Дата и час: 14 Дек 2018, 14:56

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2018, 23:52 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 25 Мар 2010, 17:34
Мнения: 70
Местоположение: Сливен
Здравейте, след като изтървах мотора изглежда ротора започна да опира в капака и мотора немжое да запали.

Мотор, Pegaso 650 i.e 2001

Симптоми

Яко трещене при завъртане на стартера, салбо въртене на стартера, спад на тока до 6-7 вотла при завъртане, частично или тотално блокиране на въртенето на стартера, мъждукащи лампи, "обратна експлозия" (връщане през въздушен филтър).

Проведени диагностики
Стартер, проверен и почистен отвътре. Стартова бобина изправна. Бензиновата помпа се чува и хвърля гориво през отворена рейка. Акумулатор зареден и изправен, спада в тока под 9 волта се получава и при захраване с функциониращ акумулатор от кола, 60 ампера. Свеща дава искра и съпротивление в норма. Запалителна бобина в норма на първичен кръг, вторичния кръг не дава показания, мултицет символ "OL" където трябва да даде 10к ома. При отпуснат капак на алтернатора няма чукане и дране и спада на тока е до 10.5 волта, абосулютно в норма (проблема е, че с отворен капак на алтернатора се губи компресията). Pick up и температурен датчинк на антифриза, в норма. Статора също е изправен.

Във вътрешната част на капака на алтернатора се виждат издълбани канали от триене на ротора. Вероятно от затрудненото въртене на алтернатора и старта винаги е бавен (slow cranking) но, след изтърването се e разместил или огънал капака и сега ротора опира прекалено много.
Изрязах си нова гарнитура от клингирит 1.5мм но, като стегна капака пак почва дере и блокира. Чудя се дали 2-2.5мм гарнитура няма да отдалечати капака прекалено много и пикъп датчика да спре да подава коректен сигнал за искра. Също при толкова дебела гарнитура вероятно ще трябват и шайбички, нещо което да обере луфта на зъбното колело свързано със статера. Днес успях да го заклиня в колелото на стартера поради увеличен луфт при тестовете, отклинването не е приятно. Също трябва да видя дали предните малоумни собственици не са подлагали нещо зад ротора и той за това да седи по напред но, още нямам нужния инструмент.

Така, многото обяснения са защото зад този капак може би e единственото слабо място на пегасото и може да е от полза на някой. А някой ако има предложения как да накарам ротора да не задира в капака си без да си прецакам искрата, ще съм много балгодарен. И нормално ли е запалителната бобина да не може да бъде измерена с мутицет и да работи нормално?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2018, 13:24 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1155
Местоположение: София
Я, дай някоя и друга снимка, че нещо не мога да си представя какъв ще да е тоя капак над ротора, дето като го няма и ще се губи компресията.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2018, 14:40 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 25 Мар 2010, 17:34
Мнения: 70
Местоположение: Сливен
Ето https://faq.f650.com/FAQs/Photos/TransmissionPhotos/269-Alternator.jpg От F650 е, почти същото.

На теория не трябва да губи компресия от там ама май си губи.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2018, 21:28 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1155
Местоположение: София
Е, ако губи компресия от там, значи имаш проблем със сегментите/буталото. Първо оправи това пък после му мисли за задирането на капака (ако продължи да го има).


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Сеп 2018, 14:12 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 25 Мар 2010, 17:34
Мнения: 70
Местоположение: Сливен
Може и с картера да се окаже проблема. Ако е сегменти и бутало няма ли да ми върви зле и да гори много масло и гориво? Ден-два преди да ми направи проблем го карах, вървеше нормално, има си ряз, няма чукания, няма дранета при каране, само старта е някъв странен. И разхода е нормален, средно 5/100, под 5 извънградско.

Снощи като го ръчках установих, че прекалено трудно се върти на ръка. С откачени свещ и стартер и на свободна скорост. Работата отива на счупен лагер или нещо по гадно. Следите от триене в капака на алтернатора явно ме подвеждат, че от там върти трудно. Коварна работа, оня ден със отпусант капак въртеше без проблем, снощи без капак ще ми изгори кабела на стартера от зор...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Сеп 2018, 21:23 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1155
Местоположение: София
Аз изхождам от твърдението ти, че като махнеш капака и губи компресия. В картера нямаш (голямо) налягане, т.е. ако там надува това може да става само покрай сегментите. Щом без свещ не върти лесно значи имаш друг проблем и начинът е разглабяне отгоре надолу, т.е. почваш по веригата глава, цилиндър, цепене на картер докато намериш какво се счупило.

За всеки случай провери и отдушника на картера дали е отпушен, макар че много малко вероятно от там да идва проблема.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Сеп 2018, 01:12 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 25 Мар 2010, 17:34
Мнения: 70
Местоположение: Сливен
Аз някои термни може и да не ги ползвам правилно. Дойде ми инструмента за издърпване на ротора. Мисля, че се разкри проблема. Макар, че теоритично не мога да си обясня как пръснатия еднопосочен лагер "бендикс" може да блокира остта на маховика. И не очаквах предните да са били чак такива /обидни думи/.

Шайбата между голямото зъбно колело и ротора се оказа самоделно извращение което няма място по мотора. Препомагам за това ротора е изнесен напред и е драл в капака. Гаврили са се и със зъбното колело.

Линквам снимки. Без тези боклуци двигателя май се върти нормално, със шестограм. С тях едва се въртеше с голям гаечен ключ.

https://photos.app.goo.gl/2iPV3ZNJ3Tejy4heA

Тябват ми ново зъбно колело и шайбата където влиза еднопосочния лагер. При Pegaso i.e шайбата и ротора са различни от Cube.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Окт 2018, 21:39 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 19 Яну 2014, 12:56
Мнения: 3
Евала на стругаря по-некадърно изпълнение не съм виждал. Иначе на зъбното колело с горещо-пресова сглобка се набива лагерна черупка с външен диам. 52мм за да се използва циментацията му. С така ремонтирано колело карам вече 10к км.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 25 Окт 2018, 08:46 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 19 Яну 2014, 12:56
Мнения: 3
Ето ти един пример за изработка, работещ вече хиляди км.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com