Дата и час: 18 Юли 2018, 15:19

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 68 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2009, 09:41 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 20 Юли 2004, 09:17
Мнения: 2704
Местоположение: София
Значи пиша това за да улесня тези, които ще имат в бъдеще близки срещи от третия вид или иначе казано, никой от нас не е благословен с имунитет от инциденти и последващите занимания с българските застрахователни компании.По-конкретно става въпрос за Гражданска отговорност или случаите, когато ви ударят т.е. вината е в другата страна.

При този случай, по българското законодателство Застрахователя на виновната страна е длъжен да ви изплати обезщетение. Та точно за това ще си говорим тук, за да сте наясно какво да очаквате.

Недай си боже да се случва, но ако се случи ...

1. Документите, с които трябва да тръгнете от местопроизшествието са
- протокола от събитието от ченгетата
- копие от НЕГОВАТА гражданска отговорност
- медицинско и протокол от дошлата линейка

2. На кого да се обадим след това
- на застрахователя, ако мотора е в движение – да им го закарате, ако ли не да организирате оглед на място
- на личния си лекар, дори нищо да не ви боли за момента отидете, изчакайте на другия ден и отидете пак. Причината е, че някой от болките ви ще се появят след като напрежението и адреналина от преживяното паднат.
-
3. Какво следва
- при огледа от страна на застрахователя му дишайте във врата и записвайте буквално всичко, което е повредено
- не се подписвайте никаде, докато всичко не е описано
- след първия оглед, най-вероятно шще ви накарт да разглобите пострадалите зони и ще има втори, а може и трети оглед
- правете успоредно свои снимки на всеки етап от процеса
- извадете си медицинско от лекаря, дори и да считате, че пораженията не са сериозни – по това перо може да получите повече пари отколкото по другото, повервайте

Важно: не правете никакви ремонти и промени по състоянието на мотора за окончателно приключване на случая.

4. Какво е важно да знаем: как се изчисляват щетите в България
- тъй като оценката на Вашия мотор се прави въз основа на неговата цена според Шваке, осведомете се колко е тя. Имайте в предвид, че може да се окажете доста очудени, но има логика. Тъй като Швакето е немско, цената на моторите, макар и нови, но стари модели е много по-ниска от тази в България. Имам в предвид, че ако моторът ви е на 10 години, цената му нов може да е вече само 50% от тази когато някога е била. За пример да вземем, че тя сега е 6000 евро.
- Тук, обаче има и още една клопка. Застрахователите не смятат годините като нас 2009-1999= 10, а по своя си система . Ако моторът ви е произведен на 5-ти май, то след пети май той вече е на 11 години.

5. Наредба 24 и нейните 6 приложения http://www.econ.bg/law86419/enactments/article125894.html

- Та, за да изчислят стойността на Вашия мотор Застрахователите използват Наредба 24 и по-точно нейните шест приложения /публикувани в държавен вестник/. Според тази наредба и Приложение № 2, ако началната цена по Шваке е 6000 евро, моторът ви е японски и инцидентът е станал на 5-ти юли, остатъчната му стойност е 17% или иначе казано 1020 евро.
/можете да видите наредбата и приложенията в горния линк/

7. Нейно величество Тоталната щета
- За тотална щета се брои щета, чиято поправка струва повече от самия мотор т.е. в нашия случай повече от 1020 евро. Тъй като това изчисление се прави на база „оригинални резервни части” по цени на вносителя, дори моторът ви да не е толкова потрошен - два спойлера и изкривени колци минават тази сума и вашият случай попада в категорията Тотална щета. При тотална щета Застрахователя изплаща м/у 70 и 75% от оценката на мотора ви т.е. 714 или 765 евро. Остатъка от 25-30% е т.н. „резервни части” – оставят Ви мотора за да можете да разпродадете някой чаркаляк и да си добавите. Честито!

Да обобщим:
- стойността "нов" се взема от Шваке. За по-старите модели тя е доста ниска, често достига пазарната им цена в момента в България
- от тази стойност се изчислява "остатъчната стойност" въз основа на приложение №2 от наредба 24
- ако моторът ви попадне в Тотална щета /което е твърде вероятно/ ви се изплаща 70-75% от тази остатъчна стойност

Както е очевидно, за повечето собственици на мотори в България, чиито машини са около десетгодишни, начинът по който е направена Гражданската отговорност е голям прецак, но това е положението и то е регламентирано на държавно ниво. Безсмислено е да прилагате купчини документи или да се опитвате да се пазарите, както това може да стане при каското. За съжаление няма реални шансове да ги осъдите. Искайте си обаче, обезщетение за нанасени телесни щети, можете да търсите пари за транспорта от местопроизшествието /това е опция/, а също и за морални щети, които обаче са твърде трудно доказуеми и съвсем не се знае дали няма да се набутате с един съдебен процес за ваша сметка.

Единствения друг вариант да добавите някой лев е да съдите самия извършител като частно лице или да си направите застраховка „части”, която е нещо подобно на каското и се предлага от някои фирми.

Възможно е да съм пропуснала нещо, за което ще бъда благодарна да добавите и Ви пожелавам никога да си нямате такъв вид проблеми.


Последна промяна Грахче на 28 Яну 2009, 11:12, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2009, 10:06 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 20 Юли 2004, 09:17
Мнения: 2704
Местоположение: София
и само да добавя, от многото разговори, които имахме напоследък с адвокатите една информация - Лев Инс е най-съдената и най-проблемната застрахователна фирма у нас. Без коментар.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2009, 13:27 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 04 Яну 2007, 23:24
Мнения: 219
Местоположение: Pyce
Браво , доста добра информация =D>


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2009, 17:57 
Offline
Лейтенант
Лейтенант

Регистриран на: 19 Юли 2007, 09:38
Мнения: 211
Местоположение: София
Грахче написа:
1. Документите, с които трябва да тръгнете от местопроизшествието са
- протокола от събитието от ченгетата
- копие от НЕГОВАТА гражданска отговорност

Документът, който удостоверява събитието, АКА "Протоколът" - може да бъде три вида:
- Констативен - има пострадали лица, не може да бъде издаден на място, получава се след изясняване на обстоятелствата.
- за ПТП - посетено на място от КАТ, няма пострадали, само материални щети, получава се веднага.
- Двустранен споразумителен - няма посещение от КАТ. Ако и двете МПС са в движение, няма пострадали.
Следните забележки са уместни - към момента затрахователите хич не се радват на последния вид, по разбираеми причини. Задължени са да ги признаят, особено ако документът е попълнен коректно. За другите два вида - само едно пожелание - да не ви се налага да сте страна по тях.
Най-важно за един такъв документ е правилното изясняване на причините и механизма на възникване на произшествието, както и пълното и точно посочване на данните на участниците, МПС и застрахователни полици.
Да се сдобиете с копие от нечия застраховка е доста сложна работа - особено ако не си носите портативната копирна машина. Ето защо като препоръка по тази точка - данните от тази полица са напълно достатъчни, за да си търсите правата. Вземете номера на полицата, името на застрахователната компания, началната и крайна дата на валидност на полицата, застрахования обект - регистрационен номер, номер на шаси. Всичките тези данни са посочени в документа за събитието ("Протокола") - просото се уверете, че са четливо и точно изписани.
От друга страна държавата е създала механизъм за сдобиване с такава информация - чрез т. нар. Гаранционен фонд.

Грахче написа:

2. На кого да се обадим след това
- на застрахователя, ако мотора е в движение – да им го закарате, ако ли не да организирате оглед на място

Освен да се обадим, ще трябва и да отидем (или да изпратим с обратна разписка писмо с нашите претенции), като представим пълния набор от документи по случая, така че да е ясно кой ще плаща сметката. При това положение застрахователят има основание да заведе щета и организира оглед (т.е. да харчи пари по случая).

Грахче написа:

3. Какво следва
- при огледа от страна на застрахователя му дишайте във врата и записвайте буквално всичко, което е повредено

Дишането във врата на хората, извършващи оглед, освен до конфронтация, до друго не може да доведе. В тази връзка се подгответе добре - знайте точно какво искате, привикайте технически грамотно лице (най-добре вещо лице с опит). Ако искате да сте съвсем сигурни - можете да наемете вещо лице, което да помогне в описа на уврежданията, или да изготви конкурентна експертна оценка, която да представите на застрахователя.

Грахче написа:

- не се подписвайте никаде, докато всичко не е описано
- предварително разглобете най-пострадалите части за да могат да бъдат снимани, иначе те ще кажат, че мотора не е подготвен за опис и ще отложат прегледа

Ето тук имам една ГОЛЯМА забележка - при всички случаи не е добре да се извършва разглобяване на увреденото имущество. Намесва се въпроса за коректността на претенцията - кои части точно колко са били увредени, не са ли били увредени при демонтажа, и какво точно общо имат със увредения обект. Като препоръка - обектът следва да бъде представен във вида, в който е бил веднага след злополуката. Ако има необходимост - винаги може да се извърши допълнителен оглед, и е направо задължително, ако се окаже, че след разглобяване има още увреждания.
При всички случай не подписвайте, ако не Ви е ясно какво пише.

Грахче написа:

- извадете си медицинско от лекаря, дори и да считате, че пораженията не са сериозни – по това перо може да получите повече пари отколкото по другото, повервайте

Определено е така, тук механизма за доказване на вредите е доста плаващ, има поле за творчество. ВАЖНО - предявявайте претенции и за пропуснати ползи. (пример - Вие сте артист, туко що сте сключили договор да участвате в продължението на Междузвездни войни с/у 5 милиона, обаче чупите крак (щото са ви бутнали) и не можете да участвате, а и трябва да платите неустойка на Лукас - е кой трябва да плаща в случая?)

Грахче написа:

4. Какво е важно да знаем: как се изчисляват щетите в България
- тъй като оценката на Вашия мотор се прави въз основа на неговата цена според Шваке, осведомете се колко е тя. Имайте в предвид, че може да се окажете доста очудени, но има логика. Тъй като Швакето е немско, цената на моторите, макар и нови, но стари модели е много по-ниска от тази в България. Имам в предвид, че ако моторът ви е на 10 години, цената му нов може да е вече само 50% от тази когато някога е била. За пример да вземем, че тя сега е 6000 евро.
- Тук, обаче има и още една клопка. Застрахователите не смятат годините като нас 2009-1999= 10, а по своя си система . Ако моторът ви е произведен на 5-ти май, то след пети май той вече е на 11 години.

И така, и не съвсем - специфика има във всеки един случай, така че борбата там е ясна - вие искате повече, застрахователя дава по малко. При всички случаи, ако има сериозна разлика в изплатените обезщетения, искайте да ви бъде разяснен механизма на изчисляване на обезщетението - винаги може да е имало недоглеждане от страна на оценяващия.
А по втората забележка - ако вие сте на 20 години и имате рожден ден на 15 март, на 16-ти на колко години сте? Или до края на годината сте си все на 20? Съвсем друг е въпроса как по дяволите е определена тази дата, когато става дума за МПС, нещо с което обикновено се спекулира в обратна посока - и при продажба и при регистрация... Така че точно по тази причина е несериозно да се повдигат дискусии.
И лека добавка - важно е да се отчете към коя дата се смята тази възраст - правилно е да бъде изчислена възрастта към датата на събитие.

Грахче написа:

- ако моторът ви попадне в Тотална щета /което е твърде вероятно/ ви се изплаща 70-75% от тази остатъчна стойност

Съгласно нормативната уредба застрахователят не може да оцени запазените части на повече от 25 %, т.е. ако изплатената сума е по малко от 75% - спокойно може да си търсите правата с бърза жалба до застрахователния надзор.
Жалбите до застрахователния надзор носят шок и ужас на всички застрахователи - нещата не са като преди 10 години с Юпитер. Всяка жалба е повод за проверка, от която почти задължително следва акт. Обикновено заплахата за жалба върши повече работа от колкото съд, а ако има резултат - е далеч по-бърз, всички знаем колко е светкавична съдебната ни система.
Следете сроковете - застрахователите имат определени срокове за становище по заведените претенции - 90 дни за окончателно уреждане на претенцията, или 15 дни от момента на окомплектоване на претенцията със всички необходими документи. Закъсненията за даване на това становище и/или изплащане на обезщетение са най-честите основания за наказания от страна на надзора.
При определяне на стойността на увреденото имущество, следва да се има предвид и неговото моментно състояние преди събитието - пример - баба лада на 20 години струва точно 300 лева - колкото да я върне човек в кремика. Ако обаче е в много добро състояние реалната и оценка спокойно може да достигне два до три пъти повече. А колко струва Симсон произведен средата на миналия век, и идеално реставриран - сещате се колко гъвкави могат да бъдат тези оценки, нали?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2009, 18:45 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2007, 01:48
Мнения: 1078
Местоположение: Sofia
Грахче написа:
и само да добавя, от многото разговори, които имахме напоследък с адвокатите една информация - Лев Инс е най-съдената и най-проблемната застрахователна фирма у нас. Без коментар.


И аз така чувам.
Мисля за каско на мотора, някой има ли наблюдения къде са най-коректни?

_________________
---------->http://na2gumi.blogspot.com/<----------
Блог за хората, които се интересуват от мотоциклети
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 27 Яну 2009, 23:43 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 01 Юни 2006, 00:11
Мнения: 831
Местоположение: София
Много добра тема!!!
Има ли кой да я сложи У ПО-ГОРНИТЕ РЕДОВЕ, в онези с УДИВИТЕЛНАТА?

_________________
1. Секунда невнимание - цял живот мъртъв!
2. Човек се учи докато е жив! И след това прилага на практика наученото.
3. Когато всички възможности са изчерпани - прочети инструкцията!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2009, 17:26 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 21 Фев 2007, 01:14
Мнения: 166
Местоположение: София
Mean написа:
Грахче написа:
и само да добавя, от многото разговори, които имахме напоследък с адвокатите една информация - Лев Инс е най-съдената и най-проблемната застрахователна фирма у нас. Без коментар.


И аз така чувам.
Мисля за каско на мотора, някой има ли наблюдения къде са най-коректни?


То и да има - кел файда. Вече каско правят само Левинс и Булинс.... Е, все пак аз лично предпочетох Сикаджийте. Между другото обаче гражданската на Левинс е безбожно евтина и затова не се поколебах да си направя там, но Каско да си направя там - НИКОГА!

_________________
Изображение
YAMAHA YZF-R1

ЗАЩО МУХИЧКИТЕ ВИНАГИ КАРАТ В НАСРЕЩНОТО????


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2009, 00:30 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 09 Юни 2009, 22:50
Мнения: 139
Местоположение: Плевен/Пловдив
Аз мисля, че информацията в тази тема е важна и няма лошо и темата да стане такава.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 25 Юли 2009, 01:48 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 13 Ное 2003, 11:55
Мнения: 1808
Местоположение: Sofia
rumen1 написа:
Е, все пак аз лично предпочетох Сикаджийте. Между другото обаче гражданската на Левинс е безбожно евтина и затова не се поколебах да си направя там, но Каско да си направя там - НИКОГА!


...на такова клиентско поведение - всеки един застраховател е в правото си да вземе парите и да не плати и един лев в случай на събитие, за съжаление 90% от клиентите в БГ са такива...

...от мене лично застрахователни косултации във форума повече никога...! само по телефона и само на хора дет са ми в контакт листа...

_________________
mother-fucker


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Окт 2009, 20:22 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 25 Окт 2009, 17:18
Мнения: 84
Местоположение: София
с риск пак да има "УУУУ кожодери" поствам инфото с което разполагам за ГО към днешна дата.... цените са за мотори с Софийски номера - на места има и малко по-евтини в зависимост от регистрацията по страната. Цените са така както са обявени от застрахователите и не отразяват варианта в който някой прави отстъпка от комисионната си.

1. Цени с Зелена Карта

над 50 см3 под 50 см3

Уника 65 лв еднократно 35 лв еднократно
ДЗИ 75 лв еднократно 66 лв еднократно
Интерамерикан 83,4 лв еднократно 83,4 лв еднократно
БГ Имоти 92 лв еднократно 92 лв еднократно
Лев Инс 95 лв еднократно 95 лв еднократно

цените над 100 лв мисля че няма нужда да ги посочвам

2. Цени без Зелена карта - само за България (не знам каква е тая глупост - уж нямаше да има такова делене но всъщност още го има)

над 50 см3 под 50 см3

Уника 65 лв еднократно 35 лв еднократно
Лев Инс 65 лв еднократно 65 лв еднократно
Армеец 74,4 еднократано 74,4 еднократно
ДЗИ 75 лв еднократно 66 лв еднократно
Интерамерикан 83,4 лв еднократно 83,4 лв еднократно
БГ Имоти 92 лв еднократно 92 лв еднократно

3. Най ниски цени на вноски:

Лев Инс - 25 лв първа вноска и още 3 вноски по 15 лв. (общо 70 лв)
Армеец - 27,15 лв първа вноска и още 3 вноски по 15,75 лв. (общо 74,4 лв)
ДЗИ - 28,38 лв първа вноска и още 3 вноски по 16,98 лв (общо 79,32 лв)
Другото отново е яко скъпо

Успех на всички

_________________
http://www.myspace.com/chiron-ka <<< :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Окт 2009, 22:12 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 28 Юни 2008, 01:37
Мнения: 428
Местоположение: London
Сега си проверих тука таблиците при мен и ако някой има наблизо мога да предложа застраховки на мотори от 49 до 61 лв. в зависимост от това къде е регистриран мотора, възраст на собственика и т.н.
Това са цени без включена зелена карта.
Към Армеец.
Към цената следва да се добави и 11,4 лв за гаранционния фонд.
т.е. общо 60,4 до 72,4 лв. общите цени.
Може и на разсрочено без оскъпяване.

_________________
Dark Inside The Night


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Ное 2009, 00:44 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 03 Ное 2009, 01:34
Мнения: 19
Грахче написа:
Тук, обаче има и още една клопка. Застрахователите не смятат годините като нас 2009-1999= 10, а по своя си система . Ако моторът ви е произведен на 5-ти май, то след пети май той вече е на 11 години. .

Грахче не си права ако мотора ти е произведен на 1.06.1999 то на 1.05.2009 той ще е на 10 години но на 2.06.2009 той вече ще е на 11 години , и да обясня начина на смятане е когато мотора е на 10 години 5месеца и 30 дни той е на 10 години когато обаче мотора е на 10години и 6 месеца той вече се води на 11 години


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Ное 2009, 19:09 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 25 Окт 2009, 17:18
Мнения: 84
Местоположение: София
Младежи и Девойки, ако застраховката Ви изтича тези дни или към край на годината, Ви съветвам тези дни да се свържете с агента си или брокера си и да се задействате в реално време. Под сурдинка Ви споделям, че лека полека цените започнаха да набъбват. Всеки ден идват нови тарифи и нещата започват да не изглеждат розови. Естествено че няма как да си подновите сега полица изтичаща Юни догодина, но поне тези които имат да дават пари до към края на годината да пробват да поспестят някой лев за подаръци ...

_________________
http://www.myspace.com/chiron-ka <<< :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2009, 11:26 
Offline
Лейтенант
Лейтенант

Регистриран на: 19 Юли 2007, 09:38
Мнения: 211
Местоположение: София
Chiron написа:
Младежи и Девойки, ако застраховката Ви изтича тези дни или към край на годината, Ви съветвам тези дни да се свържете с агента си или брокера си и да се задействате в реално време. Под сурдинка Ви споделям, че лека полека цените започнаха да набъбват. Всеки ден идват нови тарифи и нещата започват да не изглеждат розови. Естествено че няма как да си подновите сега полица изтичаща Юни догодина, но поне тези които имат да дават пари до към края на годината да пробват да поспестят някой лев за подаръци ...


И така, и не съвсем...
Тепърва почва борбата за свежия кеш, така че такива съвети винаги трябва да се приемат най-малкото резервирано. Наистина лимитите по застраховката се качват значително от първи догодина, но който не е вдигнал до сега цените, едва ли това му е притеснението...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Ное 2009, 23:27 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 25 Окт 2009, 17:18
Мнения: 84
Местоположение: София
Никой??? ДЗИ, Армеец, Виктория и Бул Инс никой ли са ??? ... това са компаниите пуснали промени само в последните 4 дена и все нагоре ... до дни се очакват промени от страна и на Лев Инс. Натам какво предстои естествено никой не може да каже .... но тенденцията в момента никак не е розова ..

_________________
http://www.myspace.com/chiron-ka <<< :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2009, 11:07 
Offline
Лейтенант
Лейтенант

Регистриран на: 19 Юли 2007, 09:38
Мнения: 211
Местоположение: София
Chiron написа:
Никой??? ДЗИ, Армеец, Виктория и Бул Инс никой ли са ??? ... това са компаниите пуснали промени само в последните 4 дена и все нагоре ... до дни се очакват промени от страна и на Лев Инс. Натам какво предстои естествено никой не може да каже .... но тенденцията в момента никак не е розова ..


Би ли споделил за колко процента говорим при тези увеличения? Защото повечето май са само колкото да се влезе в заглавията на вестниците... А скромните ми наблюдения в последните години сочат едни и същи телодвижения на маститите застрахователи - хайде нагоре цените, аууу кво направихме, и после юруш на маслините...
Единствения смислен съвет към всички застраховащи се е - една седмица преди да ви изтече полицата, сравнете цените на смислените компании, втурнете се при най-изгодната от тях и забравете за това за следващата година. Всичко друго е загуба на време и нерви, за разлика от бруто 10 лева, при това съвсем не сигурно, че ще е в минус. Просто не си заслужава.
Успех!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2009, 12:04 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 10 Авг 2005, 11:44
Мнения: 933
Местоположение: София/В. Търново
В тоя ред на мисли един въпрос. Моят случай е следният - миналата година си купих настоящия мотор, който имаше гражданска, направена от стария собственик до средата на м. 08.2009 г. Понеже имам такъв навик - сключвам едногодишна ГО в началото на сезона /обикновено м. 02/ и знам, че няма да се сетя следващия август, че ми изтича ГО-то, реших да направя така: сключих нова ГО на тримесечни вноски и си платих първата /до средата на м. 11/ с идеята, че тогава ще е достатъчно студено и няма да си карам повече мотора за сезона, съответно няма и да плащам повече по нея. Съответно ще си сключа новата ГО за една година както обикновено през м. 02.2010 г. и ще си подкарам пак по навик.

Въпрос: При това положение /очакваните промени на цените/ кой ще по-добрият вариант от финансова гледна точка - да запазя текущата ГО и да си платя вноските, или да си сключа нова годишна ГО през м. 02, както възнамерявам за момента?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2009, 13:05 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 25 Окт 2009, 17:18
Мнения: 84
Местоположение: София
Няма еднозначен отговор - това е се едно да питаш за цените на петрола през 02-2010 ....

Просто си прецени дали да чакаш 02-2010 (и каквито са цените такива) или се я направи сега с риск да платиш едни излишни 3-4 месеца на цените в момента...

Специално що се касае за мотори .... според мен (неангажиращо мнение) при цени в момента от около 65 лв - едва ли цените ще скочат толкова че да си заслужава да бързаш .... Очакваните завишения са в порядът 10-15% т.е. 6-10 лв. що се касае за мотор.

Съвета за избързването го насочих в форума по-скоро за тези от Вас които имат и друг вид превозни средства, защото при цени на ГО в момента за леки МПС от около 150-250 лв (в зависимост от кубатурата) едно дигане с 10-15% си е вече значителна разлика в реални пари.

П.П. Има един леко неясен момент що се касае до това за известен период да не се сключва Гражданска отговорност при хипотезата "аз за тея три месеца няма да го ползвам". Проблема е че миналата година Комисия Финансов Надзор (КФН) разпрати около 15000 (за цифрата знам от разговори и не мога да гарантирам дали е реална) писма до собственици на МПС за които има данни от базата на КАТ но ги няма като информация в базата на КФН за действащи в момента полици ГО. Текста на писмото беше горе долу следния ... "Моля в срок от 15 дни да представите копие от валидна полца ГО в противен случай следва глоба по чл. едикойси ...".
Проблема е че в закона е записано че Гражданска отговорност трябва да има всяко регистрирано в КАТ МПС независимо дали се ползва или е "паметник в двора". Очаква се около средата на 2010 да има обобщена база-данни на КФН и КАТ и тогава нещата ще "лъснат" много лошо.

_________________
http://www.myspace.com/chiron-ka <<< :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2009, 13:20 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 24 Яну 2007, 21:20
Мнения: 1988
Местоположение: с. Алваново, Ескиджумайска околия
Един голЕм оффтопик от мен...
Понеже едва ли не се насажда някаква истерия около цените на Г.О. и поскъпването и занапред, искам да споделя един факт опреди половин час:
Собственик съм и на Лада незнамсикваси от лето господне незнамсикоеси (не се смейте върши ми чудна работа за горски оффроуд). Гражданската на въпросното возило изтича на 11.01.2010. Днес ме беше налегнала скуката и си викам я чакай да ходя да и врътна една гражданска докато цените все още са горе-долу поносими. Отивам в същия офис на същата компания, в която съм сключвал настоящата гражданска с горчив привкус в устата щото преди десет месеца съм платил 180 лв, а сега сигурно 200 не ми мърдат и я....изненада! Ми тя гражданската дето уж трябваше да е поскъпнала взела, че поевтиняла и то значително - станала 124 лв!?! Тъй че уважаеми дами и господа, хич не си ги слагайте на сърцето приказките за поскъпването на каквото и да било, още повече пък на Г.О. :wink: Явно совите не са това, което са :lol:
П.п. Само сега господа застрахователите из форума да не кажат, че приказвам глупости, защото бумагите са ми под ръка :wink:

_________________
http://foriunderground.blogspot.bg/
Alvanovo motors - "Сам съм си клуб, сам съм си президент!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2009, 16:15 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 03 Ное 2009, 01:34
Мнения: 19
forry написа:
Един голЕм оффтопик от мен...
Понеже едва ли не се насажда някаква истерия около цените на Г.О. и поскъпването и занапред, искам да споделя един факт опреди половин час:
Собственик съм и на Лада незнамсикваси от лето господне незнамсикоеси (не се смейте върши ми чудна работа за горски оффроуд). Гражданската на въпросното возило изтича на 11.01.2010. Днес ме беше налегнала скуката и си викам я чакай да ходя да и врътна една гражданска докато цените все още са горе-долу поносими. Отивам в същия офис на същата компания, в която съм сключвал настоящата гражданска с горчив привкус в устата щото преди десет месеца съм платил 180 лв, а сега сигурно 200 не ми мърдат и я....изненада! Ми тя гражданската дето уж трябваше да е поскъпнала взела, че поевтиняла и то значително - станала 124 лв!?! Тъй че уважаеми дами и господа, хич не си ги слагайте на сърцето приказките за поскъпването на каквото и да било, още повече пък на Г.О. :wink: Явно совите не са това, което са :lol:
П.п. Само сега господа застрахователите из форума да не кажат, че приказвам глупости, защото бумагите са ми под ръка :wink:

Колега в момента в доста компании текат промоционални кампании за Гражданската и е нормално в кампанията цените да са по ниски :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 68 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com