Дата и час: 16 Ное 2018, 19:10

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 67 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2008, 09:41 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 03 Сеп 2007, 10:08
Мнения: 427
Местоположение: София
Привет, дами :)
Снощи, както се радвах на вятъра, който свистеше около каската ми, и си следвах движенията на тялото на шофьора пред мен, се замислих ... Тези движения и балансиране, така че да не пречиш на водача, като че ги правя вече механично. Ама в началото ми беше зор. А и на различните мотори поведението на човечето на задната седалка е различно - едно е да си на ендуро, друго е да си на чопър или пък на пистов мотор, например. Да не говорим, че си има и немалка разлика да си на RR-ка или на F-ка, например.
Та, мислех си - искате ли да си споделим опит? Мисля, че е важно - едно рязко движение на човека зад водача може да прецака яко всичко. Да не говорим пък ако през цялото време някак му пречи - залепен за него от страх, мърдащ, набиващ се на светофар...
Знам, че момите тук почти всички карате, ама все се налага и да постоите на задната седалка понякога, нали? :)

_________________
Suzuki GS 500 E


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2008, 10:53 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 26 Авг 2006, 17:34
Мнения: 3101
Местоположение: Пирдоп-Златица / С 42.71 424-И 24.135 18 /
Мисля,че има из форума подобни теми доста... :roll:

_________________
0886433334
http://www.sbm-bg.com/
Невъзможно е да се направи нещо глупакоустойчиво – глупаците сa така изобретателни.
Продавам Suzuki Katana 1100F;
http://bikerz.bg/viewtopic.php?f=12&t=34279


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2008, 11:04 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2005, 15:29
Мнения: 1129
Местоположение: Пловдив
Така е има такива теми но е похвална идеята. Когато пътника отзад знае как трябва да се дуржи на мотора и не пречи на водача с действията си пътуването е истинско удоволствие и за двамата. Понякога каквито и съвети да даваш предварително полза никаква. Винаги преди да кача някой на мотора го питам дали се е возил, обяснявам му за по-сигурно как да се държи, как да се накланя на завоите. Онзи ден возих приятел, който уж се пише бивш моторист. След думите - "давай дава, аз си знам" се оказа, че си няма и понятие - на завоите тръгваше да се изправя на обратната страна, движи се по седалката и то в завой, абе все интересни неща за поведението на мотоциклета, пот ми изби - три пъти спирах да му обяснявам и файда никаква
- Не се накланяй на другата страна и не подскачай по седалката
-"Ма страх ма е, аз на ендуро не съм се возил, недей да завиваш"
:?: :!: #-o

Иначе ето няколко препратки.
http://bikerz.netissat.bg/viewtopic.php ... 2%ED%E8%EA

http://bikerz.netissat.bg/viewtopic.php ... 2%ED%E8%EA

http://bikerz.netissat.bg/viewtopic.php ... 2%ED%E8%EA

_________________
Рокер качва мацка на задната седалка, дава й каската и казва:
- Само не стягай много каишката, че санитарите много се мъчат да ги разкопчават тия токи...
http://www.youtube.com/watch?v=dAOQUpIlkEk
Honda Dominator NX650
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2008, 11:52 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 03 Сеп 2007, 10:08
Мнения: 427
Местоположение: София
Лелелееее...извинявам се...уж чета, чета различни теми, ама на тези не бях попадала - sorry - трийте я :oops: :oops: :oops: :roll:
:) :) :)

_________________
Suzuki GS 500 E


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2008, 12:27 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 19 Юли 2005, 17:19
Мнения: 83
Местоположение: Varna/ Sofia
Много полезни неща пише в тези теми.
Нямам спомен да съм била от пътниците дето се изправят на завойте, но имах проблем с хващането на каращия.
В крайна сметка открих, че за мен най-удобно е с едната ръка да прегърна човека отпред, а с другата да се подпра на резервоара. В завоите следвам човека отпред, нито се накланям, нито се изправям, просто гледам да се слея с него. Някъде другаде бях чела, че е хубаво да главата при завой да е на страната на завоя (т.е. ляв завой, главата да е откъм лявото рамо, десен завой-откъм дясното). Това ми е малко по-трудно, защото не винаги виждам когато идва завой.
Номера със задържането и чрез степенките с цел да не смачкаш човека отпред наистина не е трудно, но при рязко тръгване и спиране проблема с удрянето на каските не винаги има как да се избегне. Моята каска е по издадена напред и особенно на мотор с по-вдигната опашка и се случва да се чукна лекичко. И на мен ми е неприятно, но не винаги успявам да го избегна :oops:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2008, 12:43 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 19 Фев 2005, 19:31
Мнения: 606
Местоположение: Sofia
Това, което описва she е предимно за пистовите мотори :)
При завой ако се мъчиш да гледаш от страната на завоя, по-скоро ще объркаш водача при непрекъснатото местене наляво надясно, по-добре си гледай от едната страна. Като се измориш, премести си главата от другата и така...
Лично на мен ми е много трудно да гледам от дясно, не виждам насрешното движение и това ми е дискомфортно.
Бе въобще ми е доста тегаво да се возя на мотор. Бая ме е страх :lol:
Колкото повече карам, толкова повече ме е страх да се возя :?

При пистовите и ендурото е доста различно. При ендурото (и туристическите мотори, които са с по-изправена стойка) наклона в завой е с "чупка в кръста" :lol:, при пистовия трябва да седиш като закован на седалката и следиш водача. При ендурото при ускорение се стягам в корема и повигам бедрата малко, така не изоставам назад и не дърпам водача. Ускорението при ендурото е доста силно и рязко, особено при тръгване. При спиране натискам на степенките. При пистовия - и аз се държа с едната ръка за резервоара и при спиране се облягам на нея (и след 100 км ми се схваща китката и ги сменям), с другата -за водача.
Не знам, тези неща винаги са ми идвали инстинктивно и ми е трудно да ги обясня.


Последна промяна spaska на 28 Мар 2008, 18:12, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2008, 13:32 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 25 Ное 2005, 17:00
Мнения: 3411
Местоположение: София и с. Студена
Всъшност точно такава тема няма. Досега мнения даваха тези, които карат. Интересно е да се чуят гласовете на тези, който са отзад. Темата е интересна и си заслужава вниманието.

П.П. Трябва да си призная, че след толкова години каране продължавам да изпитвам див ужас, когато съм на задната седалка. Всъщност винаги съм бягал от подобна ситуация, но няколко пъти се е налагало. Даже не искам да си спомням как се чувствах. Затова, нека по достойнство оценим смелостта на тези, които ни се доверяват, когато седнат зад нас.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2008, 13:46 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 08 Дек 2005, 11:38
Мнения: 897
Местоположение: Varna
Honda men написа:
Понякога каквито и съвети да даваш предварително полза никаква.

...и нито един не ми е бил полезен до момента!
Много често те съветват да поставяш ръце на резервоара, но при едно по-сериозно ускорение и двете се отлепят и губиш опора.
... и не е задължително главата да следва завоя, трудно е да следиш завоите, ... разбира се, имам повечко опит във возенето с по-бързи машинки :mrgreen:

_________________
Be DiFFeReNt

Изображение


Последна промяна Andrea на 17 Авг 2008, 09:09, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2008, 14:30 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 24 Ное 2005, 16:43
Мнения: 969
Местоположение: Sofia
she написа:
...................Някъде другаде бях чела, че е хубаво да главата при завой да е на страната на завоя (т.е. ляв завой, главата да е откъм лявото рамо, десен завой-откъм дясното). ........:


Точно обратното. В Proficient Motorcycling автора пише, че главата на возещия се трябва да е над външното рамо на водача т. е. при десен завой главата на возещия се трябва да е над лявото рамо на водача. Ако е така както си го написала има опасност от оказване на по-сериозен натиск върху мотора в посоката на накланяне и това ще доведе до падане.

_________________
Riding for the Son.
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2008, 14:50 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 13 Окт 2005, 15:29
Мнения: 1129
Местоположение: Пловдив
Andrea написа:
Много често са ме съветвали да поставям двете си ръце на резервоара, но при едно по-сериозно ускорение и двете се отлепят и губя опора.


Това е удачен съвет но също трябва да потренираш да се държиш с краката си, при ускорение стягаш таза и натискаш степенките, така задържането е доста по-лесно, при спиране си се опираш с двете ръце на резервора, разбира се това е възможно при пистовите и някои шосета. Важно е да не притискаш водача като бебе куала и да има чувството че носи "раница" на гърба си, затова се подпираш на ръце и напрягаш повечко мускулите на краката. Като му свикнеш е лесно. На ендуро се подпираш на багажника или на ръкохватките ако има ( там просто е трудно и изморително да стигнеш резервоара) Е ако оня пред тебе прекалява с ускорението има и бой по каската като вариант :agrue:

_________________
Рокер качва мацка на задната седалка, дава й каската и казва:
- Само не стягай много каишката, че санитарите много се мъчат да ги разкопчават тия токи...
http://www.youtube.com/watch?v=dAOQUpIlkEk
Honda Dominator NX650
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2008, 16:11 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 03 Сеп 2007, 10:08
Мнения: 427
Местоположение: София
Ами, това, което аз правя, е първо, след като сляза, да попитам пречела ли съм някак. А ето и опита, който мога да споделя за моторите, на които съм се возила:
- Ендуро - не съм се качвала на чопър, но за мен ендурото е най-удобният за возене мотор. На една Африка, например, може и е хубаво ама хич да не докосваш водача. Хващаш се за багажника или за страничните ръкохватки; не стоиш щръкнал/а с изправен гръб, а много леко приведен/а - така ще ти е много по-удобно и няма да залиташ ;) . Когато водачът намаля скоростта и/или спира, натискаш степенките - за да ти е по-лесно, стъпи на степенката точно по средата на ходилото си - на хлътналата част и лекичко смъкни надолу петата - така ще се натегнеш на степенката много по-лесно и няма да се напрегнеш толкова. За завоите - сливаш се с водача и следваш всяко негово движение. Когато усещаш, че ще намаля или има дупки по пътя, за да избегнеш фраскането с каските, обърни глава настрани и стегни малко врата. Ако имаш по-здрави крачета, разкрачи се малко повече и си стой така - т.е. - да не опираш водача. Ако обаче е студено, предупреди го, че ще си долепиш бедрата до неговите - за да не измръзне вътрешната част на бедрата ти.
- Пистов мотор - ако е RR-ка - май знам само един начин - опираш с две ръце на резервоара. В този случай не е толкова трудно да си в тази поза, защото и твоята седалка е доста над тази на водача. И все пак не трябва да лягаш върху него - затова - пак се опирашш яко на степенките. И още нещо важно - дай дупето, колкото се може по назад - свий се доста в кръста - надупи се повечко - много по удобно ще ти е (с изключение на малките човечета ... ако се надупи повече, просто няма да стигне резервоара :lol: честно ;) ). Ако се качите на F-ка след RR-ка, ще почувствате немалка разлика :) F-ките са удобна работа :) А усещането върху този мотор пък е доста по-екстремно, отколкото на ендуро - така че - :abravo: Та - на F-ка как стоя удобно (въпреки че нямам много возене все още на такъв мотор - 5-6 пъти) - ей тая работа точно с дупенето става и е супер - подпираш се с лакти на коленете си. От приведената стойка се чувстваш и комфортно и стабилно - не залиташ. При намаляне на скоростта и спиране трябва да имаш доста ячки крачка - набиваш на степенките. Ако спре рязко - промушваш плавно ръце до резервоара и се опираш, като се опитваш да не блъснеш с твоите ръце ръцете на водача, докато ги промушваш.

Най-важното е - без резки движения, ако ще мърдаш някак - плавно и ако си измислите знак - предупреди водача. Не се разсейвай - гледките сигурно ще са страхотни, но не се връткай - слей се с водача - не му пречи при маневрите.

Еееееееххххх - размечтах се ... мога да си живея на матор ... :) :D

_________________
Suzuki GS 500 E


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2008, 18:02 
Offline
Майор
Майор

Регистриран на: 20 Юни 2007, 09:31
Мнения: 492
Местоположение: София
EliSca написа:
... но за мен ендурото е най-удобният за возене мотор...
Щот не си пробвала "FJ" :lol: :lol: :lol:
EliSca написа:
..Ако имаш по-здрави крачета, разкрачи се малко повече и си стой така - т.е. - да не опираш водача
Що-о-о? На нас пък може да ни е приятно.
EliSca написа:
... ще си долепиш бедрата до неговите ...
А, това вече е друго! :oops: :lol:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 28 Мар 2008, 18:14 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 25 Ное 2005, 17:00
Мнения: 3411
Местоположение: София и с. Студена
EliSca написа:
... не съм се качвала на чопър...

Еееееееххххх - размечтах се ... мога да си живея на матор ... :) :D


Ебати пропуска. И ти си мислиш, че си се качвала на мотор. Хоп на некой чопър, пък да видиш тогава едни мечти...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Мар 2008, 08:13 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 03 Сеп 2007, 10:08
Мнения: 427
Местоположение: София
Хехехехе - шегаджий ;)
Всъщност, качвала съм се на чопър, но веднъж, за малко и бях за първи път с новата си екипировка - повярвайте ми - чудех се какво правя в тоя скафандър - горкичкият приятел, който ме возеше - не успявах да мисля за стойката си :)
Таааа.... нема се пуашите :lol:

_________________
Suzuki GS 500 E


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Мар 2008, 20:38 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 18 Дек 2003, 20:31
Мнения: 2261
Местоположение: София "RODRIGUEZ MOTORS"
Fats написа:
....
П.П. Трябва да си призная, че след толкова години каране продължавам да изпитвам див ужас, когато съм на задната седалка. Всъщност винаги съм бягал от подобна ситуация, но няколко пъти се е налагало. Даже не искам да си спомням как се чувствах. Затова, нека по достойнство оценим смелостта на тези, които ни се доверяват, когато седнат зад нас.

:ozyben: :ozyben: :ozyben:

Румба, напълно те разбирам за дивия ужас при возене!!! :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes:
Изображение

Ели, нали онази вечер се разбрахме, че няма да се возиш още дълго време!?! Кви са тези питания по никое време?!?

п.п.Аз също ще кажа, че такава тема има!!!

_________________
"RODRIGUEZ MOTORS" 0889289511 НЯМА ЛОШИ МАРКИ, ИМА ЛОШИ СТОПАНИ, НЕ ГО ЛИ РАЗБРАХТЕ!?!?!
http://www.rodriguez.hit.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 31 Мар 2008, 23:30 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 17 Сеп 2007, 14:12
Мнения: 68
Местоположение: София
Аз досега само съм се возила и то все на пистови, така че мога да споделя опит само в тази област.
Първия път като се качих, целият квартал разбра - беше си ме страх, а и честно казано нямам много даверие някой да ме вози (за кола говоря, а тогава за мотор нямах база за сревнение). После се подлъгах малко с километрите - не съобразих, че Кавазаки-то е за американския пазар и скоростта е в мили. Иначе обичам високи скорости, но не ми понася рязкото ускорение (ниско кръвно, чувствителен стомах), но ми се наложи да свикна. Напаснахме се някакси, аз с него, той с мене. Дори неволно му изградих система, по която да му сигнализирам. Чукането по каската е само в крайни случаи и то само ако прояви агресия към колите (разбирай, чупене на огледала, стъкла, което не понасям, добре че са единични случаи). Иначе го контролирам като кон с краката или ръгам в ребрата. Но и не съм се возила с друг, не знам как ще се погодим :lol:

_________________
По-добре да си откачалка, отколкото закачалка!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 01 Апр 2008, 00:09 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 05 Авг 2007, 23:53
Мнения: 118
Местоположение: Стара Загора
mrun-mrun написа:
Иначе го контролирам като кон с краката или ръгам в ребрата. Но и не съм се возила с друг, не знам как ще се погодим :lol:

А си ме сръгала,а съм те оставил на спирката да чакаш тролея! :twisted:
Няма по-изнервящо нещо от това,ти да си караш(без значение кола,мотор,TIR,каруца.....) и някои да ти пили на главата!
Аз като се кача при някой,се возя и си трая.

_________________
безобРАЗНИ ХОРА,безобРАЗНИ ИДЕАЛИ
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 01 Апр 2008, 08:16 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 03 Сеп 2007, 10:08
Мнения: 427
Местоположение: София
RODRIGUEZ написа:
Ели, нали онази вечер се разбрахме, че няма да се возиш още дълго време!?! Кви са тези питания по никое време?!?

Миличко ми зеленясало мексиканче, аз не питам, а споделям опит, бре :) :P

_________________
Suzuki GS 500 E


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 01 Апр 2008, 14:27 
Offline
Генерал-майор
Генерал-майор
Аватар

Регистриран на: 26 Авг 2006, 17:34
Мнения: 3101
Местоположение: Пирдоп-Златица / С 42.71 424-И 24.135 18 /
EliSca написа:
RODRIGUEZ написа:
Ели, нали онази вечер се разбрахме, че няма да се возиш още дълго време!?! Кви са тези питания по никое време?!?

Миличко ми зеленясало мексиканче, аз не питам, а споделям опит, бре :) :P



Я вече и опит имеме браво, а и на мен ми прозвуча като въпрос първия ти пост?!?!
Изображение

_________________
0886433334
http://www.sbm-bg.com/
Невъзможно е да се направи нещо глупакоустойчиво – глупаците сa така изобретателни.
Продавам Suzuki Katana 1100F;
http://bikerz.bg/viewtopic.php?f=12&t=34279


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 01 Апр 2008, 17:37 
a zaduljitelno li e da se vozq s kaska???? :oops:


Върнете се в началото
  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 67 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com