Дата и час: 13 Дек 2018, 15:13

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 255 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 25 Апр 2012, 21:05 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Торбата с изненади на този мотоциклет няма изчерпване. :lol:

Около седмица преди планирането пътуване в Сърбия открих мазно петно под скоростната кутия. Възможностите за такъв теч са няколко и за щастие се оказа най-маловажното - гуменото уплътнение на остта на съединителя. От Камор "дадоха" дума да пристигнат поръчаните части в рамките на седмица, като естествено поръчах доста странични работи и останахме с надеждата, че ще пътуваме. За съжаление, частите пристигнаха с голямо закъснение и дори още чакам новата ос на палеца на съединителя.

Ето го и виновника:
Изображение

Изображение

Изображение

Интересното е, че това гумено уплътнение задържа маслото в скоростната кутия. Налягане няма, както и нивото е по-ниско от него, но ако е скъсано се получава стабилен теч. Идеята е да се смазва лагера на остта (pushrod) която отцепва съединителя, а на самата нея има семеринг в края, за да не стигне маслото до съединителя

За да се свали палеца (cluch arm), въпреки че ръководството твърди, че нищо не се сваля, се налага ауспуха и степенките със стойките да се свалят.
Изображение

Изображение

Ето и целият механизъм свален.
Изображение

Отново виновника.
Изображение

Изображение

Почистен старателно.
Изображение

Поръчах новата ос, зегерките, маншончето и няколко шайби за ауспуха, който отказваше дълго време да се отдели от колекторните тръби. Ето новият маншон.
Изображение

Изображение

Изображение

Целият механизъм инсталиран времено със старата ос, понеже е леко надрана. Ще я подменя, когато пристигне новата.
Изображение

Изображение

Ако всичко е обслужвано скоро е възможно да е подмени маншона много лесно без да се сваля нищо, но аз предпочетох да прегледам всичко. Така все пак забелязах проблемите с оста, които за напред можеха да доведат до нараняване на лагерите и заяждане.

Сега чакам оста и сглобявам. :)

Иво

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Последна промяна markovivo на 26 Апр 2012, 07:51, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 25 Апр 2012, 22:39 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 06 Яну 2009, 12:54
Мнения: 789
Местоположение: София
#-o ама и ти си един късметлия...
Обещавам да не споменавам тази марка в твое присъствие повече :roll:

_________________
Изображение
Да помогнем на колега!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Апр 2012, 07:46 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Остави късмета настрана, виж твоето маншонче в какво състояние е. Много зависи от това как е настроен съединителя, в какво положение е. При мен стоеше в доста "изпънато", което споерд мен е скъсило живота му. Като се видим ще го погледна и ако трябва ще го настроим, за да изкараш максимума от него. :)

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Апр 2012, 09:35 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 06 Яну 2009, 12:54
Мнения: 789
Местоположение: София
Довечера ще го проверя.
Предполагам, че при теб е имало смяна на съединител, а болта си е останал така /от стария съединител/.
Сигурно това е довело до "изпъването" на маншона и съкращаване на живота му.

Което пък предполага, че няма да сменяш скоро феродов диск, а той е доста по-скъп от един маншон :)

Трябва да има и нотка оптимизъм в цялата тая сага... :mrgreen:

_________________
Изображение
Да помогнем на колега!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Апр 2012, 09:40 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
tony kirov написа:
...Трябва да има и нотка оптимизъм в цялата тая сага... :mrgreen:



Съдейки по действието на съединителя вадя извода, че шлиците на съединителя са смазани, което води до предположението, че може да си прав. :)

Не знаех, но по пътя на дедукцията излиза че съм щастливец. 8)

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2012, 15:32 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 28 Юни 2008, 01:37
Мнения: 428
Местоположение: London
Един бърз въпрос.
Куфарите ми са захванати към рамата на мотора с ключалка, използвайки същият механизъм като ключалките на самите куфари.
Отключва се, плъзга се пластмасовата скоба и би трябвало да се освободи лесно, но на практика въобще не е лесно.
Много ми е трудно да я извадя от ухото на рамата на мотора, когато искам да сваля куфара.
Има ли начин да си улесня живота и да го правя по-лесно и бързо ?

_________________
Dark Inside The Night


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2012, 18:20 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Самите елементи се изхабяват и замърсяват, имам предвид не ключалката, а Г-образното рамо на закопчалката.

Вариант е да се почисти и смаже леко, ако не помогне, то новите не са толкова скъпи. Сменят се много лесно, знам от опит, а патроните може да се прехвърлят на новите закопчалки.

Поздрави,
Иво

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2012, 22:47 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 28 Юни 2008, 01:37
Мнения: 428
Местоположение: London
markovivo написа:
Самите елементи се изхабяват и замърсяват, имам предвид не ключалката, а Г-образното рамо на закопчалката.

Вариант е да се почисти и смаже леко, ако не помогне, то новите не са толкова скъпи. Сменят се много лесно, знам от опит, а патроните може да се прехвърлят на новите закопчалки.

Поздрави,
Иво


Благодаря.
Свалих куфарите и ги почистих, а ключалките обилно с WD-40.

Доста по-лесно работят сега, но ще ги сложана мотора след няколко дена, да изсъхнат сега.
За смяната на ключалките, видях че са с нитове моите, т.е. новите ще са с болтове или ?

К.

P.S. Опитах се 5-6 пъти да кача снимката тука... "Максималната големина на файловете е достигната." а я намалих на 77 KB 800x600.
http://bayimg.com/faoBDAADP

_________________
Dark Inside The Night


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2012, 09:16 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Новите идват също с нитове, трябва ти нитачка, аз разполагам с такава.
Старите се разпробиват внимателно, слага се новата закопчалка и се занитва.

Поздрави,
Иво

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2012, 08:55 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Здравейте,

Както казаха хората, шило в торба не стои. Казано по друг начин, неограничената електроника заслужено замени оригиналната но ограничена до 6850rpm/min. Това се случи заедно с няколко козметични поправки, като залепване на изолацията отдолу на резервоара и подмяна на остта на палеца на съединителя, който пристигна най-накрая.

Относно ограничението на оборотите - вече не е там където беше, подминавам лютеницата с лекота, но докъде точно отива стрелката нямам ясна представа. Би трябвало да е както на нормален оборотомер - малко след 8200rpm/min.

Дотук всичко добре, подмяната изглежда успешна и мотоциклета работи нормално.

Странното е, че след тестовото каране вчера, за съжаление само 100-на км установих значително снижаване на разхода. Досега средният разход бе около 5,5л/100км, а вчера за моя изненада бе 4,5.
Нямам логично обяснение, как дори да има разлика в кривата на запалването, това би се отразило дотолкова на разхода. Качеството на сместа не съм го променял и следва да е все още със старите си стойности - малко по-богата от нормалното.

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юни 2012, 09:49 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 06 Яну 2009, 12:54
Мнения: 789
Местоположение: София
Чудя се дали не може да е от горивото....?
Или стария модул не е работил оптимално...?
Или пък БЕЗ ограничения използваш максимално КПД-то на мотора и от там идва икономията.
Все пак мотора е конструиран да работи така /без "спъване"/.

Абе щом промяната е към по-добро, НЕ ПИПАЙ повече там :mrgreen:

_________________
Изображение
Да помогнем на колега!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2012, 14:21 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Ето и малко наблюдения, вече минал учудващо много километри без да закъсам. :)

Сместта още не съм я нагаждал, но с новото запалване ми се струва дори да е леко бедна, но за сметка на това върви повече от добре.

На магистрала път със странични куфари, топкаса, чанта за резервар - всичките пълни до горе, двама средно сложени човеци, голямата дограма отпреде и скорости 130-150км/ч дава разход малко под 6л/100км. Без страничните куфари, с всички гореизброени атрибути :), но със скорости около 90км/ч дава 5-5,5л/100км. Ако издържа да карам със до 70км/ч ми се струва че пада до 4,5л/100км.

Туйто, има какво да се прави, но засега съм повече от доволен от "фърчащата тухла", само дето е е..си парника. :)

П.С.
Проекта се позамразява, демек само козметично (емблема отзад, фолио по спойлери, ламБи на уредите за темература и гориво евентуално и т.н.) човъркам оттук-насетне, е може и една по-ниска слюда да сложа. Сега на дневен ред са едни баби 'онди. ;)

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2012, 21:14 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 17 Юни 2009, 14:02
Мнения: 151
markovivo написа:
....... Сега на дневен ред са едни баби 'онди. ;)


Не си малък да ти давам акъл, но....
земи я по на есен, но не много късно
отвори нова тема малко преди Коледа, с анализи, снимки и .... ти си го можеш.
и най-най-важното, като купуваш мотора изобщо не го оглеждай, дори прати жена да оформи сделката - колкото по лош мотор, толкова по добра тема :evil: :evil:
Весело лято

често казано се шегувам, но само за последното

_________________
fozy-site
BMW R1200GSA ADV'06


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Авг 2012, 08:31 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
FozY написа:
...отвори нова тема малко преди Коледа, с анализи, снимки и ....


Явно не поглеждаш другите раздели, освен този. Визирам онзи, за произведенията на Сочиро Хонда. :)

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Авг 2012, 08:56 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Здравейте,

За протокола, ще добавя малко от старите обслужвания.

Понеже резервоара е алуминиев и съответно учените още не са измислили магнит за този метал, се наложи слагането на BAGSTER калъф за резервоара и закупуването на чанта, подходяща за него. Като компромис се спрях на BAGSTER CROSS'R (MotoMAGNA), като възможно най-гъвкавото решение - възможност да се ползва на всички видове мотоциклети и начини на закрепване.
Изображение

Изображение

Размера и е достатъчен, а възможността да се превърне и в удобна раница, доста практична.
Изображение

Преди време, замени част от напоената с масло и полуразлепена изолация на резервоара. Познат проблем на този модел е възможността за завиране на горивото в резервоара, впоследствие на високата температура насъбирана под него. Изолацията е полезна, но опредлено трябва да се внимава с продължителното каране на първа и особено със сложен калъф, и чанта.
Изображение

Както напред в темата споменах, мотоциклета оригинално го взех с ограничена електроника (ограничени обороти) и по-рано сложена червена зона на оборотомера. Понеже разполагам с оригинална и неограничена такава, а и поради факта, че шило в торба не стои, последва замяната и.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Въпреки спокойният ми начин на каране и залитането винаги към ниски обороти, особенно на този мотоциклет, е приятно да знаеш, че при нужда ще подминеш червената зона с поне 2000 оборота,без особено усилие и проблеми за двигателя. Друг приятен страничен ефект, бе промяната на работа на двигателя - стана по-плавен и приятен за каране в ниски.

Също така и новата ос, на палеца на съединителя пристигна и беше заменена.
Изображение

Изображение

По мотоциклета остават чисто козметични неща за оправяне, но ще споделя и тях, като му дойде времето.

Поздрави,
Иво

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 255 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com