Дата и час: 18 Дек 2017, 15:29

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 26 Окт 2017, 09:58 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 24 Яну 2007, 21:20
Мнения: 1944
Местоположение: с. Алваново, Ескиджумайска околия
Човек и добре да живее...рано или късно стига до майстор. Пусти и живот така е устроен, че все допираш до негово величество Майсторът! Истории с обема на „Война и мир” всеки може да разказва на маса! Всеки е патил, всеки си е намирал майстора, колкото и окомуш да се чувства, че е... Пусто...малко тъжно звучи, но живеем в държавата на майсторите. Тук пред негово величество се потриват нервно ръце, бършеш тайничко потта избила по челото, само и само да не сецнеш нещо благоразположението на величеството, гледаш в очите без да мигаш, предусещаш всяка мисъл, всеки порив на мисълта на нежната му душа. Режеш салатката, търчиш за ладно пиво, сипваш от ракията домашнярка дето иначе я пазеше за сватбата на внучката, само и само неговото величество да благоволи да ти реши проблемът, с който уви си се сблъскал. За което си и плащаш, разбира се! Прескъпо при това! После почваш да смяташ и прехвърляш със свито сърце и се чудиш като каква ли ще да е тази космическа надница от плюс безкрайност минус на квадрат по 3.14, делено на пазарната цена на бирата в кварталната бакалия, дето в крайна сметка е равно на ни повече ни по-малко от скромната ти месечна заплата, но на час, естествено! Щото тоооо...да си майстор не е лесно! Да си майстор е призвание! Да си майстор е да принадлежиш на кастата на богоизбраните! Да си майстор... Шшшшт, тихо, да не разбудим гнева височайши!



Защо ви ги говоря всичките тези щуротии ли? Знам ли? Защото понякога ми писва и почвам да псувам като каруцар и майсторо, и живото, и све! Защото ми е писнало да ми обясняват, че аз съм идиот, а не че колата ми тропа. Че може да ми е спешно, но работа може да ми се свърши другия петък...евентуално – ако слушкам и се завивам, и споменавам в молбите си пред дедо Боже негово величество Майсторът, да се свети името му... Че аз може и да искам, ама едно е да искаш, съвсем друго е да можеш, съвсем трето да ти го обещае майстора. Че в България това дето го пише, не е това дето е! Че в БГ единствената инстанция, на която можеш да се жалиш, се казва „арменския поп”, че, че, че.... Има ли смисъл да продължавам?


Няма да си кривя душата – по зло/щастно/ стечение на обстоятелствата и преди много години и аз се прилепих към кастата на онези-избраните. И аз обяснявам цветно и нагледно на моите клиенти, че едно е да сакаш, съвсем друго майсторо да го сака! И мен ме е сърбял гъзо и са ми пламтяли ушите от „благодарни” клиенти. И мен са ми казвали, че вземам повече от проститутка на околовръстното и аз съм ги пращал с отсечен сиктир към същото това околовръстното, дето да вземат проститутките да им свършат тая работа дето я търсят от мен! Да ама не могат... Щото каките по околовръстното освен да им извъртят някоя сифилистична свирка, за пет пари друга работа не могат им свърши!


Но...да се върнем към същината на темата. Авто/мото майсторите – аллах да има дава здраве, дълголетие и благоденствие!


Някои ме познават, други не съвсем, трети не искат да ме познават, но за всички да обобщя – аз съм от оная особена порода дето не е от най-срещаната по нашите земи, дето изкарава пари от това дето разбира и му се ще поне, да ги дава на хора дето също като него се занивамат с това дето ТЕ разбират. Нямам нерви /нито време/ да клеча два часа под мотора/колата и да се чудя като как аджеба точно се сменяше пустото му масло и както и да го правех все да ми се вижда сложно! Знам – повечето това си го вършите сами, щото сега как ще да дам 15 кинта на някой си за нещо дето и сам мога да си го свърша! А дали? В практиката си съм се нагледал на съботно-неделни майстори дето са докарали нещата до тотал фалит и после реват като хималайски мечки по телефона, че всичко е отишло на кино! Ми отишло е, ама Ганьо нали по гръб не пада и от всичко разбира... Е...аз масло не сменям! Сигурно, щото съм гъзар, или щото не се казвам Ганьо, а Фори, или в краен случай, щото ръцете ми са в гъза заврени...


Както и да е... Темата не беше за моята скромна особа.


По стечение на обстоятелствата съм собственик на една камара МПС-та. Стари, веднага държа да допълня за господата от НАП дето слухтят навсякъде! Но не достатъчно стари, за да имат антикварна стойност, а просто стари и вехти! Но...такива си ме кефят, такива си имам, казало кучето и се облизало под....


В същото време имам и натрапчивото усещане, че не просто искам да ги имам, ами видиш ли даже искам да ги ползвам по предназначение! Сега що не си купя един нов мотор/кола/бус, ми се занимавам с кошници, ако може да не го обсъждаме! За справка - пак по-горното със кучето!


Та понеже философията ми е такава, искам да си ги ползвам, съответно искам някой да се грижи за тях и да им оправя вечните технически проблеми! Щото много + стари естествено е = на вечно имане на проблеми с някое от возилата. Та като някакъв налудничаво-назадничав елемент аз видиш ли нямам мераци да лежа връз мизерно велпапе под колата паркирана с едната гума на бордюра, докато всичките баби на квартала ме прескачат, чудейки се откъде да я подхвана, а предпочитам варианта „ Ало, Пешо, имам проблем! Кво прайм?”. И Пешо решава проблема срещу солидно заплащане /справка началото на воплите ми за майсторите/. Да де ама се оказа гранде проблема намирането на Пешо! Де си бре, Пешо, кучета те яли? Де си? – дереш гърло като баба Илийца /или май беше дядо Йоцо, ако това въобще има значение/ Повече от десет години неистово търся точния „Пешо” дето да ми върти поддръжката на возилата. И нема, и нема, и нема... Единият сменял само масла, другият с кошници не се занимавал, третия го мързяло, четвъртия за риба, петия мисли, че прави нещо, ама и той самия не знае какво... Знаете как е – проба – грешка, проба – грешка, проба – грешка, ама лошото е, че все за моя сметка макя му и мечка! Докато преди две години попаднах на майстора мечта! Дълго се чудех, а и все още се чудя къде е уловката! Сигурно има такава, щото прекалено хубаво не е на хубаво, както казва нашият жизнерадостен и позитивен народ, но...трай бабо за хубост!


Точният „Пешо” се оказа, че прави и коли и мотори! Щото тооооо....знаете как е в общия случай! Един прави само дизели, друг завива леви гайки, трети си мисли, че електрифицира луната, четвърти прави мотори, ама над 800 кубика, пети коли, ама до две години и половина, щото то иначе стари бараки налииии....


Да де ама точният „Пешо” се оказа, че прави и нови и стари, и двуколесни и четириколесни, и дизели и такива на газ, и червени, и зелени, и жълти! Странно, но „Пешо” махмурлук няма и рано сутрин го намираш на работното му място. „Пешо” не го и мързи! „Пешо” е любезен, дори и когато си има някакви си ядове и неразбории! „Пешо” никога не те връща за другия петък! „Пешо” не ти дере десет кожи! „Пешо” не лъже на дребно, за да си купи шише ракия за вечерната салатка. „Пешо” разбира от доста неща, но не и от Всичко! /Най-се плаша от хора дето разбират от всичко!/ Пешо има решение на /почти/ всеки технически проблем, с който го занимаваш, а за този, за който няма решение, има точните хора, които знае, че ще ти помогнат! От „Пешо” можеш да си купиш кола. На „Пешо” можеш да продадеш кола. „Пешо” може да ти помогне с ценна информация къде продават евтини читави акумулатори, гуми, накладки, свещи. „Пешо” може и да ти ги смени, щото при „Пешо” няма „не работим с материали на клиента”. Не! Това не е реклама на Банка ДСК! Това даже изобщо не е реклама! Това е дългогодишно търсене, патене, плюване, псуване и опит, който си струва да бъде споделен.


За да не съм голословен давам няколко примера:


Имам Ланчия. Сега не ме питайте що съм си купил италианска кола, както аз не ви питам що карате изпърдяно 30 годишно БМВ бегачка на газ! Имам Ланчия. Като повечето МПС-та на старо и тя си дойде с редица проблеми. Като всеки съвестен стопанин и аз исках да и реша проблемите, за да може да ми служи вярно и безпроблемно! Пратиха ме при един – ооооо, пфууууу, уууууфффффф и т.н. Отсвири ме. После с хиляди протекции и ходатайства при един дето бил дълги години в Ауто Италия и понеже там му било тясно и нямало накъде вече да се развива се отцепил и направил сервиз. За италианки разбира се! На два пъти ми сменя тампони на задния мост, а месеци по-късно „Пешо” ми показа нагледно как точно изглеждат новите ми тампони, които не бяха виждали смяна откакто свят светува! Без коментар....

Колата взе да гасне в движение и да грее. Закарах я при Негово Светейшество. Седя двайсет дена, в които ми се обясняваше как я тестват едва ли не през час и как аз съм откровен идиот, щом си мисля, че и има нещо, докато колата се окопаваше на едно и също място в двора и докато предното стъкло не се покри с дебел слой пепел. Писна ми и си я взех. Баш специалистът си направи устата да му платя на изпроводяк едни 150 лв, дето даже в момента не се сещал за какво точно трябвало да му ги дам, но ще се сетел и ще ми кажел! Без коментар...

Един ден отивайки при „Пешо” да го питам нещо за скутера дето ми правеше, го заварвам да рови нещо в някаква кола. Викам ама ти и коли ли правиш? Правя.... Може ли да ти докарам една Ланчия? Може...

Закарвам му Ланчията! Е, тоя човек зор видя с тая кола! Цяла седмица се занимава с нея! Само тавана дето не и свали! Тъкмо си мислих, че ще се откаже и той взе, че я оправи. Някаква дреболия излезе – някакъв датчик на нещо си, някаква цедка на резервоара и разни такива. А Баш Специалистът ме гласеше да се сваля глава и да сече моята от кръста по тоя повод.

2. Имам скутер както вече споменах. Двутактов. Смотан. Служебен. Повече от десет пъти го е правил за две години. Идвал е и на улицата да го оправя след като един път угаснах в движение. Много пъти съм го занимавал с откровено налудничави истории с тая моторетка и много пъти след поредната щуротия, с която съм му отнел време и място в сервиза ми е казвал „Бе нищо не дължиш! Ходи се вози!”

3. Имам „Джуниър”. Някои го знаете – стара лачена моторетка от ранните осемдесет на миналия век. Помолих го веднъж да ми смени маслото. Викам ще мина да ми смениш маслото и после ще ходя да го преобуя, че с тея ретро гуми нещоооо. Е що вика ще ходиш? Ми викам какво да правя? Е как какво? Аз вика ще ти ги сваля и ще им се обадя да дойдат да ги вземат и да ги върнат с новите гуми! Викам това хубаво, ама каква пара ще чини? Там вика колко ще платиш? Казвам 340 лв за гумите и по 20 кинта за смяната. Е, на мен вика ще ми дадеш 340 лв и си готов! Става ли? Е, че как да не става?! Хем ми по-евтино, хем по-лесно. Седнахме с Поли в кръчмето отсреща, хапнахме, пийнахме, дойдоха момчетата, взеха гумите, върнаха ги, „Пешо” ги монтира разплатихме се и отпрашихме за Косово...

Същият тоя Джуниър след една безумна маневра от моя страна по едни чукари в Албания направо му разпрах долния спойлер, ама така го разпрах, че чак ми се дорева и ми идеше да го хвърля в някое дере, за да не го гледам! Страшно ме беше яд! На себе си ме беше яд! Сещам се един ден и викам, а бре, знаеш ли някой дето може да ми реставрира спойлера? Разбира се! Донеси да го видя. Занесох го. Е, Стоенчо вика ще го направи като нов? Познаваш ли Стоенчо? Не, викам, не го.... Е, аз го познавам! Ще го занеса, вика на Стоенчо пък ти после само ще си го занесеш на Иван Лепенката да ти направи лепенките. Речено сторено. След няколко дни си получаваш спойлера чистак бърсак! Направо все едно нищо не му се е случвало никога /а имаше дори липсващо пaрче от него/. Къде го беше носил, кой го беше правил не знам, но резултата беше умопомрачителен и изобщо не скъп смея да твърдя! В повечето случаи знаете как е.... Аз го нося на Стоенчо, Стоенчо си оставя ръцете, аз правя дубъл на парите дето съм ги дал на Стоенчо и готово! Клиента реве и бърше сълзи и сополи, а аз чака рака с парите дето от въздуха са ми дошли!

Имам и други мотори. Имам и други коли. Имам и безброй случки, които са като Епопея на забравените. Имам мотор, който обиколи града и всички знайни и незнайни майстори! Имам мотор, който съм правил във Видин, защото ми е идело да си скубя косите от яд от всичките тея софийски „майсторе”! Имам и мотор правен във Варна. На два пъти... А живея в София все пак! Имам и толкова комични, ако не бяха на мой гръб и за моя сметка случки, със знайни и незнайни майстори, че чак ми се повдига. Сменяли са ми свещи без да са ми ги сменяли, сменяли са ми карета без да са ги сменяли, шлайфали са ми глава без да е шлайфана, изпадал ми е спирачен апарат, щото никой не си е направил труда да му затегне болтовете, оставало ми е кормило в ръцете по същата причина...

А сега? Сега всичко това е като кошмар, който съм сънувал! Сега съм си оставил Волвото пред сервиза на „Пешо” в очакване утре в 8 без нещо да ми звънне, за да пита къде съм му скрил ключа и какви са ми болежките и след като си го взема след ден два да му закарам Ланчията натоварена с оня мотор, дето го събира като пъзел частичка по частичка, дето се чеше и поти да схване каква точно му е случката и дето ми издирва части по енглезко за него, че да ми излезе по-тънко и дето чак от Щатите му поръчвахме оня злополучен бендикс дето Панчо ме изработи с него преди десет години, а оригинала замина кой знае къде... Знам. Ще ми оправи и Ланчията и рано или късно ще нареди и пъзела с мотора. Знам, че и парите, които ще вземе ще са смешни! Знам, че все още се намират такива бели лястовици дето вършат работа, ама истински вършат работа и че все още има хора, на които може да се разчита! Да е жив и здрав „Пешо” и да връща вярата на хората в оная силно отрицателна, мътна и кървава думичка – „майстор”. Все още има майстори, хора! Търсете ги и ще ги откриете! Не всички са покварени и не всичко е пари, повярвайте!

П.п. Тези душевни терзания по никакъв начин не са реклама на който или каквото и да! Просто споделена мъка и опит! То и без това знаете как е - майсторите, от които не сме доволни всички ги плюваме на всеослушание, а тези дето сме доволни си ги пазим за нас :)

_________________
http://foriunderground.blogspot.bg/
Alvanovo motors - "Сам съм си клуб, сам съм си президент!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Окт 2017, 20:41 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1138
Местоположение: София
Ами, като те гледам, мисля че е редно да си го вземеш "Пешо" на месечна заплата. Или поне половин такава.

Аз с моя строеж да къща вече съм така - спрях да плащам надник и се спазарихме за твърда заплата с местния "майстор". Успокоявам се, че все едно имам да плащам ипотека или лизинг на нова кола. Надявам се, че "добротата" ми за през зимните месеци няма да остане неоценена от моя "Пешо". Но все пак си е "майстор", така че напролет ще стане ясно... :lol: :lol: :lol:

Иначе мога да се гъделичкам, че толкова съм си надвил на масрафа, че вече имам ратай или иконом, или някакъв друг "обслужващ персонал". Гоуем смех!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Ное 2017, 12:46 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 24 Яну 2007, 21:20
Мнения: 1944
Местоположение: с. Алваново, Ескиджумайска околия
Вчера ми звъни "Пешо" - волвото, вика, ти е готово. Викам супер - ще мина да го взема и да ходя на преглед, че няма. Ако не ти се занимава ние да ти го минем на преглед? Естествено, че не ми се занимава! Тази сутрин ходих и си прибрах отремонтираното и "прегледано" волво....
А що се отнася до къщата... там имам късмета, че Баш Майсторът е баща ми, но пък за сметка на това него толкова кисел и отчаян от майстори не съм го виждал никога! То не бе общаци, то не бе водопроводчици, то не бе шпакловчици и зидари... Мани, мани...не е за говорене!

_________________
http://foriunderground.blogspot.bg/
Alvanovo motors - "Сам съм си клуб, сам съм си президент!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2017, 07:52 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 15 Юни 2006, 13:55
Мнения: 446
Местоположение: Видин(София)
Не ми е работа, но нека и аз да се изкажа - от някакво време помагам на мото майстори, чета manual-и, гледам DIY клипчета, всичко с цел да събирам някакви знания, умения и опит, за да мога да си правя сам моторите.
Майсторите, при които съм "чиракувал" са най-добрите за мен! Вярно е, че и те са хора, че и те правят грешки и че и те си имат своите слабости и странности - Кой ги няма?! Но много пъти са правили чудеса пред мен, когато поредния клиент иска мотора му да бъде оправен, но ако може да не поръчва нови част и ако може да стане с подръчни средства... Все още Булгарът жела работата му да се върши с пръдня и да има цветен резултат. Повечето клиенти желаят всичко да мине тъничко и безболезнено. Нормално е при такава клиентела, мисленето да бъде "осакатено" и много добри майстори да са принудени да бъдат "шмиргелисти" и д амислят като такива.
Лично аз нямам доверие на никого и не очаквам някой да ми оправи "както пише по дебелите книги" моите мотори. Затова, въпреки че работното ми време често превишава 12-13 часови смени, намирам време да се образовам и окомплектовам с правилни и що-годе качествени инструменти(че другите струват дооста парици, пък и аз все пак съм Булгар...)

_________________
VIXXER


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2017, 09:05 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 24 Яну 2007, 21:20
Мнения: 1944
Местоположение: с. Алваново, Ескиджумайска околия
Миро, напълно съм съгласен с теб - българинът иска майсторът да му свърши работата качествено, евтино и за вчера ако е възможно! Бързо, евтино и качествено няма, разбира се, но това не пречи масовият потребител да си го търси... Както и да е. Аз, също като теб работя по 12-13 часа на ден, по 28 дни в месеца, като понякога имам и 48 часови дежурства. Годишната ми отпуска варира между 5 и 10 дни в годината, плюс 3 по Коледа. В оскъдното ми оставащо време се опитвам да строя къща (не буквално разбира се) на 340 км от София, да уча английски, че на дърти години ми затрябва, да се оправям с ежедневните битовизми и по възможност да ми остава и малко време да поспя. Нито имам време, нито особено желание да се превръщам и в мото/авто майстор, щото по тая логика трябва да почна и да шпакловам и жици да връзвам, и плочки да лепя, и покрив да пренареждам и т.н. - сещаш се! Моята философия е, че аз разбирам от нещо /горе долу/ и за техническите си проблеми търся други хора дето разбират също горе долу от технически проблеми. За времето дето ще се туткам да си сменя маслото ще изкарам повече пари от това, което работя, отколкото ще дам за смяната на маслото на тоя дето ще го направи за 10 минути без да омаже всичко като мен /давам съвсем произволен пример/. Нямам претенции колко ще ми струва това, защото съм свикнал да плащам за труд /за разлика от повечето българи/, но искам това, за което съм си дал парите да бъде свършено като хората! Може би ако имах повечко свободно време щях да се мъча поне по-елементарните неща да си ги върша сам, но тъй като от години времето ми е силно оскъдно, въобще не се и пъна да го правя!
П.п. Имам един черен FJ 1200. Знаеш го много добре. Като го купих преди доста години си беше ок. После мина през сервиза на Венто и Родригез и Венто му направи някакъв селски тунинг на карбовете без да ме е питал, от което моторът започна да има проблеми с карбовете. Историята мисля си я чувал. След което му налях едно масло ментак от Живко дето много някога имаше магазин на ул. "Три уши", след което в жегите на Анталия двигателя се разтропа. След което го правиха Коце Ве Макса и Асен /мисля, че и при тях си чиракувал/, цифрата, която ми взеха беше повече от зловеща /ако те интересува ще ти я споделя/, грам за нищо не съм се пазарил и съм искал всичко да стане както си трябва и накрая моторът го взех хълцащ, глъхнещ и работещ почти само на смукач! Асен до последно го човърка нещо, щото иначе нямаше да мога и да си тръгна оттам. После ходих още веднъж и още веднъж да го донастройват нещо си и видях, че няма смисъл и го захвърлих в гаража. После Явор се видя в приключение да се мъчи нещо да оправя иначе "оправеният" срещу една торба пари мотор - историята я знаеш - купуваха се нови игли , пък се правиха комбинации със стари и нови игли, пък махахме бензиновата помпа, пък взехме твоите карбуратори, пък се правиха всякакви комбинации между налични игли и карбове и моторът все си не щеше и не щеше. Бях му махнал номерът и го държах в багажникът на колата, за да ходя да го бракувам, но нали все нямам време... Знаеш ли какво се оказа в крайна сметка? С най-невинно настройване на карбовете и подмяна на един жигльор моторът стана пушка! И знаеш ли колко ми взе човека? 50 лв. конкретно за това /защото му прави и други неща - гуми, вериги, пиньони, лепене на пластмаси/, а знаеше за митарстванията ми години наред и можеше да ми съсече главата от петите. От тогава съм му минал 2200 км /да, не са много!/ и не е пипано повече нищо по него. Вече дори не знам дали е с твоите или моите карбове, но е факт, че върви като змей и малкото време, когато съм го карал не ми е създавал никакви проблеми!
Та да се върнем в началото - колко ли време щеше да ми е необходимо да се образовам дотолкова, че да си оправя карбовете сам след като толкова опитни хора не можаха, за да спестя въпросните 50 лв?

_________________
http://foriunderground.blogspot.bg/
Alvanovo motors - "Сам съм си клуб, сам съм си президент!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2017, 09:48 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 15 Юни 2006, 13:55
Мнения: 446
Местоположение: Видин(София)
Главно при Сашо съм чиракувал - При Асен помагам от време на време, когато е затрупан с работа.

Това ФДж дори и аз му човърках по карбовете (от моя мотор)... Знам му историята и порблемът със зацепването на валовете, заради които толкова много обвиняваме карбораторите.
Аз също знам и съм преживял доста случки с майстори. Затова - не издигам на пиедестал никой от тях, но и не мога да отрека, че някои(не всички) са доста знаещи и можещи. Има какво да се научи от хора с много опит и знания. Но и при мен "моторизмът" се изразява в купуването на интересни бангии и неспирните им ремонти, а не толкова в карането им. И моето мнение(което осъзнавам, че е неправилно за повечето хора) е, че за да имаш стара машина, си принуден да си цапаш ръцете и да работиш по нея. "Потребителите" си купуват нови машини и ги продават на ентусиасти като нас след 4-5 години, за да си вземат новия модел и да се возят безметежно.

В БГ мото-услугите са взе още на примитивно ниво. Не сме Австрия, не сме Германия, Холандия и прочие бели страни. Там обаче и техническите им прегледи са на ниво - едва ли ще те пуснат с протекла предница, с гуми, навършили пълнолетие, с неизправни фарове и мигачи... Има правила и си ги спазват, пък тук има правила за заобикаляне.(или поне е така докато не се препълни и там с бежанска сган...).

_________________
VIXXER


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2017, 21:32 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1138
Местоположение: София
forry написа:
Нито имам време, нито особено желание да се превръщам и в мото/авто майстор, щото по тая логика трябва да почна и да шпакловам и жици да връзвам, и плочки да лепя, и покрив да пренареждам и т.н. - сещаш се! Моята философия е, че аз разбирам от нещо /горе долу/ и за техническите си проблеми търся други хора дето разбират също горе долу от технически проблеми. За времето дето ще се туткам да си сменя маслото ще изкарам повече пари от това, което работя, отколкото ще дам за смяната на маслото на тоя дето ще го направи за 10 минути без да омаже всичко като мен


На теория е така, но вероятно вече си научил по трудния начин, че на практика това с плащането и получаването няма как да стане. Освен ако не говорим за купуване на хляб от магазина (например!), като дори и там от време на време има изненади.

Затова аз пък съм възприел тактиката за вълка и врата. Не ме кефи особено, но повече не ме кефи някой да вземе да ми обяснява за "птички и пчелички" и аз да трябва да се съглася и да плащам, защото не знам за какво точно иде реч. Клише, не клише, обаче информацията наистина е най-ценния актив в тоя живот. Когато си достатъчно информиран става много трудно да те третират като блондинка в софийски мол. Пък ако направиш едно показно как ти и сам можеш да я свършиш една работа, отношението и приказките се променят в порядък!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2017, 11:16 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 15 Апр 2006, 20:10
Мнения: 827
Местоположение: Вакарелско
Странно животно е "майстора" но не некадърноста или липсата на преценка за парите на клиента е нещото което ме кара със смесени чувства да посещавам разни "работилници" . Винаги съм с очакването че ще получа услуга за която съм отишъл ама нейсе. Все има нещо къде дребно къде по серизно от което оставам с емоцията на "обран поляк" по нашето черноморие. И облака с въпросителни надвисва над мен. Аз ли не му обесних какво да прави, той ли не ме чу, дали нарочно ги прави тия работи .....? Плащам и после доправям "майсторската работа" Това което ме влудява е липсата на елементарно отношение и поне малко скромност пред клиента. Как пък досега не попаднах на един поне да ми каже - Мите , това не съм го правил и не смея да пипам. Не ме притеснява че не може , страх ме е че лъже. В крайна сметка го няма най добрия , просто отивам там където човека е ОК и му имам доверие.
Не винаги е така , не е редно да слагам всички под един знаменател но към днешна дата се сещам само за двама в мото сервизирнето при които бих отишъл спокойно и без да се притеснявам. Но по една или друга причина единия ми е доста далеч а от другия си пазарувам части 2-ра у-ба и се надявам да не ми е "полезен" скоро:)
А мотора ми е в прилично лошо външно състояние благодарение на мен но за сметка на това върви, спира и вози перфектно благодарение на ония двамата и мен .

Какво и да си причиня го приемам с усмивка , не ми се налага да плащам за това на други "майстори" .

_________________
На ваше място аз бих описал подробно всичките си приключения, като отстраня всичко освен отношенията с хората.
Източник:писмо от Толстой до Миклухо-Маклай. “Човекът от луната”


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com