Дата и час: 22 Сеп 2018, 04:04

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2015, 13:00 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 18 Апр 2010, 17:51
Мнения: 526
Местоположение: София
Така.... от известно време ми се върти в главата да си подсиля малко осветяването, тъй като фара ми свети колкото една свещ.
Та дилемата е:
1. Ксенон
+ светят доста силно
+ сравнително поносима цена
+ няма да стърчат странични фарове

- не знам дали стъклото на фара е предназначено за това (чувал съм, че ксеноните топят стъклото на фара)
- по-голяма консумация на ток (12 V, 10 A - акумулаторър ми е с тези параметри)


2. Допълнителни фарове острани на основния (LED)
+ не се сещам много плюсове освен СВЕТЛИНА
+ по-ниска консумация на ток

- вероятно по-скъп вариант
- при падане ще се счупят и ще трябва да се купуват нови
- допълнителни стойки и пробиване

Нищо не разбирам от тоци..... така, че и който и вариант да избера ще трябва някой да ми го направи. Ако има какво да споделите по темата ще се радвам.

_________________
Ducati Monster 620i
Ducati Multistrada 620


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2015, 22:35 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 05 Дек 2007, 22:40
Мнения: 261
Местоположение: София
При паленето ксенона консумира повече ток, отколкото нормална крушка, след това пада консумацията. Ако си h4, те са 60/55 W, нормален ксенон - 35W! Голяма вероятност да не стартира ако ти е кофти инсталацията. Зависи от ксенона, кой тип е запалката, захранването. Не съм чувал да топи фар.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2015, 22:59 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
Може да се прегледа като начало, защо не свети този фар. Лош рефлектор, лошо стъкло, лош реглаж, ниско напрежение заради проблеми в ел инсталацията, лоша/остаряла лампа...

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Сеп 2015, 23:39 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 18 Апр 2010, 17:51
Мнения: 526
Местоположение: София
galinvayov написа:
Може да се прегледа като начало, защо не свети този фар. Лош рефлектор, лошо стъкло, лош реглаж, ниско напрежение заради проблеми в ел инсталацията, лоша/остаряла лампа...

- чисно нова лампа
- стъклото е полирано
- рефлектора - не съм го гледал - ще го проверя
- реглажа си е ок, защото хвърля светлина където трябва
- ниско напрежение - нямам идея, но дългите си светят ОК (ако това озачава нещо)

_________________
Ducati Monster 620i
Ducati Multistrada 620


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2015, 08:06 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 01 Юни 2009, 12:15
Мнения: 1001
Местоположение: София
за повече светлина .. няма какво да го мислиш .. ксенона няма аналог като цена/резултат ..
.. допълнителните LED не са толкова за да ти свети на теб .. а да те виждат повече, особено в комбинация на модул /5 херца/
П.С. .. виж да ти проверят инсталацията .. че това си остава "черната дупка" на италианците :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2015, 20:43 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 20 Ное 2008, 12:16
Мнения: 396
Местоположение: Елена
Митак,мога да напиша докторска дисертация на тая тема.Минах през всичко това,и пак има какво да се желае.В момента съм с ксенон 35W,и круша 6000К/такава имах резерв в колата/,и пак не е това което искам.Единия фар,си остава един фар.Когато са два-нещата са съвсем различни.Ще ти нахвърлям накратко за кво иде реч,па ти ще си решаваш сам.
Първо и най-важно е захранването на крушката.Ако,имаш пад на напрежение,дори с 1волт,ефективността и пада до 70%.Тъй че:мериш напрежението директно на клемите на акумулатора,и после на клемите на крушката при запален двигател.Нормалното напрежение е около 14-14,2волта.Ако на "крушата"е по-ниско....кофти баце.Имай в предвид че,пад на напрежение може да се получи даже от по-тънки кабели.
Ако източника на светлина/жичката/,не е в точната си позиция,спрямо рефлектора,всичко е ала-бала.
Имаш вариант,да смениш крушата,с друга със същата мощност,но с усилена дълга светлина.Има на Осрам,на Филипс и някои други,ама гледай да е оригинал.На тях пише:+120%или+130%.Определено има ефект.
ПРОВЕРИ рефлектора!!!Ако е мътен,жълтав,прашен и пр.,каквото и да сложиш-ефект никакъв!
Ксенон.Има добри и не чак толкова.Има плюсове,има и минуси.Има една камара инф.за тия с-ми.С 35,55,75вата мощност.Разгледай схемите и цветовете им.Не си мисли,че щом свети ослепително бяло,ще свети добре на пътя.Не се хващай на търговски трикове.Бялата светлина,не е добро решение в мъгла и лошо време.Ако си с Н4,интензитета е еднакъв при превключване/къси-дълги/,щото лампата вече е запалила.Може обаче на едната светлина,да "трепери".Получава се от пластината,дето сменя фокуса.Обаче ако си примерно с Н1 и Н3 за къси-дълги,при включване на дългите ще трябват няколко секунди лампата да влезе в режим и да светне с пълния си капацитет.Тук е тънкия момент!Тия 4-5 секунди!Ако ти се харчат едни пари,пробвай 55W,43000К.
LED.Както каза Радо,ефекта е по-скоро да си видим за другите на пътя.Не че няма добре светещи от тях,ама качествените са цена.
И тъй да обобщя.За мен доброто осветление,като цена-качество е в: два фара,с големи рефлектори,с качествени халогенни лампи.

_________________
Това дето го виждате,не е това което става...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2015, 21:09 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 04 Сеп 2007, 15:19
Мнения: 309
Местоположение: Севлиево
Следя темата с интерес.Адаша както винаги-изчерпателен.
Аз преди години си смених стъклото и рефлектора на фара, точно заради проблеми с фокуса.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2015, 22:40 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
Днес ми щукна нещо... Това тръбното да не е правено за Англия? Там късите светят в грешната страна.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Сеп 2015, 22:55 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 25 Апр 2012, 18:28
Мнения: 13
Местоположение: Оряхово
Най-доброто решение е вграждане на лупа във фара+ксенон 4300К. Малко е тегав монтажа, защото трябва да се отлепи и после да се залепи стъклото, но ако не си с две леви ръце ще се справиш. Дори и с релефно стъкло не заслепява, осветява много добре и от всички експерименти, които съм правил това даде най-добър резултат. Комплект за 1 фар ще е 50-100лв. Всъщност от eBay комплект за кола ми излезе малко над 100 лв.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com