Дата и час: 16 Юли 2018, 19:04

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 28 Окт 2012, 22:17 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 30 Апр 2007, 10:49
Мнения: 623
Местоположение: София
Сега ще ви кажа какво е ЕДИНСТВЕНОТО постоянно решение на проблема със стартерите или по - точно бендиксите на първото поколение Вираго от 1981 до 1983 година.Понеже съм драка и като прочета някъде ,че някой е успял да ъпгрейдне нещо и то е станало по-добре от както е,решавам и аз да пробвам.Случайно попаднах на една тема в един форум в Америка и ей така на майтап взех ,че го приложих на моя мотор и резултата е превъзходен.Общо взето разликите в 3-те поколения на големите двигатели Вираго са доста малки ,да не кажа ,че са почти еднакви.Разликата между първото (1981~83 - 1984~85) е само левия капак на двигателя,който е преправен точно с цел решаването на този проблем.А при третото променат още малко този и другия капак на двигателя,сменят карбураторите и добавят бензинова помпа.

Това е първият капак на двигателя:

Изображение

Това е на 2рото поколение:

Изображение

А този е на третото:

Изображение

Проблема в бендикса на първото поколение е,че е хвърлящ.Демек едно зъбно колело се "изстрелва" и зацепва маховика докато се върти.Все едно да превключиш скорост без съединител.Оттам идва и проблема.Това зъбно колело се износва,а заедно с него и зъбното колело на маховика.Колкото и да се подменят с нови - след време пак се износват.
При следвашото поколение Ямаха изчистват този проблем като на въпросният капак слагат един шалтер ,малко по-различен бендикс и по голямо рамо на стартера.Този шалтер механично зацепва бендикса и чак след това завърта стартера,така че зъбните колела на бендикса и статора да са в покой,докато не бъдат зацепени

Изображение

Изображение

Ко решите да правите този ъпгрейд е най-добре да намерите капак от модел от второто поколение,защото там капака е на практика същия като на първото ,но само е добавен този шалтер и всичко е взаимнозаменяемо и директо се сглобява.Обаче точно тези капаци са кът и ги няма почти никъде.
Аз направих моя с части от Вираго 1990 750 кубика.Разликата там е,че маховика е по-дебел:

Изображение

и има разликавъв височината на маховика и датчиците ,които се полагат на самия капак:

Изображение

http://alfa.kachi-snimka.info/images/klz1351451097g.JPG

Решението е следното.На струг се правят дистанционни втулки,предварително изчислени,така,че статора да попада където трябва (иначе не влиза докрай) съответно и датчиците за искрата.

Това са размерите на втулките:

3 втулки всяка по 9мм да повдигат статора.
2 втулки всяка по 12,2мм под всеки датчик.
1 втулка 11,5mm между датчиците.

(забравих да го снимам това - извинявам се,надявам се да сте ме разбрали)

Вадите ЦЕЛИЯ БЕНДИКС:

Изображение

И на негово място слагате новият модел.

Изображение

Слагате новия стартер и затваряте капака внимателно както си се прави.

Сега идва връзването на тоците.Прави се малка промяна в оригиналното.Ето схема:

Изображение

И това е.Вече няма да имате проблеми със стартера.
ИМА ЕДНА ВАЖНА ПОДРОБНОСТ.НЕ ВСИЧКИ ВИРАГО 750 ИМАТ ТАЗИ ДУПКА:

Изображение

БЕЗ НАЛИЧИЕТО НА ТОЗИ ОТВОР В КАРТЕРА ,НЯМА НА КАКВО ДА СЕ ЗАКАЧИ ЛОСТА ,КОЙТО МЕХАНИЧНО ЗАЦЕПВА БЕНДИКСА:

Изображение

АКО ТАЗИ ДУПКА ЛИПСВА НЕМОЖЕ ДА НАПРАВИТЕ ЪПГРЕЙДА - СЪЖАЛЯВАМ.
ВСИЧКИ 920 И 1000 ИМАТ ОТВОРА,НО ПРИ НЯКОИ 750 ЛИПСВА,ЗАТОВА ПЪРВО ОТВОРЕТЕ КАПАКА ДА ВИДИТЕ И ТОГАВА ТЪРСЕТЕ ЧАСТИ.

Частите които ви трябват са това:

Изображение

Надявам се да съм помогнал,при мен работи перфектно и най накрая нама да имам главоболия с тоя скапан стартер!!!

_________________
YAMAHA XV 1000 VIRAGO MIDNIGHT SPECIAL
SUZUKI VS 1400 INTRUDER
GUITAR SICKNESS!!!
THRASH METAL FOREVER!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2012, 21:40 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 30 Апр 2007, 10:49
Мнения: 623
Местоположение: София
Ето как стои на моя мотор:

Изображение

Това е въпросния шалтер:

Изображение

_________________
YAMAHA XV 1000 VIRAGO MIDNIGHT SPECIAL
SUZUKI VS 1400 INTRUDER
GUITAR SICKNESS!!!
THRASH METAL FOREVER!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Дек 2012, 00:14 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 08 Яну 2004, 18:09
Мнения: 2075
Местоположение: Sofia
бравос, бравос...
...хубаво нещо е това четенето,
а още повече прилагането на прочетеното ;)

губиш обаче величавия звук на чупещи се зъби и радоста да чуеш как всичко се завърта и мотора пали...
...е 'сссииии кефа...
аз тъкмо се каня да купувам нов стартер (всички други чарколя вече са на линия)
ще запазя оригинала (и без това баба сигурно ще се пали не повече от 20-тина пъти на година)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Дек 2012, 19:06 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 30 Апр 2007, 10:49
Мнения: 623
Местоположение: София
Хах,що само 20 бе.Да не си решил да я правиш Show Bike :) ?

Майтапа на страна, да си купуваш нов бендикс през 2-3 години си е чисто разхищение имайки на предвид ,че намерих всички части за ъпгрейда на пакетна цена от 300лв барабар със стартера от третото поколение.

_________________
YAMAHA XV 1000 VIRAGO MIDNIGHT SPECIAL
SUZUKI VS 1400 INTRUDER
GUITAR SICKNESS!!!
THRASH METAL FOREVER!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com