Дата и час: 20 Дек 2014, 15:53

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 101 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 27 Юли 2009, 22:14 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор

Регистриран на: 05 Мар 2005, 15:43
Мнения: 2713
Предвид изявеното от обществеността желание, започване тема за разните доработки по моторите от типа, който ни/ви вълнува.
Какво, аджеба, е custom?
Koe прави един мотор custom?
Е ли слагането на кожени висулки по ръкохватките част от процеса на къстомизция?
Е ли разумно да си направим спирачни дискове oт капака на старата печка?
Каква е незабелижимата разликата м/у chopper и bobber?
Какво е pro-street?
И т.н. забавни неща по темата за добавянето на хромирани капачки върху главите на болтовете.

_________________
www.hdforums.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Юли 2009, 23:46 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 17 Мар 2006, 21:12
Мнения: 406
Местоположение: PLOVDIV
Според английско-българският речник, който аз използвам най-близкият превод до custom e направа по мярка. Това тълкуване на въпросната дума поне според мен е тълкуването на custom. Това нещо според мен се доближава и до отговора на следващият въпрос-на тая планета хора много и различни тълкувания на понятието custom-за един това означава слагането на кожени висулки по ръкохватките, за друг удължаване и промяна на ъгъла на предницата, за трети-накичването на мотора с разноцветни светодиоди, за четвърти като мен (то по-скоро е в резултат на кинтолипсата и световната икономическа криза-смяна на крайната предавка от ремъчна на верижна), за пети-множество хромирани елементи по мотоциклета....да не изброявам, че ме заболяха пръстенцата от чаткане по клавиатурата. Както беше казал един наш велик поет-"Разни хора, разни идеали". Естествено, че не е разумно да си направим спирачни дискове от капака на старата печка. Аз примерно мога да изработвам мебели и да монтирам врати. С тази дейност в момента си вадя хляба. Мога и да си карам мотора (горе-долу по мои си критерии). Мога и да го човъркам, ама само по-простички операции-да сваля задното колело, акумулатора, да сменя маслото и масления филтър, смяна на въздушен филтър. Обаче за по-сложните операции предпочитам да го закарам при хора, за които това е като втора или по-скоро като първа природа. Разликата между бобър и чопър мога да установя само визуално. Не съм чак толкоз навътре в теоретичната част в мотоциклетостроенето. Pro-street си го обяснявам като нещо улично ориентирано, ама до тук-нищо повече не ми говори. А относно хромираните капачки върху главите на болтовете-всичко е относително. Сетих се за един филм-Синята бездна и колко простичко беше обяснена Теорията за относителността.

_________________
http://obedineni.blogspot.com/
==================================================================================
Когато често се срещаме с дадени хора те стават част от живота ни. И като станат част от живота ни започват да се опитват да го променят. И се сърдят, когато не правим това, което те изискват от нас. Понеже всеки си мисли, че знае как другият трябва да живее живота си, но всъщност никой не знае как трябва да живее своя собствен!!!

Писането на български език с латински букви е същото като писането с лайна по стената-чете се, но не е приятно.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Юли 2009, 08:11 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 20 Окт 2005, 14:28
Мнения: 2139
Местоположение: Русе
Ето я Темата :D

На мен винаги ми е било странно / смешно, когато за мотор със сменени огледала и мигачи и добавена козирка на фара разпалено се твърди, че е "тунингован" - подобен "тунинг" един мой приятел правеше всяка седмица, докато най - накрая не се научи да кара мотор :wink:

"Тунинговане" го използвам като синомим на "Къстъмизация" - доколкото първото понятие е придобило гражданственост.

А иначе - за мен къстъмизацията е всяка дейност по промяната на агрегатите и основните възли и детайли на мотоциклета с цел привеждането им в желан от ползвателя вид - промяна в окачване, спирачна система, двигател и т.н.

Разликата между "чопър" и "бобър" наистина е много малка, почти незабележима, но мен чопърите не ме кефят, за разлика от бобърите :mrgreen:

_________________
Ако не бях луд, щях да съм ненормален

www.zmei.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Юли 2009, 09:22 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1670
Местоположение: София/Етрополе
ЗМЕЙ написа:
Ето я Темата :D

Разликата между "чопър" и "бобър" наистина е много малка, почти незабележима, но мен чопърите не ме кефят, за разлика от бобърите :mrgreen:


Сега може да са се поразмили границите :roll: До колкото си спомням при бобъра се ползва оригиналната рама и предница или такива с подобни пропорции. За Чопърчето задължително, удължена рама и предница.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Юли 2009, 12:06 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор

Регистриран на: 05 Мар 2005, 15:43
Мнения: 2713
Ама твърде буквално приехте примерните посоки за развойн на обсъждането.

Според мен като за начало трябва да се дифинира понятието "custom bike", както и понятието "customizing". Сколонен съм да го наричате и тунинг, защото то си е същото ама на немски, а както е извесно българската техническа мисъл, от векове и за векове е неразривно свързана с немската такава. Разбира се не очаквам да се стигне до единно мнение, но дискусия в тази посока няма да навреди никому.

Юзъра ЗМЕЙ много правилно повдигна въпроса за разликата м/у накичването и къстъмизацията. По нашите ширини съществъва грешната практика, мотор с сменени мигачи, допълнителни фарове, дограма и рисунка на Борис Валео върху резервоара да бъде наричан Custom!?! Надявам се всички тук да са съгласни, че подобни доработки са несериозни и макар да водят до някаква индивидуалност не са достатъчни.

Много точен е превод даден от юзъра burning soul, "направа по мярка" е най-правилната трактовка на custom, до която може да стигнем. Което предизвиква няколко въпроса... слагането на дограма всъшност е част от "направата по мярка". Отделно, за разлика от чисто декоративните козирки по фаровете, дограмата има и функционалност...

Нека първата ни цел е да определим разликата м/у накичване и къстъмизация, това явно ще е задача нелека. Аз лично, също като Юзъра ЗМЕЙ мисля, че къстъмизацията започва, когато почнат да се променят основните агрегати на мотора - двигател, предно и задно окачване, спирачни системи и т.н. Иначе казано за мен един мотор монтиран lowering kit е много по-custom от някои с 6 кила хромни декорации.

_________________
www.hdforums.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Юли 2009, 12:26 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2007, 11:21
Мнения: 2143
Местоположение: the highway
...готов съм да поспоря малко :)
Като начало, не съм убеден че tuning може да се използва в смисъла на customizing. В мойте лично представи това, за което ЛовеХате говори за къстъмизации си е тунинг - т.е. промяна по основните агрегати на мотоциклета. Докато чисто естестическите промени (хром, дограма, джанти) бих нарекък къстамизации, тъй като те са ми "направени по мярка", ако ще се придържаме към това определение! Аз бих заместил "къстамизацията" с "индивидуализиране" - т.е. до колко наистина този мотор ти отива на теб и до колко го отличава от останалите.
И тука идва тънката разлика между къстамизация и кич, което си е вече строго индивуално ;) Защото рисунката на Валео малко или повече прави мотора ми да се отличава от останалите и според мен, в реда на досега изложените ми съждания, е къстамизация :)
..ей тва беше, съсипете ме сега! :)

_________________
Kawasaki VN800 Classic
Why do you think I don't wear the colors, Jack? Why do you think I ride alone? 'Cause you don't know about it anymore. I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Юли 2009, 13:16 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор

Регистриран на: 05 Мар 2005, 15:43
Мнения: 2713
Едвард, твоите разсаждения се отхвърлят като несъстоятелни:)

_________________
www.hdforums.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Юли 2009, 10:33 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 20 Окт 2005, 14:28
Мнения: 2139
Местоположение: Русе
Това за разликата между бобъра и чопъра го казах леко на шега, но самата истина е, че бобърите ме кефят. За сметка на чопърите.

И понеже темата също ме кефи, ще се опитам да споделя последните си лични напъни в тази посока /къстъмизацията/:

През 2005 год. купих един Шадоу 750 `83 с ясната идея, че след като двамата избутаме лятото, ще се впусна в прекрояването му. Всъщност, бях с ясното съзнание, че купувам рама и двигател - това ми трябваше като минимум, за да ми послужи като база да творя. Е, ако по отношение на рамата уцелих, то двигателя не можа да устиска и доста преди края на лятото изтропа тъжно в средата на магистралата Шумен - Варна.

В началото на есента разпилях моторетката до степен рама и предница - всичко друго беше на земята. Последва пръсване на чарковете му из цяла България, последващото им събиране и след като в началото на следващата пролет мотора излезе от работилницата вида му беше толкова променен, че всички, които не бяха в течение на проекта не вярваха, че този е същия онзи мотор.

Какво всъщност бях променил:

1. Двигател - заради изтропали основни лагери се наложи да го разпилея, макар това първоначално да не влизаше в плановете. След бутала от XJ 1200 кубатурата му стана 802 сс. Оригинално двигателя беше черен, което хич не ми харесваше, поради което го боядисах в два цвята - сребрист и титанов металик /цвета на самия мотор беше титанов металик/, а всички тръби по двигателя боядисах червени.

2. Снижих с около 4 см. задното окачване, изцяло преправих задния калник – стана по – дълбок и по – дълъг, уголемих задната седалка, монтирах нова облегалка и багажник.

3. Раздух резервоара – от 4 см. в най - тясната част до 16 см. в най – широката, сложих ниско и широко кормило, добавих краш-бар и допълнителни стъпенки на него, монтирах уиндшийлд.

Почти всички доработки си бяха ръчно – лични, като за специфичните неща ползвах помощ от приятели или специалисти. За пръв път, откакто завърших училище, работих на металорежещи машини, прекарах дълги часове, омазан с масло и като резултат – получи уникален сам по себе си мотор, а аз бях щастлив като глупак, независимо от всички спънки и каръшки моменти.

П.П. Забравих да спомена най - голямата ми гордост - саморъчно направените ауспуси - изработени от хром-никелови тръби с два различни диаметъра, свързани чрез хром-никелов конус посредством заварка, последващо обработени до огледална гладкост. Тези ауспуси известно време побираха в себе си саморъчно направени алуминиеви заглушители, които се оказаха доста нетрайни и в последствие бяха демонтирани :D

_________________
Ако не бях луд, щях да съм ненормален

www.zmei.bg


Последна промяна ЗМЕЙ на 29 Юли 2009, 10:53, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Юли 2009, 10:44 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 23 Апр 2009, 13:55
Мнения: 427
Местоположение: София
ЗМЕЙ, може ли да помоля за снимки все пак =P~


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Юли 2009, 11:19 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 27 Юли 2006, 12:30
Мнения: 1219
Местоположение: София
Аз имам един въпрос:
Ако аз сменя примерно предница (с обърната), кормило, слюда, амортисьори/пружини, генерация, jet-kit, K&N филтър, сложа undertray, rear hugger, боядисам го в не-сток цвят и сложа 200 гума отзад, това къстъм ли е или тунинг? Т.е. може ли мотор, който не е крузър да се нарече къстъм?

_________________
Power is nothing without control!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Юли 2009, 11:23 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2007, 11:21
Мнения: 2143
Местоположение: the highway
ХАХАХАХ!
А сега да те видим, Лъвхейт ;)

_________________
Kawasaki VN800 Classic
Why do you think I don't wear the colors, Jack? Why do you think I ride alone? 'Cause you don't know about it anymore. I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Юли 2009, 11:52 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор

Регистриран на: 05 Мар 2005, 15:43
Мнения: 2713
nigell написа:
Аз имам един въпрос:
Ако аз сменя примерно предница (с обърната), кормило, слюда, амортисьори/пружини, генерация, jet-kit, K&N филтър, сложа undertray, rear hugger, боядисам го в не-сток цвят и сложа 200 гума отзад, това къстъм ли е или тунинг? Т.е. може ли мотор, който не е крузър да се нарече къстъм?


След като GT 500 може в един момент да е custom, защо XJR 1200 да не може. Изредените от теб промени са достатъчни да предизвикат миргена у дребното японско инженерче, проектирало сток машината. Разликата обаче е, че при теб 99% от промените ще са с цел повишаване на пърформанса, докато при къстъмизацията на един ктузър/чопър се отделя голямо внимание и на фасадата... дори по-голямо отколкото на двигателя или конфорта.

Относно тунинг vs. къстъм, мисля се уточнихме, че е едно и също нещо казано на два различни езика. Юзъра еdko, нещо имаше напреки, но предвид, че аз и юзъра ЗМЕЙ и заедно и по отделно тежим повече от него, разсъжденията му бяха отхварлени поради липса на достатъчна тежест.

_________________
www.hdforums.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Юли 2009, 11:54 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 20 Окт 2005, 14:28
Мнения: 2139
Местоположение: Русе
nigell написа:
Аз имам един въпрос:
Ако аз сменя примерно предница (с обърната), кормило, слюда, амортисьори/пружини, генерация, jet-kit, K&N филтър, сложа undertray, rear hugger, боядисам го в не-сток цвят и сложа 200 гума отзад, това къстъм ли е или тунинг? Т.е. може ли мотор, който не е крузър да се нарече къстъм?


Ееееееее, ай ся - между "къстъм" и "къстъмизация" има разлика, сякаш :)

П.П. Ако разглеждаме "къстъм" като вид мотоциклет, то имаме предвид вида мотоциклет. Ако обаче имаме предвид "къстъмизирането" на "не-къстъми", то тогава може би ще получим "къстъмизиран не-къстъм" :mrgreen:

_________________
Ако не бях луд, щях да съм ненормален

www.zmei.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Юли 2009, 19:04 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 25 Ное 2005, 17:00
Мнения: 3410
Местоположение: София и с. Студена
Вас изглежда яко ви напече слънцето...

_________________
E PLURIBUS UNUM
ISRA № 30445


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Юли 2009, 13:49 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:13
Мнения: 1737
Местоположение: на Мачу Пикчу, у царевичака
Fats написа:
Вас изглежда яко ви напече слънцето...

Шшш, не ги прекъсвай! :wink: Мен ме кефи диалога на слънчасалите.

Като цяло преправянето на един мотоциклет привързва към машината. Не мога да си представя, че ще направиш нещо със собствените си ръце/сили и после айде на пазара. Все едно да видя г-н Вайов да си продава XS-а, плясвам го през ръцете! :D

Като се замисля, може да ме затриете, щото хич не съм по темата.

Иво

_________________
Изображение
Черпете ме, не ме щадете!
_________________
(\__/)o*******_
(='.'=)*O*.--._.=.\-.
('')_('')***(_)=='(_) - I cannot get it out of my mind...

¯\_(ツ)_/¯


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2009, 08:51 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 20 Окт 2005, 14:28
Мнения: 2139
Местоположение: Русе
Fats написа:
Вас изглежда яко ви напече слънцето...


Ще конкретизираш ли, или просто хвърли горното ей - така, без посока 8)

_________________
Ако не бях луд, щях да съм ненормален

www.zmei.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2009, 11:04 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 25 Ное 2005, 17:00
Мнения: 3410
Местоположение: София и с. Студена
Това сме го дъвкали доста пъти. Поне на мен хич не ми е интересно вече. А и като си помисля каква работилница е нужна за да се претворят думите в дела...Преди години имах напън и голям мерак за подобна дейност, но това е почти невъзможно при нашите условия. Познавам няколко души, които имат нужната материална база, както и съответните умения, но са много зле с вкуса и мярката. А това предварително обрича дейността им на свирепа балканизация. В най-ло5шия смисъл на това понятие.
Повече нява да преча.

_________________
E PLURIBUS UNUM
ISRA № 30445


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2009, 12:36 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор

Регистриран на: 05 Мар 2005, 15:43
Мнения: 2713
Не пречиш, поне на мене не ми пречиш, дори ми е любопитна посоката на разсъжденията ти, защото и аз донейде я споделям...

_________________
www.hdforums.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2009, 14:33 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 20 Окт 2005, 14:28
Мнения: 2139
Местоположение: Русе
Няма невъзможни неща, Фатс. И понеже не си спомням да съм го дъвкал това, не знам и какви мераци си имал, затова не можах да схвана посоката и целта на изказването ти :wink:

А дали има смисъл от такава дейност ... Ако говорим за производство на афтър - маркет чарколя - сигурно е нерентабилно, но пък защо тогава този пазар е пренаселен от производители !?! А ако говорим за работа по личното МПС с цел реализиране на идеи и доставяне на удоволствие - моето лично мнение, че смисъл има винаги, когато правиш нещо, което искаш.

И недей заема позата на нацупен, де - не ти отива :wink:

Господин ЛовеХате, Вие няма ли вече да споделите обширните си и ценни знания по темата :?:

_________________
Ако не бях луд, щях да съм ненормален

www.zmei.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Юли 2009, 15:21 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 25 Ное 2005, 17:00
Мнения: 3410
Местоположение: София и с. Студена
Ти пък сега - нацупен. Няма такова нещо, даже през ум не ми е минавало. Говоря за това, че пространството е пренаситено с фирми, които в стремежа си да направят нещо оригинално и пазарно значимо докараха мотоциклетния дизайн до само целни крайности. За мен моторът е возило, което дава свобода, удобство и неповторими изживявания. Съмнявам се, че някое от лъскавите безумия, които непрекъснато ни атакуват може да ми достави подобно (и не на последно място функционално удоволствие). Съгласен съм, че са нужни голяма фантазия иневероятно майсторство за производството им, но ако имам излишни 100-200 хил. долара ще предпочета да си купя яхта или хеликоптер. По този начин ще се сдобия с още едно удоволствие от друг тип.
Може да съм консервативен в мотоциклетните си вкусове, но много малко и твърде рядко харесвам нещо от обилно хромираните скулптори, за които се опитват да ни убедят, че са мотоциклети. Мразя да лъскам мотори извън необходимия минимум - дал съм пари за да си правя кефа, а не по цял ден да съм с парцал и полир-паста в ръка. Аз съм собственикът, а не моторът. Така разбирам нещата.

_________________
E PLURIBUS UNUM
ISRA № 30445


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 101 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com