Дата и час: 16 Авг 2018, 20:25

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 182 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2006, 01:16 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2006, 16:25
Мнения: 2243
Местоположение: София
Ретроносталгия "измъчва" дизайнерите на "Дукати"


"Нашите мечти живеят в състезателни легенди като Пол Смарт, който ни помогна да запишем най-славните страници в световния мотоциклетизъм. Нашите мечти живеят в класическите форми, в богатите детайли и в цветовете на спортните модели "Дукати" от 70-те години", заяви неотдавна в Токио шефът на компанията Фредерико Миноли при представянето на най-новите модели за 2004 г. И трите мотоциклета олицетворяват великолепната смесица между супертехнологиите, "запазена марка" на Борго Пиенале, и красотата на непреходния "Дукати" дизайн. Моделите "Пол Смарт", "Спорт 1000" и "GT 1000" са нов израз тази философия. Всички те са екипирани с един и същ дезмодронен двигател, наречен "Дезмо 1000 DS", с максимална мощност 84 к.с. и L образно разположение на цилиндрите. Всички те интерпретират под различна форма класическия мотоциклетен дизайн от близкото минало. Както винаги в тях отново са намерили израз и артистични конструкторски решения, затвърждаващи представата за "Дукати" като символ на социален престиж.
Вероятно "Дукати Спорт 1000" е най-атрактивният от трите прототипа. Без да изглежда прекалено състезателен рейсър както "Пол Смарт", "Спорт" ще се хареса на онези, които търсят духа на 70-те и 80-те. Той ще бъде оценен и от почитателите на нейкид класата, заради атрактивния дизайн на откритите "площи" на машината. Жълтият цвят се приема добре и от заклетите дукатисти в Италия, въпреки че компанията е по-известна на Апенините с традиционната си привързаност към червената боя. Тя обаче е запазена само за най-бързите спортно-състезателни машини от рода на модела 999. Носталгично класическият дизайн не стои никак ретро, а модернистично. Така например седалката на "Спорт 1000" е много близка до тази на новия "Воксан Кафе Рейсър".
Когато погледнете право в "очите" Пол Смарт, не може да не си спомните, че през 1998 г. "Дукати" показа един дизайнерски бестселър, наречен МН900. От него бяха произведени не повече от 100-тина екземпляра, което го превърна в колекционерски хит. Сега този модел сякаш се появява под нова форма и име. Пол Смарт носи името на един от най-добрите състезатели на "Дукати", който за първи път излиза на състезанието "200-те мили на "Имола" през 1972 г. с двуцилиндров, V-образен двигател, с ъгъла на цилиндрите под 90 градуса. С него е спечелена и титлата през същата година. Формите на Пол Смарт са подчертано класически, въпреки че в техниката няма нищо старомодно. Предпазният щит, в който е поставен предният фар, е удължен и заоблен в духа на отминалите времена Носещата рама използва стоманени тръби с формата на плетеница. Тези, които са се надявали, че тази машина е направена за някакви максимални състезателни рекорди, се заблуждават. "Дукати" разполага с достатъчно други "оръжия" в това отношение. Целта тук е повече естетическа, без да се подценява и чисто състезателната същност и характер на модела.
"Дукати GT 1000" е отговор на "ценностната криза", завладяла, както смятат някои "критици", съвременния мотоциклет. В търсене на "истината" и най-атрактивни външни форми някои дизайнери поемат назад във времето, търсейки точно там вдъхновение. Носталгията по класиката е оставила своя отпечатък върху почти всеки детайл - омекотени по форма резервоар и седалка, високо разположено кормило, традиционен тип преден калник. При окачването отзад откриваме класическото присъствие на двойка амортисьори и два дълги хромирани ауспуха, по-един от всяка страна. Предният фар също е кръгъл естествено. Седалката пък е почти хоризонтална и двуместна, силно наподобяваща на такива съвременни ретромодели като "Триумф Бонвил" и "Кавазаки W 650". Въпреки че ударението в разработката е поставено върху стила и излъчването, това не означава, че моделът няма с какво да се похвали откъм визия и технически показатели. Фактът сам по себе си, че използва 17-цолови гуми, характерни за суперспортния клас, както и присъствието на относително мощен двигател (8,5 Кгм при 6000/мин) предвещават големи емоции на бъдещите собственици.http://www.ducati.com/bikes/my2006/ducatiModel.jhtml?family=sportclassic&modelName=SPORT1000-06


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 05 Фев 2006, 17:52 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2006, 16:25
Мнения: 2243
Местоположение: София
Този път съм решил да ви светна за Десмоседичи...
Дукати...тази фирма е нещо като Ферари за мотоциклетизма.Моторите и са истинско произведение на изкуството,а звукът от тях може да засенчи и Виенската опера например(преди и аз го смятах за надценяване,но не и от както имам шанса да притежавам Дукати Монстър Дарк 620 и.е. от 2002 година).Отново като Ферари запазеният и цвят е червеното-наистина моторите им са невероятно красиви.
Основната обаче прилика с империята на починалия през 1988 Енцо е обаче,че както там,така и тук машините им за пътя се правят изцяло от опита от пистите и за пистите.Вижте например Дукати 999 или 749..от окачването Олинс до сухия съединител..
Та въпросната компания преди няколко години взе решението да се завърна в най-висшата форма на мотоциклетен спорт-а именно Мотоциклетната Гранд При.
Проекта за мотор беше започнат на практика от абсолютна нула.Едно от най важните решения беше изборът на двигател.Първоначалната идея на Дукати е била 2 цилидров V двигател с овални бутала.Но в крайна сметка умните инженери разбраха,че за Мото ГП е необходимо изключително и само много много мощност,която откровенно казано 2 цилидров двигател не може да предостави в таква степен.Например техния Тестастрета двигател от Супербайк-пак еднолитров двуцилиндров по това време имаше около 190 конски сили-доста по-малко всравнение с постигнатото от Хондата в Мото ГП например.А като прибавим и ,че по правила 2 цилиндровия може да е по-лек едва с 10 кг това определено изкочи от главите на проектантите.Вече някъде по това време в главата на някой инженер се е зародила идеята за Туинпулс система.Въпросното нещо е една много интересна идейка-ето как работи:Взимаме един 4 цилидров агрегат и въпреки,че е с 4 цилиндъра с Туинпулс той запазва обичайните характеристики на 2 цилидров V-еластичност и "отношение" със задната гума на мотоциклета.За разлика от обичаен 4 цилиндрак ,където 4те цилиндъра имат различно време за подаване на искра,тук на всеки ред от цилиндри се подава искра по едно и също време.Просто машинката е 4 цилиндров Ви туин :) Но и не трябва да се пренебрегва факта,че не може само да се пипне електрониката тук таме и да само да се промени редът на работа за да се получи туинпулс-всичко трябва да е съобразено с "доставката" на мощността и коренното различно натоварване на отделните елементи(от които най-пряко азсегнат коляновия вал ,които трябва да е съвсем различен).
На практика тази система често води и до спад в пиковата мощност,но не и в този случай.Тук идва още една уникална черта на машината.Тя се крие и в прекалено много сериини мотоциклети и изключително стара-става въпрос естествено за системата,която контролира движението на клапаните-Десмодромик.Навярно не е приятно,когато я имаш на сериината си машинка и трябва да даваш по 600 долара на всеки няколко месеца за да се подържа.След това ще публикувам няколко снимки за да ви покажа точно как работи,защото е трудно да се обясни без чертежче,но иначе принципа е много прост-при обикновените двигатели клапаните се отварят силово с помощта на гърбицата на разпределителния вал и евентуално повдигач или кобилица,и се затварят с помощта на пружината.Тук пружина липсва-за сметка натова намираме една крайно интересно система от вал и няколко "колелца"(както казах ще пусна картинки),която затваря силово клапаните.Резултата от това-много ама наистина много високи обороти.Като прибавиш и към това вече станалата философия на Дукати да намалят хода на буталото за сметка на оборотите..ефекта от Туинпулс се неутрализира напълно-още повече-получава се най-мощния мотор в Мото ГП-както каза един от инженерите тази година при откриването на новото Дукати Десмоседичи за 2005-"Почти винаги ездачите искат още и още мощност-не и при нас-нашия Десмоседичи двигател дава всичко необходимо,че и повече."(все пак чудовището достига над 18 000 оборота!И то с лекота!)
Забравих да спомена,че и ъгълът между цилиндрите не може да изненада всеки погледнал малко техническите характеристики на някое Дукати-90 градуса.
След това трябваше и да се направи достойна ходова част и електроника за този двигател произведение на изкуството.Тук отново нищо не ме изненада-тибичната тръбна конструкция позната ни от 999,998,996,916...окачването е дело на магьосниците от Олинс,а голяма част от електрониката(включително и управлението на двигателя) от Магнети Марели.
В резултат се получи един изключително конкурентно способен мотоциклет-все пак взе една(макар и спорна) победа на Каталуня през 2003.
За мен проекта на Дукати има голямо бъдеще,но не мисля,че просто развитието на проект от такава класа беше достойно за Трой Бейлис например.Същото важи и за сегашните им ездачи-Лорис и Чека.Сигурен съм,че ако Вале отиде там след 2006(доста вероятно) нещата ще потръгнат в друга посока.
И след първия сезон на Дукати,които хич не беше зле дойде вторият.Преди да дам моето мнение ето някои друг факт относно промените за 2004 година:Както и пичовете от Дукати се изразиха-тук не става въпрос за революция ,а за еволюция.Ето някой от новите елементи:
Нов преден калник резултат от аеродинамичните тестове в тръбите.Въпросния комопонент и подобрява потока към радиатора.
Освен това Дукати също като Хонда се стреми към перфектно централизиране на масите и взе някой идейки от тях-например представения през 2004 резервоар,който продължава чак под седалката за оптимизиране на центъра на тежестта като цяло.
Спойлерите и аерото на машината бяха доста променени,като бяха запазени напрактика почти същите характеристики на въздушно съпротивление,но с по-добро използване на въздуха за охлаждане.
Видяхме още нова задна вилка със подобни на миналотогодишната характеристики ,но значително олекнала.А иначе в предното окачване-отново беше Олинс но вместо 50 мм,вилката беше 42!Интересно решение,което най-вече се свързва с олекотяването на мотоциклета,а относно възможностите на новия елемент-трудно е да се каже,защото навлизаме в дебрите на различните стилове на каране.
А относно рамата-аз лично не забелязах промени-единствено от Дукати твърдят,че са променили "закачането" на двигателя и леко са облекчили работата на механиците.Това не сам го видял,но ми е интересно и ако някои разполага със подходящи снимки на това,нека ги постне моля.
А и не трябва да пренебрагваме и развитието на Магнети Марели за 2004 година-хардуера беше същият но не и софтуерът.
Още видяхме и нова въздушна кутия за да се оптимизират стойностите на въртящия момент и мощността по най-добър начин.
Но определено технически най-интересно беше решението на Дукати относно ауспуховата система.Първоначално беше "2-1".Да точно така въпреки,че става въпрос за 4 цилиндров агрегат манията на Дукати към прилика с V 2 цилиндров сложи един изпускателен колектор за всеки ред от цилиндри.Естествено след меко казано лошия старт на 2004 това решения беше променено и отново говорим за "4-1" ако не се лъжа-не съм сигурен дали сега са с "4-2-1" или "4-1"...
Та след сезон 2004,които беше близък до този от 2003(ако не и по-лош) стигаме до машината Desmosedici GP5 за 2005 година.Естествено най-голямата промяна тук са гумите Бриджстоун.Дали това е било добро или лошо решение-ще откажа да коментирам.Причината поради,която преминаха на тях беше,че инженерите си казаха след магията на Роси с Ямаха от 04,че единствения начин да почнат да побеждават е да направят нещо малко по-радикално и зарязаха Мишлен.Вече цялата конструкция и управляемост на мотора се насочи към спецификациите на гумите(и стила на ездачите също).А иначе промените не бяха толкова значими както през 2004 на пример-още си е тази обратна 42 мм вилка,все още си е същия двигател и т.н.( е има новости но нищо радикално).
И ето ,че сега сме на средата на сезона и това май се очертава поредния нормален сезон за Дукати..нито зле..нито отлично.
В едно съм сигурен-проекта Десмоседичи има голямо бъдещте ако бъде развит в правилната посока.http://www.ducati.com/racing/06/gp/bike/index.jhtml?family=gpteam&modelName=d16gp6


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2006, 17:47 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2006, 16:25
Мнения: 2243
Местоположение: София
Гледам няма никакви отзиви по темата (монолозите относно "Марката")...,но пък 153 юзъра са погледнали.
Много сте ми срамежливички :)
Та идеята ми е...така и така я има вече - тук да се обменят ЛИЧНИ впечатления ,съвети за майстори,части,уеб ресурси и т.н. - така и така се броим на пръсти...
може и по някоя снимчица да постнете :D
http://www.buschandbusch.com/ducatisuite/index.html


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 21 Мар 2006, 18:52 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 27 Фев 2006, 23:53
Мнения: 128
Местоположение: Nürnberg-De
Ето го и моя звер в леко naked вариянт.
http://www.bikepics.com/pics/pics/ducat ... 545840.jpg
И разбирасе по-добрата колекция :D
http://www.bikepics.com/pics/pics/ducat ... 537406.jpg


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Мар 2006, 14:25 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 08 Яну 2004, 18:09
Мнения: 2075
Местоположение: Sofia
Пич,
понеже си явно фен ... препоръчвам ти броя на Мотосиклетисмо който е в момента по будките /и някои бензиностанции/ - от м.11.2005 - статия за Дукати Спорт 1000 - Пол Смарт Л.Е. на 11 страници.
Сигурен съм, че ще ти допадне... както стана с мен

А иначе италианските машини са страхотни,
а това че няма толкова отзиви тук ... - сигурно не се учудваш, че заради цените на тези машинки /и поддръжката им/ българските им притежатели наистина се броят на пръсти.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Мар 2006, 15:40 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2006, 16:25
Мнения: 2243
Местоположение: София
@Чоки
10х (ама че ссскъпо...майтап бе)

@Жоро,дай да действаме за фен клуба (поне виртуално)
Кажи му на Светльо (така май се казваше агента ) да постне някое друго фото как върви проекта...
И дрънни да направим едно Дукатско каране (събото-неделно,че през другото време съм на тръстиката)-може поне 5-6 Дука да сберем в Софията.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 27 Мар 2006, 19:17 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 27 Фев 2006, 23:53
Мнения: 128
Местоположение: Nürnberg-De
Проекта на Светльо е до под кривата круша за сега :) .Ето една снимка на звяра в сегашния му вид http://www.bikepics.com/pics/pics/ducat ... 550234.jpg
А за карането няма проблем,телефона ми го имаш на лични.
@Чоки
Със сигурност ще си го взема този брой ама нещо не мога да го открия.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2006, 13:05 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 08 Яну 2004, 18:09
Мнения: 2075
Местоположение: Sofia
Десмо,
вчера го имаше на Витошка и Солунска - масата на входа на някакво бинго / преди беше ловно-рибарско знам ли какво.../ - не съм в София в момента да проверя.
Но ако не го намериш - имаш подарък моето ...
... моля


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2006, 16:39 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 27 Фев 2006, 23:53
Мнения: 128
Местоположение: Nürnberg-De
Чоки,хиляди благодарности за предложението!!!Ако не успея да го намеря с удоволствие ще приема подаръка...пък бирата е от мен. :abravo:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 30 Мар 2006, 15:39 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2006, 16:25
Мнения: 2243
Местоположение: София
Интересно попадение за Manuals
http://epll.no-ip.com/
има почти за всички стари машинки (и Дукати-иначе нямаше да го постна :D )
...и малко DESMO....
http://members.chello.nl/~wgj.jansen/photo1.html


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 30 Мар 2006, 17:44 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 06 Яну 2006, 13:36
Мнения: 59
Местоположение: Севлиево
Притежавам CAGIVA elefant 750 '89г,ставам ли за клуба? :oops:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 30 Мар 2006, 18:34 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2006, 16:25
Мнения: 2243
Местоположение: София
Мно'о ясно - нали двигателя е "Марков" :wink:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 30 Мар 2006, 18:56 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 27 Фев 2006, 23:53
Мнения: 128
Местоположение: Nürnberg-De
Добре дошъл!!! :bira:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2006, 18:24 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 06 Яну 2006, 13:36
Мнения: 59
Местоположение: Севлиево
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=19350&photo=1 да се покажа и аз...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2006, 16:39 
Не можах да я видя тая система дето връща клапана,само вала видях,ама от него не ми стана ясно. :mad: Някой от вас не си ли е правил реглаж на клапаните да постне снимка :twisted:.Иначе имам един познат с Елефант 900 и е,но той я праща при Барни в Търново е не можах да я видя хубостницата.


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2006, 01:01 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2006, 16:25
Мнения: 2243
Местоположение: София
VLadi...нали знаеш правилата...снимчица :!:
А иначе съм си правил (първият линк е за това) -а снимки как го правя нямам- третата ръка тогава ми беше заета да ми държи бирата,четвъртата- кутията с цигарите, с петата си вадех цигара, а с шестата си я палнах... :wink:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2006, 14:21 
Бахти тея Монстъри почват много да ме кефят. Дали да не си купя някой 400 от Ловеч.


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2006, 23:55 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 27 Фев 2006, 23:53
Мнения: 128
Местоположение: Nürnberg-De
Днеска колегата си качи пластмасите на 916-та.Уникален мотор,класика в жанра :evala: :evala: :evala: !!!
Ето и снимки:
http://www.bikepics.com/pics/pics/ducat ... 557107.jpg
http://www.bikepics.com/pics/pics/ducat ... 557106.jpg
Изроде,вземай голям монстер ба защо 400?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2006, 23:57 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 27 Фев 2006, 23:53
Мнения: 128
Местоположение: Nürnberg-De
@е 750
Браво,браво много расова лепенка си сложил на резервоара!!! :abravo:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2006, 12:05 
desmo_driver написа:
.....
Изроде,вземай голям монстер ба защо 400?


Нема паре :))) Пък и за девойката да кара трябва. Пък те казват че всички монстъри вървят до 180км, щото после те смазва вятъра. Красиво е туй 916. Кви пари вървят ?


Върнете се в началото
  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 182 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com