Дата и час: 16 Дек 2018, 09:43

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 13 Май 2005, 13:46 
Сдрафейте на всички, тази тема е за волите и болките на един млад тунинг експериментатор. Може да някой да им хареса, на тези които пишат глупости в нея, ще им бъдат трити постовете.
Както някой от вас са запознати, аз съм горд собственик на Кавазаки ZX7R произведен в средата на 97 година. Мотора си вървеше добре ( все пак предишния ми опит беше на 600 кубикова Ямаха и на 125 кубикова Априля ). Но вървеше дотолкова добре, че когато му свикнах исках да изтиксам повече от него, знаейки че това ще му качи и разхода на тунджа, който и без това не беше малък. Запали ме идеята за въздушен филтър с повече пропускливост на въздух ( K&N ), който не само че чисти добре въздуха, но е и почистващ се. Гарантиращ ми за дълъг период от време, главоболието да търся въздушен филтър, когато с еналжои смяна. Благодарение на Гаргата която някой от вас познават като ( RedRaven ), аз станах горд собственик както на верига пиньони, K&N филтър и джет кит за карбураторите на моя мотор. Също мога да отбележа че заради по големия поток въздух който постъпва във филтърната кутия заради този филтър, навсякъде за него се пише че подобрява изгарянето, както и да прави малко по услужлив мотора при опериране с газта. Предполагам, че тези от вас които са си сложили такъв филтър, не усещат някаква разлика, възможно е . Рекламата да е само за автомобили, лично аз си сложих такъв и на колата, наиситна тръгна по хубаво във високите обороти , но в ниските не дотам добре, предполагам трябва да се направи малко насторйка по карбуратора. Просто може би моторите са дотакава степен изчислени машини че всякакви промени им влиаят в мнгоог малка степен. Както и да е , К&Н филтъра е добра инвестиция дори и само заради това, че може да се почиства, да кажем на 10 000км. Стигаме до джет кита значи. Реших да се насоча към майстор на който имам доверие за поставянето му ( Сашо - CBX100 ) . Отидох при него, той ми разглоби карбураторите, почисти ги и с малко зор четейки опътването, джетнахме карбураторите ( мисля че пречих повече от колкото помагах, но това е заради желанието да карам джетнат мотор )
Комплекта на Дайноджет за моя мотор включва:
1. Нови пружини за шибъра който фибрира или за фибъра който шиба . ( в моя случай по меки от оригиналните )
2. Няколко вида жигльори - размери 132х2 , 134х2 , 136х2 , 138х2. ( Като ако съм с оригинален ауспух, трябва да сложа размери 132 на външните карбуратори и 134 на вътрешните, ако съм със спортен ауспух, да сложа 136 за външните и 138 за вътрешните ) - Стандартните жигльори са ми 170 и 180
3. 4броя тапички, с коит да запуша въздуха от главния въздушен жигльор. ( тапичките бяха със иснтрументче за по лесна процедура )
4. Бургийка за уголемяване на една от дупките на шибъра който фибрира или фибъра който шиба.
5. 4броя игли ( регулиращи се - зегер шайба и шайби за подплънки )
Трябва само да отбележа, че има разлика за някой версии мотоциклети, които най общо се делят на Европейски вариант и на Американски такъв.
Във моя случай - Европейски мотор със кит за Американски
разликите:
При Еропейската версия, дупките на шибъра не се уголемяват, там се използват и 4 еднакви жигльора 132 - за затвоерн ауспух и 136 за отворен такъв. Отново благодарение на RedRaven , който ми осигури по още 2 жигльора от всеки вид. Получих възможноста да експериментирам със карнубаторите и мотора си. ( Ако някой знае къде се продават жигльори- различни размери - да свирка )
Така направихме кита значи и аз като горд собственик на табун от много коне тръгнах да го разцъквам. Каква беше изненадата ми, когато усетих че някой от конете са избягали.
Табуна е от 122коня които натискат колянови вал, като до задното колело остават 108. Оказа се че поради по малките хранилки които съм сложил ( когато реша да разчитам на табуна, конете се редуват кой да се храни и кой да дърпа )
Та усетих, че във ниските обороти до 6000 , яко мързел ги тресе. Също така усетих че от 9 до 11 000 пак ги хваща мързела. Радостната новина беше че между 6 и 9, животните се разгонваха и усещах как ми късат китките от лактите. Понеже Сашо ми беше почиствал карнубаторите, решихме че е възможно някъде да е останала вода която да се изпари и на другия ден мотора да върви добре. Да наистина когато го запалих и подкарах, известно време мотора вървеше прилично, докато не загрееше, тогава идваха проблемите. С много главоблъсканици и четене по чужди форуми, както и със помоща на Андрей, който кара ZX6R, стигнахме до заключението че трябва да премахнем управлението на вакумите - което се прави с екологична цел от Кавазаки. Оттам и по големия размер стандартни жигльори от на другите мотори от същия клас. Когато направих тази промяна , усетих как мотора се изглади на звук , стана по плавен, така че съм доволен от нея. След което отидох пак при Сашо, понеже всички карате разни трошки, само не и Кавазаки, при него има яко мотори от различни марки но не и от мойта. При толкова многог работа, той нямаше време да ми обърне внимание, затова се захванах аз към сложната задача. Смених жигльорите на всички карбуратори със 138 - за европейската версия казват че трябва да е 136, за моя случай, със горе долу отворен ауспух.
По съвет на Сашо, вдигнах нивото на иглите със една степен. Прекарвайки час и половина във опит да наместя мембраните на шибрите, най накрая успях да сглобя карнубатора ( поне от цялата процедура хванах малко EXP - сега мога да се пробвам и на Diablo ) Очаквайки че резултата от моя тунинг-мунинг, няма да е положителен, си сложих каската и с наведена глава подкарах табуна към вкъщи....
... И о чудеса, гръм и мълнии торнадо, туй не са мойте кранти. Няма такъв мотор, вървеше адски и зверски и яко кеф.
Понеже бързах да се прибера, останах доволен от резултата който показа мойта Кава. На някой от по следващите дни изкарах мотора на по дълго. Загрях го хубаво и се състезавах с вятъра. След като го задминах с няколко обиколки, усетих че нещо не е както трябва. При потегляне от светофар, до към 3 000 оборота, манджата на кнчетата им идваше в повече, та чак се задавяха. От 3-4000 нагоре пак голям кеф. Дайноджет наистина ме предупреждава, че мога да очаквам подобрение във по високите обороти от 4000, но също така и влошаване от 4000надолу. Тъй като загрее машинката и идва много манджата. Очаквам някакви умни идеи и предложения, как да се справя със проблема, без това да навреди на по високтие от 4000 оборота. Ако няма такива ще си го карам така и без това се изправя само с газ вече.

П.С. Прочетох една статия за настройка на карнубатори, като имам малко повече време ще я преведа и ще ви я пусна. Там ме съветват, да пипам нивото на бензина - по всеобщо мнение това ще влоши и представянето на табуна във другите обороти.
Дано сте ме разбрали. Респект за тези които го прочетат и отговорят ( ако не са им изтрити постовете те ще знаят кои са )


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 13 Май 2005, 16:46 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 21 Окт 2003, 02:23
Мнения: 1199
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Аз мислим дека много добре си/сте се справили с целата операция...

Определено мисля че от първия път е нямало как да постигнеш оптималния ефект, именно защото кита позволява различни реглажи на игли и тн. Поради факта че тука няма (поне аз не познавам) хора който да са натрупали мега много EXP със джетване на карбуратори се налага да се действа по стария изпитан метод на "Пробите и грешките", както сам си установил :)
Така че - продължавай с експериментите по настройките, докато уцелиш правилното съотношение бензин/въздух, защото това че филтъра дава повече въздух за дишане, означава че пропорционално трябва да се увеличи и бензина за пиене :-) ( btw четох одеве една много забавна тема у другио форум и по този повод да кажа "какви каиши")
аз поне не се сещам кой може да ти даде наготово правилните настройки... е, освен може би един виден майстор-теоритик, но неговото име не е хубаво да се споменава излишно - или хубаво или нищо :))

А с риск да ми бъде изтрит постинга, искам да задам и един въпрос малко в страни от темата - какво направи със системата за "управлението на вакумите"? щото мойта такава нещо не работи като ората, а аз обратно на теб, забелязах влошаване на работата от тогава насам, та ми се ще да пробвам с друга такава ще ли се върнат добрите времена и за мойто матор...
предполагам че са еднакви де, но ще проверя всъщност още сега...

_________________
"In a given day, a given circumstance, you think you have a limit. And you then go for this limit, and you touch this limit, and then think "Ok, this is the limit". So you touch this limit, something happens and you suddenly can go a little bit further. With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high."


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 13 Май 2005, 17:33 
Кажи моля !!! :))))))))))))))))))
Мога да ти дам мойта, ако ти трябва ( в което се съмнявам ) може да погледнеш тук
http://homepage.ntlworld.com/webzxr/zxr750r/Features/ken/ram_air_carbs.html
А да процедираш тук
http://homepage.ntlworld.com/webzxr/zxr750r/Features/ventbowl.html
Ако много ми се помолиш, мога да дойда да ти помогна с него :))))
Проблема е че ще трябва да търсиш по малки жигльори за да го оптимизираш, ако намериш и аз искам да купя, всичко по малко от 140 ми върши работа, ще ги разпробивам за повече. Възможно е и да не се наложи обаче да ги сменяш.

П.с. Приемам и целувки за благодарност, ако ти е харесала идеята по горе де.


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 13 Май 2005, 18:21 
Offline
Капитан
Капитан

Регистриран на: 13 Ное 2003, 14:46
Мнения: 422
Местоположение: София
От любов към вас си махнах мнението :lol:


Последна промяна Ристо на 16 Май 2005, 10:35, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 13 Май 2005, 18:45 
Offline
Подполковник
Подполковник
Аватар

Регистриран на: 21 Окт 2003, 02:23
Мнения: 1199
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Ристо написа:
Хихихи, какво ли не ги правите тея Кави, да тръгнат и те да вървят малко :lol: :lol: :lol:


ма верно, чудиме се как да ги направиме да вървят малко, че иначе не се карат деба и зверовете...
а ти с твоя дръгел, де си дал една шапка паре, ако искаш (понеже в момента изпитвам голема нужда) мое да туриме по още една шапка паре и да се дръпнем в неделя към дагейско...

П.П. ще оставя на Данчо удоволствието да изтрие лигавия ти постинг :-)

_________________
"In a given day, a given circumstance, you think you have a limit. And you then go for this limit, and you touch this limit, and then think "Ok, this is the limit". So you touch this limit, something happens and you suddenly can go a little bit further. With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high."


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Май 2013, 02:10 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 17 Ное 2008, 11:30
Мнения: 99
Местоположение: София
Many years later...да съживя тази тема...Та зимата монтирах и аз един кит,като първо изолирах всички еко системи и след това сложих кита според упътването,като сложих по-големите жиглъори.На място мотора работеше добре,при газ се форсираше,но подпушваше,викам си ок е.Мотора е с КиН филтър,отворено гърне ремус и даже филтър на картерните газове.Покарах го пролетта вървеше добре,но щом загря-същите пробл.Свещите ги извадих черни...Върнах старите оригин. жиглъори и пак така...даже като позагрее повече почва да се дави в бенз и не ще и да върви на средни оборити.Свалих иглите на оригин положение/според кита се повдигат с по 2 шайби/,малко се пооправи,но пак припушваше.В инструкцията на кита пишеше винта на празния ход от 1 3/4 да се отвърти на 2.5 оборота.Според писанията на повечето места това определя сместа на празен ход и не влияе при високите обороти,но НЕ...чак след навиването им цилиндър по цилиндър по оборити мотора промени и звук и работа и пушека стана безцветен...Сега чакам к-кт само жиглъори 150 и 160/както пише,че трябва да се намалят в сайта,в който е описан и мода за премахването на еко системите/ и тогава ще видим резултатите...пак...
Всъщност джет кита за зх7р е пълна набутвация,тъй като почти всички неща остават неизползвани впоследсвие...реално след мода размера на жиглъора трябва да се намали и евентуално иглите да са на оригин. положение,но за това вече ще видим...
Много отговори ще излезнат,ако някой успее да обясни какво всъщност се случва след този мод там долу в подплавковите камери,само ще вметна че става въпрос за налягане,но оттам нататък...??? #-o :D

_________________
JAVKATA®
Изображение Kawasaki ZX7R
Изображение Peugeot 306 1.6 XS


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Май 2013, 20:29 
Offline
Сержант
Сержант

Регистриран на: 28 Окт 2008, 11:10
Мнения: 36
Погледнах горните линкове и ще напиша какво разбрах.
Обяснено е, че се махат два чарка:
- единия съединява вентилациите на картерните газове - в него влизат двата маркуча излизащи от най-горния капак на двигателя; та този чарк няма пряко отношение с разискваните въпроси за настройката на карбураторите; в линка е написано, че може да се разкара, но това само по себе си не създава нито оправя проблема с карбураторите;
- другия чарк е съществения - представлява някакъв клапан(поне трипътен)през него минава вентилацията на поплавъковите камери и се свързва с филтърната кутия, демек с рам еъра;
каква е идеята на рам еъра - това е един въздухозаборник в който при висока скорост влиза насрещния въздух и под действие на масата си създава известно налягане по-високо от атмосферното; по-този начин в двигателя може да се натъпче повече въздух и ако за този въздух се достави и повече гориво от карбураторите или инжекциона се получава повече горивна смес => по-голяма мощност;
през карбуратора минава въздуха, който влиза в двигателя, този въздух е с определено налягане 1; от друга страна в поплавъковата камера на карбуратора има гориво(бензин), а поплавъковата камера има вентилация през която влиза и излиза въздух, та чрез вентилацията на поплавъковата камера се определя какво е налягането 2 в нея; карбуратора е настроен да работи за определени величини на тези две налягания 1 и 2 и по-точно за определени разлики помежду им; това обяснение е много грубо и не съвсем точно, но принципа е нещо такова;
чрез рам еъра, през карбуратора минава въздух с малко по-високо налягане от атмосферното; поплавъковата вентилация е вързана към рам еъра, но през споменатия трипътен клапан, който не знам от какво се управлява; та в някои режими на двигателя, този клапан връзва вентилацията към рам еъра, демек наляганията 1 и 2 са на въздух който е дошъл от едно и също място(рам еъра), демек е с еднакво налягане; при други режими на мотора обаче, тоя трипътен клапан свързва вентилацията не към рам еъра, а другаде, т.е. налягането на въздуха през вентилацията става друго - по-ниско от това на рам еъра; в резултат цялото смесообразуване в карбуратора се променя в посока по-бедна смес; затова и главните горивни жигльори са с такива огромни стойности 180/190 - за да компенсират обедняването от по-ниското налягане в поплавъковата камера
та целта на мода, е да се изхвърли този трипътен клапан и вентилацията на поплавъковата камера да се върже директно във филтърната кутия, където въздуха влиза през рам еъра; така винаги налягането в поплавъковата камера ще е същото като на това на влизащия към двигателя въздух, за разлика от преди, когато налягане в поплавъковата камера е било по-ниско на моменти; затова и главните горивни жигльори се намалят на 150-160, тъй като сега бензина минава през тях с малко по-голямо налягане

Та това е от мен, опитах се грубо и принципно да обясня :) Ако мога да помогна с нещо друго, заповядайте


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2013, 15:39 
Offline
Сержант
Сержант
Аватар

Регистриран на: 17 Ное 2008, 11:30
Мнения: 99
Местоположение: София
Благодарности на axl_t за доброто обяснение =D>
При мене тестовете продължат,този път и с помощта на газ анализатор(само на СО/въглеродния оксид).Реших да видя какво ще покаже като вместо отворения спортен ауспух remus,сложа оригинален от хонда(със заглушител) и резултата беше обедняване на сместа(0.5% по малко въглероден оксид в изг. газове).... #-o До колкото съм чувал обикновено при замяната на оригиналния със отворен сместа обеднява,а тук се получи обратното...
Относно настройката на всичко останало,сместа си остава сравнително богата дори при смяна на главните жигльори с по малки(150 и 160).Иглите са на стокови нива,нивата в камерите също.При повдигане на иглите сместа до толкова се обогатява,че започва да гърми във филт. кутия(след връщането на иглите детонациите изчезват).

_________________
JAVKATA®
Изображение Kawasaki ZX7R
Изображение Peugeot 306 1.6 XS


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Форума се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com