Дата и час: 25 Сеп 2018, 07:56

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2015, 10:13 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 03 Яну 2005, 18:07
Мнения: 1768
Местоположение: Видин
Преди известно време закупих мотор от Англия, Triumph Tiger 955i 2006 Г. Машината си дойде с комплект ключове, книжка и т.н. , но поради дългото време , в което не е палена, в акумулатора нямаше никакъв . Опитах се да го съживя няколко пъти, в крайна сметка си взех нов. Мотора работи и върви чудесно, навъртях доста километри, но се появи проблем, който прогресивно се задълбочава.
Мотора е с аларма, datatool system 3, в последните модели се явява почти като фабрична добавка към мотора. Тъй като в началото алармата не даваше признаци на живот, извадих от нета как се игнорира , посредством замостване на буксата, мотора пали и върви. В последствие си сложих буксата, тъй като изтеглих инструкции за работа, и всичко си беше ОК. До тук добре, но в течение на времето, таблото и лампите по него започнаха да светват с известно закъснение, което прогресивно се увеличава. Вчера например висях 5 мин мин. на бензиностанция, безпомощно въртейки ключа и щракайки On/Off бутона, докато таблото благоволи да светне.
Още като видях че мотора е с аларма, ми дойде наум, че това устройство, може да ме прекара единствено мен, а не потенциалните крадци, като по точно визирам имобилайзера. Мотора няма фабрично такъв, и за това си взех специална букса, тя е за аварийни случаи, слага се на мястото на алармата и игнорира действието и . Все едно я маха, без да се налага да се разкарва цялата инсталация по свързаването и.

Изглежда така:

http://www.triumphrat.net/attachments/t ... c02990.jpg

http://www.sonicsideshow.com/uploads/2/ ... 352664.jpg

След ровене по форумите, установих че мнението за въпросната аларама, въпреки че е доста скъпа , са предимно от типа -"Искам да разкарам проклетото нещо от мотора си!", минавайки през фазите "Seek&search and destroy", и то в буквалния смисъл на думата:

http://s155.photobucket.com/user/cam777 ... 2.jpg.html

Ще опиша симптомите на това което се случва, и ако някой има някаква идея какво да направя, тъй като наоколо няма специалист по алармени системи на мотори, ще съм благодарен за съвет. В движение няма никакви проблеми. Това в случай, че алармата е виновна...

Симптоми:
За по сигурно, сложена е шунтиращата букса, но и без нея , с включена аларма, си е все същото.
След подаване на контакт, светват фарове, стопове,всичко си работи, но контролните уреди по таблото не светват , помпата не сработва - симптоми на имобилайзер... понякога всичко е Ок, със завъртането на ключа, а понякога се налага с помоща на молитви , клетви, и многократно въртене на контактния ключ това да стане. Все още не ме е оставил на пътя, за сега...
Възможности - реални или не:
1.Слаб акомулатор - акомулатора е нов, Унибат, същият по спецификация за мотора. Когато всичко е ОК, върти и пали за секунда...
2.Изключвател на страничната стойка - малко вероятно, мотора веднъж запалил, никога не е имало прекъсване по време на движение, макар че е карано по доста тежки терени.
3.Червеното On/Off бутонче - не съм го гледал.
4.Контактен ключ - капсулован и набутан на трудно достъпно място.
5.Проблем по кабелите, хлабава букса, нарушена връзка. От това което се вижда без да разфасовам мотора, алармата е грамотно поставена, буксите ги проверих и напръсках.
6.Бушон по самата инсталация на алармата, аз не видях никъде, но знам че има.
7.Предпазен изключвател , за предотвратяване на опит за демонтаж на алармата - изолиран.
8.+няколко по невероятни дреболи, които си мисля поради безпомощност.

Материалите от форумите ги изчетох, теоретически, с поставянето на замостващата букса всичко трябва да е ОК... но не е.

http://www.sonicsideshow.com/uploads...488/352664.jpg

I have a Tiger 955i 2005 - It's been parked for a while - I now find I have no lights on the dashboard. The lights, indicators and horn work but nothing on the dash board. I have had the ignition switch apart and checked continuity from the switch to the fuse box - all seems fine. The battery is fully charged but still nothing on the dash-board and nothing on the starter button. I have checked as far as I can, the relays and the fuses - as many as I can find including the 30amp under the seat.

Отговор:
This may be a silly suggestion - but have you checked the kill switch? Alternatively, if you have a datatool this can often cause a similar problem.

I'd suggest asking on tigertriple.com as well if still struggling.

Човека е дърпал кабелите , и се оправило...

, ама аз какво да дърпам ...


Последна промяна go6o на 19 Апр 2015, 23:29, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2015, 15:50 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1154
Местоположение: София
Щом се проявява от време на време и прогресивно се влошава най-вероятно е кофти връзка някъде. А може и да е пробило някое уплътнение и да навляжнява нещо.

Изскубването на шибанетрията не би трябвало да е много сложно. Щом черпи ток от акумулатора, значи гадовете са се вързали към плюса на акумулатора още съвсем в началото (естествено!), т.е. преди всякакви бушони и релета. Намери къде плюса се "разклонява" и го разкачи. Може да е дори още на самата клема на акумулатора. На първо време дори само да й разкачиш захранването би трябвало да е достатъчно (освен ако не са измислили някаква невероятна тъпотия). Ако не стане само с махането на захранването, проследяваш въпросния кабел и разплакваш майката на нещото, където намериш, че влиза той.

Нямам представа как точно работи имобилайзера, но най-вероятно "имитира" някой от прекъсвачите за спуснат пачи крак, нестиснат съединител или kill-switch-a. Пак с проследяване на кабели би трябвало да го намериш къде се вклинва имобилайзера и да свържеш обратно прекъснатия кабел. Ако изровиш ел. схема от някъде, ще можеш да се ориентираш по цветовете на кабелите и да мериш кой прекъсвач е "дублиран" от алармата, но това си е по-жичкаджийска работа.

За съжаление нищо от това няма да стане без махане на спойлери и седалката поне. А ако са решили да заврат нещо и зад таблото и там ще трябва се рови. Затова се въоражи с малко търпение и свали всичко преди да започнеш издирването.

P.S. Аз лично не можах да отворя нито една от картинките в поста ти.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Апр 2015, 23:20 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 03 Яну 2005, 18:07
Мнения: 1768
Местоположение: Видин
Чудя се дали за това което описвам не отговаря някое заспало реле... Другото , което си мисля, че съм имал подобни разправии, е изключвател, при паднал мотор, но не знам дали тоя мотор има, ще проверя.

Слагам нови линкове.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Апр 2015, 11:16 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 01 Юни 2009, 12:15
Мнения: 1001
Местоположение: София
аз бих заложил на "заспиващо реле" особено ако се оправя след штракане шалтер/стартер или датчика за наклон


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Апр 2015, 12:13 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
Опростена схема на запалителната система:
http://s289.photobucket.com/user/dec...uit-1.jpg.html
Индикаторните лампи също се захранват от нея, проводник GR (Green/Red).
Трябва да се проверят последователно елементите и да се намери точката след която няма захранване.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Апр 2015, 10:53 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 03 Яну 2005, 18:07
Мнения: 1768
Местоположение: Видин
Благодаря за съвета, ще се опитам да се справя!

p.s.Линка нещо не се отваря.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Апр 2015, 11:58 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
https://drive.google.com/file/d/0B6JnuW ... sp=sharing
Така трябва да се вижда.
Ами след като се намери след коя точка се губи тока, ще го умуваме защо.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Апр 2015, 20:01 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 03 Яну 2005, 18:07
Мнения: 1768
Местоположение: Видин
За добро или лошо, след като разфасовах мотора(силно казано, няма много какво да се сваля, за 10 мин. работа е) дърпах, оглеждах и местих кабели , пръскайки с контактен спрей, нещата се оправиха. Това е добре, лошото е че не знам кое е направило мизерията... Полезното е че разучих инсталацията, и как работи алармента система, винаги е хубаво човек да знае. Външно всичко е абсолютно изрядно, добре нагласено, без цигании, всичко свети. Извода е , при купуване на нов мотор, особено стоял известно време, че подобни технически инспекции са си абсолютна необходимост.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Апр 2015, 23:13 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
Няколко микрона окис са напълно достатъчни... Вероятно проблема не е от алармата.
Масово се подценява обслужването на електро инсталацията.
Почистване с контактен спрей и смазване с технически вазелин на всички връзки. В началото на всеки сезон се прави оглед на инсталацията и връзките. Жилата също се почистват и смазват в началото на всеки сезон.
Това спестява много главоболия и неприятни изненади.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Последна промяна galinvayov на 22 Апр 2015, 10:50, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Апр 2015, 08:50 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 03 Яну 2005, 18:07
Мнения: 1768
Местоположение: Видин
Дам, аз се убедих лично, особено при по съвременни технологии, малко отклонение от параметрите дава отражение на цялата система... Сега втора фаза е закупуване на кабели, и диагностична програма. TuneECU е нещо страхотно, от това което четох, можеш да си направиш чек на системата с телефона, без да се налага да влизаш в ролята на Ванга или Нострадамус. Може да се ползва на доста мотори.

http://www.tuneecu.com/


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com