Дата и час: 19 Окт 2018, 13:48

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2012, 12:00 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Здравейте,

Както един приятел казва скутерите са като закръглените жени, хем им се кефиш, хем те е срам да споделиш с приятелите. :wink: Така, понеже вече пораснах и се отърсих от предрасъдъци, смених доста мотори, най накрая стигнах и дотам. Защо пиша тук, а не в скутер форум? Еми защото се надявам да Ви е интересно, а и скутера като устройство на двигателя е по-близо до мотоциклетите, отколкото до събратята си. Ето и информация:

Изображение

Endine - Air Cooled 2 Stroke
Fan - air-cooled.
Front/rear - drum brakes.
Front suspension - trailing link forks.
Length - 1625 mm (64.0 in)
Width - 665 mm (26.2 in)
Height - 1025 mm (40.4 in)
Wheelbase - 1155 mm (45.5 in)
Ground Clearance - 105 mm (4.1 in)
Dry Weight - 65 kg (143 lbs)
Fuel Capacity - 4.0 litre (0.88 gal)
Voltage - 12v
Transmission - 3 Speed Automatic
Wheels front/rear - 300-10 Tubed
Motorcycle Style - Scooter
/ взето от http://www.motorbikespecs.net/index.dyn?flag=2&model_id=1915176&make=Suzuki /

Както винаги в този първи пост ще слагам концентрирана важна информация и връзки, а надолу в постовете ще описвам плахите си опити за ремонт и ще моля за помощ. :)

Модела е на възраст и трудно се намират части. Ето някои отправни точки, които ползвам до момента:
- Миркат (http://www.suzuki.bg/)
- eBay (незаменим, както винаги)
- http://www.cmsnl.com/ - удобен да се извадят парт номерата. Опита ми говори, че ако там ги няма и в представителството също няма да могат да ги намерят.

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Последна промяна markovivo на 27 Дек 2012, 12:36, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2012, 12:26 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Малко снимки от закупуването и успешното качване на последният етаж /затворете си увисналите ченета, да позволиха ми! :P / .

Изображение

Изображение

Изображение

Въпреки свежият вид, състоянието в което го придобих не беше цветущо. Изпуснал заден амортисьор, омекнала пружина на предният - предницата остава свита, липса на мощност, никакви спирачки, гадни огледала, липса на маслен резервоар, кутия за акумулатора и т.н. Какво ме накара да го взема ли? Просто на половинката и хареса и получи един новогодишен сравнително евтин подарък на момента, който ще стане доста скъп след целият процес на проклинане на предишните собственици и удоволствието от това да оправиш нещо сам.

Толкова за историята по придобиването, оттук насетне ще има забавна история на въстановяване. :)

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Последна промяна markovivo на 02 Яну 2013, 12:26, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Дек 2012, 18:57 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 18 Яну 2007, 00:42
Мнения: 524
Местоположение: Асеновград
Страхотна моторетка и занимавка си си намерил. Честито. До колкото знам се справяш страхотно и сам, така че ще се наслаждавам на снимките :D .
За полирането ще помагаме :wink: .

_________________
http://restoration.blog.bg/


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2012, 10:44 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Здравейте,

Понеже работата по мотопеда напредна значително, ще се опитам да наваксам и да споделя какво се случи досега.

След като ми разрешиха да си играя вкъщи, а не на двора, успешно го събрахме в малкият асансьор и качихме на последният етаж, оставихме го няколко дни да свикне с обстановката, започнах да го разглабям. Рамката представлява тръбна конструкция, която преминава в пресовани и заварени ламарини в задната си част под седалката. Заех се с свалянето на пластмасите.

Този модел има и жабка, която е много удобно и практично решение, предвид липсата на място под седалката. Предният спойлер и стойката за краката се свалят с лекота.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Страничните пластмаси, които оригинално са в цвета на рамката също се свалят лесно. Не съм сигурен дали няма да го оставя двуцветен както си беше, харесва ми.
Изображение

Седалката се държи на панта с пружина, закрепена с два болта в предната си част, а отзад е с ключалка. Тази ми се струва удължавана, но ще стигна и до нея след време. Под нея би трябвало да има резервоар за гориво, резервоар за масло, стойка за акумулатор и самият него (това е модела със стартер и съответно 12V инсталация). Под седалката беше останал само резервоара.
Изображение

Свалянето му е лесно - държи се на четири болта и има вакумно кранче, и нивомер.
Изображение

Хубава черта, че мотоциклета функционира и без акумолатор, само мигачите не премигват.
Задният амортисьор се сваля елементарно, този е изтървал.
Изображение

Откачането на жилото за задната спирачка го направих по сложният начин, откъде да видя във всичката тази гняс че планката може да се отвие.
Изображение

Ще спомена тук, че всички жила (предна/задна спирачка, километраж и жило) са за смяна.
След свалянето на жилото за газста и разкачането на буксата на алтернатора/запалването, и масата от двигателя, самият той може да се свали. Добра идея е да не се маха все още централната стойка.
Изображение

Изображение

Имах съмнение, че нивомера не работи - таблото показваше повече от пълен резервоар. След като измерих с мултицета, се оказа че е прекъснат някъде, затова го разглобих.
Изображение

Ето го и прекъсването, доста игра ми беше да успея да го запоя.
Изображение

Опашката, държаща задният стоп и светлините беше почистена заедно с всичко останали пластмаси, и прибрана за по-късно.
Изображение

Изображение

Част от пласмасите имат пукнатини, накрая ще ги лепя и въпреки, че мислех да запазя леко невзрачният вид, май ще се боядисват.
Малко снимки от свалянето на фара и прилежащите пластмаси.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Ръкохватките и приборите са учудващо запазени, липсва само оста на съединителя. Интересно за мен бе предаването на движението на ръкохватката за газста към жилото. Това е първият ми сблъсък с такъв подход, мисля често използван в миналото (жилото остава скито в тръбата на кормилото).
Изображение

Изображение

Изображение

След като се свалят всички кабели и жила, кормилото може да се свали. Почистих го и го прибрах на топло. :)
Изображение

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2012, 11:14 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Последва свалянето на предницата, това също е лесно но си трябва правилният инструмент а не отверка и чук.
Изображение

Изображение

Изображение

Лагерите са със съчми, без сепаратор. Долният е с повече на брой съчми. Ето ги свалени (т.е. събрани от пода) и почистени.
Изображение

Изображение

Свалянето на калника и останалите компоненти от предницата, интересно е че вместо семеринг-и са използвани о-пръстени и шайби. Предницата е от тип trailing front fork и е известна с мекото си возене и силното потъване при прилагане на предна спирачка - оста по която действа спирачката, допълнително сгъва пружината.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Всички компоненти по предницата, почистени, обозначени и прибрани. Барабана, главината и тръбната конструкция ще минат на песъкоструи и боя, понеже някой е ползвал бронза от на баба си печката. Капачката за свързващото звено успях да намеря евтино в интернет, но тази може да я пратя за ново покритие. Така или иначе ще има няколко други детайли, като гривната за фара, които се нуждаят от такова.
Изображение

Почистих кранчето за резервоара, което има позиция PRI за принудително пълнене, независимо дали има вакум от работещ двигател. За да се постави в нея, се маха един гумен тампон под седалката м/у краката и се бърка с отверка.
Изображение

Свалих останалата част от инсталацията и я почистих, имаше няколко лоши връзки, една счупена букса която ще подменя, и масата към двигателя беше прокъсана. Свалих и останалите жила, релета, изправители на напрежение, бобини и т.н., почистих рамата и я подготвих за поправка.
Изображение

Вижда се заварката, не е лоша, но определено има риск за повторно късане на ухото на амортисьора.
Изображение

Ето и резултата от новата заварка.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Има нова допълнително подсигуряваща планка и поправка на скъсаните места. Цялата рама ще мине на песъкоструй и боядисване, надявам се да намеря правилният цвят.
Бях забравил мигачите и ръкохватките. В добро състояние са, почистих и смазах където е нужно.
Изображение

Изображение

Успях да открия в eBay маслен резервоар (в Гърция) и пристигна сравнително бързо.
Изображение

След като бях оправил нивомера и почистил, и частично поправил инсталацията, реших да тествам дали работи показанието за нивото на горивото на таблото. Резултата беше отрицателен. Табла има, има и нови, има и на поносима цена стари, но всички бяха с голямата скала в мили. Този е изцяло в километри - исках да си остане така. Вариант бе да взема един на старо, да отворя и двата, което си е трудно понеже са залепени и да сменя само уреда за нивото. Покрай тези драми и дилеми си направих коледен подарък - Dremel 4000 и го пробвах.
Изображение

Изображение

След като го отворих се чудех дали да не зануля километража, но реших че е по-добре да си остане с оригиналните показания. Стигнах и до набедения показател на ниво.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След доста чесане и една тестова постановка, останових че проблем в самият уред няма - има грешно свързване на клемите към самият уред.
Изображение

Изображение

Затворих, залепих така че впоследствие да мога да го отворя по-лесно, поставих кабелите правилно и вече имам показание за количеството гориво в резервоара. :)

Продължава след малко...

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Последна промяна markovivo на 28 Дек 2012, 16:04, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2012, 11:25 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 20 Ное 2008, 12:16
Мнения: 396
Местоположение: Елена
Мда-а-а...пак червено,....пак разкостено на съставните чарколяци,....аве за тебе няма ли дамажано-пържолени празници??? :mrgreen:

_________________
Това дето го виждате,не е това което става...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Дек 2012, 12:03 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Harizon написа:
Мда-а-а...пак червено,....пак разкостено на съставните чарколяци,....аве за тебе няма ли дамажано-пържолени празници??? :mrgreen:

Червеното си е на късмет, а празниците при мен са си време за депресия, затова се държа зает. :D

Дойде ред и на двигателя.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Калника липсваше, отново с доза късмет открих нов в eBay на прилична цена. Наложих го да видя как ще стои - има нужда да се завари една планка на ауспуха.
Изображение

Изображение

За първи път попадам на подхода описан в ръководството за поправка (Haynes) за скутера, относно почистване на ауспух/резонатор със сода каустик. Запушва се от единия край, пълни се с максимално концентриран разтвор и се оставя ден-два. Интересно ми е дали този метод ще върши работа за почистване на клапите на кросов мотор...

Първо източих маслото от скоростната кутия. Както споменах по-горе, този модел не е със стандартното за скутерите ремъчно предаване с вариатор (Constant Variable Transmission), а има доста по-сложна три-степенна автоматично скоростна кутия.
Изображение

Свалих ауспуха/резонатора и капака върху перката за принудително охлаждане.
Изображение

Изображение
Тук има нужда от леко наваряване в долната част, има отчупено парче.

Свалих и горната капачка и се откри цилиндъра и карбуратора.
Изображение

Нямам представа как този двигател е работил с толкова мръсотия в него.
Изображение

Самата перка и генератора и заплаването.
Изображение

При опита ми за сваляне на капака на трансмисята се сбъсках с любимият силикон, успях само да сваля болтовете и "хранейки" спестилия от гарнитура чиляк, я оставих за десерт. Ето болтовете, няма много еднакви, да не говорим за подходящи...
Изображение

Затова пък главата на цилиндъра изкочи като пуканка.
Изображение

Карбуратора се настани във ваничката за "обгрижване".
Изображение

Изображение

а буталото показа тъжната история, какво се случва като караш без филтър. Цилиндърът е леко пострадал, ще се наложи ремонт.
Изображение

Изображение

Изображение

Тук идва молбата ми. Цилиндъра си е с втулка, за съжаление е стигнал пределният си ремонт - почнал живота си от 41мм, а сега е на пределните 43мм. По-големи бутала не се намират.

Знаете ли къде да ми направят, набият и хонинговат качествено нова втулка 41мм?

Последва с макетен нож неравна борба със силикона, определено бяха се оляли навсякъде! Ето я и трансмисията, последва методично разглабяне и забелязах един лагер за смяна. Впоследствие ще измеря и прегледам в детайли.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Това малкото зъбато, върти маслената помпа.
Изображение

Изображение

Изображение

Зъбното колело за kick-стартера има леко износване, поради огъната планка, но това не пречи на функционирането му. При паленето на този модел за да сработи kick-стартера, трябва да се приложи задна спирачка. Някой упорито се е мъчил, без да успее да го усъзнае. Надирането по зъбното колело е леко, то самото не е отговорно за нищо друго, а огъната планка ще се поправи лесно.
Другото, което видях е как то, е издрало плъзгача на веригата, което още не мога да си го обясня. На самият плъзгач бяха сложили ненужна зегерка, добре че не е паднала и направила беля.
Изображение

Лагера, който беше заминал се намираше в капака. Не стана като по клипчетата - нагряваш с пистолята за топъл въздух и той пада. Е, пак имаше нагряване, но си изобретих "обратен чук" и му помогнах леко.
Изображение

Изображение

Свалих задната главина, накладки и планката предпазваща маслената помпа и маркучите, за да мога да сваля вторичният вал на скоростната кутия.
Изображение

Изображение

Изображение

Изпробвах една смивка (pint remover) от Бриколаж - върши чудесна работа.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Почистих карбуратора. При него има автоматичен смукач - посредством топлопроводим прът се предава топлината на wax елемент, който избутва един клапан. Клапанът има две три положение, първоначално са отворени два прохода, но след запалване на двигателя, посредством вакуум (червената тръбичка с еднопосочният клапан) затваря единият проход. Когато се загрее wax елемента затваря смукача напълно. Когато го купувах при запалване на студено, не можеше да се форсира в началото, според мен елемента затваряше твърде късно. Има настройка, която промених и сега ще затваря по-рано, но трябва да се тества. Освен това, свободният ход и положението на иглата, няма други настройки (освен жигльорите), така че остава само ще поръчам нови гарнитури.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Не се вижда добре, но клапана за затваряне на притока на гориво, за разлика от всички други които съм виждал, няма гумен, а метален връх. Дали е така оригинално?
Изображение

Иглата си беше на позициата описана в ръководството.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Дойде ред и на маслената помпа. Не успях да я накарам да работи, а след разглобяването видях в какво плачевно състояние е. Според мен всичко е станало, когато някои от лошите връзки в инсталацията се е получила, едната беше свързана с индикация за ниско ниво в резервоара за масло. Оттам сигурно е имало блокиране и собственика е изхвърлил разделното мазане и е отрязал маркуча към маслената помпа - дори не го е запушил. Оттам влагата и корозията е причинила това.
Изображение

Изображение

Изображение

Единственото решение е нова помпа, за съжаление е доста скъпа. Дано успея да я намеря, както и стойката за акумолатора.

Това е засега, определено не съм имал толкова работа по никой мотоциклет досега, но не съм и имал чак такъв "дядо". :)

Доскоро!

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2012, 00:08 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 07 Апр 2009, 21:17
Мнения: 368
Местоположение: Варна
Честито и блазе ти (намери с какво да си уплътниш студените дни ) :D Не , че и аз не правя същото де ! Ама другия път да си намериш и нещо синьо за разнообразие. :wink: В същност кой е производител на това чудо на техниката и през кое десетилетие на 20-ти век е произведено :?: Поздрави и ЕДНА ПО- ХУБАВА С ПОВЕЧЕ КИЛОМЕТРИ 2013!!! =D> Баааси какъв съм тъп-не чета заглавието изобщо


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Яну 2013, 13:24 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Здравейте,

Покрай празниците малко свалих темпото, но все пак има какво да споделя.
За да е успешен и добър ремонта, още преди да започна каквото и да е си намерих сервизно ръководство. Интересно е колко малко части се намират, а колко много сервизни ръководства има в мрежата :).
Изображение

Отделно си взех и ръководство за под седалката.
Изображение

След като разглобих и почистих карбуратора, се захванах с reed valves (как се превежда това не знам), чието състояние бе добро.
Изображение

Изображение

Изображение

Дойде ред и на капака на скоростите. Вече бях решил да премахна черната боя и да видя докъде ще го докарам с полирането. Първо трябваше да сваля манивелата за палене.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След като "оголих" съвсем капака го обезмаслих добре и го намазах със смивката. Трябваха ми две итерации за да сваля боята.
Изображение

Изображение

Изображение

Очевидно състоянието на повърхността не е много добро.
Последва прегледа на скоростната кутия. Веригата от коляновият вал към първичният вал на скоростите е в норма.
Изображение

Първияният вал е сравнително прост и открих само една липсваща шайба.
Изображение

Изображение

Вторичният вал имаше малко по-сериозни проблеми. Един аксиален лагер бе с по малък диаметър от втулката върху която стои и касетата на съединителя за трета скорост имаше леки надирания, предполагам от изпаднала гайка.
Изображение

Изображение

Едо и издиранията, както и как изглежда след заглаждане, и премахване на проблемните места.
Изображение

Изображение

Механизма на манивелата е в добро състояние.
Изображение

Състоянието на капака, след първоначалното полиране с голямата машина.
Изображение

Изображение

Изображение

Ето как изглежда след още малко работа с малкият ротационен уред и шкурка 200.
Изображение

А това е незавидното състояние на цилиндъра.
Изображение

Непохватно направените отвори.
Изображение

Известно време нямах никаква алтернатива за поправка или замяна на цилиндъра а после наведнъж се появиха три: Втулката (ризата) да се замени в фирма Ванеса 3, намираща се в с. Доброславци; Цилиндъра от паралелно произвеждания модел Suzuki CL 50 Love, е почти сигурно със същият и може да се намери в Холандия; Открих цял двигател грешно обявен за CL в ebay.
Лесно се спрях на третото евентуално решение и вече пътува към мен.

Главата е в добро състояние, ето я почистена добре.
Изображение

Изображение

Изображение

Ето и някои други чаркове от скоростната кутия, успокоители, зъбното колело на маслената помпа, както и други дребни детайли, почистени.
Изображение

Спирам дотук, има и още.

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2013, 11:53 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Здравейте,
Ето и поредният ъпдейт на темата.

С малко странична помощ, успяхме да развием гайката на коляновият вал, държаща първият центробжен съединител и зъбните колела на първичното предаване, и стартера.
Изображение

Оказа се, че в ръководството грешно бяха дали резбата да е обратна, а в случая е нормална. Това оранжевото е гумен успокоител на веригата на първичното предаване.
Изображение

Ето го и първият центробежен съединител.
Изображение

Изображение

Изображение

Проблеми по него нямаше, беше почистен смазан и прибран, докато му дойде времето за сглобяване.
Изображение

Изображение

По инсталацията беше останало да се оправят само една букса.
Изображение

Изображение

Пристигна и първата поръчка от Миркат, в това число и комплект иснтрументи на учудващо ниска цена.
Изображение

Изображение

За да сваля маховика, поръчах подходящ инструмент от jankomoto.com.
Изображение

За свалянето на бобините е нужна ударна отверка.
Изображение

Изображение

Ударната отверка е необходима и при разцепването на двигателя.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Лагера на остта на задна гума също ще го сменя.
Изображение

Ето и двете половини на картера, почистени.
Изображение

Изображение

Почистени от боята.
Изображение

Тук резервоара му махнах един слой боя, остават още няколко.
Изображение

Понеже нивомера на резервоара на маслото се оказа с различна букса от тази на инсталацията, се наложи да и сложа съответстваща такава.
Изображение

Изображение

Нова гривна около фара също пристигна, както и цяла предница и резервен двигател от eBay, чрез gab_co.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Въпреки привидно лошото му състояние се оказа че ще ми свърши много добра работа. Интересното е, че има доста визуални разлики, за щастие само такива. Капака има надпис Suzuki, цилиндъра и главата също, отсрани предпазителя на перката е пластмасов и куп други. Явно за вътрешният пазар, откъдето е дошъл моят екземпляр са ги правили визуално различни. Въпреки това, частите са взаимно заменяеми.

Това което ми трябваше от двигателя бе маслената помпа и цилиндъра. Цилиндъра имаше скъсани шпилки, но втулката му бе в добро състояни и с оригиналният си размер.
Изображение

Изображение

Изображение

За сметка на това, буталото и в частност лагера не бяха в много добро здраве.
Изображение

Маслената помпа също изглежда добре, но предстои да я тествам.
Изображение

Изображение

С помоща на Юли сменихме втулките м/у цилиндрите.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Вижда се, колко по-добри са отворите на "новата" оригинална втулка. С помоща на фирма в Орландовци (срещу пощата) я разстъргахме и хонинговахме до следващия размер - 41,5мм. След това, внимателно почистих, смазах и прибрах за по-късно цилиндъра.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

От пристигналата предница свалих само амортисьора, който след почистване се оказа в добро състояние.
Изображение

По-малката половина на картера имаше дупка от страната на вентилатора, която беше довела до доста мръсотия там. Отново с помоща на Юли я запушихме и след почистване, замина при останалите прибрани части, да чака своя ред.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Рамата мина на пясъкоструй, грунд, прахова боя 6020 и лак, във фирма PBG.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Стойката за акумулатора е единственото нещо, което остава да намеря, но както се очертава вероятноста е минимална. Затова седнах и внимателно начертах на лист картон, как трябва да изглежда.
Изображение

Изображение

След това я пречертах на CorelDraw и изрязоха във фирма BGSteel от 1,5мм неръждавейка (съвет от Юли, да се използва вместо алуминиева ламарина). Сега остава Юли да завари леглото на акумулатора.
Изображение

Изображение

Вторият отвор го оставих, за да има място за прибиране на инструментите. Страните на леглото на акумулатора също са налични, но ще видите крайният резултат след като Юли направи заварките.

Това е засега. Не съм стоял без работа, нали? :)

Иво

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Фев 2013, 21:39 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 20 Ное 2008, 12:16
Мнения: 396
Местоположение: Елена
Бат Иво,след като го пуснеш по пътната мрежа на родината,може ли да се запиша да ме повозиш малко....Не смея да си поискам "кръгче",понеже тоз змей е серия CS/сиреч ного бръз и палав/,и не мога го устиска.... :mrgreen:

_________________
Това дето го виждате,не е това което става...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Фев 2013, 22:25 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
С двама предполагам че ще се "задъха" :mrgreen: , но разбира се, че ще може да го покараш. Реставрирам го не за музея, а за реално ползване.

Днес вилката, главините и двете стари джанти заминаха за боя. Поръчката от Миркат все още се бави, затова и не мога да заторя двете половини на картера.

Надявам се скоро да има още за показване.

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Мар 2013, 20:26 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Здравейте,

Този път ще направя няколко по-кратки поста, понеже страницата взе да се претоварва от многото снимки.

Така изглеждаха двете оригинални джанти, барабаните и предното окачване, подготвени за прахово боядисване/
Изображение

Изображение

За да може в бъдеще да се пререгистрира при нужда, номера и част от оригиналната боя на рамата трябваше да бъдат запазени. Там, където стоеше лепенката, залепих прозрачно фолио на 3М, за да предотвратя ръжда.
Изображение

Лявата половина на картера, след свалянето на боята и почистване.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След като не успях да намеря никъде оригиналната стойка на акумулатора, както споменах преди, се напънах и начертах. Рязането, както споменах бе във фирма BG Steel, а Юли я завърши професионално със заварките си.
Изображение

Изображение

Джантите, предното окачване и барабаните се върнаха от прахово в цвят металик, с основа грунд и финиш лак. Сложил съм и новата джанта, която ще подмени по-кривата от оригиналните, за сравнение. Тя беше без лак, нещо което е вече поправено. :)
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Изображение

Последва сглобяването на предното окачване, с нови жила, О-пръстени и маншон за жилото на спирачката.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Спирам до тук този пост, надявам се скоро да се пренесем на друга страница. :)

П.С. Ако някой е забелязал CD-то на бюрото ми, да взема да поясня, за да не стават обърквания. Служи да ми напомня, че винаги може да е и по-зле, примерно да ми се наложи да го изслушам. :mrgreen:

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2013, 09:53 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Дубрютру на 'сички,

да продължа...
Понеже резервоара, както предполагам сте забелязали, бе преминал внимателното "обгрижване" с баданарката и толова красивата кафеникава боя, ми се образуваха неприятни киселини в стомаха. След известно време умуване, стигнах до извода, лъскавото си е лъскаво. :)

Ето така изглеждаше след няколко минавания със смивка.
Изображение

А ето така, след финалното почистване и пръскане с лак.
Изображение

Най-накрая дойде очакваният момент в който започнах обратното събиране на двигателя.
Изображение

Естествено, вече разполагах с всички необходими гарнитури, семеринги и прочие.
Изображение

Изображение

Коляновият вал, в доста добро според мен състояние, му беше домъчняло за картерите.
Изображение

Между картерите няма гарнитура и ползвах температуро и маслоустойчива течна такава на Loctite, с приятен розов цвят.
Изображение

Изображение

След като дадох достатъчно време спокойствие на картерите, започнах сглобяването на тристепенната автоматична предавателна кутия.
Изображение

Центробежният първичен съединител.
Изображение

Нов лагер на вторичният вал към задната гума и нови семеринг за механизъма на кик стартера.
Изображение

Изображение

Изображение

Нова законтряща шайба на съединителя, на коляновият вал.
Изображение

Досглобяване на цялата предавателна кутия.
Изображение

Изображение

Изображение

Капака на скоростната кутия, реших също да го пръсна с лак, а времето ще покаже дали е достатъчно трайно.
Изображение

Изображение

Изображение

Предваритено бях почистил контактните повърхности на капака и картера от силикона.
Изображение

Нов лагер за първичният скоростен вал и нова семеринг за кик стартера.
Изображение

Изображение

Изображение

Сглобен кик стартер механизма.
Изображение

Изображение

Естествено този път ще се ползва гарнитура за капака.
Изображение

Нови EBC накладки за задната спирачка.
Изображение

следва продължение...

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2013, 10:15 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Лека представа, как ще изглежда стойката за акумулатора и резервоара в рамата.
Изображение

Изображение

Задният амортисьор беше изтървал, затова поръчах нов. За съжаление е приблизително 15мм по-къс, но е с по-силна пружина. Спорно е дали като цяло ще стане по-нисък отпреди, заради по-силната пружина, след сглабянето ще стане ясно дали трябва да се смени. Също така долното ухо е за болт с 8мм резба, а не с 10мм, но това лесно се поправя.
Изображение

Изображение

Буталото, 0.5мм над първият размер, както и буталният болт ги проверих. Проверката нали била висша форма на доверие.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

По вече събраните картери оставаше да се сложи магнета, стартера и да се набият новите втулки по окачването.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

От прахова боя се върнаха, централната стойка, капака на вентилатора на принудителното охлаждане и стойката за краката.
Изображение

Изображение

Изображение

Централната стойка получи нов гумени стопер.
Изображение

На този етап, двигателя придоби този вид.
Изображение

Декември, миналата година, бях купил пачи крак с цел да изработя странична стойка, но така и не го сторих до този момент. За голяма изненада открих нова оригинална странична стойка в eBay, на прилична цена, която пристигна в комплект дори с инструкции за монтаж.
Изображение

Изображение

Определено нямаше как да направя ръчно, нещо толкова добро.
Изображение

Понеже по двигателя нямаше нито един оригинален болт, а на донора за голям късмет всички бяха в добро здраве, се наложи само да ги почистя и разменя.
Изображение

Ето как изглежда капака, вече стегнат.
Изображение

За игленият лагер на буталото, отново използвах Сузуки България, просто не ми се рискуваше с менте. След като пристигна, вече можех да се заема със сглабянето на цилиндъра и буталото.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Доколкото успях да измеря, просвета между буталото и цилиндъра беше в норма.
Изображение

Изображение

Главата, както и цилиндъра ги затворих с нови гарнитури и ги стегнах по ръководството.
Изображение

Клапите, отдавна почистени и проверени, са си елементарни за поставяне.
Изображение

Изображение

За карбуратора гарнитурите също бяха пристигнали.
Изображение

Изображение

Термопроводимият прът, предаващ топлина от цилиндъра, към автоматичният смукач се слага с термопаста.
Изображение

Изображение

Изображение

следва продължение...

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Мар 2013, 10:21 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Капака за вентилатора, след боя изглеждаше много добре, но явно от удар не прилягаше добре. От донора, капака бе пластмасов и след кратък размисъл, реших да ги разменя.
Изображение

Дори ползвах малко черен силикон на Loctite, за да уплътня напълно и предотвратя, доколкото е възможно, нахлуването на мръсотия и влага.
Изображение

Изображение

Двигателя вече изглеждаше така.
Изображение

Сглобих предницата в рамата като ползвах грес с молибден, не знам дали това е най добре. Вече бях сложил инсталацията по рамата.
Изображение

Изображение

Тези втулки по задното окачване бяха направо размазани, така че логично използвах нови.
Изображение

Изображение

Изображение

Това е засега, в момента мотоциклета си е на джантите, но има още малко работа по него. Преди дори и да се захвана с пластмасите ще го разработвам, но точно кога ще стане, никой не знае.

Скоро ще има още! :)

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2013, 14:58 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Здравейте,

Както споменах, скутера си стоеше вече на джантите, които по-късно бяха обути с нови гуми Heidenhau.
Изображение

Изображение

Всичките нови жила - газ, спирачки, километраж, бяха поставени.
Изображение

Изображение

Въздушният ф-р, основният виновник за лошото състояние на цилиндър/бутало, го замених. Не пропуснах да почистя и всички прилежащи компоненти. Използвах масло за филтри на Motul.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Новият амортисьор, вече поправен.
Изображение

Изображение

Изображение

Това е комплекта нови всесезони гуми Heidenhau K58.
Изображение

Изображение

Изображение

Резервоара за масло с датчика и маслопровода си заеха мястото. Измарих и минималното количество масло, под което лампата светва - 500мл.
Изображение

Под седалката вече изглежда така.
Изображение

Маслената помпа от резервният двигател, след поставянето и трябва да се обезвъздуши. За по-сигурно в първите два литра бензин добавих по 10мл масло.
Изображение

Приятел в предишната работа ми бе изработил лепенки, една от които влезе в употреба.
Изображение

Подкалника, вече закрепен стабилно.
Изображение

А ето така се качва скутер в малък асансьор.
Изображение

Последва и разработката. След няколко ритания без контакт, с цел да се напълни карбуратора, скутера запали от първото ритане. Естествено с димна завеса, докато изхвърли излишното масло от картера.
Изображение

Изображение

Последва няколко кръгчета, към 15км из квартала от мен, гордият собственик и от двамата накуп връз мъника.
Изображение

Изображение

Ето и как изглеждаше скутера на този етап, в този хубав слънчев ден.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Виждате колко професионално съм закрепил скоростомера. :) Засега регистрирахме максимална малко под 50км/ч, но се оказа че задната спирачка задържала. След поправката, ще бъде засечен с GPS. :D

Сега приключих с поправката на спойлерите, смазах всички жила и още куп други дребни неща. Като го събера със спойлерите, ще пусна няколко финални снимки. :)

Засега толкоз, скоро още.

Иво

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2013, 20:25 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 07 Апр 2009, 21:17
Мнения: 368
Местоположение: Варна
Браво на скутера , че е запалил от раз ! На тебе няма какво да ти казвам браво , че си луд за вързване ( а на такива не се казва браво ) :lol: . Сега остана да видим снимки на тоя скутер на Паметника Шипка и на тв. кула на вр. Снежанка на Пампорово :D . ООООО , щях да забравя: ЧЕ ТОЙ СКУТЕРА НЕ Е ТВОЙ , ХИЧ НЕДЕЙ ДА СЕ ПЪЧИШ ОТГОРЕ МУ !
Сега сериозно : Ако наистина мислиш да обикаляш Родината с него , според мен си преработи седалката за да имаш място за багаж и му измисли нещо против кражба(не , че се сещам какво , че тежи сигурно към 80 кила и ще влезе във всеки багажник ). ПОЗДРАВИ и да знаеш , че в КАТ МНОГО ЩЕ МУ СЕ КЕФЯТ(ВЗЕМИ СИ ЕДНАКЪВ НОМЕР КАТО МУТРИТЕ ) :mrgreen:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Апр 2013, 16:03 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 01 Мар 2010, 19:19
Мнения: 223
Местоположение: Варна
За пореден път оставам без думи =D>


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Май 2013, 07:40 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 18 Яну 2007, 00:42
Мнения: 524
Местоположение: Асеновград
Иво, време е да ни покажеш снимки на завършения проект! Да не би вече да си го накичил с палатката?

_________________
http://restoration.blog.bg/


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com