Дата и час: 21 Сеп 2018, 11:13

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 28 Ное 2011, 00:42 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1154
Местоположение: София
Да взема да се похваля с новата си придобивка от "Поднебесната империя". То тя е за жената, ама нали всичко мое е и нейно, както и обратното, та...

Започвам с едно ВАЖНО уточнение - ако някой смята да ми развива тези за качеството на китайските мотори и за това как за същите пари можех да си взема нещо читаво японско на старо, хич НЕ СИ ПРАВЕТЕ ТРУДА и не хабете честотна лента! Ще злоупотребя с мъдураторските си права и ще ви затривам. Мислим да съм достатъчно природно и придобито интеуегентен (мама така ми е казала!) и да съм прочел и премислил достатъчно.

Както някои от вас сигурно знаят в момента се возя на два други мотора, кой от кой по-екзотичен:
Изображение

(Продава се!)

и

Изображение

ГазГаз-ът изглеждаше така като го купих чисто нов. Сега вече е бая поучукан, ама той ще си се пенсионира при мен, така че няма значение.

Малко история и статистически данни: моторът е марка SkyTeam (много яко име, а? Особено за въздушно обединение), модел ST250-2 V-Raptor. Иронията е, че големият мотор също е Raptor, ама Cagiva, и то 1000 куб.см. - колкото четири от новия :)
Изображение

Цената франко завода е 1450 щатски долара (или поне беше такава преди няколко седмици). След калкулирането на тарнспорт, мито, ДДС, митническо обслужване, реших да си го купя от английския вносител - http://www.northbridgebikes.co.uk/index.html тъй като цената излизаше същата. Крайната цена, която платих е 3140лв, което включва самия мотор (1220 брит. паунда), транспорта (300лв) и банковите такси по паричния превод (30лв).

Ето това е въпросната машина вече сглобена и вървяща:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Машината е общо взето универсален или фермерски модел. Реплика е на Suzuki VanVan. Моделът може и да е 250, но двигателят е 223 куб. см, производство на Loncin май. Доколкото съм чел, в Китай има два-три производителя на двигатели и всичкото останало кеч качули, каквото реши покрай тях. Както и в този случай. Седалката е висока 77см, а теглото по каталог 125кг сух.

Като цяло на първо четене съм приятно изнедан от видяното. Бях се подготвил за нещо с по-ниско качество. Моторетката си дойде добре опакована, в метален кафез:
Изображение
Изображение
Изображение

Гумите са особено впечатлителни. Задната е широка 180мм, което е колкото и на големия Raptor, а предната 130мм.
Изображение

Както казах бях се подготвил за яко до-произвеждане на мотора:
Изображение

Две шепи болтове и гайки от неръждавейка за подмяна на оригиналните:
Изображение
Общо взето нямаше нужда от тях. Не намерих нито един незатегнат болт или гайка, а и всички гайки са с вградени пластини против развиване. За да не останат зян, подмених няколко тук-там. Времето ще покаже дали оригиналните ще изпопадат от вибрациите, което била най-голямата болка на китайските мотори според писанията във форумите (поне преди време). Дори двата болта за захващане на предния спирачен апарат не можах да ги развия с 1/4 гедоре и звездогаечен ключ 13. Някой сигурно се е престарал с винтоверта или иска да ме накаже.

Малките китайци са слагали смазка като на истински мотор, което ме учуди:
Изображение
Изображение
Изображение

Без да претендирам да разбирам от заварки (да се еб.. у инженера!) тези ми изглеждат добре направени, ако и да са ръчни:
Изображение
Изображение

Тъй като се бях подготвил се напънах и смених маслото на предницата. От коловете изтече само по около 150мл масло, което ми се видя малко, а и гранд-мастъра на предниците бат' Родригез потвърди да сипя повечко. Епа, сипах - по около 250мл на колец. "Preload" втулките на пружините са дърги общо взето, колокото една трета пружина! А пък самите пружини са прогресивни. Заеби:
Изображение

Колците сигурно са от скутер. Не съм им мерил диаметъра, ама не ще да е повече от 30-35мм. Оста на предната гума се навива директно в резба в левия, което е нещо ново за мен, но сигурно е нормално за моторите от онзи край на света:
Изображение

Предпусковата подготовка включи и реглаж на клапаните. Бяха позатегнати, което е очаквано според чужбинските форуми. Тук се появи и една от слабостите на "дизайна" - за да се свали капачката на всмукателния клапан, трябва да се отхлаби и попремести планката, която държи двигателя отгоре. Не е голяма болка, само три болта с гайки:
Изображение

Друга недомислица е, че капачката с пръчката за наливане и мерене на маслото е на майка си в г..зъ и ваденето й не е много удобно:
Изображение
Да не говорим, че освен с пръчката, нивото на маслото може да се гледа и през джам, който явно не съм снимал обаче. Демек, маслото няма как да остане непремерено.

Хакумулаторът дойде празен. Киселинният разтвор беше в отделно контейнерче, което се нанизва върху акумулатора и течността се набълбуква от контейнера в акумулатора. Може и да е стандартна практика, ама за мен беше нещо ново:
Изображение

Електрическата инсталация изглежда като истинска:
Изображение
Всичко е прибрано, стегнато и проработи от първия път. Засега единствено куплунзите накъм задните светлини под задния калник ми се сториха недостатъчно водонепромокаеми и ги поомотах с изолирбанд.

От сега ми е ясно, че задния пиньон и веригата няма да изкарат много, ама и затова съм прочел, че е нормално:
Изображение

Задният спипрачен апарат също е двубутален, което си като на истински мотор:
Изображение

Мислех, че просто ползват същия като предния, ама са различни, деебиш:
Изображение

Километражът ми напомня за този на Симсон. В сандъка, беше с пробег 900м:
Изображение

Иконките на светлините са шифтнати една позиция надясно (поздрав за ИТ разбирачите), ама нали пък са само три, та няма да се бъркаме много:
Изображение

Карнубаторът е марка Teknin или нещо подобно. "Standard of Japan", майна, не е шега работа:
Изображение
Моделът го пише да е PZ30, което се надявам да значи, че е 30мм. Тепърва ще го проучвам и тунинговам, защото на това студено време май беднее. А и е опасан в разни маркучи за картерни газове и топъл въздух от двигателя, през някакъв клапан, което подозирам, че е свързано с разните еко глупости. Ако се окаже, че е така, ще има яко опростяване на системата.

Към слабостите трябва да се отбележи, че дясната лепенка на резевроара се отлепя:
Изображение
За чий са сложили релефни букви, а не обикновено PVC фолио не знам. Ако не успея да я залепя обратно, ще има олекотяване на конструкцията. Гледам, че и лакът на кривката на изходящия колектор се е напукала и се лющи. Добре, че е не е чопър :)

Очаквах бензинопровода да е от маркуче от система, обаче малките жълтури изглежда да са сложили истински. Или поне така изглежда:
Изображение


Това ми е снимковия матриял. Смених и заводското масло още преди да го запаля. Обемът му е цели 800мл. Имаше металик в него, което също било нормално. Да видим следващото какво ще е. Купил съм си 5-литрова туба, та ще го посменям честичко докато го рзработвам :) А и този хай-тек двигател няма маслен филтър - само метална цедка. Въздушният филтър е дунапренен. Пак като на истински мотор, дае. В книжката, за разработката пише да не го юркаш първия ден или първите 25км :)

Като цяло пак ще кажа, че моторчето на прима виста си е добре. Сигурно не е като на другите жълти по- на изток, ама и цената не е като тяхната. Времето ще покаже дъл ще го бъде. В ADVRider, mychinamoto и chinariders има разни типове дето са навъртяли по няколко десетки хил. километра на китайски машини. Жената едва ли ще го скъса от каране, обаче аз почвам да му се точа да ходя на работа с него и да си пътувам лежерно. Първата добавка, която май ще му направя ще е подгряване на ръкохватките и дупето ми, че да си бръмча, когато е сухо.

По каталог му дават разход 2,4л/100км. Пак ония по западните форуми с такива малки машини говорят за разход от 80-90 мили за галон, което си е 2,7-3л на сто. То и вървенето му е толкова, но днес го забелязах, че си ускорява прилично докъм 80-100 и то без да му давам зор, щот нали още се разработваме. Общо взето като скутер предполагам :)

Ми, това е засега, че и без това стана дълго. Ако има питания, питайте.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Ное 2011, 10:33 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 10 Авг 2005, 11:44
Мнения: 933
Местоположение: София/В. Търново
Честито! Със здвраве да си го карате и да ви слушка мъникът!

Кефи ме, че е загатната класическата визия от началото на 80-те.

Веднага възниква един въпрос - как ще се справиш с регистрацията? Дали ще е необходим технотест - знам, че ако някоя марка не присъства в регистрите на КАТ, може да се наложи да минеш и през това...

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Ное 2011, 10:39 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1154
Местоположение: София
Една от причините да купя точно тази марка и модел е, че животинчето има СЕ сертификат и не би трябвало да има проблем с регистрацията. Навремето с ГазГаз-а беше същата история и регистрацията мина много безболезнено, дори без да водя мотора там.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Ное 2011, 11:23 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 23 Апр 2009, 13:55
Мнения: 427
Местоположение: София
Искам да го чуя как пърпори :) Като скутер ли е или като истински мотор? :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Ное 2011, 12:14 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 08 Яну 2004, 18:09
Мнения: 2075
Местоположение: Sofia
доволни километри ви пожелавам!

и аз зяпам в момента за един лапешки матор и инфото ти е много полезно. благодаря за което! и за труда по споделянето!
за екстрите по сглобката, които отбеляза - все пак е правен за един голям, много добре запознат с мото-технологиите и взискателен пазар като ханглийския...
...'щото на няколко екземляра продаващи се по родния много кусур намерих ;) ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Ное 2011, 13:56 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 07 Апр 2006, 14:46
Мнения: 2086
Местоположение: Kazanlak
Честито!

_________________
Да правим каквото трябва, и ще стане това което трябва да стане!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Ное 2011, 16:03 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1154
Местоположение: София
MyCTaKaP написа:
Искам да го чуя как пърпори :) Като скутер ли е или като истински мотор? :)


Англичанинът е направил няколко кратки филмчета да го чуеш:

http://www.youtube.com/watch?v=x2FTEqfQg8o

http://www.youtube.com/watch?v=BRBhdqNYiQ0

http://www.youtube.com/watch?v=zvt95k02hJM


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Дек 2011, 11:01 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 27 Юли 2006, 15:59
Мнения: 602
Местоположение: София
Краси, честито. Ша дадеш ли напролет едно кръгче из квартала?

_________________
MT-16; R1100R;
Да го духат депресарите.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Дек 2011, 11:29 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1154
Местоположение: София
Ще говоря със собственика и ще ти кажа :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Дек 2011, 13:55 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 20 Окт 2005, 14:28
Мнения: 2139
Местоположение: Русе
Честита придобивка, ще следя с интерес последващите отзиви !

Гумите наистина са внушителни - те бяха първото нещо, което забелязах в този мотор :D

_________________
Ако не бях луд, щях да съм ненормален

www.zmei.bg


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Дек 2011, 17:40 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 23 Юни 2006, 10:50
Мнения: 636
Местоположение: СОФИЯ
Не е за хвалене тая работа, но щом пишеш, че си прочел... честито.

Не ми харесва нищо по него и ми изглежда едва крепещ се евтинджос, но щом си прочел и проучил, добре.

_________________
БАТАК НЕ Е МИТ


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Дек 2011, 20:09 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1154
Местоположение: София
Око-скенер, а?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Дек 2011, 22:46 
Offline
Капитан
Капитан
Аватар

Регистриран на: 25 Юни 2004, 08:29
Мнения: 445
Местоположение: Sofia
Е, за толкоз пари - толкоз :)

В чест на истината имам атв с това двигателче (е хайде dа не е 100% идентично, ST-200) и не мога да се оплача (от двигателчето) - на останалото му нанесах щети от каране по камънаците :oops:

_________________
Изображение
Когато човекът е открил, че кравата дава мляко, какво по-точно е търсел в този момент?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Дек 2011, 12:29 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 23 Юни 2006, 10:50
Мнения: 636
Местоположение: СОФИЯ
krasi.kara написа:
Око-скенер, а?



Нищо подобно, отдалече му личи.
Честито още веднъж.

_________________
БАТАК НЕ Е МИТ


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2011, 16:29 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1154
Местоположение: София
Комбинацията от неизползвана отпуска, лошо време и неограничен Интернет не е най-доброто, което може да се случи на човек.

Реейки се из виртуалното пространство, попаднах на тема, наречена "Pooratech" ( =D> за зевзека, измислил това заглавие) в южно-африкански форум (да, знам, заеби!) - http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?PHPSESSID=72505017b7c3796f1926f963a796a730&topic=12116.0

Та от там почерпих идея да си направя кутия за инструменти за новата придобивка. Аз може и да не карам, ама глупости върша в несвяст. Купих си голяма PVC тръба:

Изображение

2 капи (както се оказа, че се наричали) и ключалка за пощенска кутия/шкаф:

Изображение

Един следобед рязане, лепене, вулканизиране, псуване, чесане по главата, гъза, четала и воала:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Творението е дълго 450мм и е с диаметър 125мм, което си се оказа доста пространство:

Изображение
Изображение
Ако се окаже, че тия стърчащи болтове ми пречат ще видя да ги подменя с нитове.

Пинизчийската ключалка:
Изображение
Изображение
Изображение

Официалната версия за намотката изолирбанд е за подобряване на водонепромокаемостта, но истината е, че я сложих да не се вижда грозния процеп дето съм изрязал:
Изображение

Те тва е на първо четене. Аз можах толкова засега.

Сега започвам обмислянето на следващата глупост - прости и евтини странични стойки за чанти... Дано до напролет не съм окепазил моторчето напълно (надява се жената!).


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2011, 17:21 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 08 Яну 2004, 18:09
Мнения: 2075
Местоположение: Sofia
хи-хи,
ще им вземеш хляба на сладко-кисело-сосовите инженери ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Дек 2011, 13:19 
Offline
Лейтенант
Лейтенант
Аватар

Регистриран на: 14 Окт 2009, 10:19
Мнения: 208
Местоположение: в Софията
Супер идея , само не разбрах тези "капи" пак нещо свързано с В и К ли е , или някой друг дял от строителството, че нещо хич не ми е познато #-o

_________________
suzuki GSX 750 F ; Honda CBR 929 RR
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 19 Дек 2011, 17:18 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1154
Местоположение: София
ВиК, разбира се. И аз се образовах на място в магазина.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2011, 15:22 
Offline
Майор
Майор
Аватар

Регистриран на: 27 Юли 2006, 15:59
Мнения: 602
Местоположение: София
Краси, ако болтовете те дразнят пробвай със скоби:
Изображение

_________________
MT-16; R1100R;
Да го духат депресарите.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Дек 2011, 21:01 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1154
Местоположение: София
То и сега е с такава скоба (двете половини на всеки край на кутията), ама нямаше подходящ размер, та си взех по-голяма и напаснах профила на всяка от половините с 3кг чук.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com