Дата и час: 16 Ное 2018, 09:06

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 28 Май 2007, 12:23 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 12 Юли 2006, 00:27
Мнения: 183
Местоположение: София 0878854042
Здравейте. Мотора ми е "болен" хронично - гори статори на около 20000км. По западните форуми решават проблема, като слагат маслен радиатор. По принцип фабрично си прокарани магистрали за такъв кулер но за запушени. Просто се разпробиват...
Та там понеже са големи калъпи и един има преснимано от книжката оригиналното ръководство за монитиране на охладител за маслото, но ми иска 40$ за да ми го даде. Просто са такива глупаци, че нямам думи...
Търсих го, но не можах да го открия никъде.
Понеже мисля да си купя някой употребяван маслен радиатор и да го монтира имам няколко въпроса.
Трябва ли да е от горе-долу същата кубатура мотор? (щото съм си харесал от FJ.)
Оказва ли размера някакво влияние на налягането на маслото?
Има ли някакви допълнителни джиджавки, които се слагат освен радиатора и маркучите? Или пробиваш правиш резба с метчика завиваш маркучите, захващаш радиатора и газ...?
Моля за съвети, защото искам да си го направя добре, а на ония тъп американец 40$ за това няма да му дам каквото ще да става...то 30$ е радиатора в ибей...

Поздрави! :wink:

_________________
ПРОДАВА СЕ VFR750 RC36-I НА ЧАСТИ!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Май 2007, 14:56 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 07 Апр 2006, 14:46
Мнения: 2086
Местоположение: Kazanlak
допитай се до някой който е наистина компетентен...... или най-малкото си сложи манометър и следи налягането внимателно

_________________
Да правим каквото трябва, и ще стане това което трябва да стане!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Май 2007, 23:55 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 23 Окт 2006, 17:14
Мнения: 59
налягането на маслото няма да сепромени даже и да сложиш маслен радиатор от краз :P ,само трябва да долееш до нужното ниво :roll: от мен това е


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 29 Май 2007, 14:04 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 12 Юли 2006, 00:27
Мнения: 183
Местоположение: София 0878854042
А има ли някакво значение колко високо е сложен радиатора? Трябва ли някакво определени ниво да има? :idea:

_________________
ПРОДАВА СЕ VFR750 RC36-I НА ЧАСТИ!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 29 Май 2007, 14:55 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 19 Яну 2005, 18:16
Мнения: 1788
gogo2001 написа:
налягането на маслото няма да сепромени даже и да сложиш маслен радиатор от краз :P ,само трябва да долееш до нужното ниво :roll: от мен това е


Не знам защо така реши, но не е задължително. Има случаи, когато налягането ще падне. (на практока във всички, ама да не се впускам в подробности)

Stuman, имаш ли схеми на двигателя ти? Каналите на системата за мазане? Какви материали имаш за връзването на този радиатор?

_________________
http://ftp.domainbg.com/tatkobarba/zr7/
http://barba.atspace.com/moto/


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 29 Май 2007, 21:48 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 12 Сеп 2005, 19:18
Мнения: 271
Местоположение: Isle Of Wight
Само едно предупреждение:
Карам Хонда СВ750, която също има изводи за маслен радиатор, но няма такъв. По-големите СВ900 и СВ110 имат. При тях, обаче маслената помпа има два кръга, като единият се грижи само за претакането на маслото през радиатора. Има разлика и в един детайл, който разпределя маслото по пътечките му...
Просто проучи пътя на маслото по-внимателно. Няма начин изводите за масло да са поставени последователно на главната магистрала. Ако пък са успоредно, добавянето на радиатор естествено ще понижи налягането.
Не вярвам простото им разпробиване и поставяне на радиатор да е достатъчно...

_________________
The throttle goes both ways sonny!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 29 Май 2007, 23:22 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 20 Мар 2007, 21:24
Мнения: 178
Местоположение: Пловдив
Би трябвало според мен да разположиш радиатора не по-високо от нивото на маслото в двигателя.Нещо както беше на Tonyco на стария мотор.Той беше с два един върху друг, но сигурно Тони е по-запознат защо?
И за магистралата, Васко е прав. Трябва добре да обмислиш.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 30 Май 2007, 08:23 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 12 Юли 2006, 00:27
Мнения: 183
Местоположение: София 0878854042
Nick написа:
Би трябвало според мен да разположиш радиатора не по-високо от нивото на маслото в двигателя.Нещо както беше на Tonyco на стария мотор.Той беше с два един върху друг, но сигурно Тони е по-запознат защо?
И за магистралата, Васко е прав. Трябва добре да обмислиш.


Ама тони имаше май 2 водни на хондата?! Така си мисля...май нямаше маслен.

Днес открих, че съвсем случайно имам въпросният пдф на компютръра. Спотайвал се в една прашлясала директория. :lol:
Надявам се да е полезно и на други. Ето за това става въпрос:
http://store1.data.bg/stuman/Yamaha%20X ... uction.pdf

_________________
ПРОДАВА СЕ VFR750 RC36-I НА ЧАСТИ!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 30 Май 2007, 23:02 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 07 Апр 2006, 14:46
Мнения: 2086
Местоположение: Kazanlak
gogo2001 написа:
налягането на маслото няма да сепромени даже и да сложиш маслен радиатор от краз :P ,само трябва да долееш до нужното ниво :roll: от мен това е
на теория няма да се промени, но когато се прави такава интервенция в двигателя е добре да се знае какво става вътре

_________________
Да правим каквото трябва, и ще стане това което трябва да стане!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Май 2007, 10:27 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 27 Юли 2006, 15:59
Мнения: 602
Местоположение: София
Лошото е че налягането трябва да се промени. Т.е със едно и също налягане можеш да изместиш един и същи обем на едно и също разстояние, ако увеличиш разстоянието, а при маслен радиатор това се увеличава, то маслената помпа няма изобщо да смогне да подкачи маслото, особено на ниски обороти. Виждал съм маслено охлаждане със клапи, които при ниски обороти въртят маслото само през картера, за да нямаш "сух страт" при преминаване на по-високи обороти, клапата се отваря и маслото вече почва да преминава през масления радиатор.

PS: Имам предвид налягането на маслената помпа или дебита.

_________________
MT-16; R1100R;
Да го духат депресарите.


Последна промяна kopan на 31 Май 2007, 13:03, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Май 2007, 10:47 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 19 Яну 2005, 18:16
Мнения: 1788
Дотук мога основно да застана зад мнението на Backo!

в 97.7% от случаите масления радиатор се слага не на магистралата, а в отклонение. В този случай или трябва помпа с два кръга, или помпа с достатъчно голям дебит, за да захранва и двата кръга. (примерно на радиатора е с щуцер с точно определено сечение, за да се контролира дебита)

Ако все пак радиатора се сложи на магистралата, то той се явява допълнително (хидравлично) съпротивление и съответно след него ще има пад на налягането.

Та затова попитах за схеми и подобни, защото на тях може да стане ясно кое как. А ръководството за монтаж може да отговори на други въпроси и тънкости.

_________________
http://ftp.domainbg.com/tatkobarba/zr7/
http://barba.atspace.com/moto/


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Май 2007, 13:37 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 12 Юли 2006, 00:27
Мнения: 183
Местоположение: София 0878854042
tatkobarba написа:
Та затова попитах за схеми и подобни, защото на тях може да стане ясно кое как. А ръководството за монтаж може да отговори на други въпроси и тънкости.


Погледни pdf-a дето съм го дал по-горе. Там има схема как протича маслото. :roll:

_________________
ПРОДАВА СЕ VFR750 RC36-I НА ЧАСТИ!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Май 2007, 15:04 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 19 Яну 2005, 18:16
Мнения: 1788
Ами ... прегледах го...
доста подробно е обяснено...

Като гледам отбиват маслото между помпата и филтъра - там налягането е достатъчно и загубите няма да се усетят много.

Както пише в началото - монтирането на радиатор е на "ваша отговорнист", така че... събирай си отговорността и действай :)

П.П. А ... и между нас казано - това не са тапи за да може да се монтира радиатор :) Това са технологични отвори за разпробиване на магистралите, които в последствие се затапват...

_________________
http://ftp.domainbg.com/tatkobarba/zr7/
http://barba.atspace.com/moto/


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Май 2007, 22:13 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 12 Юли 2006, 00:27
Мнения: 183
Местоположение: София 0878854042
tatkobarba написа:
П.П. А ... и между нас казано - това не са тапи за да може да се монтира радиатор :) Това са технологични отвори за разпробиване на магистралите, които в последствие се затапват...

м да...след вчера поразгледах и видях, че има много такива и аз стигнах до това заключение :lol:. Подвел съм се от невежеството си. хаха :lol:

_________________
ПРОДАВА СЕ VFR750 RC36-I НА ЧАСТИ!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2007, 10:44 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 19 Яну 2005, 18:16
Мнения: 1788
8) :wink: Човек всеки ден се учи

Събра ли достатъчно отговорност? :lol:

_________________
http://ftp.domainbg.com/tatkobarba/zr7/
http://barba.atspace.com/moto/


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 01 Юни 2007, 13:56 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 12 Юли 2006, 00:27
Мнения: 183
Местоположение: София 0878854042
tatkobarba написа:
8) :wink: Човек всеки ден се учи

Събра ли достатъчно отговорност? :lol:


Отговорност с лопата да я ринеш ама радиатор още не. Всеки момент си чакам Visa-та и си поръчвам от ebay. Има ги на тънкана там...по 30$ горе долу вървят тея за XS850, както е описано в ръководството. Той така и така е разголбен и без това чакам части за водната помпа...май още 1 месец ще си поседи така... :roll:

То така е. Като съм се хванал на хорото трябва да го играя. :lol:

_________________
ПРОДАВА СЕ VFR750 RC36-I НА ЧАСТИ!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Мар 2016, 21:54 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 28 Мар 2016, 22:08
Мнения: 1
Здравейте искам да съживя темата.Интересува ме налягането в момента карам Хонда Доминатор 650 с маслен радиатор от сузуки Др600 аз съм го слагал (не е много голям и не заима много пространство)Въпроса ми е Ако му сложа още един от дясната страна и ги свържа като този от дясно да тече в този от ляво и горе в рамата ще падне ли драстично налягането или просто с малко повече масло ще стане нещо?


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com