Дата и час: 19 Окт 2018, 07:21

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2012, 03:58 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 17 Юни 2012, 02:57
Мнения: 2
Здравейте!

Карам Кавазаки от 8 години, като съм минал през GPZ-500, Balius 400,
GPZ-1100, ER-5 i ER-6.

До скоро бях в Кипър, а там мотори и мотористи - бол!
Само че те знаят само да карат, а като дойде време за сервиз - ходи се
на сервиз. Така и не можах да науча как да си поддържам машините сам.

В момента ми останаха ЕР-5 и ЕР-6, като по-големия е спазарен и кажи-речи
съм го продал, а на по-малкия съм си 1-ви собственик и много съм го пазил,
понеже ми е единствения който съм си купил нов - от магазина.

До сега на всички мотори съм наливал синтетични масла и не съм имал грижи.
От скоро обаче съм в Скандинавието - записах да уча магистратура, гледам
и тук хорицата джъткат с моторчета. Забелязах че тук ER5-чката е много на
почит заради ниските и данъци. Освен това забелязах че макари на повече
километри от моя, моторите им са по-безшумни, по-лесно палят и прочие и прочие.

След мухабет с старейшините установих, че тук за мотори се използват
ЕДИНСТВЕНО И САМО МИНЕРАЛНИ МАСЛА!

Като им казах че аз(както и мнозинството мотористи на юг) караме с синтетика,
тез ме гледаха бая лошо...

Въпросът ми е: някой запознат ли е с употребата на тези масла по нашите
географски ширини (говоря за България)? Дали това е причината моторите на
скандинавците да работят по-добре (със сигурност не е бензина, понеже в Швеция
и Дания, за разлика от Германия, бензина е лимонада - съответно близък до нашенския)?
И последно, в някои от manual-ите на кавазаки засичал ли е подробно обяснение
за селекцията масла, понеже аз не съм забелязвал, а съм минал през доста Кавазакита.

Не искам да засягам никого, но моля отговорите да не са тип налучквания или размишления
на глас, а да са базирани на опита на колегите.

Благодаря Предварително!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Юни 2012, 16:53 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 14 Яну 2011, 15:03
Мнения: 38
Грешни са ти впечатленията, определено не наливането на минерално масло е съхранило техните мотори повече. Какъв вискозитет слагаш ти? тия хора дали просто не са си сменили или обслужили някои неща като съединител и ангренажна верига.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2012, 20:06 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 17 Юни 2012, 02:57
Мнения: 2
Двама от колегите ми карат ER-5, едното е на 54000Км, другото на 19500Км.

По-младото е изпускано в спряло положение на лявата си страна - още когато е било на 9000Км и сега при превключване прещраква между всички скорости (докато моя примерно прищраква само от N към 1-ва и 1-ва към 2-ра). Въпреки това двигателя на младото работи безшумно, без троп-хлоп, стържене и щракания от клапани и тем-подобни звуци. На по-дъртия нищо не му е сменяно освен масла, филтри и гуми. Дори феродото си му е оригинално, но въпреки това работи като часовник.

Като цяло направих това запитване, понеже на моето моторче напоследък започна да му се чува ангренажната верига да вие. Чудя се дали да не му я обтегна ръчно, или просто да взема да обмислям смяна, понеже наближава 45000Км.

Може би това с маслата ми е някакво внушение, но все пак мотор по-дърт и на повече километри от моя (а и на повече собственици) да работи по-добре от моя, дето съм си го обгрижвал като бебе (докъто бях в Кипър - само в сервиз на Кавазаки, откакто го докарах в България съм направил само 1300Км) - нещо не ми се ядва.

След седмица се прибирам в България и ще оставам цялото лято, така че моторът ще се ползва много.

Приемам съвети дали да правя своеволни опити за натягане на веригата, да сменя вида на маслото и да очаквам подобрение, или да се метна до Солун до сервиз на Кавазаки и да си му продължа сервизната традиция.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2012, 22:06 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 14 Яну 2011, 15:03
Мнения: 38
Колега финансово не е оправдано да ходиш до Солун и да плащаш за сервиз на Кавазаки точно за този мотор, но ако ти е толкова на сърце и мислиш да го караш още 20-тина години и 100 000км действай. Според мен отиди в някой реномиран сервиз да ти кажат каква профилактика треа да му се направи, тоя двигател е супер здрав, може би една идея натягане на обтегача и ще е като нов, но си питай в сервиз. Съединителя не се ли е разтропал, щот моя си тропаше, даже имаше някви парченца като текстулит (предполагам от него) в картера, но моята нинджа 500 си вървеше на пушка и реших да не се занимавам със смяната му поне докат не издаде багажа по-сериозно.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com