока .. и най вече ще ти даде практика извън пътя .. където е по безопасно и законно да го правиш


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com