nrgdoge написа:
А удачен вариант ли е да се метна направо на 600 пистов като например цбр (отначало няма да излизам на път, ще карам в село на полигон и няма да развивам голяма скорост)
Виж сега, ясно е, че те блазнят лъскави "пистарки" с много пластмаси, лепенки и по възможност отворени ауспуси. Нормално е, защото ако си с такова, гащичките на съученичките ти сами ще се свалят. Отначало всички мотористи и "мотористи" са така!
ОБАЧЕ, 600сс "пистов" мотор означава 4 цилиндъра и поне 200кг тегло (знам, че в спецификациите из мрежата пише друго, но това е друга тема). Аз лично много се забавлявам, когато видя накой пишман "пистаркаджия" като трябва да спре, тръгне или маневрира на нещо различно от равен и хоризонтален асфалт.
Да речем обаче, че си от тези новите модели, които на по 17-18 години вече са по 190см и 95кг и нямаш проблеми с големината и теглото на "пистарката". Тези 4 цилиндъра вървят благодарение на 4 свещи и обикновено 4 карбуратора. Което си е разправия и пари, когато трябва да се прави нещо по тях, а повярвай, винаги има какво да се прави - най-малкото тези свещи се сменят от време на време и 4 е доста повече от 1, нали?
Продължавайки с консумативите - 600сс мотор означава дебела верига и пиньони, т.е. пак говорим за повече пари. Задната му гума ще е поне 160мм, а най-често и поне 180мм. Една такава си е 250-ина лeва нова. За сравнение - шосейните ендуро гуми са поне наполовина по-евтини. Дори и само маслото на двигателя да смениш, най-вероятно ще е около два пъти по-скъпо при "пистарката" отколкото при някое едноцилиндрово ендуро, а списъкът продължава и с дискове и накладки, и т.н. и т.н...
Та, в заключение, моят съвет за първи мотор при "ученически" бюджет е: едноцилиндрово ендуро! За предпочитане дори "въздухарка", т.е. без водно охлаждане (по-малка вероятност нещо да се прецака). Ако ти е зор да е "голям" мотор, вземи си 600 кубиково такова и му избуши ауспуха. Пак ще те чуват през две махали в трета, обаче като бонус, докато минаваш покрай съученичките ти, на тях ще им подскачат "лъжичките" като от басите на тонколоните в дискотеката (или от суббуфера в багажника на някое "наточено" БМВ!).
Ей го на, батко ти Галин например от горното мнение, мачка "циците" на един такъв динозавър от малко след Балканската война (Kawasaki KLR) и може да е много полезен с практически съвети какво, къде и как точно
