Дата и час: 20 Окт 2018, 19:57

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Ное 2008, 11:31 
Offline
Редник
Редник
Аватар

Регистриран на: 09 Юли 2008, 11:44
Мнения: 28
Местоположение: Sofia
Кажете моля, магнета на вирагото трябва ли да плува в масло ? И евентуално какъв може да е проблема да не зарежда ?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Ное 2008, 12:13 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
В масло е, а за проблема... статорна намотка или регулатора. Статорната може да се премери с омметър, между трите фази съпротивлението е малко и трябва да е еднакво (за точна стойност виж в мануала) а между фазите и маса трябва да е безкрайно голямо.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Ное 2008, 12:26 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 10 Авг 2005, 11:44
Мнения: 933
Местоположение: София/В. Търново
Вирагото няма магнет, има генератор, който се състои от статорна намотка и магнитен ротор. Да плува в масло - да, там му е мястото. Не зарежда - причини:
1. Генератор
2. Реле
3. Лоши връзки или прекъснати кабели

по т.1 - откачаш генератора от релето. С мултицет измерваш съпротивлението между фазите - трите бели кабела. Съпротивлението трябва да ти е в границите на 0,34-0,42 ома /400 и 535 кубика/ или 0,5 ома +/- 10% /от 700 кубика нагоре/ и трябва да е еднакво между трите фази. Следва измерване на всяка фаза към маса - мултицетът трябва да показва безкрайност /най-лявата единица/ от всяка една фаза към маса. При тези показания статорът ти е в ред и зарядното напрежение трябва да е между 13,5 и 14,5 волта с включен фар и на празен ход. Ако статорът има отклонения или е избил на маса - пренавиване или нов. Ако ще се пренавива, трябва да се направи от специалист - понеже е в маслото, трябва да се залее със специален лак и да се пече - те специалистите си знаят технологията. Змея беше споменал за проводници с керамична изолация, подходящи за такива цели.

по т.2 - ако всичко по т. 1 е наред, значи остава релето. Ако статорът е прецакан, за релето нищо не може да се каже. Съвет - смъкни го и го закачете на такъв мотор, за който си сигурен, че генератора му е наред. Ако не зарежда - там е белята - смяна с ново.

по т. 3 - прегледай си внимателно кабелите, връзките, замасяванията. Разкачи буксите и напръскай с контактен спрей. Провери за нарушена изолация на проводниците и евентуални окъсявания.

Мануали можеш да си смъкнеш от тук:

http://www.moto.bg/download.php?list.138 - регистрирай се!

Успех!

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Ное 2008, 21:44 
Offline
Редник
Редник
Аватар

Регистриран на: 09 Юли 2008, 11:44
Мнения: 28
Местоположение: Sofia
Благодаря много за изчерпателните отговори, утре фащам мултицета и напред! Ще пиша кво е станало.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2008, 11:45 
Offline
Редник
Редник
Аватар

Регистриран на: 09 Юли 2008, 11:44
Мнения: 28
Местоположение: Sofia
Значи премерих статора-изглежда наред, прегледах кабелите имаше една маса която се фаща за рамката точно под страничната капачка под седалката и беше ръждясала, понапръсках я и каточели сега зарежда. Обаче не мога да кажа със сигурност, защото то и преди се ебаваше, та трябва да го покарам за да съм сигурен че се е оправил. Гарнитурата на капачката обаче се прееба и тече масло, как да я оправя/изрежа нова или силикон ?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2008, 15:00 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 10 Авг 2005, 11:44
Мнения: 933
Местоположение: София/В. Търново
Изрежи нова или я смени с оригинална. Поне аз така направих на моето бившо Вираго /535 беше, тъй и не разбрах твоето какво е - напиши/. Отначало реших да мина тънко - само със силикон, ама се оказа, че там си трябва гарнитура - ако го оставиш само на силикон и стегнеш, се затормозяват зъбчатките на стартера и почва да вие на умряло. Аз си изрязах гарнитура от клингерит 1 мм, намазах тънко със силикон и затворих. Проблеми няма. Ако искаш, може да си поръчаш оригинални от Ямаха, ама си е чакане, пък и струват 26 лева парчето. Аз за 10 кинта си купих клингерит, от който изрязах 6 гарнитури и остана...

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Ное 2008, 21:27 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
За тая ръждясалата "маса" по-добрия вариант е да развиеш болта, да почистиш мизерията под кабелната обувка, кабелната обувка също хубаво се почиства или сменя, болтове шайби пак тъй - чистиш до блясък или сменяш.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Ное 2008, 10:48 
Offline
Редник
Редник
Аватар

Регистриран на: 09 Юли 2008, 11:44
Мнения: 28
Местоположение: Sofia
Ами 250-ка ми е вирагото, то аз за тва си траех, щото срам - малее.. :?
Значи масата ще я почистя хубаво, дано се пак се окаже от нея-тва ще е късмет! А тоя клингерит трябва да видя откъде да го сдобия.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Ное 2008, 18:04 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 10 Авг 2005, 11:44
Мнения: 933
Местоположение: София/В. Търново
Що пък срам? Кой каквото има - това кара. Я какво хубаво моторче си имаш!

За клингерита - слушай сега, щото не съм от София и малко криво обяснявам - та, караш си по "Сливница" от Люлин в посока "Лъвов мост". Свиваш по "Опълченска" вляво и тръгваш нагоре по баира. На второто кръстовище вдясно долу в ниското, баш на ъгъла е магазинчето - лагери, семеринги и т.н. /май е блок 44 тъй както гледам/. Ако там няма, тръгваш по същата пресечка в посока пак към "Лъвов мост" /май "Козлодуй" е улицата/ и на 100 - на метра вдясно пак има такъв магазин.

galinvayov ми е казвал за подобен магазин на "Пушкин" около кръговото - нека той ти обясни точно къде е.

Успех и не си подценявай мотора - няма какво да те е срам!

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Ное 2008, 21:26 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1840
Местоположение: София/Етрополе
На Пушкин има магазин за лагери и семеринги, за клингерит не знам дали има. Другия вариант: от бул.Ботев свиваш по Симеон посока Опълченска и втората или третата пряка беше в дясно (трябва да има табела) след десетина метра вдясно има един човек който реже всякакви гарнитури, ще я окълца за нула време.

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2008, 13:58 
Offline
Редник
Редник
Аватар

Регистриран на: 09 Юли 2008, 11:44
Мнения: 28
Местоположение: Sofia
Aбе пичове май не е от тая маса деба. Са почна да зарежда с 14 до 18 волта хич не е надобре.Мисля си че тва трябва да е релето а?
Откъде да търся таково ?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Ное 2008, 14:02 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 08 Юли 2005, 09:28
Мнения: 1762
Местоположение: Sofia
Имам приятел в Кремиковци, който прави, другия вариант е Боби-релето, но му нямам телефона!

_________________
Щом караш мотор, аз уважавам мотора ти и теб!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Ное 2008, 12:11 
Offline
Редник
Редник
Аватар

Регистриран на: 09 Юли 2008, 11:44
Мнения: 28
Местоположение: Sofia
OldEasyRider написа:
Имам приятел в Кремиковци, който прави, другия вариант е Боби-релето, но му нямам телефона!


Ами дай го тоя приятел от Кремиковци да направи. Имаш ли представа колко струва ?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Дек 2008, 19:53 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 14 Мар 2006, 01:15
Мнения: 126
Местоположение: СОФИЯ
Приятелче, каращо вираго имаше същият проблем го оправи при Боби жицата. Ремонта отне точно 10 минути и му взе цели 5 (пет)лева. Боби също произвежда и релета за зареждане, които не отстъпват по качество дори и на оригиналните. Майстор е та дрънка. =D> Препоръчвам го горещо.


Телефоните са му 0889588189 и 0888407134

_________________
ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА, ПЪК ДА СТАВА КАКВОТО ЩЕ !
ЛИЧНО МНЕНИЕ.....


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Дек 2008, 10:19 
Offline
Редник
Редник
Аватар

Регистриран на: 09 Юли 2008, 11:44
Мнения: 28
Местоположение: Sofia
Много благодаря за съдеиствието! Мотора вече е пушка :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2008, 14:52 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 14 Мар 2006, 01:15
Мнения: 126
Местоположение: СОФИЯ
assos написа:
Много благодаря за съдеиствието! Мотора вече е пушка :D

=D> Екстра. Така и трябва. Дай подробности, които ще са в полза на всички колеги

_________________
ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА, ПЪК ДА СТАВА КАКВОТО ЩЕ !
ЛИЧНО МНЕНИЕ.....


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Яну 2009, 19:52 
Offline
Редник
Редник
Аватар

Регистриран на: 09 Юли 2008, 11:44
Мнения: 28
Местоположение: Sofia
Ами купих реле втора употреба за 100 лева и го смених..


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юни 2014, 13:56 
Offline
Редник
Редник

Регистриран на: 03 Юни 2014, 13:53
Мнения: 1
Момчета ще може ли актуален телефон на този Боби защото 0888407143 и 0889581893 са изключени.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com