http://bikerz.bg/

BMW G 650 GS Sertao
http://bikerz.bg/viewtopic.php?f=21&t=61810
Страница 1 от 1

Автор:  Vladi4 [ 22 Мар 2021, 17:25 ]
Заглавие:  BMW G 650 GS Sertao

Не мога да гледам как стои пуст този форум и никой не пише в него. За това ще прехвърля един текст от друг сайт, та дано се раздвижи поне малко форума. :P
Малък увод и предистория на тази покупка. Мотори карам от мнооого отдавна. Сменил съм различни марки, модели и видове мотоциклети. Стандартното мислене на повечето моторджии е следното. Аз карам примерно Хонда, (или Сузуки, или Ямаха и т.н.) Много ми харесва, но е само 150 кубика. Но Хонда са пуснали примерно 500 кубиков модел. Той е много готин, по-голям, по-бърз и т.н., и т.н. Значи трябва следващият мотор да ми е 500 кубикова Хонда. След, като евентуално го купя и покарам малко ми "умалява" (това не знам какво значи, но често се ползва, като аргумент) и започвам да гледам, задължително пак Хонда, но примерно 1000 кубика. Много е готин, много е нов, много конски сили и т.н., и т.н.
Карал съм различни Хонди и Ямахи, и други, но никога не съм разсъждавал по този начин, който описах току що по-горе. Просто не смятам тези разсъждения за правилни и верни. Карах 4 години Хонда Африка Туин 750 RD 07. Някои неща харесвах по този мотор, а други неща не харесвах по него. Общо взето много добър и здрав мотор. Това, обаче, изобщо не означава, че веднага ще се юрна да купя новата CRF 1100 кубика Африка Туин, защото е Хонда и защото е Африка Туин, понеже на времето съм харесвал и карал RD 07... Същите тези мои разсъждения важат и за Ямаха, Сузуки, Кавасаки и др. Освен това двигателите и на Хонда и на Ямаха и т.н. са мнооого добри и здрави, но за съжаление мотоциклетът не е само двигател. Има и други неща по него, които при японците не винаги ми харесваха и не винаги ме устройваха, та се налагаха промени. Седалки, кормила, ел инсталации, защити и др.
Начинът да си търсиш и купиш мотор, според мен е да си дадеш точна сметка, ЗА КАКВО ЩЕ ГО ПОЛЗВАШ този мотор, а не за това дали е Хонда, Сузуки и т.н...
Аз не обичам да карам по магистрали. Обичам тесни пусти и празни локални пътища, които не са с особено добри настилки, планински пътища и проходи с много завои, макадам и черни пътища на места, но не и кал, мушене по горски пътеки, и дерета. Значи мотоциклетът ми трябва да е тур ендуро.
Е преди 9 години тогава купих BMW R 1100 GS. Оказа се изключително здрав, надежден, удобен и сигурен мотоциклет. По много показатели, се оказа по-добър от японските мотоциклети. Вече е на 143 000 км. Както и да е. Няма да описвам тук достойнствата, и недостатъците (до колкото ги има) сега. Има си тема във форума точно за този мотоциклет. В последно време аз малко поостарях. Вече съм на 66 години. Отдавна вече не карам с по-високи скорости от 100-110 км/час. Моторът ми БМВ-то е сравнително тежък 250 кила. Изпусна ли го вече, почти не мога сам да го вдигна. Гори между 4,9 - 5,5/ 100 км, което вече взе да ми се вижда висок разход. Освен това е от 1998 година. На 21 години. И така реших да го сменям.
Условията, които поставих за избора на нов мотоциклет бяха: По-нов, по-лек, по-малък, тур ендуро, инжекцион, водно охлаждане. Не исках карбуратори. Все пак 21 век сме вече. Не исках шосейки, които имитират ендура от рода на Хонда NС, или БМВ F 800 R, Кавасаки Версис 650 и др. Освен това, изобщо не държах да бъде с много цилинди. Реших, че вече ми стига и двигател само с един цилиндър. И така накрая останаха само два кандидата. Ямаха XT 660 Z Tenere и BMW G 650 GS. На Сузуки DRZ 400 е прекалено офроуд ориентиран мотора, и не е за пътешествия, а на Хонда инжекцията CRF е 250 кубика, и също е, почти за мотокрос. И така основните кандидати за мен останаха БМВ-то и Ямахата.
Ямахата е 660 кубиков двигател на Минарели, много добър и здрав. Резевоарът и е голям, което е голям плюс, но пък самият мотор е малко тежък, 206 кг пълен зареден и е с висок център на тежестта, което пък е голям минус. Позагледах също и Ямаха XT 660 R, която вече е 182 кг пълна заредена, същият двигател, и окачване, като Тенерето, но с по-малък резервоар, но този пък мотор ХТ-то се оказа много гол и ще трябваше да му се качат доста неща по него, за да стане подходящ за пътешествия. Ямахите нямат АБС. Освен това цените на Ямахите (втора ръка) от 2008 - 2009 год се оказаха еднакви и даже по-високи от тези на БМВ -тата G 650 GS от 2011 - 2012 год.
И така везните се наклониха пак към БМВ. БМВ-то е 190 кила пълно заредено, но резервоарът му е под седалката и има нисък център на тежестта. Има АБС. Инжекция, водно охлаждане 48 коня. Ямахите също са по 48 коня. Стандартното G 650 GS е с 19 цола предна гума и ляти джанти, което му придава леко шосеен вид. Има обаче една модификация BMW G 650 GS SERTAO, която има доста по-ендурски вид, със джанти със спици, по-голям ход 210 мм на амортисьорите и 21 цола предна капла. Пак тежи 190 кила пълно и заредено, но седалката му е висока 86 см ( срещу 80 см височина на седалката на стандартният модел). Е имах късмет да намеря точно такова БМВ G 650 GS Sertao произведено през септември месец 2012 година и да го купя. Ето го в пълният му блясък.
Изображение
Има подгрев на ръкохватките, АБС, защитна тава от алуминии под двигателя, ролбари, хенд гардове, куфар 48 литра отзад, централна стойка и е само на 21000 км внос от Швейцария. Според други собственици на този модел, които са го карали доста повече от 150 км този мотоциклет гори 3,5 л на 100 км.
Оказа се че 3,5 литра на 100 км е най-високият му разход. Обикновено гори 3,2/100, но много често ми дава и разход от само 3/100. :P

Автор:  krasi.kara [ 22 Мар 2021, 20:59 ]
Заглавие:  Re: BMW G 650 GS Sertao

Ха, сигмадижийско БМВ!

Автор:  forry [ 16 Апр 2021, 14:37 ]
Заглавие:  Re: BMW G 650 GS Sertao

Владич, изключително си прав за много неща....
Първо - че ти е мъчно да гледаш пустия форум! И при мен е така, но....съдба.
Второ - за това, че на марки не трябва да се робува. Аз лично винаги съм се старал да не ставам роб на марки, защото най-малкото не може един производител да прави само и вечно "да си ебе мамата", коли, мотори, трактори, самолети или каквото и да било там.
Третото, за което си много прав - карбураторите! Както е известно аз съм върл фен на олдскул моторите и колите, но...това постоянно нещо да се разтича, да трябва да се синхронизира или каквото и да било там да се скапва от седене или кофти бензин, ми идва малко в повече честно казано...
И четвърто - това с разхода! Преди винаги съм бил фен на максимата "бе нали караш мотор, правиш си кеф, кво те бърка разхода, нали кеф цена няма"... Да де, ама нещата се променят... Откакто съм с изключително свити финанси, това разход 6-7 на 100 взе да ми бърка твърде много в оскъдния бюджет и съответно да ми свива километрите за каране.Та, един по-малък и "по-модерен" мотор, който можеш да си позволяваш да караш, определено звучи по-добре от два-три по-големи карбураторни мотора, на които вечно нещо тече или глъхне и ти изяждат парите в ремонти и ти позволяват епизодично каране в района...
П.п. Ето пример от последната седмица - от богата смес и саморазбутала се настройка на карбовете през зимата, за една седмица два пъти гърмят свещи. И ето как пари за един резервоар гориво се трансформираха в 4 свещи :lol:

Автор:  Vladi4 [ 17 Апр 2021, 13:48 ]
Заглавие:  Re: BMW G 650 GS Sertao

Много ме кефи тая моторетка. Чак ме хвана яд по едно време, че прекалено дълго чаках да сменя голямото БМВ с това. Разни приятели ме разубеждаваха, че съм щял да сменя кон за кокошка. :lol: :lol: Определено не се оказа така!!!!
Навъртях му вече към 5000 км, от както го купих това Сертао и съм много доволен. Като колело го карам. :P Мотора е с две свещи въпреки, че е с един цилиндър. Бях се засилил да му слагам иридиеви свещи, но се оказа, че този мотор, направо си излиза с такива свещи от завода. :P Почиствам и смазвам през 500-600 км веригата, че бях отвикнал от тези упражнения и това е. С 20 лева за бензин минавам над 300 км. Ще го оборудвам с разни системи за багаж, но още не съм ги уточнил. Освен това гумите ми са много шосейни, но така го купих мотора. Ще ги сменим с някакви ендуро гуми с по-голям грайфер примерно 50х50% асфалт + черно.
Имам разни планове за пътувания за това лято извън България, но нещата са много несигурни с тая проклета пандемия, та ще видим.
Започнах да се муша с тоя мотор на места, където по-рано с големият слон, изобщо не си позволявах да ходя. А там са интересните неща. Те не са край магистралите. :P
Изображение

Автор:  galinvayov [ 22 Юли 2021, 18:20 ]
Заглавие:  Re: BMW G 650 GS Sertao

Честита моторетка :) Лекия мотор не е по-добър или по-лош, просто е различен. Това не е ли F650 GS?

Автор:  Vladi4 [ 23 Юли 2021, 07:18 ]
Заглавие:  Re: BMW G 650 GS Sertao

Не е F 650 GS, a G 650 GS Sertao. Има доста разлики от F-ката. Има разлики и от стандартният G 650 GS. Големият, който имам R 1100 GS е по-удобен, по-бърз, с по-добри спирачки, по-малко вибрации, но по-тежък и с по-висок разход... Този 650-то е по-друг, но пък ми пасна, като ръкавица, дето се вика. И този разход от 3-3,2 л/100 км е направо уникален. :P Вече над 10 000 км му навъртях, освен това с него минах през места, през които с големият, изобщо нямаше и да се опитвам да се муша. :mrgreen:
Мисля август да го тествам на по-дълъг път с една разходка до Грузия през Турция. :P

Автор:  galinvayov [ 23 Юли 2021, 10:49 ]
Заглавие:  Re: BMW G 650 GS Sertao

Мда, сега потърсих подробности. G-тата са наследници на F-ките, най-голямата разлика е доставчика на двигателите. Sertao-to е наследник на F650GS Dakar.

ПП Този маршрут звучи интересно 8)

Автор:  Vladi4 [ 24 Юли 2021, 08:29 ]
Заглавие:  Re: BMW G 650 GS Sertao

От 2008 година мисля, eдноцилиндровите двигатели на БМВ 650, въпреки, че са по лиценз на Ротакс вече не се произвеждат в Австрия, а в завода на БМВ в Лончин - Китай. Но това не означава, че са лоши, а напротив и никъде по тях няма да намерите надпис "Made in China". Имат даже някои подобрения в сравнение с Ротаксите от Австрия. :P
В същият завод на БМВ в Лончин се произвеждат и всички двуцилиндрови редови двигатели на БМВ, там 650, 700, 800, 750, 850. Самите мотори се сглобяват в Германия, разбира се и част от тях в Испания, мисля. :P
В завода в Берлин се произвеждат и сглобяват само боксерите, и големите БМВ-та.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/