Дата и час: 22 Окт 2021, 18:04

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: BMW G 650 GS Sertao
МнениеПубликувано на: 22 Мар 2021, 17:25 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 10 Юли 2009, 17:53
Мнения: 334
Местоположение: Пазарджик
Не мога да гледам как стои пуст този форум и никой не пише в него. За това ще прехвърля един текст от друг сайт, та дано се раздвижи поне малко форума. :P
Малък увод и предистория на тази покупка. Мотори карам от мнооого отдавна. Сменил съм различни марки, модели и видове мотоциклети. Стандартното мислене на повечето моторджии е следното. Аз карам примерно Хонда, (или Сузуки, или Ямаха и т.н.) Много ми харесва, но е само 150 кубика. Но Хонда са пуснали примерно 500 кубиков модел. Той е много готин, по-голям, по-бърз и т.н., и т.н. Значи трябва следващият мотор да ми е 500 кубикова Хонда. След, като евентуално го купя и покарам малко ми "умалява" (това не знам какво значи, но често се ползва, като аргумент) и започвам да гледам, задължително пак Хонда, но примерно 1000 кубика. Много е готин, много е нов, много конски сили и т.н., и т.н.
Карал съм различни Хонди и Ямахи, и други, но никога не съм разсъждавал по този начин, който описах току що по-горе. Просто не смятам тези разсъждения за правилни и верни. Карах 4 години Хонда Африка Туин 750 RD 07. Някои неща харесвах по този мотор, а други неща не харесвах по него. Общо взето много добър и здрав мотор. Това, обаче, изобщо не означава, че веднага ще се юрна да купя новата CRF 1100 кубика Африка Туин, защото е Хонда и защото е Африка Туин, понеже на времето съм харесвал и карал RD 07... Същите тези мои разсъждения важат и за Ямаха, Сузуки, Кавасаки и др. Освен това двигателите и на Хонда и на Ямаха и т.н. са мнооого добри и здрави, но за съжаление мотоциклетът не е само двигател. Има и други неща по него, които при японците не винаги ми харесваха и не винаги ме устройваха, та се налагаха промени. Седалки, кормила, ел инсталации, защити и др.
Начинът да си търсиш и купиш мотор, според мен е да си дадеш точна сметка, ЗА КАКВО ЩЕ ГО ПОЛЗВАШ този мотор, а не за това дали е Хонда, Сузуки и т.н...
Аз не обичам да карам по магистрали. Обичам тесни пусти и празни локални пътища, които не са с особено добри настилки, планински пътища и проходи с много завои, макадам и черни пътища на места, но не и кал, мушене по горски пътеки, и дерета. Значи мотоциклетът ми трябва да е тур ендуро.
Е преди 9 години тогава купих BMW R 1100 GS. Оказа се изключително здрав, надежден, удобен и сигурен мотоциклет. По много показатели, се оказа по-добър от японските мотоциклети. Вече е на 143 000 км. Както и да е. Няма да описвам тук достойнствата, и недостатъците (до колкото ги има) сега. Има си тема във форума точно за този мотоциклет. В последно време аз малко поостарях. Вече съм на 66 години. Отдавна вече не карам с по-високи скорости от 100-110 км/час. Моторът ми БМВ-то е сравнително тежък 250 кила. Изпусна ли го вече, почти не мога сам да го вдигна. Гори между 4,9 - 5,5/ 100 км, което вече взе да ми се вижда висок разход. Освен това е от 1998 година. На 21 години. И така реших да го сменям.
Условията, които поставих за избора на нов мотоциклет бяха: По-нов, по-лек, по-малък, тур ендуро, инжекцион, водно охлаждане. Не исках карбуратори. Все пак 21 век сме вече. Не исках шосейки, които имитират ендура от рода на Хонда NС, или БМВ F 800 R, Кавасаки Версис 650 и др. Освен това, изобщо не държах да бъде с много цилинди. Реших, че вече ми стига и двигател само с един цилиндър. И така накрая останаха само два кандидата. Ямаха XT 660 Z Tenere и BMW G 650 GS. На Сузуки DRZ 400 е прекалено офроуд ориентиран мотора, и не е за пътешествия, а на Хонда инжекцията CRF е 250 кубика, и също е, почти за мотокрос. И така основните кандидати за мен останаха БМВ-то и Ямахата.
Ямахата е 660 кубиков двигател на Минарели, много добър и здрав. Резевоарът и е голям, което е голям плюс, но пък самият мотор е малко тежък, 206 кг пълен зареден и е с висок център на тежестта, което пък е голям минус. Позагледах също и Ямаха XT 660 R, която вече е 182 кг пълна заредена, същият двигател, и окачване, като Тенерето, но с по-малък резервоар, но този пък мотор ХТ-то се оказа много гол и ще трябваше да му се качат доста неща по него, за да стане подходящ за пътешествия. Ямахите нямат АБС. Освен това цените на Ямахите (втора ръка) от 2008 - 2009 год се оказаха еднакви и даже по-високи от тези на БМВ -тата G 650 GS от 2011 - 2012 год.
И така везните се наклониха пак към БМВ. БМВ-то е 190 кила пълно заредено, но резервоарът му е под седалката и има нисък център на тежестта. Има АБС. Инжекция, водно охлаждане 48 коня. Ямахите също са по 48 коня. Стандартното G 650 GS е с 19 цола предна гума и ляти джанти, което му придава леко шосеен вид. Има обаче една модификация BMW G 650 GS SERTAO, която има доста по-ендурски вид, със джанти със спици, по-голям ход 210 мм на амортисьорите и 21 цола предна капла. Пак тежи 190 кила пълно и заредено, но седалката му е висока 86 см ( срещу 80 см височина на седалката на стандартният модел). Е имах късмет да намеря точно такова БМВ G 650 GS Sertao произведено през септември месец 2012 година и да го купя. Ето го в пълният му блясък.
Изображение
Има подгрев на ръкохватките, АБС, защитна тава от алуминии под двигателя, ролбари, хенд гардове, куфар 48 литра отзад, централна стойка и е само на 21000 км внос от Швейцария. Според други собственици на този модел, които са го карали доста повече от 150 км този мотоциклет гори 3,5 л на 100 км.
Оказа се че 3,5 литра на 100 км е най-високият му разход. Обикновено гори 3,2/100, но много често ми дава и разход от само 3/100. :P

_________________
BMW R 1100 GS.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения, и действия.
Човек не спира да кара мотор, защото е остарял. Човек е остарял, когато спре да кара мотора си.


Последна промяна Vladi4 на 18 Апр 2021, 15:33, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: BMW G 650 GS Sertao
МнениеПубликувано на: 22 Мар 2021, 20:59 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 04 Ное 2003, 11:04
Мнения: 1178
Местоположение: София
Ха, сигмадижийско БМВ!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: BMW G 650 GS Sertao
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2021, 14:37 
Offline
Полковник
Полковник

Регистриран на: 24 Яну 2007, 21:20
Мнения: 2085
Местоположение: с. Алваново, Ескиджумайска околия
Владич, изключително си прав за много неща....
Първо - че ти е мъчно да гледаш пустия форум! И при мен е така, но....съдба.
Второ - за това, че на марки не трябва да се робува. Аз лично винаги съм се старал да не ставам роб на марки, защото най-малкото не може един производител да прави само и вечно "да си ебе мамата", коли, мотори, трактори, самолети или каквото и да било там.
Третото, за което си много прав - карбураторите! Както е известно аз съм върл фен на олдскул моторите и колите, но...това постоянно нещо да се разтича, да трябва да се синхронизира или каквото и да било там да се скапва от седене или кофти бензин, ми идва малко в повече честно казано...
И четвърто - това с разхода! Преди винаги съм бил фен на максимата "бе нали караш мотор, правиш си кеф, кво те бърка разхода, нали кеф цена няма"... Да де, ама нещата се променят... Откакто съм с изключително свити финанси, това разход 6-7 на 100 взе да ми бърка твърде много в оскъдния бюджет и съответно да ми свива километрите за каране.Та, един по-малък и "по-модерен" мотор, който можеш да си позволяваш да караш, определено звучи по-добре от два-три по-големи карбураторни мотора, на които вечно нещо тече или глъхне и ти изяждат парите в ремонти и ти позволяват епизодично каране в района...
П.п. Ето пример от последната седмица - от богата смес и саморазбутала се настройка на карбовете през зимата, за една седмица два пъти гърмят свещи. И ето как пари за един резервоар гориво се трансформираха в 4 свещи :lol:

_________________
http://foriunderground.blogspot.bg/
Alvanovo motors - "Сам съм си клуб, сам съм си президент!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: BMW G 650 GS Sertao
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2021, 13:48 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 10 Юли 2009, 17:53
Мнения: 334
Местоположение: Пазарджик
Много ме кефи тая моторетка. Чак ме хвана яд по едно време, че прекалено дълго чаках да сменя голямото БМВ с това. Разни приятели ме разубеждаваха, че съм щял да сменя кон за кокошка. :lol: :lol: Определено не се оказа така!!!!
Навъртях му вече към 5000 км, от както го купих това Сертао и съм много доволен. Като колело го карам. :P Мотора е с две свещи въпреки, че е с един цилиндър. Бях се засилил да му слагам иридиеви свещи, но се оказа, че този мотор, направо си излиза с такива свещи от завода. :P Почиствам и смазвам през 500-600 км веригата, че бях отвикнал от тези упражнения и това е. С 20 лева за бензин минавам над 300 км. Ще го оборудвам с разни системи за багаж, но още не съм ги уточнил. Освен това гумите ми са много шосейни, но така го купих мотора. Ще ги сменим с някакви ендуро гуми с по-голям грайфер примерно 50х50% асфалт + черно.
Имам разни планове за пътувания за това лято извън България, но нещата са много несигурни с тая проклета пандемия, та ще видим.
Започнах да се муша с тоя мотор на места, където по-рано с големият слон, изобщо не си позволявах да ходя. А там са интересните неща. Те не са край магистралите. :P
Изображение

_________________
BMW R 1100 GS.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения, и действия.
Човек не спира да кара мотор, защото е остарял. Човек е остарял, когато спре да кара мотора си.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: BMW G 650 GS Sertao
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2021, 18:20 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1847
Местоположение: София/Етрополе
Честита моторетка :) Лекия мотор не е по-добър или по-лош, просто е различен. Това не е ли F650 GS?

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: BMW G 650 GS Sertao
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2021, 07:18 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 10 Юли 2009, 17:53
Мнения: 334
Местоположение: Пазарджик
Не е F 650 GS, a G 650 GS Sertao. Има доста разлики от F-ката. Има разлики и от стандартният G 650 GS. Големият, който имам R 1100 GS е по-удобен, по-бърз, с по-добри спирачки, по-малко вибрации, но по-тежък и с по-висок разход... Този 650-то е по-друг, но пък ми пасна, като ръкавица, дето се вика. И този разход от 3-3,2 л/100 км е направо уникален. :P Вече над 10 000 км му навъртях, освен това с него минах през места, през които с големият, изобщо нямаше и да се опитвам да се муша. :mrgreen:
Мисля август да го тествам на по-дълъг път с една разходка до Грузия през Турция. :P

_________________
BMW R 1100 GS.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения, и действия.
Човек не спира да кара мотор, защото е остарял. Човек е остарял, когато спре да кара мотора си.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: BMW G 650 GS Sertao
МнениеПубликувано на: 23 Юли 2021, 10:49 
Offline
Полковник
Полковник
Аватар

Регистриран на: 10 Фев 2007, 13:57
Мнения: 1847
Местоположение: София/Етрополе
Мда, сега потърсих подробности. G-тата са наследници на F-ките, най-голямата разлика е доставчика на двигателите. Sertao-to е наследник на F650GS Dakar.

ПП Този маршрут звучи интересно 8)

_________________
Dr. Galinstein
Look! It's moving. It's alive. It's alive...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: BMW G 650 GS Sertao
МнениеПубликувано на: 24 Юли 2021, 08:29 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 10 Юли 2009, 17:53
Мнения: 334
Местоположение: Пазарджик
От 2008 година мисля, eдноцилиндровите двигатели на БМВ 650, въпреки, че са по лиценз на Ротакс вече не се произвеждат в Австрия, а в завода на БМВ в Лончин - Китай. Но това не означава, че са лоши, а напротив и никъде по тях няма да намерите надпис "Made in China". Имат даже някои подобрения в сравнение с Ротаксите от Австрия. :P
В същият завод на БМВ в Лончин се произвеждат и всички двуцилиндрови редови двигатели на БМВ, там 650, 700, 800, 750, 850. Самите мотори се сглобяват в Германия, разбира се и част от тях в Испания, мисля. :P
В завода в Берлин се произвеждат и сглобяват само боксерите, и големите БМВ-та.

_________________
BMW R 1100 GS.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения, и действия.
Човек не спира да кара мотор, защото е остарял. Човек е остарял, когато спре да кара мотора си.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com