Дата и час: 17 Окт 2017, 03:17

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 78 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 12 Авг 2008, 21:00 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 15 Юни 2006, 13:55
Мнения: 444
Местоположение: Видин(София)
Здравей!

Според мен Драго е твоя човек! ( Drago Shadow ) ... Успех !

_________________
VIXXER


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 29 Фев 2016, 10:29 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 20 Фев 2010, 10:33
Мнения: 25
Местоположение: Пловдив
Здравейте колеги, с риск от всякакви забележки и санкции, изтупвам от натрупания 7-8 годишен прах темата за VX-800.
По стечение на обстоятелствата преди няколко дни станах собственик на един такъв мотор, производство 1993 г. :cry:
От малкото километри (около 20-30) с него, останах с добри впечатления. Тежък, дълъг, доста пъргав, особено в ниските обороти, уникален звук от афтърмаркет гърнетата, скоростите влизат много леко и мазно при малък ход на лоста.
Предстои ми обслужване, та ми се иска да питам какво масло да му търся? В мануала пише за 10w40, стария собсвеник е слагал синтетично HD 20w50, в темата един колега е писал за 15w50 и ето триуменето започна. Количество от 3 литра стига доволно за смяната, ама какво като вискозитет, състав и марка?
Ако има колеги каращи, или карали такъв мотор моля за жокер. Впрочем двигателя е идентичен с този на 800 кубиковия Интрудер и Мародер.
Въздушните филтри са сменяни скоро и са като нови, засега не смятам да ги пипам, а за антифриза и спирачната течност мисля да изчакам едни 22-25 градуса навън пък тогава да ги подменя.

_________________
ХОНДА Hornet 2003,
СУЗУКИ VX-800 1993,
ХОНДА ANF-125 2009.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 29 Фев 2016, 23:49 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 15 Юни 2006, 13:55
Мнения: 444
Местоположение: Видин(София)
Честито за новата моторетка!

С моя заради кофти масло сменях фрикционни дискове. Винаги (с изключения на въпросният случай) го карам с Motul 5100 (10W40). Някъде под 3 литра масло му трябваха (нещо от рода на 2.7l или 2.8l беше).

Но ако сега съединителят му не приплъзва и двигателят работи добре с маслото, което предишният собственик е слагал - продължи да слагаш същото.

_________________
VIXXER


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 01 Мар 2016, 13:20 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 07 Апр 2006, 14:46
Мнения: 2084
Местоположение: Kazanlak
Ами, честит да ти е!
Дай да го видим като имаш фото под ръка!

_________________
Да правим каквото трябва, и ще стане това което трябва да стане!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 01 Мар 2016, 16:41 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 20 Фев 2010, 10:33
Мнения: 25
Местоположение: Пловдив
Благодаря колеги, за маслото реших - полусинтетика или синтетика 10w50 от марки Q-8, Yacco или Sunoko да бъде.
Днес ходих за пререгистрация в КАТ - греда, нямат избрана фирма да им прави регистрационните табели и съответно нямат и табели. Поне оформихме заявлението, та горе-долу половината чакане си го изчаках. След 15-20 дни ще е готов с регистрацията и се надявам за 22 март да съм с "новата" моторетка на Бачково. Снимки още нямам, а има и доста неща, които искам да пипна преди да кажа, че визуално ми е харесал. Като го понакипря малко ще кача и снимки.

_________________
ХОНДА Hornet 2003,
СУЗУКИ VX-800 1993,
ХОНДА ANF-125 2009.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2016, 16:50 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 20 Фев 2010, 10:33
Мнения: 25
Местоположение: Пловдив
И така, да се похваля - днес смених маслото и филтъра. В крайна сметка заложих на една слабо популярна марка ЕНЕОС 15w50 синтетика, но с доста добри отзиви за маслата им. Продавачът ми се кълнеше, че маслото е оригинал, цената ми се стори добре, та за 70 лв. с масления филтър си стиснахме ръцете. Не съм го карал още, че нещо на дъжд ми идва времето, ама и за това ще дойде време. :lol:
А сега и да се оплача, задния спирачен диск ми е за смяна. Прекалено тънък ми се видя и като го измерих, с ужас установих, че вместо 5,5 мм. (при допустимо износване 0,3 мм.) моя диск е 3,4-3,5 мм.
Дискът е 250 мм., с пет отвора за закрепване - мисля си, че и от някой друг модел на Сузуки може би ще стане. След кратка справка с модели на Сузуки поне по външен диаметър 650 куб. Бургман, 500 куб. GS и 750 куб. Катана трябва да са с този размер. Размерите на оригинала са: външен диаметър - 250 мм., централен отвор - 84 мм., 5 бр. отвори за закрепване на диаметър 96 мм., дебелина 5,5 мм.
Мисля си и дали диск 240 мм. би ми свършил работа, разликата от 10 мм. е разделена от двете страни, т.е. накладките ще лягат върху малко по-малка площ, но те и сега не трият в най-външния край на диска (ако триеха там, нямаше да има ръб по периферията).
Помагайте с акъл, колеги!! :roll:

_________________
ХОНДА Hornet 2003,
СУЗУКИ VX-800 1993,
ХОНДА ANF-125 2009.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 12 Мар 2016, 17:19 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 07 Апр 2006, 14:46
Мнения: 2084
Местоположение: Kazanlak
От Sv и Катана и те са 240 мм. задните.

_________________
Да правим каквото трябва, и ще стане това което трябва да стане!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2016, 10:45 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:17
Мнения: 2
Имам един такъв мотор за продаване ако има интерес .http://olx.bg/ad/mototsiklet-suzuki-vh-800-ID6ae4M.html


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2016, 22:09 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 20 Фев 2010, 10:33
Мнения: 25
Местоположение: Пловдив
Да поизтупам пак прахоляка от тая тема. Тъй като моторите в гаража станаха 3, малко време ми остана за VX-a, досега съм му врътнал едва 1200-1300 км. Двигателят леко припушва от задния цилиндър, по осезателно при отнемане на газта, но разхода на масло е притеснителен - за 300 км. си лапа около 100 мл., което за мен е много. Моторът си върви прилично и при поддържане на скорост около 100 +- 20 харчи около 4-4,2/100, което ме учуди, мислех че под 5-5,5 ще е трудно да се свали, но практиката каза друго. Проблемът със задния диск го реших - сложих от Сузуки ГС-500, като разпробих отворите за закрепване към джантата и всичко заспа.
Тази зима съм решил да му сменя гумичките на клапаните и да почистя карбовете, но първо ще измеря компресията и ако всичко там е ОК - с това ще се размина. Та въпросът ми към по-запознатите с този тип двигатели е - може ли да се сменят гумичките без да се свалят главите? Преди доста време на Ладата го направих лесно, а като гледам схемите газоразпределението е аналогично и си мисля, че би могло да стане и тука магията.

_________________
ХОНДА Hornet 2003,
СУЗУКИ VX-800 1993,
ХОНДА ANF-125 2009.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2016, 23:02 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 20 Фев 2010, 10:33
Мнения: 25
Местоположение: Пловдив
А форумът, че си е тегав, тегав си е, но мненията по техническите въпроси са ми винаги интересни и точни, та да повдигна отново темата и главния въпрос - смяната на гумичките на клапаните. Времето доста захладня и работата в студен гараж не е особено комфортна, но почнах де. Поразучих и конструктивните особености на моторетката, за първи път се сблъсквам със Сузуки и виждам доста добри решения, но и доста недомислици. Все пак установих, че съм си купил мотор без сериозни падания и в оригинален вид, но за съжаление доста ремонтно непригоден. Голямо разглобяване падна за да стигна до двигателя, компресията ми е малко над 11 на предния и 11 на задния цилиндър, та засега по цилиндро-бутална група мисля да не пипам нищо. Минимумът за налягане е 11, а разликата я дават до 2 кг/см[2]. Очевидно е, че гумичките не могат да се сменят без да се разкачи двигателя от рамата, почти е долу вече, но може би (ако не се свалят главите) ще може да стане и само с накланяне напред. Давайте мнения колеги, моля, че както съм почнал май двигателя ще го сваля и ще си го правя в къщи на топличко, а в някой топъл ден на февруари ще го сваля за монтаж в гаража.

_________________
ХОНДА Hornet 2003,
СУЗУКИ VX-800 1993,
ХОНДА ANF-125 2009.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2016, 13:20 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1837
Местоположение: София/Етрополе
Имаше един тарикатлък който се прилага от автомонтьорите. На мястото на свещта се навива преходник, с компресор се напомпва. Налягането държи клапаните в горна позиция, затворени...
Трябва надеждна скоба за пружините. С подръчни средства е мъка голяма.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2016, 01:38 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 15 Апр 2006, 20:10
Мнения: 826
Местоположение: Вакарелско
Като го дигнете над 16 компресия на стартер имам едни дюзи и малко нафта за подарък :)))))
Това майтап.
Ще е редно при меренето да установиш от къде идва малката компресия/а 11 на мен ич не ми е малка, дали не е степен на сгъстяване??/, дали от бутало и сегменти или от клапани. Става с вливане на малко масло през отвора за свещта и пак мерене. Задължително при първоначалното мерене е да се свалени всичките свещи и да се развърти на няколко пъти двигателя на стартер без компресомер с цел да се качи нормален филм от масло по сегментите и и цилиндъра. Редно е да се замери на студен и на топъл двигател. Тази операция дава информация за проблеми в топлинните хлабини на клапаните.
Припушването при отнемане на газта при топъл двигател принципно е сигнал за смяна на гумички.

Винаги е по лесно при свален двигател, а и не е кой знае каква драма стига да си го сложиш на някоя маса или на тезгях че клеченето е мор голям . А относно смяната им без да сваляш главите мисля че няма да е проблем, сгъни си едно парче стоманена тел и си ти. Нужна ти е само да подпреш клапана докато слагаш контрите /кучетата/ . А за демонтажа на пружините ти трябва само вложка с диаметъра на тарелката и лек чук , по възможност ПВЦ или гумен основното е да не е буталото в ГМТ а в положение на натиснат клапан с монтирана пружина в най долно положение да подпира леко буталото. Не за друго а за да не ти пропадне много клапана след като свалиш пружината. За самото вадене на старите гумички има букет от оферти за клещи и то на цена под 20 и скоби за около 30 лева.

разкебабчвай го с настроение и без да го мислиш това джелезо :)

_________________
На ваше място аз бих описал подробно всичките си приключения, като отстраня всичко освен отношенията с хората.
Източник:писмо от Толстой до Миклухо-Маклай. “Човекът от луната”


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2016, 02:04 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 15 Апр 2006, 20:10
Мнения: 826
Местоположение: Вакарелско
galinvayov написа:
Имаше един тарикатлък който се прилага от автомонтьорите. На мястото на свещта се навива преходник, с компресор се напомпва. Налягането държи клапаните в горна позиция, затворени...


Това само при големи разлики и да се установи дали през изпускателните или всмукателните клапани изпуща , не дай боже да духа най много през отвора за наливане на маслото :)

_________________
На ваше място аз бих описал подробно всичките си приключения, като отстраня всичко освен отношенията с хората.
Източник:писмо от Толстой до Миклухо-Маклай. “Човекът от луната”


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2016, 10:45 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 20 Фев 2010, 10:33
Мнения: 25
Местоположение: Пловдив
galinvayov написа:
Имаше един тарикатлък който се прилага от автомонтьорите. На мястото на свещта се навива преходник, с компресор се напомпва. Налягането държи клапаните в горна позиция, затворени...
Трябва надеждна скоба за пружините. С подръчни средства е мъка голяма.

Този трик го видях на някакво филмче по Дискавъри, един американец сменяше гумички на клапани на 8 цилиндров Шевролет, може би надуваше постоянно с компресор, но не стана много ясно. Друго ценно от филма, което ме впечатли беше хубавото приспособление за сгъване на пружините и ваденето на полуконусите на клапана с магнит.
За компресията, в мануала дават нормално 1300-1600 kPa, с лимит 1100, ама чак сега видях, че двигателят трябва да е загрял. Аз мерих на студен, с върнат смукач и отворена газ, и резултата е този, мисля че при топъл двигател налягането би се увеличило още малко. Купих си и гумичките (Vesrah), сигурно има значение производителя, че като знам как лесно се сменят, не ми се мисли какво ще е ако улучиш менте и трябва да повториш процедурата.
Засега спрях работата, че захладня доста и излязоха други ангажименти. А и човек на възраст, ако се уважава, трябва да работи само при душевен и физически комфорт.
Благодаря за подкрепата!

_________________
ХОНДА Hornet 2003,
СУЗУКИ VX-800 1993,
ХОНДА ANF-125 2009.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2016, 20:37 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1837
Местоположение: София/Етрополе
От таз марка Vesrah съм купувал семеринги за предница (не съм ги монтирал), купувал съм и маслен филтър... Нещо не ми допада качеството на изработка.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2016, 22:07 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 20 Фев 2010, 10:33
Мнения: 25
Местоположение: Пловдив
На опаковката пишеше Made in Japan, затова се спрях на тази марка. На външен вид не изглеждат зле, ще видим колко ще издържат, а и във всички случаи с тях ще е по-добре от тези, които са в момента. Мисля си, че ще извадя добре изпечени гумени втулки.

_________________
ХОНДА Hornet 2003,
СУЗУКИ VX-800 1993,
ХОНДА ANF-125 2009.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2016, 22:33 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 20 Фев 2010, 10:33
Мнения: 25
Местоположение: Пловдив
Да се похваля, днес леко напече и свалих двигателя. Сам се справих за няма час, само за пускането долу извиках един приятел и без никакви щети вече е на терасата. Сложно закрепване на двигателя към рамата и много спомагателни демонтажни процедури, наложи се да свалям дори задната гума, да освободя крайния редуктор на кардана, за да отцепя шлиците откъм двигателя. В крайна сметка - здрава и надеждна, но ремонтно непригодна конструкция. Чак почна да ме притеснява мисълта как ще върна всичко обратно на мястото му, но сигурно ще се справя.

_________________
ХОНДА Hornet 2003,
СУЗУКИ VX-800 1993,
ХОНДА ANF-125 2009.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Suzuki 800 VX-94 год.??
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2016, 22:45 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 15 Апр 2006, 20:10
Мнения: 826
Местоположение: Вакарелско
Хвала ,
сега си имаш цяла зима какво да се занимаваш.

При сглобяването задължително ползвай динамометричен ключ за всеки един болт или шпилка .

_________________
На ваше място аз бих описал подробно всичките си приключения, като отстраня всичко освен отношенията с хората.
Източник:писмо от Толстой до Миклухо-Маклай. “Човекът от луната”


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 78 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com