Дата и час: 15 Окт 2018, 11:43

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 36 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2009, 11:57 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2009, 15:05
Мнения: 736
Местоположение: пловдив
днес успешно си смених маслото на мотора за първи път сам, никаква философия не е, но като взех мотора първия път ме бе страх да не объркам нещо

днес вече теоретично подплатен с прочетено от manuala къде е пробката всичко стана за 10 минути.

за тези които също са решили да опитат това да го направят сами:

първо необходими инструменти: ключе 16-ка, приспособление за завиване на филтри (има го за 5 лв в метро), тава към 5 литра

1. мотора трябва първо да го покарате 10-тина минути за да загрее маслото и да се раздвижи ако има нещо утаено, толкова долу горе ми отнема да дойда до офиса от къщи

2. мястото около филтъра и пробката ги измийте хубаво и почистете за да не влезат някакви песъчинки докато сменяте филтъра и докато махате слагате пробката

3. подлагате тавата под пробката

4. на кавата пробката е с ключ 16 - вижте при вас както пише, трябва тази пробка да е с гумено уплътнение поне така пише в книжката - при мен сега видях че липсва (още един аргумент защо да си сменяш сам маслото), понеже нямаше такова навих две витки тефлонова лента от тази която се ползва за уплътнение на водопроводните съединения

5. отвивате тапата от където после ще сипете маслото, след това пробката, изчаквате няколко минути да се изцеди и махате и филтъра

6. новия филтър преди да се завие се омазва хубаво гуменото оплътнение с масло, след това на ръка се завие докато прилепне и със приспособлението се завива още 3/4 оборот - използвайте надпис по филтъра като маркер

7. навивате тефлонова лента две витки и завивате пробката здраво

8. наливате около 3 литра масло и палите двигателя да го разкара, след това гасите и доливате като гледате през прозорчето да е над минимума

защо го смених маслото сам а не отидох в сервиза?

1. защото знам какво масло съм сложил, предишния път бях купил най-хубавото и най-скъпото масло както си пише по книжката, отивам в сервиза, те ми казват - ааа защо си купил 10W40, аз - ами защото това пише в книжката на кавасаки, те - ама ние имаме едно тука дето е много хубаво минерално да ти сложим от него 15W40, аз - абе това е пълна синтетика което съм взел, най-хубавото искам него да си ми сложите, и в крайна сметка понеже не бях там по време на смяната остана съмнение че моето скъпото масло може и да е отишло при някой друг мотор

2. защото като отида в сервиза ми казват остави мотора и ще ти се обадим че имаме много работа - т.е. един два дни съм без мотор а смяната става за 10 минути

3. защото виждам че някой дали предишния път или въобще преди някой мърляч ми е забутал някъде гуменото уплътнение на пробката, не е голям проблем защото теч нямах, но така бяха навили пробката без това уплътнение че чак бяха изкривили ръбовете и

4. това ми достави удоволствие, защото направих нещо ново което не бях правил досега

_________________
живота е смъртоносна болест предавана по полов път


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2009, 22:42 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 20 Ное 2007, 20:25
Мнения: 459
Местоположение: Москва
Аз лично до сега не съм давал на някой да ми сменя маслото.Толкова елементарна дейност ми се струва,че въобще не съм се замисля по въпроса даже хахаххахах.Като върна лентата назад единсвено реглаж на карбураторите ми прави един пич от форума,но бях плътно с него.Смених си веригата с един приятел даже,а не е от тея с клипса.Разказа ни се играта докато вкараме звеното кат хората и го занитиме.Два дни се мъчихме хаххахаха.Личното ми мнение е,че колкото повече неща по мотора си правиш сам толкова по-добре.Разбира се трябва да се отбележи,че има неща които не трябва да се пипат сам,защото само ядове после хаххахахаххаха.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2009, 00:19 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2009, 14:07
Мнения: 549
Местоположение: София/ Нови хан
Изображение

Това малко прятелче много помага за веригите... не му знам името :oops:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2009, 01:18 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2003, 11:55
Мнения: 1808
Местоположение: Sofia
M_chavalinov написа:

Това малко прятелче много помага за веригите... не му знам името :oops:


...каква точно му е функцията на "това малко приятелче", би ли споделил...?

_________________
mother-fucker


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2009, 02:06 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 22 Яну 2009, 14:07
Мнения: 549
Местоположение: София/ Нови хан
Този уред (извинявай ако не съм се изразил правилно) изкарва много лесно нита от дупката на звеното и после пак със същата лекота го вкарва.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2009, 09:39 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2009, 15:05
Мнения: 736
Местоположение: пловдив
мини винтова преса с легло за звеното от веригата, виждал съм го само по книжките, хитро

_________________
живота е смъртоносна болест предавана по полов път


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2009, 10:18 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2009, 15:05
Мнения: 736
Местоположение: пловдив
днес погледжам през прозорчето, над маслото има много тънък слой бяло като сметана полепнало по стъклото, изглежда като запотен прозореца, отдолу маслото си е златисто като мед, още не се е зацапало, но от това което съм чел пише че това бялото е масло с примес от вода, сутрин си е доста студено, нормално ли е да се образува такъв конденз или гарнитурите са заминали? защото след като покарам и по обед като е топло това отгоре изчезва
по принцип гаража в който държа мотора е топъл, сутринта мотора си запали без смукач но отвън студа доста щипе, особено като караш в 8 часа :D

_________________
живота е смъртоносна болест предавана по полов път


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2009, 10:53 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 25 Ное 2005, 17:00
Мнения: 3411
Местоположение: София и с. Студена
Тая тема не е ли за "мъдростта"? А и какво мъдрост има в това да си смениш маслото. Да взема да пусна и аз една тема как си напомпах задната гума или за това как си избърсах праха от огледалата. Мъка, мъкаааааааааааа...

_________________
E PLURIBUS UNUM
ISRA № 30445


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2009, 11:39 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2009, 15:05
Мнения: 736
Местоположение: пловдив
Fats - за тебе сигурно смяната на маслото е нещо елементарно, но на човек като мен, който доскоро не бе виждал мотор си бе нещо неизвестно и плашещо, и определено има какво да се обърка - да се пренатегне филтъра и да се прецака резбата, да се остави хлабаво завит филтъра и да изпусне някъде маслото, честно казано когато купих мотора прочетох всичко но си ме беше страх да го сменя сам маслото, затова отидох в сервиза
вече мога и ще си го сменям сам, предположих че има и други като мен затова написах темата, ако смятате че е супер глупава изтрийте я :D

_________________
живота е смъртоносна болест предавана по полов път


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2009, 18:20 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 25 Ное 2005, 17:00
Мнения: 3411
Местоположение: София и с. Студена
Всичко това добре, ама не ни занимавай с всяко елементарно дейс8твие, което извършваш. Още повече този раздел е за въпроси. А ти нищо не питаш, само съобщаваш факт от ежедневието си. Пуснал си и в "Общи" тема по съшия въпрос.

_________________
E PLURIBUS UNUM
ISRA № 30445


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2009, 18:58 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 14 Мар 2006, 01:15
Мнения: 126
Местоположение: СОФИЯ
Само искам да добавя едно уточнение към автора на темата-
Външен метален маслен филтър ( а не хартиен елемент) се затяга САМО НА РЪКА, БЕЗ ИНСТРУМЕНТ. После ще имате проблем със свалянето при следващата смяна при затягане с инструмент.

_________________
ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА, ПЪК ДА СТАВА КАКВОТО ЩЕ !
ЛИЧНО МНЕНИЕ.....


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2009, 21:46 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2009, 15:05
Мнения: 736
Местоположение: пловдив
ПИКАСО - ако може да направиш на ръка 3/4 оборот след като гумата докосне метала ефекта ще е същия :wink: аз специално гледах да не го пренатегна с инструмента

никой не каза да се притеснявам ли за този конденз по стъклото или е нормално?

_________________
живота е смъртоносна болест предавана по полов път


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2009, 22:00 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 29 Дек 2003, 18:31
Мнения: 936
Местоположение: Варна
Вземете прочетете внимателно пак мненията на чичо ви Fats.
Нормално ли е в този раздел да сипете теми от рода на: "Малка крачка за човечеството, огромна за мен"??? Всеки се радва на мотора си и свързаните с него неща, но не е нормално да занимава с това всеки във форума, особено в сериозните теми. Следващите "Пръднах, но пък бях на мотора" ще се изтриват. А тази хваща пътя за каишландия...

_________________
ride to arrive


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2009, 23:08 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор

Регистриран на: 05 Мар 2005, 15:43
Мнения: 2713
Строг но справедлив:)

_________________
www.hdforums.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2009, 17:51 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 27 Юли 2006, 15:59
Мнения: 602
Местоположение: София
akulcho написа:
M_chavalinov написа:

Това малко прятелче много помага за веригите... не му знам името :oops:


...каква точно му е функцията на "това малко приятелче", би ли споделил...?


Chain Breaking & Riveting Tool

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MOTORCYC ... veQ5fTools

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MOTORCYC ... ccessories

Колкото повече го гледам - толкова повече ми заприличва на дърводелска стяга+някакви доработки и преходници :)...

ПП Добре, че нямам мотор с верига :)

_________________
MT-16; R1100R;
Да го духат депресарите.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2009, 18:08 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 17 Юни 2009, 14:02
Мнения: 151
akulcho написа:
M_chavalinov написа:

Това малко прятелче много помага за веригите... не му знам името :oops:


...каква точно му е функцията на "това малко приятелче", би ли споделил...?


Като го гледам е за занитване (керноване) на верига със свързващ прешлен с полукухи оси.

_________________
fozy-site
BMW R1200GSA ADV'06


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Ное 2009, 20:24 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 25 Ное 2005, 17:00
Мнения: 3411
Местоположение: София и с. Студена
Не го гледаш добре - човекът каза, че разнитва и занитва. Толкоз. Стига свободни съчинения. Ползвал съм това чудо години наред и още го има нейде в къщи. Върши много добра работа, защото на свързващи звена със шплент е несириозно да се разчита.

_________________
E PLURIBUS UNUM
ISRA № 30445


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2009, 09:58 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 23 Ное 2007, 02:48
Мнения: 1465
Местоположение: Шумен/Хасково.......
................. Свьрзващо звено на "ФИБА" с нищо не е по лошо от Нитващо звено(тея дето се кербоват) кое му е несериозното ?!?!?
ЕК,RK,XYT и др. марки имат свьрзващо звено за най-усилена верига и най-дълга 530-ка за ДРАГ-Рейсинг на "фиба" до преди година и аз така знаех щото някой ми беше казал че било еди как си и над 600сс и 100к.с. неможело на фиби и бля бля..................... та Ямаха Ве Макс със 278к.с. на ЗАДНОТО колело(185к.с. + 100к.с. Нитро Шот) - мотора на gloga верига 530 ЕК дьлга колкото си щеш сьс имено такова звено....................... сьединители и кво ли не се палят а Веригата ще кара поне още едно сезонче
няма никакви грижи - просто опцията веригата ти да е с такова звено е ДОПЬЛНИТЕЛНА и се заплаща ДОПЬЛНИТЕЛНО,вече сещаш ли се защо ти се обеснява че не ги бива??

_________________
SUZUKI GR650XD '83
HONDA CBR600F2 '94
SUZUKI TL1000R '99


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2009, 10:53 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 25 Ное 2005, 17:00
Мнения: 3411
Местоположение: София и с. Студена
Пожелавам ти приятно каране с такова звено. И да те пази Господ. Ако пак карам мотор с верига, никога, ама съвсем никога не бих използвал подобно нещо. Животът ми е по-скъп.

_________________
E PLURIBUS UNUM
ISRA № 30445


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2009, 10:58 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 26 Авг 2006, 17:34
Мнения: 3101
Местоположение: Пирдоп-Златица / С 42.71 424-И 24.135 18 /
Отнитвам с флекса,занитвам с чук и център. Дали съм открил топлата вода???? :D :D :D

_________________
0886433334
http://www.sbm-bg.com/
Невъзможно е да се направи нещо глупакоустойчиво – глупаците сa така изобретателни.
Продавам Suzuki Katana 1100F;
http://bikerz.bg/viewtopic.php?f=12&t=34279


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 36 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com