Дата и час: 17 Ное 2018, 22:41

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2010, 17:55 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 10 Авг 2005, 11:44
Мнения: 933
Местоположение: София/В. Търново
Здравейте!

Снощи както си седях и мислех /т.е. само си седях/ изведнъж ми мина през акъла, че преди около 15-16-тина години се бях натъкнал на една статийка в тогавашното българско издание на „Ауто Билд” за новите модели боксерни двигатели на БМВ. Та там – спомням си го ясно – ставаше дума за нов двигател с разпределителни валове в главите, задвижвани чрез т. нар. „кралски” валове. Самите „кралски” валове се задвижват чрез ъглови зъбни предавки с число 1:1. Та даже и разрез имаше на въпросния такъв двигател, схеми и так далее.

Естествено, че подобно техническо решение въобще не е новост – има го в много стари машини /на първо четене се сещам за Jawa 500 OHV/ и е наистина надеждно- на практика няма бързо износващи се детайли в газоразпределителния механизъм като вериги, ремъци и подобни. Е, вярно, че е по-сложно и скъпо, но според мен това е оправдано.

И така до въпроса – оттогава не съм виждал мотоциклет БМВ с такъв двигател. Известен ли ви е такъв боксер? Къде изчезна тази конструкция и вкарана ли е въобще в производство? Ако да, моля, посочете конкретен модел и дайте някакъв линк към схема на двигател, мануал или нещо подобно, че не можах да открия нищо конкретно в нет-а.

Благодаря предварително!

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2010, 20:57 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 01 Юни 2009, 12:15
Мнения: 1001
Местоположение: София
аха .. има .. в 3 L., 6 цилиндров двигател на Субару .. там е със зъбчатки .. Трибека-та е 100% с този двигател .. слага се и на Легаси и Аутбек


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2010, 21:22 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1154
Местоположение: София
Ако не те мързи поразрови се за двигателя на Honda VFR.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2010, 21:29 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 06 Яну 2009, 12:54
Мнения: 789
Местоположение: София
Изображение

Това ли имаш предвид?
Модела е R69S

_________________
Изображение
Да помогнем на колега!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2010, 21:57 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 01 Юни 2009, 12:15
Мнения: 1001
Местоположение: София
tony kirov написа:
Това ли имаш предвид?
Модела е R69S

тц .. на това рапр.вал не е в главата .. но пък е със зъбчатки
и аз съм в грешка .. не е със зъбчатки .. с верига е
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2010, 00:08 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 18 Окт 2004, 20:37
Мнения: 239
Местоположение: София
Palio написа:

И така до въпроса – оттогава не съм виждал мотоциклет БМВ с такъв двигател. Известен ли ви е такъв боксер? Къде изчезна тази конструкция и вкарана ли е въобще в производство? Ако да, моля, посочете конкретен модел и дайте някакъв линк към схема на двигател, мануал или нещо подобно, че не можах да открия нищо конкретно в нет-а.

Благодаря предварително!


До колкото знам,БМВ нямат сериен двигател с кралски вал.
http://www.meisterdinger.de/z/rennmotor.htm
http://members.chello.nl/~wgj.jansen/te ... zPohn.html
http://members.chello.nl/~wgj.jansen/te ... ohn4v.html


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2010, 10:48 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 10 Авг 2005, 11:44
Мнения: 933
Местоположение: София/В. Търново
Благодаря за отговорите! Sev ме е разбрал най-добре какво имам впредвид. Ето един пример:

JAWA 350 OHC

Изображение

Тук ясно се вижда привода на разпределителния вал - въпросният "кралски" вал, който е разположен вертикално.

JAWA 500 OHC

Изображение

Технические характеристики мотоцикла

Двигатель
двухцилиндровый четырёхтактный

Рабочий объем цилиндров
488

Cтепень сжатия
7:1

И уже в 1950 году в Яве подготовили пол-литровый двигатель и с 1952 года началось серийное производство Явы 500, Тип 15/00. Двигатель был воздушного охлаждения, четырехтактный двухцилиндровый. Кулачковый вал в головке цилиндров (OHC) приводился червячной передачой. Объём цилиндров 488 см3 ( Ø 65 х 73,6), мощность 19,1 кВт ( 26 л.с.) при 5 000 об/мин.

У Типа 15/01 изменился привод кулачкового вала – коническими колесами с зубьями типа Gleason. Смазку обеспечивал масляной насос, отделный масляный бак содержал 4,5 литра масла.

Останалите двигатели, които сте посочили са със задвижване на разпределителния вал със една /R69S/ или няколко /VFR/ зъбни двойки, но не и с т.нар. "кралски" вал. Линковете на Sev описват най-точно какво имам впредвид.

От съвременните двигатели илюзия за "кралски" вал създава двигателят на Ямаха МТ-01 и някои двигатели от Стар - серията. При тях има вертикални тръби от блока към главата, но въпре няма "кралски" вал, а само повдигачите на кобилиците за клапаните - тук разпределителният вал е в блока.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Дек 2010, 20:01 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 27 Юли 2006, 15:59
Мнения: 602
Местоположение: София
Ето още един вехт R
Изображение

Auch diesen RS-Motor mit Königswelle baute Apfelbeck fürs Gespann um.Dieser Motor dessen Gehäuse in der Mitte teilbar ist, hat eine aus drei Teilen gekoppelte, durchlaufende Königswelle welche durch ein Kegelradpaar angetrieben wird. Die Zylinderköpfe haben Einnockensteuerung mit jeweils einem Kegelradpaar pro Kopf, also insesamt 6 Kegelräder statt deren 8 beim orginalen RS-Motor. - Сори скаран съм с немския

Изкопах още една статия. Свързана е с втория линк на Сево:
http://www.motorradonline.de/de/motorra ... xer/107152 -
Написана: 19.11.1997 От: Waldemar Schwarz :)
Отново казвам, че нищо не разбирам - пуснах го през гугъл транслейт- явно 86-7ма е имало разработки за R90,100 Rs с кралски вал, че е имало май и готовност за пускане 90-94-та, но в края на краищата са отишли на днешната концепция. Тя па е и мноооооого днешна :) :) :) Все пак една верига е доста по евтина. Попаднах и на някаквъ форуми, обсъждащи поява на ново БМВ с кралски вал около 2000-2002 година, ама явно са партенки. На който му се търси:
анг. bevel
немски. Königswelle - явно ние сме взели от немците кралски вал .

ПП. Иначе има и някакви автомобили с кралски валове, пак на БМВ и пак боксери, пак 500кибика :)

M253WR 492ccm-Königswellen-Boxer mit 64 PS 1955
M253/3 492ccm-Königswellen-Boxer mit 45 PS für RS54 1954
M253f 492ccm-Königswellen-Boxer 1956

_________________
MT-16; R1100R;
Да го духат депресарите.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2010, 17:53 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 18 Мар 2009, 21:23
Мнения: 40
Местоположение: Бургас / Варна
http://bikerholic.com/2010/11/03/2011-k ... -w-series/


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2010, 23:37 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 06 Яну 2006, 13:36
Мнения: 59
Местоположение: Севлиево
DUCATI също ги използват,преди ремъка,тъй наречените "bevelheads"-DUCATI Darmah например.Явно има причина да бъде изоставена тази концепция с времето.Може би сложността на изработка или масата на на механизма.Все пак разпределителния вал на дукатитата отнема доста малко енергия поради липсата на пружина,затваряща клапана,така че здравината на механизъма отпада.Мой приятел има Ява 500 OHC,и на нея ми направи впечатление че на разпределителния вал има механизъм който наподобява доста застопоряващия на селектора на предавките в скоростната кутия-"зъбно" колело с 5 или 6 зъба със сачма и пружина.До момента само сме гадали защо е това нещо направено там...


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com