Дата и час: 16 Дек 2018, 07:00

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 255 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2010, 19:01 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
[Заб: Темата я създадох първоначално за да ми помогне с взимането на решение за закупуване, но сега я разширявам с информация относно облужването и поправката на мотоциклета. Целта ми е да оправя всички проблеми, да прегледам всички възли, които са ми по възможностите, да сменя всички консумативи, повредени и неоригинални части като се придържам към изцяло оригиналния вид на мотоциклета. Сигурно ще имам доста въпроси, за отговорите на които се надявам да ми помагате. :D ]

Здравейте,

От много време се заглеждам по R1100RT, но не мога да намеря нещо на цена, която мога да си позволя. :D

Днес попаднах на обява за BMW R 100 RT от средата на 80-те във видимо добро състояние. Това е модела:
Картинката с която бях илюстрирал модела, вече не може да се отвори

Четох мненията на хората и болежките на мотоциклета, гледах клипчета, слушах звука. Като цяло казват, че не е за топло, защото с тази ветрозащита си е направо мъчение на бавен огън. Отделно проблемите при неправилната подръжка на кардана, резервоара бил завирал от топлина, бил тежичък, батерията падала бързо и чупела релето на стартера и такива ми ти работи. Като плюсове са, че е по-лек от LT и хабял гумите по-бавно, разхода бил под 5/100 и за студен климат бил много добър избор.

Дилемата ми е, че обикаляйки с Transalp-а, обикновенно 90% от времето съм по асфалт, но останалите 10% се чувствам прекрасно, дори и с куфарите. Ремонта на всичко несвързано с цепене на двигателя е сравнително лесно, а и дори да го "сцепя" ;) бих се навил, ако се наложи.
Ако реша да се сдобия с това К 100, няма да заместя Transalp-а и той ще трябва да остане за по "adventure" пътешествията. Дори и да се примиря с това, идват други притеснения относно подръжката на туй животно :). Струва ми се, че препоръчителната смяната на масло на 7500км (за пример Transalp-а е 12 000, друг въпрос е аз на колко го сменям), задължителното смазване на кардана на 10 000 мили, скъпата поправка на кардана, трудният достъп до съединителя са доста обременяващи. Сам си работя по мотоциклетите и това, да не мога в импровизираната си работилница дори да си сменя съединителя (сигурно дори няма да мога да сваля двигателя и сложа в багажника на колата сам :) ) ме притеснява много. А иначе толкова ми се ще такъв голям кораб...

Ще съм благодарен на всички съвето от "Това е най-доброто, което можеш да намериш", до "Не го взимай този барутник, няма да му смогнеш финансово".

Поздрави,
Иво

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Последна промяна markovivo на 27 Дек 2012, 22:00, променена общо 6 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2010, 19:43 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2007, 11:21
Мнения: 2143
Местоположение: the highway
Иво, като начало това е К а не Р.
Аз лично много го харесвам, макар че си падам малко повече от ЛТто, дори се бях засилил да взимам но се отказах по финансови причини. По мое мнение - няма по-добри турери от БМВ. Взимайга !

_________________
Kawasaki VN800 Classic
Why do you think I don't wear the colors, Jack? Why do you think I ride alone? 'Cause you don't know about it anymore. I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2010, 20:26 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 03 Яну 2005, 18:07
Мнения: 1776
Местоположение: Видин
K-серия - четири цилиндъра , редови , ако е това мотора на снимката . Гледам че диска отзад е ръждясал( за протокола - спирачките са брембо ) . Мотор на доста години , които , погледнато технически , не личат - инжекцион , датчик за скоростите , часовник , интегрирана електроника , автоматично изключване на мигачите , автоматичен чек на светлините и т.н. От друга страна , поради възрастта са възможни проблеми със гумените съединения, и контактуването на ел.връзките. Има доста информация за другите технически тънкости , гледам че си ги изчел . Като управляемост - няма как да е на нивото на днешните , както и спирачната система , въпреки че са добри.Магнезиеви капли , задната по съвременни стандарти е тясна - за гума около 130 / 18 ка . От друга страна , е един от най-безпроблемните мотори за експлоатация - нещо , с което БМВ са си създали име . Части дал господ , но на мен не са ми трябвали . Достъпа до повечето места на двигателя е открит , не се налага сваляне почти за нищо . Тия препоръчителни смени на масло са писани преди четвърт век - най-малко маслото е с много по други спецификации в момента . Даже разхода на масло по каталога е 1л/1000км , което е безподобна глупост , аз за 5000 км не съм доливал , нивото е същото , не съм чул и друг да се оплаква от разход на такова , при все че говорим за мотори , по правило много над 50 000 км.(моят е на 70 000 - ако е вярно таблото ) .Отделно масло за двигател , кутия и диференциал - може да се ползва и автомобилно , съединителя е сух - при превключване не се усеща нищо . Има в движение и такива с пробег по 500 000 км - справки в нета. Кардана е с твърда връзка отзад ( не е рановидност на разните пара/теле-левери ) , така че едва ли има какво да му се случи . Слабо място си е задният амортисьор - идва му в повечко масата , и таблото - електронен километраж , с времто корозират контакти и може да почне да прави номера. С други думи , каквото и да се каже , всичко зависи от очакванята ти и парите които ще дадеш - за себе си съм преценил , че за цената си , тази серия ( К) на БМВ няма аналог всред подобните си, не съм се чуствал по сигурен при пътуванията си , на нито един друг мотор, а съм карал доста по новички . Двигателят е изключително плавен , не може да се опише просто линейната мощност , която притежава , от под 2000 оборота , до прекасвача на 8700 , страхотен звук :mrgreen: . Мен ме кефят най-много голите и РС версията , тия РТ и ЛТ ми идват малко Голдуиндовски :lol: . Разхода е 5.5 л /100 км , но при мое каране, това е индивидуално .

п.п. Част от възможните проблеми , които си описа , ги чувам за пръв път , ама то е нормално , като се позачетеш повечко , всеки луд с номера си . Аз пък за GS а що глупости изчетох, ако си нямам идея от мотори , нямаше и да се заглеждам по него - пече на краката , широк много , счупени кардани , тежест люлеене при газ и тем подобни , абе скрап , ама то по пътищата на дълго , се виждат предимно те.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2010, 22:23 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 16 Яну 2008, 19:48
Мнения: 46
Местоположение: Plovdiv
Имах К75 1983г.Карах го 2г. без проблеми.Последните 3г. го юркат по едни кърища(буквално), и само предните амортисори са изтървали.За мен тия мотори на БМВ са железни.Някъде бях чел, че ако ги караш между 3к и 7к оборота изкарват над 500 000 мили.Към мнението на go6o мога да добавя само алуминиев резервоар и много удобни(големи) копчета по ръкохватките.Ако е читав екземпляра, въобще не му мисли.


Последна промяна ckmb на 13 Фев 2010, 17:14, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2010, 22:54 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 24 Яну 2007, 21:20
Мнения: 2007
Местоположение: с. Алваново, Ескиджумайска околия
Вивов, ако се чудиш за онова червеното швейцарско БМВ, хич не се чуди! Ако аз имах свободни такива пари и ми трябваше мотор за пътуване, бих го купил на момента :wink:

_________________
http://foriunderground.blogspot.bg/
Alvanovo motors - "Сам съм си клуб, сам съм си президент!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2010, 02:12 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 14 Мар 2006, 01:15
Мнения: 126
Местоположение: СОФИЯ
Приятел си продава К 100-тицата за около 2000 лева.Мотора е доста пазен. Ако искаш телефон.........

_________________
ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА, ПЪК ДА СТАВА КАКВОТО ЩЕ !
ЛИЧНО МНЕНИЕ.....


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2010, 17:22 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 07 Апр 2006, 14:46
Мнения: 2086
Местоположение: Kazanlak
Преди седмица, с Iliankr , ходихме да гледаме 1100 ХХ чийто собственик притежава и някакво БМВ, никога не съм се интерсувал подробно от БМВта, и дотолкова и му обърнах внимание, но имаше АБС, боксер беше и някакви големи куфари! Ако искаш координати за да си "свериш часовника" мога да ти дам телефон на въпросния собственик!

_________________
Да правим каквото трябва, и ще стане това което трябва да стане!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2010, 18:46 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Здравейте,

Темата вече не е актуална, всичко оттече:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Какво мога да кажа за 7км езда... странно поведение, най-малките надлъжни ръбове по асфалта ме карат да се чувствам нестабилен, не съм сигурен дали десетгодишните гуми допринасят за това. Има доста неща за правене, като се почне от леко козметични, мине се през малко болчета, оправяне на закопчаването на единия куфар и куп други работи. Иначе запали от първия път студен в десет сутринта, беше на странична степенка и по случая попуши към минута :D . Най-много ме притеснява при отпускане на съединителя едно леко чукане, което изчезва при цялостното му отпускане. Другите неща са пластмасите, с които ще се заиграя. Горивната помпа по думите на продавача е сменена с нова Bosh /но пък си се чува доста ясно, не силно, но ясно/, свещите от с такива от Мотобум, както и акумулатора, но ще ги видим ние тези приказки.
Като управление... хммм, много странно, напомни ми на един CX с подобни "остъкление", който карах навремето и там се чувствах така несигурно. Не мога да кажа, че го чувствам тежък, напротив досега не е падал в ръцете ми, но ми се струва лесен за удържане... до едно положение.
Двигателя мисля работи много добре, без никакви странични шумове и май ще минем само с клапани, масло, филтри и синхрон. По окачването няма луфтове засега и ще трябва да се прегледат онези шлици дето трябва да се гресират, ако не са заминали и да се сменят маслата в коловете и кардана. Скоростите са под въпрос, ако поискам намирам фалшиви неутрални на място, но в движение не...
Километража прекъсва, както и горивомера не зацепва изобщо, но си мисля че ще ги преборя някакси.
Иначе има сервизна история до '98, инструменти и книжки, което е приятна изненада!

Абе туйто, вкарах се в сектата и сега ще му сърбам гайлето! :mrgreen:

Поздрави,
Иво Марков

П.С. Фори, да този от Швейцария е, не че има как да не го познаеш.

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2010, 18:58 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:18
Мнения: 271
Местоположение: Isle Of Wight
:bira:

_________________
The throttle goes both ways sonny!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2010, 19:08 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 01 Юни 2009, 12:15
Мнения: 1001
Местоположение: София
.. честита ти "летяща тухла" =D> .. /или това беше прякора на друг модел БМВ/ ..


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2010, 19:26 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 08 Юли 2005, 09:28
Мнения: 1762
Местоположение: Sofia
Честито!!!
Ма не купувай всеки мотр, който видиш, де....

_________________
Щом караш мотор, аз уважавам мотора ти и теб!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2010, 19:42 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 18 Окт 2004, 20:37
Мнения: 239
Местоположение: София
Честито!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2010, 19:44 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 27 Юли 2006, 12:30
Мнения: 1219
Местоположение: София
Айде честито! Пък ако не знаеш кого да питаш за БМВ, виж кой е писал над мен :wink:

_________________
Power is nothing without control!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2010, 20:09 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Благодаря Ви!

То да не купувам всеки мотоциклет, който видя, но като са ми слаби ангелите... :mrgreen:

Това е летящата тухла! Само че е леко "по-угащена" от нормалното, а ако нямаше този прякор, можеби щеше да ми убегне и никога да не стигна до този момент.

Сега се блещим над този странен език в книжките и талона и открих, че мотоциклета е каран до 2004 когато е спрян от движение. Продавача дори е описал основните проблеми - акумулатор и бензинова помпа! :D Това прави дупка от 6 години /от '98 до '04/ в които се твърди, че е навъртял само 9 000 км, които се явяват разликата от сегашното показание и последното записано посещение в сервиз. Ако отчетем, че километража върти номера може и повечко да са, но се надявам да не са 150 000. Ще стане ясно, като му разгледам карантиите. :mrgreen:

Поздрави,
Иво Марков

П.С. Ще опиша тук процедурата по разнищването на проблемите на мотоциклета и знам, че си имаме силно запознат колега. И друг път съм се допитвал до него и мога само хубави неща да кажа! Като се замисля, много хора сте ми помагали и съм Ви задължен много!

Аааа и днес видях Tonico със скутера с музиката, то времето си беше повече от подходящо за разходки. :mrgreen:

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2010, 20:17 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 03 Яну 2005, 18:07
Мнения: 1776
Местоположение: Видин
Ами честито , мотора изглежда уникално лачен...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2010, 20:45 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 16 Яну 2008, 19:48
Мнения: 46
Местоположение: Plovdiv
Честито и от мен!Като го гледам е и с почти всички екстри.Аз проблема с пушенето го решавах(или поне така си мислех), като преди да го пусна на пачия крак свалях каска, ръкавици и така.Още веднъж Честито!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2010, 20:55 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1740
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Какво имаш предвид като екстри. Това за нивото на горивото и датчика на температурата ли?

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2010, 23:48 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 24 Яну 2006, 23:07
Мнения: 508
Местоположение: Пазарджик
Честито!Много е лъскаво айванчето.
п.п.Преди 10 години в Пазарджик имаше подобно, ако не се лъжа беше К100RS.На тази моторетка, ауспуха беше доста странен, отвътре беше все едно е керамичен и след по-дълъг преход, ставаше чисто бял/все едно не е ауспух/.

_________________
почфъм да пишъ и ас нигръмутну


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2010, 23:57 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 08 Яну 2004, 18:09
Мнения: 2081
Местоположение: Sofia
ухааа, много ни изчака да споделим мнение, дааааамммм....

;) честито!
да се носите където ти е кеф!
още един куп доволни километри!
много ме кефи чантичката с инструментите.
има и един който може да ми притрябва на заем - кат' така си ги изложил, кво да правя... мерак...

ааа, и някой от маторите ти няма ли да си продаваш, бре??


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Фев 2010, 00:04 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 13 Юни 2008, 08:15
Мнения: 549
Местоположение: София
Честито, Иво! Много да му се радваш и със здраве да си го караш! :bira:

_________________
"...едните философи смятат, че животът в основата си е прост, но се подчинява на сложни закони, другите твърдят, че в основата си животът е сложен и се подчинява на прости закони, от трета страна идвам аз с убеждението, че животът в основата си е смахнат и пиенето никога не стига..."


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 255 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com