Дата и час: 21 Мар 2019, 02:31

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Triumph Rocket 3 Classic
МнениеПубликувано на: 10 Яну 2019, 11:52 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 10 Яну 2019, 11:32
Мнения: 4
Здравейте мили хора.
Много благодаря за приема, чест и почитания.
Пише ви един доста голям, млад мъж, който е на път да си сбъдне още една мечта - заглавието на темата.
Доста попрочетох за Triumph Rocket 3 и меко казано съм влюбен в тая машина.
Та, затова съм и тук - да понауча още нещо, което не съм намерил или не мога да намеря.
Като за начало - можете ли да ми разясните, какво би трябвало да ме притеснява около такъв тип машина и на какво да наблегна при огледа и евентуалната покупка?
С какво трябва да се съобразя, когато го взема, като изключим обслужването, гумите и състоянието на съединителя?
Трябва ли да ме притеснява типа на съединителя?
По принцип сам си правя машините - коли, мотори и тн, та колко ще ми е трудно да си го гледам сам и ще ми е трудно ли въобще?
Трябва ли да съобразявам нещо повече при избора на масло и филтри, освен стандартите, които са заложени от производителя?
От гледна точка на обслужването съм се спрял на Масло Бардал 15W50, гуми Метзелър ME 888 Marathon Ultra XL, филтри на Манн или Хай-флоу, антифриз и спирачна течност на Бардал.
От гледна точка на спирачките съм се спрял на накладки Брембо.
Т.к. е с ангренажна верига (колкото и да е странно) трябва ли да бъде подменена тя и как да разбера дали е износена, тъй като при автомобилите си има доста показатели, по които можеш да разбереш състоянието й, и тук ли е така?
Добре ли е да се сменят всички течности - спирачна, антифриз, тн.?
От гледна точка на екипировката - просто уточнявам, че е круйзър мотор, не се съмнявам, че го знаете, но съм се спрял на ръкавици на Скот или Дайниз, яке Ревит или Дайниз, каска Шоей NXR, обувки Milwaukee Motorcycling, панталон Акито Кевлар (според вас ок ли е да се кара с текстилен панталон или е по-добре да е кожен?)
Необходимо ли ми е да си купя и допълнителна защита за под якето?
Тъй като моторът най-вероятно ще се кара всеки ден по 120 км, трябва ли да си взема два вида яке - перфорирано за по-топлите дни и плътно за не-толкова топлите или по-скоро дъждовни дни?
Необходимо ли е да се носи някакво терм бельо, като например термо тениска под якето или може да е и ежедневна?

За момента не се сещам други въпроси, но ще съм изключително признателен на отговорите и на тези, които въобще не са малко, за което благодаря предварително.

С най-искрени поздрави

Иво


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Triumph Rocket 3 Classic
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2019, 12:46 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1164
Местоположение: София
А добре дошъл.

Купуването и първоначалното обслужване на мотор на старо не е много по-различно от това на кола и винаги си е "котка в чувал". Пък и с този модел Triumph Rocket 3 ти си по-близо до кола, отколкото до мотор :mrgreen:

При стандартните работи като течности и филтри няма никаква особена философия. Купуваш, каквото счетеш за най-добро. Тези въпроси нямат верен и еднозначен отговор. Като при колите... Колкото повече течности смениш, толкова по-добре (като при колите :wink: ). Единственото по-особено е, че продните колове на моторите също искат смяна на маслото вътре. Болшинството хора не го правят докато не протече семеринг и не се наложи отваряне, но някои от нас си го сменяме през сезон-два.

Относно ангренажната верига външните признаци са си като при колите - тракане. Най-добре е обаче да се рови в ръководството за ремонт на конкретния модел, за да се види кой точно луфт или "стърчушка" трябва да се измери, за да се определи дали веригата е за смяна или не.

Съединителят няма какво да се прави ако не приплъзва. Доколкото виждам този си е многодисков и мокър, така че нищо страшно и необичайно. Сменя се по-лесно, отколкото на кола, защото няма сваляне на ск. кутия. Ако е хидравличен, а не с жило, сменяш маслото в помпата, обезвъздушаваш и газ.

Относно екипировката също няма верни и грешни отговори. Колкото народ питаш, толкова мнения за видове, марки, големини, ширини и цветове ще получиш. Няма как да предвидиш и накупиш всичко предварително. Затова съвета ми е избери си на вкус като минимум една каска, яке, ботуши и ръкавици. Ако са нещо "марково" трудно ще сбъркаш и ще са достатъчно читави. След като покараш някоя друга седмица или месец ще се ориентираш кое ти е удобно, кое ти пречи и т.н. Някои хора например се кълнат в кожените якета, докато други не могат да преживеят тежестта и твърдостта им. Вкусове всякакви. Винаги можеш да добавяш още и още защита и пластове. Обикновено, в началото всички мотористи се екипираме като "робокоп", но с натрупването на опит и самочувствие започваме постепенно да се "разсъбличаме". Просто някои при някои защити съотношението полза/комфорт не е голямо и избираме комфорта. И често си патим от това, де...

Както и да е. Накратко - не се шашкай (т.е. "Don't panic!") и не бързай да купуваш, сменяш и ремонтираш накуп. Ако моторът не е някакъв изстрадал дръгел пред разпад, нищо няма да му стане ако му смениш гумите или антифриза след някоя друга седмица. Същото се отнася и за теб. Няма да умреш от студ или да си изпочупиш краката ако покараш две седмици например с някакви високи работни обувки с метално бомбе. Колкото и да ти е хубава екипировката, тя няма да те опази ако дясната ти ръка е безрасъдна.

Та така, още веднъж добре дошъл и успех. Като има проблем ще питаш, пък ние ще ти се смеем какъв си новобранец и ще те пращаме да си купуваш компресия :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Triumph Rocket 3 Classic
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2019, 14:47 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 10 Яну 2019, 11:32
Мнения: 4
А добре заварил.

Много як отговор, изкефи ме.

Да, това ми напомняш много добре - за маслото на коловете, което си го бях забравил ттално.

Имам го цялото ремонтно ръководство, прегледах го поне 4 пъти и нищо не видях, което да ме притесни, освен това, че 3 цилиндров двигател е с 6 свещи, ама голяма работа.

За екипировката - спрял съм се на едно перфорирано яке на Сегура, което се води модел за лятото, ръкавици с вградени протектори, перфорирани на Скот, обувките са ето тези:

https://www.milwaukeemotorcycleclothing ... ad-captain

Иначе за каската - насочиха ме към фул фейс Шоей, препоръчаха ми да не си вземам модулна (Flip up) тъй като са по-тежки, но не предлагат такава добра защита.

Ако трябва да съм честен, бих карал с обикновена каска, която е без визьор и тн, и просто с маска на лицето или кърпа, но предвид това, че съм си новобранец и още повече мощността на мотора, някакси не ми се рскува от ден 1-ви.

Та насочил съм се към GT-Air Royalty на Шоей, тъй като е доста як модел. По отношение на панталона - или сегура или акито кевлар.

Иначе да - това с компресията доста често го чувам, но тъй като се занимавам вече 5 години с коли и ми е малко постен тоя лаф, но всеки друг е добре дошъл.

ПРиемам всякакви други съвети, градивни критики и тн.

Още веднъж благодаря за мнението, приема и приятелското отношение.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Triumph Rocket 3 Classic
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2019, 21:19 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 10 Авг 2005, 11:44
Мнения: 934
Местоположение: София/В. Търново
Здравей и от мен,

Гледам, че си получил основната информация в поста по-горе, затова само да попитам - не ти видях ТТ данните - демек височина и килограми. Защото аз съм от маломерните /т.е. бях - вече пораснах, ама само на тумбак/ и не бих се справил с тоя Рокет. Докато бях в Англия се меракландисах на един, дето беше с всички екстри за модела, барабар с ремарке. Само дето си дадох сметка, че няма да мога да го мърдам на ръка. Та помисли и за това, и имай предвид, че тоя туч няма задна, колкото и да му е необходима. Четох някъде, че се предлагат електромагнитни китове за вграждане на задна скорост, ама цената им е доста солена.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Triumph Rocket 3 Classic
МнениеПубликувано на: 12 Яну 2019, 20:39 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1164
Местоположение: София
IvoGeorgiev написа:
препоръчаха ми да не си вземам модулна (Flip up) тъй като са по-тежки, но не предлагат такава добра защита.


Защитата не им страда на тези, не го мисли. Отново е въпрос на предпочитание. Аз в момента съм с такава, но ми е шумна, а и се оказа, че почти не я отварям, така че ще я сменям. Има хора обаче, които постоянно отварят, затварят, че и карат с отворена предница и ги кефи тази екстра.

Щом ти харесва отворена каска, вземи си. Вероятността да разчиташ точно до защитата на брадичката и лицето е толкова нищожна, че няма накъде. Пък и ако работата опре да си треснеш или остържеш главата отпред, най-вероятно ситуацията е толкова сговнясана, че за съжаление ще е все тая с каква каска си. Говорим по принцип и винаги има изклячения. Каските обаче са предвидени да пазят от удари отстрани и отзад.

Компресия явно вече си имаш, но то и клирънс трябва да се сипва...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Triumph Rocket 3 Classic
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2019, 08:55 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 10 Яну 2019, 11:32
Мнения: 4
Palio написа:
Здравей и от мен,

Гледам, че си получил основната информация в поста по-горе, затова само да попитам - не ти видях ТТ данните - демек височина и килограми. Защото аз съм от маломерните /т.е. бях - вече пораснах, ама само на тумбак/ и не бих се справил с тоя Рокет. Докато бях в Англия се меракландисах на един, дето беше с всички екстри за модела, барабар с ремарке. Само дето си дадох сметка, че няма да мога да го мърдам на ръка. Та помисли и за това, и имай предвид, че тоя туч няма задна, колкото и да му е необходима. Четох някъде, че се предлагат електромагнитни китове за вграждане на задна скорост, ама цената им е доста солена.



Здрасти, здрасти. Очаквах го тоя въпрос, от любимите ми е!!! :lol: :lol: :lol:
Аз го раздавам скромен - 199 см съм висок, в момента тежа 107 кила (ходя редовно на фитнес) и съм на 46 номер обувка, което ми създава леко притеснение за поръчка от eBay на обувки за мотор, тъй като тия, към които съм се насочил са американски и са по тяхната шашава система. От това, което видях 13 по американския стандарт трябва да отговаря точно на европейското 46, но ще трябва да го проверя поне още два пъти, както и Е, ЕЕ, ЕЕЕ като широчина на обувката спрямо ходилото.
Относно мотора - гледах един, но беше понавъртян - 105 000 км, което ми се видя доста, като го сметна средно на година.

Посъветваха ме, че моторът не трябва да има пробег повече от 50 - 60 000 ако е десет годишен, като имало някакво неписано правило, че на сезон - сиреч периода март - октомври, нормалното като пробег било около 5 000 км, което ми било показвало, че ако моторът е на 10 години, 50 000 км пробег му били ок и нормални и колкото по-нова годинна е, пробегът му трябвало да е с по 5000 км по-малък.

Доста изсмукано от едни конкретни пръсти, но донякъде звучащо и логично.

Не знам какво е вашето мнение за пробега, но ще се радвам да го споделите.

Поздрави и успешна седмица


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Triumph Rocket 3 Classic
МнениеПубликувано на: 20 Яну 2019, 11:27 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 24 Яну 2007, 21:20
Мнения: 2045
Местоположение: с. Алваново, Ескиджумайска околия
Позволявам си да изкажа мнение "по принцип", а не за конкретния мотор, защото такъв не съм дори виждал на живо, камо ли да имам някакви впечатления...
Та...това за пробега е като с всяко друго МПС - безкрайно относително нещо е! Пределно е ясно, че машина на малко километри карана от някой дебил или оставяна без масло, или бай италианец да не е чувал даже, че се сменя масло и т.н....и я вземаш на 50000 км, а тя е взела дала... От друга страна мотор с такава кубатура мисля, че 100 000 км въобще не са му много! От трета страна - на километража може да се направи да пише всичко-това не значи, че е реално! От четвърта страна не знам кой сериозен моторист кара само по 5000 км на сезон та мотор на 10 години да е на 50 хиляди!?

_________________
http://foriunderground.blogspot.bg/
Alvanovo motors - "Сам съм си клуб, сам съм си президент!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Triumph Rocket 3 Classic
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2019, 11:05 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1164
Местоположение: София
forry написа:
От четвърта страна не знам кой сериозен моторист кара само по 5000 км на сезон та мотор на 10 години да е на 50 хиляди!?


Мотористите "по душа"! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com